Gå til innhold

Kjæreste som legger til dame på SoMe selv om jeg ikke liker det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er jeg overfølsom her, eller er det han som gjør noe feil?

Kjæresten la til en dame etter at hun sendte venneforespørsel. Dette selv om jeg mener denne personen har vært ufin, uhøflig mot meg. Vi møtte henne begge i en sosial setting, og hun var hyggelig mot kjæresten min. Kalte han til og med attraktiv, mens hun gav meg stygge blikk og til og med himlet med øynene da jeg sa noe hun tydeligvis ikke var enig i (en samtale med flere involvert om et helt vanlig samfunnstema).

Derfor sa jeg til kjæresten at hun var ufin mot meg, og at jeg ikke ville vi skulle ha noe kontakt med henne. Han sa at det var greit, ikke noe problem. Så flere uker etterpå, viser det seg altså at hun sendte en forespørsel, som kjæresten godkjente.

Hvordan ville dere reagert? Jeg sa at han burde fjerne henne, da sa han at jeg trenger jo ikke være på SoMe om det er så problematisk for meg? At han kan slette henne i slutten av måneden....hvorfor ikke med en gang? Føler meg tråkket på og ikke respekert.

Anonymkode: 46c56...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det var en rar og ufin oppførsel av hun damen. 

Synes det er rart at din kjæreste godtok vennespørselen, og ja, jeg synes han kan slette den. 

Men jeg ville nok ikke nevnt det mer for ham, bare hadde sett litt rart på ham av dette. Uff.

Endret av exictence
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (7 minutter siden):

Synes det var en rr og ufin oppførsel av hun damen. 

Synes det er rart at din kjæreste godtok vennespørselen, og ja, jeg synes han kan slette den. 

Men jeg ville nok ikke nevnt det mer for ham, bare hadde sett litt rart på ham av dette. Uff.

Ja. Hun likte meg åpenbart ikke, greit nok man kan ikke komme godt overens med alle her i verden. Men, at hun velger å sende venneforespørsel til kjæresten min synes jeg er respektløst gjort, og enda verre at han godkjente den.

Anonymkode: 46c56...322

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo si i fra så får det være opp til han å slette den. Han har jo i utg pkt ikke gjort noe galt. Jeg er fan av å stole på og ha tillit hverandre og ikke henge seg opp i «smådetaljer» i ett forhold. For min del er det at partner blir venner med folk jeg nødvendigvis ikke liker på sosiale medier, noe jeg velger å ikke problematisere. Skal man gå rundt å bli usikker for alt, så blir det fort ett turbulent forhold kanskje?! 

Anonymkode: ddb19...97b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan jo si i fra så får det være opp til han å slette den. Han har jo i utg pkt ikke gjort noe galt. Jeg er fan av å stole på og ha tillit hverandre og ikke henge seg opp i «smådetaljer» i ett forhold. For min del er det at partner blir venner med folk jeg nødvendigvis ikke liker på sosiale medier, noe jeg velger å ikke problematisere. Skal man gå rundt å bli usikker for alt, så blir det fort ett turbulent forhold kanskje?! 

Anonymkode: ddb19...97b

ser den, at man kan legge til venner ikke begge liker. Men, her er det altså en person som jeg mener aktivt har vist at hun ikke liker meg, og i tillegg kommentert direkte at hun mener kjæresten min er attraktiv, himlet med øynene da jeg snakket om et helt vanlig tema. Og så da senere sender han venneforespørsel, viser det at hun har null respekt for forholdet vårt. Og han gav den oppførselen et godkjentstempel nærmest.

Anonymkode: 46c56...322

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker forferdelig slitsom og kontrollerende. Han kan faktisk være venn med hvem han vil. En ting er å være sjalu, men det er for drøyt å styre og bestemme over hvem andre skal ha på vennelisten sin.

dessuten er du altfor nærtakende, hun har jo ikke gjort noe galt? Hun har sett på deg, og vært uenig i noe du har sagt? Og derfor skal du tvinge kjæresten din til å kutte all kontakt? Nei vet du hva, dette blir for dumt.

Anonymkode: a4a74...c64

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du virker forferdelig slitsom og kontrollerende. Han kan faktisk være venn med hvem han vil. En ting er å være sjalu, men det er for drøyt å styre og bestemme over hvem andre skal ha på vennelisten sin.

dessuten er du altfor nærtakende, hun har jo ikke gjort noe galt? Hun har sett på deg, og vært uenig i noe du har sagt? Og derfor skal du tvinge kjæresten din til å kutte all kontakt? Nei vet du hva, dette blir for dumt.

Anonymkode: a4a74...c64

Rart at det fremstår slik, jeg er og vil overhodet ikke være slitsom og kontrollerende. Har aldri lagt meg opp i hvem han legger til på SoMe, inntil denne ene personen.

Hun har gjort noe galt jo. Jeg synes at det å himle med øynene når noen snakker, når man er voksen, er utrolig ufint og uhøflig. På ungdomsskolen kalles sånt mobbing, og det er jo ikke noe bedre når voksne gjør det heller, det er respektløst. I tillegg kommenterte hun direkte at kjæresten min er attraktiv, mens jeg hørte på, og gav meg flere stygge blikk. Vet ikke hvem du omgås, men i mitt liv er ikke dette normal, høflig oppførsel.

