Gå til innhold

Er det så tungt å jobbe julaften?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fortsatt mer enn nok folk i verden og kloden hadde hatt godt av at antallet ble redusert.

Anonymkode: e8f1d...e24

Du kan jo prøve med å stoppe barnefødslene og «importere» 60000 asiater og afrikanere i året å se hva som skjer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brunello skrev (1 minutt siden):

Du kan jo prøve med å stoppe barnefødslene og «importere» 60000 asiater og afrikanere i året å se hva som skjer.

Hæ? Hva babler du om nå?

Anonymkode: e8f1d...e24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hæ? Hva babler du om nå?

Anonymkode: e8f1d...e24

Dersom man ikke skal føde barn, er det omtrent det som er behovet for å opprettholde befolkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (Akkurat nå):

Dersom man ikke skal føde barn, er det omtrent det som er behovet for å opprettholde befolkningen.

Skjønner fortsatt ikke hvorfor du babler om dette?

Anonymkode: e8f1d...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner fortsatt ikke hvorfor du babler om dette?

Anonymkode: e8f1d...e24

Fordi noen hevder det ikke er behov for å føde barn i Norge siden det er nok mennesker i verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (37 minutter siden):

Fordi noen hevder det ikke er behov for å føde barn i Norge siden det er nok mennesker i verden.

Nei, det skrev jeg ikke. Derimot er det ingen krise om ikke alle nordmenn får barn.

Anonymkode: e8f1d...e24

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det skrev jeg ikke. Derimot er det ingen krise om ikke alle nordmenn får barn.

Anonymkode: e8f1d...e24

Ingen krise, men de må altså forstå at det er de andres barn som opprettholder deres levestandard når de blir eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (Akkurat nå):

Ingen krise, men de må altså forstå at det er de andres barn som opprettholder deres levestandard når de blir eldre.

På samme måte som de barnløse bidrar til at barnefamiliene opprettholder sin levestandard med barnetrygd og subsidiert barnehage 🤷‍♀️ Virker som du tror barnløse ikke betaler skatt i det hele tatt.

Anonymkode: e8f1d...e24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

På samme måte som de barnløse bidrar til at barnefamiliene opprettholder sin levestandard med barnetrygd og subsidiert barnehage 🤷‍♀️ Virker som du tror barnløse ikke betaler skatt i det hele tatt.

Anonymkode: e8f1d...e24

Ikke på samme måte. Regnestykket til de barnløse går kraftig i minus siden de ikke bidrar med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

På samme måte som de barnløse bidrar til at barnefamiliene opprettholder sin levestandard med barnetrygd og subsidiert barnehage 🤷‍♀️ Virker som du tror barnløse ikke betaler skatt i det hele tatt.

Anonymkode: e8f1d...e24

Selvfølgelig bidrar alle over skatteseddelen, akkurat som at jeg "bidrar" til andres uføretrygd, men de fleste av oss koster mer enn de noen gang vil betale i skatt.

Du har også hatt en mor eller far i permisjon, muligens gått i barnehage, gått på gratis skole, besøkt legen osv osv osv.

Problemet er at det ikke fødes nok barn i Norge, og det er irrelevant hvor overbefolket kloden ellers er. Per nå fødes det færre barn enn antallet mennesker som dør i Norge, og den eneste befolkningsveksten vi har i dag er pga innvandring.

En dag skal vi alle bli gamle, men ingen kan ta vare på oss hvis det ikke fødes flere barn. Da er det helt likegyldig om du skulle ha betalt mer skatt enn du har hatt nytte av hele ditt liv.

Anonymkode: 167ab...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (5 minutter siden):

Ikke på samme måte. Regnestykket til de barnløse går kraftig i minus siden de ikke bidrar med barn.

Jeg vil gjerne se det regnestykket.

Anonymkode: e8f1d...e24

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig bidrar alle over skatteseddelen, akkurat som at jeg "bidrar" til andres uføretrygd, men de fleste av oss koster mer enn de noen gang vil betale i skatt.

Du har også hatt en mor eller far i permisjon, muligens gått i barnehage, gått på gratis skole, besøkt legen osv osv osv.

Problemet er at det ikke fødes nok barn i Norge, og det er irrelevant hvor overbefolket kloden ellers er. Per nå fødes det færre barn enn antallet mennesker som dør i Norge, og den eneste befolkningsveksten vi har i dag er pga innvandring.

En dag skal vi alle bli gamle, men ingen kan ta vare på oss hvis det ikke fødes flere barn. Da er det helt likegyldig om du skulle ha betalt mer skatt enn du har hatt nytte av hele ditt liv.

Anonymkode: 167ab...3ff

Hverken min far eller mor hadde permisjon og jeg har aldri gått i barnehage. 

Det fødes mer enn nok barn i verden.

Anonymkode: e8f1d...e24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hverken min far eller mor hadde permisjon og jeg har aldri gått i barnehage. 

Det fødes mer enn nok barn i verden.

Anonymkode: e8f1d...e24

Dessverre ikke nok barn i Norge. Leser du ikke?

Om foreldrene dine ikke mottok foreldrepenger, eller du ikke gikk i barnehage, så er jo ikke dette den eneste måten du har nytt godt av fellesskapet her til lands.

Jeg gir ganske blanke i om du eller noen andre velger å ikke få barn. Ansvaret for å føde nok barn bør så absolutt ikke ligge på skuldrene til noen som ikke vil ha det. Det er likevel ganske naivt å tro at ditt bidrag over skatteseddelen dekker inn alle dine kostnader OG subsidierer så mange andre, men at de med barn er et stort minus.

