Gå til innhold

hvorfor bruke "fiks ferdig" på Finn.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 hours ago, AnonymBruker said:

Dette. Man velger dato man skal legge ut pakken.

Anonymkode: f4714...3ed

Ikke hvis pakken skal leveres på postkontor, da får du ingen dato. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nylig solgt noe gjennom FiksFerdig, og har hatt masse problemer med sendingen. Helthjem slet med å finne postkassen min (selv om ingen andre har vansker med å finne den). Så overleverte de pakken til Postnord, men sporingen fulgte ikke med slik at for kjøper som sjekket sporingen stod det bare at pakken var på vei. Kjøper fikk ingen beskjed om at pakken var kommet frem til utleveringssted, og først da hun selv ringte til Helthjem fikk hun beskjed om at Postnord hadde overtatt pakken. Utrolig komplisert og uryddig. 

Anonymkode: 00718...c27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

men "fiks ferdig" sender vel med Helt Hjem? 

ikke gjennom Postnord... 

Anonymkode: f9194...a1c

De små pakkene går med HeltHjem og de større med PostNord. HeltHjem har samarbeid med PostNord.

Anonymkode: 2bc60...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Aner ikke jeg men sporingslenka på finn sender meg til postnord. Eier postnord helthjem?

Anonymkode: 13ce0...d7c

Nei, men de har et samarbeid hvor HeltHjem kjøper frakten av PostNord.

Anonymkode: 2bc60...433

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

At "fiks ferdig" liksom skal forhindre svindel er selvfølgelig bare sludder og pølsevev. Alt senderen behøver å gjøre er selvfølgelig å fabrikkere ett par fotografier av at varen visstnok skal ha blitt sendt. Dermed står selvfølgelig  kjøperen der med skjegget i postkassen uansett.   

Fiks ferdig klarer ikke å beskytte folk som blir svindlet, og Finn.no gir vel blanke pokker i å blokkere tullinger som svindler uansett. Bare piss preik alt sammen.    

Anonymkode: 2c0da...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal "fiks ferdig" på Finn.no liksom være så mye bedre, enn å for eksempel bruke Vipps eller what ever? En selger kan vel bare ta noen fotografier av et produkt i butikken, og påstå at pakken har blitt sendt.

Så det gir en falsk trygghet å stole på "fiks ferdig" ettersom svindel kan øke nå, ettersom folk tror at dette systemet liksom har blitt mer idiotsikkert.           

Anonymkode: f991a...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg handler, så syns jeg hovedfordelen er at frakten blir billigere. De minste pakkene koster vanligvis 80 kr i frakt med Helt hjem, mens det bare koster 60 kr med Fiks ferdig. Det er ofte "tilbud" med bare 40 kr i frakt også. Jeg handler ofte billige småting, så høy porto gjør jo gjerne at varen ikke blir billig allikevel. 

Anonymkode: 00d8b...86c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HerKommerMummi skrev (7 minutter siden):

Deilig å slippe kommunikasjonen 

Helt enig. Blir mer som et kjøp i vanlig (nett)butikk.

Anonymkode: 649ce...bd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt det selv, men har solgt en del på Finn, og er SÅ lei av pruting og mas. Får masse meldinger fra folk som knapt kan skrive norsk, og hvis jeg skriver "må hentes" kommer det alltid masse "sikker på at du ikke kan sende? Jeg tar den nå hvis du spanderer frakta." Det er rett og slett så mange dumme, frekke og late folk som handler på Finn at jeg av og til har endt opp med å ignorere meldinger og slette annonser bare for å slippe å forholde meg til dem.

Anonymkode: 2d7df...4e4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har forstått så holder Finn på betalingen frem til kjøper har mottatt varen og gitt tommel opp for at varen er mottatt og som forventet, da først blir betalingen frigitt til selger. 