 

Anonymkode: 46c56...322

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil han ha henne som venn? Spør han om det. 

Anonymkode: 85a7e...814

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor vil han ha henne som venn? Spør han om det. 

Anonymkode: 85a7e...814

Han er bare for snill og legger til fordi hun sendte en forespørsel. Og nå er han for snill til å bare slette henne. Men jeg synes han burde ta mer hensyn til mine følelser, jeg er tross alt kjæresten hans.

Anonymkode: 46c56...322

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at så lenge de ikke begynner å snakke mye, evt møtes, så er det ikke noe problem. Jeg er litt som kjæresten din og godtar de fleste i sosiale medier, og hadde synes det var slitsomt om en evt kjæreste skulle legge seg oppi det. Han gjør jo ikke noe galt ved å legge til en person. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Derfor sa jeg til kjæresten at hun var ufin mot meg, og at jeg ikke ville vi skulle ha noe kontakt med henne.

Synes dette er en rar ting å si. Litt som om du bestemmer hvem dere skal og ikke skal ha kontakt med. Ser han var enig, og det burde han selvsagt ikke vært om han likevel vil ha kontakt, men likevel en rar måte å legge frem at du misliker hvordan du ble behandlet på (som jeg helt klart forstår). 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det blir for kontrollerende. Bare fordi hun var uhøflig så skal ikke kjæresten din legge henne til på SoMe? Det blir for dumt.

Anonymkode: c79f2...a0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han holdt ikke ord når han la henne til i og med at dere var blitt enige om ikke å ha noe med henne å gjøre.

Anonymkode: 7de3e...c48

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke ramlet meg inn å mene noe om hvem kjæresten skal få lov til å ha på vennelista.

Anonymkode: db882...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han holdt ikke ord når han la henne til i og med at dere var blitt enige om ikke å ha noe med henne å gjøre.

Anonymkode: 7de3e...c48

Ja, det er nettopp det. Det er sårende, lite lojalt.

Anonymkode: 46c56...322

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke valgt å legge til som venn, en person som behandlet kjæresten min som dritt. Så enkelt. Hadde det vært en veldig god venn av meg som behandlet min kjæreste slik, ville jeg tatt en alvorsprat med vennen. Hva er greia med å legge til folk man har null forhold til på SoMe?

Anonymkode: 6b849...921

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde ikke valgt å legge til som venn, en person som behandlet kjæresten min som dritt. Så enkelt. Hadde det vært en veldig god venn av meg som behandlet min kjæreste slik, ville jeg tatt en alvorsprat med vennen. Hva er greia med å legge til folk man har null forhold til på SoMe?

Anonymkode: 6b849...921

Veldig enig. Jeg fortalte han dette tydelig. Svaret var at han kan fjerne henne i slutten av måneden? Synes det er respektløst.

Anonymkode: 46c56...322

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde ikke valgt å legge til som venn, en person som behandlet kjæresten min som dritt. Så enkelt. Hadde det vært en veldig god venn av meg som behandlet min kjæreste slik, ville jeg tatt en alvorsprat med vennen. Hva er greia med å legge til folk man har null forhold til på SoMe?

Anonymkode: 6b849...921

Du tenker ikke du smører litt tjukt på når du får "himle med øynene" til å bli "behandle som dritt"?

"Hun SÅ på meg!" Husker den fra barnehagen.

Anonymkode: db882...e58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du tenker ikke du smører litt tjukt på når du får "himle med øynene" til å bli "behandle som dritt"?

"Hun SÅ på meg!" Husker den fra barnehagen.

Anonymkode: db882...e58

Du kan synes det virker som en bagatell når det skrives her, men der og da var det mye mer. Det var flere ganger, og hun viste tydelig med kroppsspråk og ansiktsuttrykk at hun mislikte meg veldig. Hadde aldri møtt henne før i mitt liv, så forstod ikke engang hvorfor hun mislikte meg så veldig. Jeg hverken sa eller gjorde noe negativt i forhold til henne. Men jeg ble mobbet mye på barneskole, ungdomsskole og vgs, så kjenner igjen en mobber når jeg møter en, dessverre.

Hun da direkte til kjæresten min at at hun syntes han var attraktiv, mens jeg satt der ved siden av han, så hun viste jo på mange måter mangel på respekt for både meg og forholdet vårt. Derfor sårer det at han la henne til.

Anonymkode: 46c56...322

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du tenker ikke du smører litt tjukt på når du får "himle med øynene" til å bli "behandle som dritt"?

"Hun SÅ på meg!" Husker den fra barnehagen.

Anonymkode: db882...e58

Har faktisk aldri opplevd å møte ett nytt menneske som starter med å himle med øynene. Det er en tydelig måte å si" du er idiot" på. Så nei, jeg synes ikke jeg smører tjukt på.

Anonymkode: 6b849...921

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er bare for snill og legger til fordi hun sendte en forespørsel. Og nå er han for snill til å bare slette henne. Men jeg synes han burde ta mer hensyn til mine følelser, jeg er tross alt kjæresten hans.

Anonymkode: 46c56...322

Ikke særlig snilt mot deg, oh the irony 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...