Gå til innhold

Leo Ajkic, kattemishandler


Kattekvinn1

Anbefalte innlegg

Honey Dew skrev (17 timer siden):

Han slengte en katt utav vinduet og det var bare x-meter til plattingen har ingenting å si. Det blir like dumt som om du sier at jeg kastet katten hardt bortover gulvet, men det var ikke så farlig siden den traff veggen som bare var 2 meter unna.

Klarer bare ikke den fyren.

Selvsagt har det noe å si at katten ikke ble skadet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

venus24 skrev (1 time siden):

Den var borte i fire dager, altså? Katter kommer og går, uten at det er noe spesielt med det. Lurer fortsatt på hvordan man både kan påstå at katten rømte etter å ha blitt kastet av Ajkic, og at katten har blitt redd og sky i etterkant - før katten i det hele tatt har kommet hjem igjen.

Uansett: Det finnes masse dyremishandling i Norge, mange av ofrene kan man se i matbutikker hver dag. Dere velger å heller fokusere på noe en kjendis gjorde for femten år siden, og det synes jeg er en ganske spesiell prioritering.

Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg har ingen problemer med å tenke at han er en dritt, samtidig som jeg støtter dyrebeskyttelsen, som at jeg engasjerer meg i dyrevern, bruker stemmen til å opplyse om hjemløse, til å være veganer.. og så videre. 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (3 timer siden):

Selvsagt har det noe å si at katten ikke ble skadet.

En slenger ikke dyr rundt omkring. Hjelper ingenting om katten ble skadet eller ikke. Den fyren har tydeligvis null empati med dyr.

At dyret ikke ble skadet, betyr ikke at det er greit f eks å slenge den i veggen eller sparke den så lenge den ikke ble skadet. En mishandler ikke dyr.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto

Hjelpe meg. Faren min løfte opp schæferen en gang og kastet den ned verandaen. Den stjal aldri mat fra bord igjen og ble ikke traumatisert av det.

Noen dyr trenger en styver for å skjønne sin plass. Slik er det, med mindre du er har huset fullt av katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maatte_ha_konto skrev (5 minutter siden):

Hjelpe meg. Faren min løfte opp schæferen en gang og kastet den ned verandaen. Den stjal aldri mat fra bord igjen og ble ikke traumatisert av det.

Noen dyr trenger en styver for å skjønne sin plass. Slik er det, med mindre du er har huset fullt av katter.

Det der er dyremishandling

  • Liker 18
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en kjempestorm i et vannglass.

Leo er ikke kattemishandler, og katten ble ikke kastet mer enn en liten meter, og katter tåler å hoppe.

Har du hørt om klipping av film slik at det ser verre ut enn hva det er?

Min søster var med å produsere dette programmet med Leo og katten, og ingenting var så ille som det så ut.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maatte_ha_konto skrev (7 minutter siden):

Hjelpe meg. Faren min løfte opp schæferen en gang og kastet den ned verandaen. Den stjal aldri mat fra bord igjen og ble ikke traumatisert av det.

Noen dyr trenger en styver for å skjønne sin plass. Slik er det, med mindre du er har huset fullt av katter.

Helt sykt, hvordan kan du forsvare noe sånt??? 

 

Tough cookie skrev (1 minutt siden):

Dette er en kjempestorm i et vannglass.

Leo er ikke kattemishandler, og katten ble ikke kastet mer enn en liten meter, og katter tåler å hoppe.

Har du hørt om klipping av film slik at det ser verre ut enn hva det er?

Min søster var med å produsere dette programmet med Leo og katten, og ingenting var så ille som det så ut.

 

Har bare dine ord for det. Skulle det stemme er det uansett et forkastelig signal å sende ut.

 

Til TS, takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette! 😰

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto
Honey Dew skrev (15 minutter siden):

Det der er dyremishandling

90-tallet var kanskje noe annerledes? Jeg gjorde det ikke, det må noteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maatte_ha_konto skrev (38 minutter siden):

90-tallet var kanskje noe annerledes? Jeg gjorde det ikke, det må noteres.

90-tallet? Dyremishandling har alltid funnet sted. Min far ble anmeldt da han kastet hunden vår på sjøen fra båten som vi satt i fordi den stakkars hunden ikke klarte å komme seg på land.

Og forresten...

Det var jeg som anmeldte han.

Endret av Honey Dew
  • Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maatte_ha_konto skrev (22 minutter siden):

90-tallet var kanskje noe annerledes? Jeg gjorde det ikke, det må noteres.