Men hva hvis kjøper lyver og sier at f.eks jakken var full av hull, og betalingen går i retur til kjøper? Da sitter selger med skjegget i postkassen uten hverken jakke eller penger

I tillegg bruker helthjem av og til veldig lang tid på å sende en vare, og når jeg selger noe så orker jeg ikke vente 2 uker på betaling. 

For min del så er ikke Fiks ferdig aktuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke brukt det selv, men har solgt en del på Finn, og er SÅ lei av pruting og mas. Får masse meldinger fra folk som knapt kan skrive norsk, og hvis jeg skriver "må hentes" kommer det alltid masse "sikker på at du ikke kan sende? Jeg tar den nå hvis du spanderer frakta." Det er rett og slett så mange dumme, frekke og late folk som handler på Finn at jeg av og til har endt opp med å ignorere meldinger og slette annonser bare for å slippe å forholde meg til dem.

Anonymkode: 2d7df...4e4

Det prutes med Fiks ferdig også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slipper å sende adresse, mobilnummer, bestille henting av pakken selv. Slipper kommunikasjon. Slipper å vente på og sjekke om vipps har kommet inn. Slipper å vente på tilbakemelding om pakken er mottatt. Sikker betaling. Mulighet til å klage på varen om den ikke er i den tilstanden man skulle ønske. 

 

Minus: Tar lenger tid enn å sende selv. Medium = Postnord her hos meg der jeg da må levere på butikken. Ikke aktuelt. 

Anonymkode: 4366a...3fb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PanteneProVVV
skruf skrev (10 minutter siden):

Det prutes med Fiks ferdig også. 

Pruting er en uting på Finn. Var ikke slik før de mongoloide kjøp- og salggruppene på facebook kom.

Endret av PanteneProVVV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, skruf said:

Det prutes med Fiks ferdig også. 

Hvordan gjør de det?

Noe jeg virkelig savner på Finn, er muligheten til å blokkere folk, både kjøpere og selgere.

Anonymkode: 2d7df...4e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan gjør de det?

Noe jeg virkelig savner på Finn, er muligheten til å blokkere folk, både kjøpere og selgere.

Anonymkode: 2d7df...4e4

Det kan du vel? Jeg har blokkert en slitsom person. 

Anonymkode: 1c052...3e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor skal "fiks ferdig" på Finn.no liksom være så mye bedre, enn å for eksempel bruke Vipps eller what ever? En selger kan vel bare ta noen fotografier av et produkt i butikken, og påstå at pakken har blitt sendt.

Så det gir en falsk trygghet å stole på "fiks ferdig" ettersom svindel kan øke nå, ettersom folk tror at dette systemet liksom har blitt mer idiotsikkert.           

Anonymkode: f991a...62a

Du kan jo bruke vipps på fiks ferdig også. Og hva mener du med at man bare kan ta noen bilder av et produkt og påstå at pakken har blitt sendt? Man får jo en kode som man setter på pakken med sporing når en kjøper har valgt deg. Så får selger heller ingen penger før varen er bekreftet av kjøper, og kjøper får heller ingen vare om den ikke er betalt på forhånd f.eks via vipps. Vinn-vinn spør du meg. Jeg har brukt det mye til både kjøp og salg. Superfornøyd :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PanteneProVVV skrev (7 minutter siden):

Pruting er en uting på Finn. Var ikke slik før de mongoloide kjøp- og salggruppene på facebook kom.

Hvorfor er det en uting? Målet med å legge noe ut på Finn er å få penger samt bli kvitt en gjenstand. Da er det som oftest bedre å selge til en som gir litt lavere pris enn du har satt fremfor å ikke få solgt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man slipper unna tull og tøys, skambud og annen drit. Blir som en nettbutikk. Klikk og kjøp, ferdig snakka. Sikker betaling, og sikkerhet også for selger.

Deilig å slippe å blokkere folk som prøver seg på pruting, som jeg selvsagt har nulltoleranse for. Pruting eller bud under pris = Umiddelbar blokkering uten videre tøv.

Anonymkode: e2fb6...684

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...