Gå til innhold

hvorfor bruke "fiks ferdig" på Finn.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har ikke brukt det selv, men har solgt en del på Finn, og er SÅ lei av pruting og mas. Får masse meldinger fra folk som knapt kan skrive norsk, og hvis jeg skriver "må hentes" kommer det alltid masse "sikker på at du ikke kan sende? Jeg tar den nå hvis du spanderer frakta." Det er rett og slett så mange dumme, frekke og late folk som handler på Finn at jeg av og til har endt opp med å ignorere meldinger og slette annonser bare for å slippe å forholde meg til dem.

Anonymkode: 2d7df...4e4

Beklager at dumme, late, frekke meg kan finne på å spørre om det kan sendes dersom det det står at det må hentes. Kan jo tenkes at jeg har lyst å kjøpe noe i oslo, og føler det er for langt å kjøre fra troms for f.eks en vase eller en ulldress til 500 kroner? 

Utrolig mange dumme , frekke og late selgere på finn........

Anonymkode: 31394...ff2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Beklager at dumme, late, frekke meg kan finne på å spørre om det kan sendes dersom det det står at det må hentes. Kan jo tenkes at jeg har lyst å kjøpe noe i oslo, og føler det er for langt å kjøre fra troms for f.eks en vase eller en ulldress til 500 kroner? 

Utrolig mange dumme , frekke og late selgere på finn........

Anonymkode: 31394...ff2

Men hvis det står at det må hentes så har jo selger allerede svart på spørsmålet ditt? Hvorfor tror du selger sier at det må hentes, hvis selger egentlig gjerne kan sende det? 

Anonymkode: 4366a...3fb

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager at dumme, late, frekke meg kan finne på å spørre om det kan sendes dersom det det står at det må hentes. Kan jo tenkes at jeg har lyst å kjøpe noe i oslo, og føler det er for langt å kjøre fra troms for f.eks en vase eller en ulldress til 500 kroner? 

Utrolig mange dumme , frekke og late selgere på finn........

Anonymkode: 31394...ff2

Ikke snakk om at jeg sender en vase. Da syns jeg faktisk du er korttenkt

Anonymkode: 38e1f...148

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvis det står at det må hentes så har jo selger allerede svart på spørsmålet ditt? Hvorfor tror du selger sier at det må hentes, hvis selger egentlig gjerne kan sende det? 

Anonymkode: 4366a...3fb

Fordi at selger enten pga funksjonshemming eller latskap ikke har evne til det?

Anonymkode: 31394...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke snakk om at jeg sender en vase. Da syns jeg faktisk du er korttenkt

Anonymkode: 38e1f...148

Det skal du få lov å mene om meg .

Mange vaser er riktignok null problem å sende dersom det blir pakket riktig. Nå var en vase dog bare et eksempel... Har jo selvfølgelig ikke problemer med å forstå at der er mange ting som ikke egner seg å sende pr post. 

Anonymkode: 31394...ff2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager at dumme, late, frekke meg kan finne på å spørre om det kan sendes dersom det det står at det må hentes. Kan jo tenkes at jeg har lyst å kjøpe noe i oslo, og føler det er for langt å kjøre fra troms for f.eks en vase eller en ulldress til 500 kroner? 

Utrolig mange dumme , frekke og late selgere på finn........

Anonymkode: 31394...ff2

Når jeg skriver eksplisitt at prisen ikke er prutbar og ikke kan sendes, kaster du bare bort alles tid ved å spørre likevel.

Anonymkode: 2d7df...4e4

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ms. Steele skrev (26 minutter siden):

Du kan jo bruke vipps på fiks ferdig også. Og hva mener du med at man bare kan ta noen bilder av et produkt og påstå at pakken har blitt sendt? Man får jo en kode som man setter på pakken med sporing når en kjøper har valgt deg. Så får selger heller ingen penger før varen er bekreftet av kjøper, og kjøper får heller ingen vare om den ikke er betalt på forhånd f.eks via vipps. Vinn-vinn spør du meg. Jeg har brukt det mye til både kjøp og salg. Superfornøyd :) 

Det stemmer ikke. Pengene utbetales til selger på en på forhånd gitt dag, helt uavhengig av om pakka er kommet fram til kjøper eller ikke. Kun hvis pakka kommer fram før den datoen har kjøper mulighet til å stoppe pengene fra å bli utbetalt. 

Anonymkode: 3f1b8...62f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke fiks ferdig er noe særlig. Har fått mye henvendelser fra folk om å sende med helt hjem, selv om jeg spesifikt har skrevet i annonse at helt hjem ikke er et alternativ. Men for all del, kan bruke det på billige salg, men aldri på ting over 500kr. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men hvis det står at det må hentes så har jo selger allerede svart på spørsmålet ditt? Hvorfor tror du selger sier at det må hentes, hvis selger egentlig gjerne kan sende det? 

Anonymkode: 4366a...3fb

Fordi haugevis av folk gjør det hver eneste dag?

Anonymkode: 3f1b8...62f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fordi haugevis av folk gjør det hver eneste dag?

Anonymkode: 3f1b8...62f

Klart at hundrevis av folk kommer med idiotiske forespørsler der svaret allerede er gitt hver dag, men det er da ikke noe forsvar for sånn oppførsel.

Anonymkode: 2d7df...4e4

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår fiks ferdig. Bor i Oslo og har elbil, gidder ikke betale 60 kr. For å sende billige små leker til ungene for eksempel. Da er det bedre å hente det selv. 

