Gå til innhold

Leo Ajkic, kattemishandler


Kattekvinn1

Anbefalte innlegg

venus24 skrev (Akkurat nå):

Denne overdrivelsen din endrer som sagt ingenting. 

Jeg svarer ikke på spørsmålet fordi det er fullstendig irrelevant for saken som diskuteres.

Det å kaste en katt er ikke relevant for det å kaste en katt?🤣🤣

Din uvitenhet og ignoranse er enorm.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PetterKanin skrev (3 minutter siden):

Det å kaste en katt er ikke relevant for det å kaste en katt?🤣🤣

Din uvitenhet og ignoranse er enorm.

Det å prøve å sammenligne to fullstendig ulike situasjoner har svært lite for seg, ja. «🤣🤣»

Din usaklighet og overdrivelse er enda større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (Akkurat nå):

Det å prøve å sammenligne to fullstendig ulike situasjoner har svært lite for seg, ja. «🤣🤣»

Din usaklighet og overdrivelse er enda større.

Hva er ulikt i de situasjonene? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (8 minutter siden):

Denne overdrivelsen din endrer som sagt ingenting. 

Jeg svarer ikke på spørsmålet fordi det er fullstendig irrelevant for saken som diskuteres.

Nei, det er en svært relevant sak som diskuteres. Du forsøker bare å vri deg unna nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (3 minutter siden):

Hva er ulikt i de situasjonene? 

Hvis du ikke ser forskjellen på å kaste en katt ut fra et vindu, og å kaste en katt over et gjerde, kan ikke jeg hjelpe deg.

Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Nei, det er en svært relevant sak som diskuteres. Du forsøker bare å vri deg unna nå.

Svar gjerne på hvordan det er relevant å trekke inn en helt annen situasjon enn utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (Akkurat nå):

Hvis du ikke ser forskjellen på å kaste en katt ut fra et vindu, og å kaste en katt over et gjerde, kan ikke jeg hjelpe deg.

Svar gjerne på hvordan det er relevant å trekke inn en helt annen situasjon enn utgangspunktet.

Fordi begge deler er skadelig for katten.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

venus24 skrev (Akkurat nå):

Hvis du ikke ser forskjellen på å kaste en katt ut fra et vindu, og å kaste en katt over et gjerde, kan ikke jeg hjelpe deg.

Svar gjerne på hvordan det er relevant å trekke inn en helt annen situasjon enn utgangspunktet.

Da stiller jeg spørsmålet på en annen måte:

Dersom jeg kaster katten fra terrassen ffem ganger, og den kommer uskadd fra det de fire første gangene, men ikke den femte, er det da ikke mishandling de fire første gangene, men mishandling den femte i din verden?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (7 minutter siden):

Nei, det er en svært relevant sak som diskuteres. Du forsøker bare å vri deg unna nå.

Åpenbart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (7 minutter siden):

Fordi begge deler er skadelig for katten.

Ikke nødvendigvis.

PetterKanin skrev (6 minutter siden):

Da stiller jeg spørsmålet på en annen måte:

Dersom jeg kaster katten fra terrassen ffem ganger, og den kommer uskadd fra det de fire første gangene, men ikke den femte, er det da ikke mishandling de fire første gangene, men mishandling den femte i din verden?

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (5 minutter siden):

Ikke nødvendigvis.

Nei.

Da har vi fått enda en gang fått bekreftet at du ikke vet hva mishandling betyr.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (6 minutter siden):

Da har vi fått enda en gang fått bekreftet at du ikke vet hva mishandling betyr.

 

Min oldemor pleide å si at de som ikke er glade i dyr og som ikke kan/vil behandle dem bra og med respekt, er ikke snille mennesker.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (Akkurat nå):

Min oldemor pleide å si at de som ikke er glade i dyr og som ikke kan/vil behandle dem bra og med respekt, er ikke snille mennesker.

Og hun hadde gjerne rett i det.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

venus24 skrev (1 minutt siden):

Det verken plager eller overrasker meg at dere er uenige. Det forandrer heller ikke fakta, og fakta bryr seg ikke om følelsene deres.

Fakta? 
 