Du kan jo selv se på statens inntekter og utgifter:

https://www.regjeringen.no/no/statsbudsjett/2023/statsbudsjettet-2023-statens-inntekter-og-utgifter/id2931252/

En veldig stor utgift er jo folketrygden, som jo inneholder både pensjon og foreldrepenger blant annet. For å ha råd til å ha denne utgiftsposten så må det komme noen etter deg som jobber inn disse kronene, hvis ikke blir det sparsom pensjon på de eldre, ingen foreldrepenger, sykepenger osv. Det vil jo kollapse, så JO, vi trenger at det fødes barn i Norge. Aller helst fler.

Anonymkode: 167ab...3ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dessverre ikke nok barn i Norge. Leser du ikke?

Om foreldrene dine ikke mottok foreldrepenger, eller du ikke gikk i barnehage, så er jo ikke dette den eneste måten du har nytt godt av fellesskapet her til lands.

Jeg gir ganske blanke i om du eller noen andre velger å ikke få barn. Ansvaret for å føde nok barn bør så absolutt ikke ligge på skuldrene til noen som ikke vil ha det. Det er likevel ganske naivt å tro at ditt bidrag over skatteseddelen dekker inn alle dine kostnader OG subsidierer så mange andre, men at de med barn er et stort minus.

Du kan jo selv se på statens inntekter og utgifter:

https://www.regjeringen.no/no/statsbudsjett/2023/statsbudsjettet-2023-statens-inntekter-og-utgifter/id2931252/

En veldig stor utgift er jo folketrygden, som jo inneholder både pensjon og foreldrepenger blant annet. For å ha råd til å ha denne utgiftsposten så må det komme noen etter deg som jobber inn disse kronene, hvis ikke blir det sparsom pensjon på de eldre, ingen foreldrepenger, sykepenger osv. Det vil jo kollapse, så JO, vi trenger at det fødes barn i Norge. Aller helst fler.

Anonymkode: 167ab...3ff

Jeg har ikke sagt jeg ikke har nytt godt av fellesskapet, men jeg har også betalt skatt, trygdeavgift og merverdiavgift i minst 30 år. 

Norge er ikke en isolert øye uten kontakt med omverden og det fødes mer enn nok barn i verden. 

Anonymkode: e8f1d...e24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/10/2022 at 7:24 PM, AnonymBruker said:

Hjelpes så mange barnslige og bitre barnløse i denne tråden!!

Fatter dere ikke at foreldre vil være hjemme julaften for å skåne barna sine - og ikke fordi de skal koose seg med trynet oppi marsipangrisen som er det dere barnløse gnåler om?

Julaften ER viktigere for barn enn for barnløse voksne.    

Anonymkode: d89e6...da3

Selvsagt vil de være hjemme med barna sine på julaften. Og selvsagt vil barnløse også være hjemme på julaften. Derfor må det ruleres på.

Jeg er voksen barnløs og julaften er svært viktig for meg.

Anonymkode: 93818...9e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke sagt jeg ikke har nytt godt av fellesskapet, men jeg har også betalt skatt, trygdeavgift og merverdiavgift i minst 30 år. 

Norge er ikke en isolert øye uten kontakt med omverden og det fødes mer enn nok barn i verden. 

Anonymkode: e8f1d...e24

Nå er du bare vrang. Barn født på andre siden av kloden vil ikke vokse opp og skatte til utbetalingen av DIN pensjon. 

Anonymkode: 167ab...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er du bare vrang. Barn født på andre siden av kloden vil ikke vokse opp og skatte til utbetalingen av DIN pensjon. 

Anonymkode: 167ab...3ff

Hvordan vet du det?

Rakker du bare ned på barnløse eller rakker du også ned på de som har mister barn før de blir skattebetalere og de som får barn som ikke kommer til å bidra til samfunnet?

Anonymkode: e8f1d...e24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

😂😂😂😂

Anonymkode: dbb02...afc

Hvorfor synes du det er så morsomt? Pleier du å le av andre menneskers tradisjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (13 timer siden):

Jeg er ikke religiøs eller engang medlem i statskirken, men er det virkelig vits i å latterliggjøre de som ønsker å gå på messe i høytidene? 

Og at på til tør du ikke å gjøre det under eget brukernavn, du må faktisk gjemme deg bak AB. Svakt.

Tusen takk for støtten ❤️
Er gift med en ateist og selv han velger frivillig å bli med pga han synes det er en fin ting selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan vet du det?

Rakker du bare ned på barnløse eller rakker du også ned på de som har mister barn før de blir skattebetalere og de som får barn som ikke kommer til å bidra til samfunnet?

Anonymkode: e8f1d...e24

Hvor rakker jeg ned på barnløse, enten frivillige eller ufrivillige, eller de som mister barn? 

At noen ikke ønsker barn, ikke kan få det eller mister barna sine endrer jo ikke det at vi trenger at det fødes barn i Norge.

Du mener jo at det å føde barn er et stort minus i samfunnet, og at det er dine skattepenger som betaler for dem, men det er så klart noen andres barn som vil betale din pensjon en dag. Ingen steder har jeg skrevet at det er feil eller at jeg ser ned på de som velger eller ikke kan. Det er bare sånn det er. Akkurat som de som blir uføre eller syke. De får kanskje mer enn de bidrar, men det er jo sånn det er. Å påpeke det er ikke å se ned eller rakke ned på noen. Skjerp deg.

Hvis du tar av deg krenkehatten så kan du lese innleggene mine om igjen, og se at jeg skriver at jeg ikke mener at de som ikke ønsker det skal føde barn "bare fordi". 

 

Anonymkode: 167ab...3ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...