Anonymkode: d203c...552

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det opplyses ikke om at  denne løsningen faktisk ikke sender til alle adresser i landet. Ikke en gang om en bor i en by, så da må en hente i butikk uansett. Bestiller en hjemsending en gang til og det kan sendes med posten, så går det tilbake til en by langt unna, tar lang tid og har brukt ti dager på noe som skulle bruke to-tre. Innholdet hadde blitt ristet og var ikke helt seg selv da jeg åpnet esken.

Det skulle legges i min postkasse om natten, men jeg bor i blokk og det kan ikke legges i postkassen, for den er innendørs og døra er låst om natten. Å legge ting utenfor er å be om å få det stjelt. I vinterhalvåret kan ikke en del ting dessuten ikke ligge ute i kulde. Jeg ble skikkelig skuffet og bruker det ikke igjen for å si det slik. 

Det virker kanskje for noen forsendelser, men ikke for meg. :( 

Anonymkode: 6b426...13a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer ikke. Pengene utbetales til selger på en på forhånd gitt dag, helt uavhengig av om pakka er kommet fram til kjøper eller ikke. Kun hvis pakka kommer fram før den datoen har kjøper mulighet til å stoppe pengene fra å bli utbetalt. 

Anonymkode: 3f1b8...62f

Dette kan jeg ikke skjønne. Da jeg kjøpte så måtte jeg bekrefte at pakka hadde kommet frem og at alt var i orden. Først da fikk selger pengene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer ikke. Pengene utbetales til selger på en på forhånd gitt dag, helt uavhengig av om pakka er kommet fram til kjøper eller ikke. Kun hvis pakka kommer fram før den datoen har kjøper mulighet til å stoppe pengene fra å bli utbetalt. 

Anonymkode: 3f1b8...62f

Hvor har du dette fra? Det er jo bare vrøvl.

Fra finn.no:

Fiks ferdig for selger:

  1. Når du lager en ny annonse huker du av for at 'jeg kan sende varen' under Fiks ferdig frakt og betaling før du publiserer.
  2. Nå selger du ting med Fiks ferdig - woho! Da vil du få en varsling på FINN når noen vil kjøpe. Bare husk å skru på varslinger!
  3. Hvis du godkjenner 'budet' til kjøper vil Helthjem eller PostNord gi deg detaljer for sending - og så er det bare å pakke inn og legge på anvist sted, enten dørmatta, postkassa eller levere på angitt sted.
  4. Når pakken har blitt levert hos kjøperen går det 24 timer og så starter vi utbetalingen. Deretter tar det noen dager før du har pengene på konto. Husk at helgedager ikke regnes med!

 

Anonymkode: e2fb6...684

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PanteneProVVV
Brunello skrev (6 timer siden):

Hvorfor er det en uting? Målet med å legge noe ut på Finn er å få penger samt bli kvitt en gjenstand. Da er det som oftest bedre å selge til en som gir litt lavere pris enn du har satt fremfor å ikke få solgt.

Fordi folk blir slappe og grådige av det. Det er en uskreven regel om at brukte ting skal selges for maks halve prisen du selv ga, og ellers bruke skjønn. Ser at mye som legges ut er for høyt priset på grunn av denne prute og gi bud frekkheten. Finn som nettside er heller ikke konstruert for budrunde, så dette sier seg selv at funker dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PanteneProVVV skrev (13 minutter siden):

Fordi folk blir slappe og grådige av det. Det er en uskreven regel om at brukte ting skal selges for maks halve prisen du selv ga, og ellers bruke skjønn. Ser at mye som legges ut er for høyt priset på grunn av denne prute og gi bud frekkheten. Finn som nettside er heller ikke konstruert for budrunde, så dette sier seg selv at funker dårlig.

Tull. Det er ingen uskrevne regler om pris på brukt. Man får det markedet er villige til å betale. Finn er laget for å koble selger mot kjøper. Det fungerer utmerket med pruting.

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har brukt det til både kjøp og salg flere ganger nå, fungerer aldeles fortreffelig. 

Anonymkode: bf9c9...a68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PanteneProVVV skrev (1 time siden):

Fordi folk blir slappe og grådige av det. Det er en uskreven regel om at brukte ting skal selges for maks halve prisen du selv ga, og ellers bruke skjønn. Ser at mye som legges ut er for høyt priset på grunn av denne prute og gi bud frekkheten. Finn som nettside er heller ikke konstruert for budrunde, så dette sier seg selv at funker dårlig.

Enig, og når folk kun trekker av en 50 lapp av fullpris og jeg må betale 60kr. I frakt, så går vinninga opp i spinninga. 

Anonymkode: d203c...552

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke. Pengene utbetales til selger på en på forhånd gitt dag, helt uavhengig av om pakka er kommet fram til kjøper eller ikke. Kun hvis pakka kommer fram før den datoen har kjøper mulighet til å stoppe pengene fra å bli utbetalt. 

Anonymkode: 3f1b8...62f

Nå må du gi deg. Aldri lurt å svare på ting man ikke vet noe som helst om...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, PanteneProVVV said:

Fordi folk blir slappe og grådige av det. Det er en uskreven regel om at brukte ting skal selges for maks halve prisen du selv ga,

Det kommer da helt an på hva du selger. Har selv solgt en gitar til mer enn jeg selv gav.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...