«Dyreplageri betegner det å påføre dyr smerte eller plage de unødvendig.»(https://no.m.wikipedia.org/wiki/Dyreplageri

«Dyremishandling er definert som sosialt uakseptabel oppførsel der man med vilje påfører et dyr unødig smerte, lidelse, stress eller død.» (https://dyrogfolk.no/dyremishandling-tegn-pa-at-et-dyr-kan-vaere-mishandlet/)

«Dyr skal beskyttes av Dyrevelferdsloven, og § 3 slår fast at dyr har «egenverdi uavhengig av den nytteverdi de måtte ha for mennesker». Og at de skal «behandles godt og beskyttes mot fare for unødige påkjenninger og belastninger». 

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvaifaen skrev (2 minutter siden):

Fakta? 
 

«Dyreplageri betegner det å påføre dyr smerte eller plage de unødvendig.»(https://no.m.wikipedia.org/wiki/Dyreplageri

«Dyremishandling er definert som sosialt uakseptabel oppførsel der man med vilje påfører et dyr unødig smerte, lidelse, stress eller død.» (https://dyrogfolk.no/dyremishandling-tegn-pa-at-et-dyr-kan-vaere-mishandlet/)

«Dyr skal beskyttes av Dyrevelferdsloven, og § 3 slår fast at dyr har «egenverdi uavhengig av den nytteverdi de måtte ha for mennesker». Og at de skal «behandles godt og beskyttes mot fare for unødige påkjenninger og belastninger». 

Dette burde være endelig konklusjon på den diskusjonen 🙂👍

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (3 timer siden):

Poenget er at det ble henlagt. Hadde det vært en alvorlig straffbar handling, ville politiet selvsagt sett på saken.

Forklar meg heller hvordan det er mishandling å kaste en katt rundt en meter på en måte som ikke er farlig for katten og som ikke får en eneste negativ konsekvens for katten.

Litt nysgjerrig egentlig. Er du naboen til denne hippe fyren? Var du der, tok du frem målebånd fra kastestedet? Kanskje video? Utrolig hvor detaljist innsikt du mener å ha. Måten den ble kastet på? Politiet kan jo bare gå å legge seg i forhold til din kunnskap.

Jeg har selv ved flere anledninger sluppet katt ned fra sofa på 50 cm sittehøyde. Selvsagt anser jeg ikke meg selv for å være kattemishandler. Det passet bare ikke akkurat da. Denne episoden virker til å være en god del større. Såpass mange kan ikke ta feil. Men det er nok du og Leo ikke enig i. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Holder lenge at han brukte katten til noe så "morsomt " som å kaste den.

Skadet eller ei- han er drittsekk.

Hadde dumpet en mann umiddelbart om hadde jeg skjønt at dette var faktisk noe vedkommende brukte tid av livet sitt på.

 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet sitat fjernet. Sol, admn.

Jeg viste klippet til en venninne som er veterinær og de skulle jo ha peiling på dyr og dyrevelferd og hun bekreftet at dette var mishandling. Hun ble sint og sa at visste hun om dette da det skjedde, hadde han blitt meldt til Mattilsynet som det heter nå.

Du taper på alle fronter her og når du driver med sirkel-argumentasjon, som er en kjent måte for folk som har tapt diskusjonen å komme med har du tapt så det suser.

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (31 minutter siden):

Det faller visst tungt for deg.

Ja, du har visst tungt for å godta at alle ikke mener det samme til deg.

Honey Dew skrev (2 minutter siden):

Jeg viste klippet til en venninne som er veterinær og de skulle jo ha peiling på dyr og dyrevelferd og hun bekreftet at dette var mishandling. Hun ble sint og sa at visste hun om dette da det skjedde, hadde han blitt meldt til Mattilsynet som det heter nå.

Du taper på alle fronter her og når du driver med sirkel-argumentasjon, som er en kjent måte for folk som har tapt diskusjonen å komme med har du tapt så det suser.

Han ble meldt til mattilsynet, som det også het da. Ingenting ble gjort. Lurer på hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (1 minutt siden):

Ja, du har visst tungt for å godta at alle ikke mener det samme til deg.

Han ble meldt til mattilsynet, som det også het da. Ingenting ble gjort. Lurer på hvorfor.

Da har de gjort en bommert og skulle meldt det til politiet og Dyrebeskyttelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...