Ja det var nok litt annerledes. Manglende kunnskap om temaet og tilgang til informasjon. 
 

Men det er ingen unnskyldning til å sitte å forsvare og nærmest reklamere for slikt idag. Idag vet vi hvilken skade slikt kan ha på dyr og vi vet også at det ikke er nødvendig og at det finnes mange mye bedre måter å «oppdra» dyrene på. Hvis du ikke vet bedre idag, med all den informasjonen og forskningen vi har ekstremt lett tilgjengelig, så er det kanskje vest å frastå fra diskusjoner, og selvfølgelig ikke skaffe deg dyr før du har oppdatert deg. 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvaifaen skrev (8 minutter siden):

Ja det var nok litt annerledes. Manglende kunnskap om temaet og tilgang til informasjon. 
 

Men det er ingen unnskyldning til å sitte å forsvare og nærmest reklamere for slikt idag. Idag vet vi hvilken skade slikt kan ha på dyr og vi vet også at det ikke er nødvendig og at det finnes mange mye bedre måter å «oppdra» dyrene på. Hvis du ikke vet bedre idag, med all den informasjonen og forskningen vi har ekstremt lett tilgjengelig, så er det kanskje vest å frastå fra diskusjoner, og selvfølgelig ikke skaffe deg dyr før du har oppdatert deg. 

Amen!

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (2 timer siden):

En slenger ikke dyr rundt omkring. Hjelper ingenting om katten ble skadet eller ikke. Den fyren har tydeligvis null empati med dyr.

At dyret ikke ble skadet, betyr ikke at det er greit f eks å slenge den i veggen eller sparke den så lenge den ikke ble skadet. En mishandler ikke dyr.

Hjelper det virkelig ingenting at katten ikke ble skadet? Du hadde vært like forarget hvis katten døde som du er når katten ikke fikk en eneste skramme? Det er isåfall utrolig spesielt.

Det er urimelig å sammenligne det å slenge en katt i veggen eller sparke den, med det å kaste den på en måte som ikke skader den. Et planlagt og godt overveid tv-stunt er ikke det samme som dyremishandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (25 minutter siden):

Hjelper det virkelig ingenting at katten ikke ble skadet? Du hadde vært like forarget hvis katten døde som du er når katten ikke fikk en eneste skramme? Det er isåfall utrolig spesielt.

Det er urimelig å sammenligne det å slenge en katt i veggen eller sparke den, med det å kaste den på en måte som ikke skader den. Et planlagt og godt overveid tv-stunt er ikke det samme som dyremishandling.

Uansett kasting av dyr, om de blir skadet eller ikke, er mishandling. Et dyr er ikke et leketøy.

Da må det jo uansett være greit for dere at om en kaster en katt i en vegg, utav et vindu, eller sparker den og den ikke blir skadet, være greit.

 

Endret av Honey Dew
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer noen ganger på om Ajkic kanskje er en engel, siden dette er eneste dritten folk greier å rote frem om han: igjen og igjen..:sarkasme:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (7 minutter siden):

Uansett kasting av dyr, om de blir skadet eller ikke, er mishandling. Et dyr er ikke et leketøy.

Da må det jo uansett være greit for dere at om en kaster en katt i en vegg, utav et vindu, eller sparker den og den ikke blir skadet, være greit.

Du synes det er like ille å drepe en katt som å ikke skade den, altså. Den er grei.

Å kaste en katt i en tv-produksjon hvor man har sjekket avstander og passer på at katten ikke kommer til skade, er åpenbart ikke det samme som å aktivt gå inn for å skade et dyr. Utrolig merkelig å påstå noe annet.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (9 minutter siden):

Du synes det er like ille å drepe en katt som å ikke skade den, altså. Den er grei.

Å kaste en katt i en tv-produksjon hvor man har sjekket avstander og passer på at katten ikke kommer til skade, er åpenbart ikke det samme som å aktivt gå inn for å skade et dyr. Utrolig merkelig å påstå noe annet.

Det er traumatisk for katten og det kan skade den. Katten kan også bli drept av å bli slengt avgårde, så om det er mot vegg, et spark eller mot en vegg er akkurat det samme.

For ikke å snakke om å slå et dyr. Det må jo også være greit da så lenge dyret ikke blir skadet eller drept.

Endret av Honey Dew
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Paramount
Kattekvinn1 skrev (På 1.10.2022 den 16.32):

Jeg kan ALDRI respektere en fyr som har gjort som han.

https://fb.watch/fU2bc9uWFb/
å kaste nabokatten fra verandaen 😡

har ikke ord 🤬

Enig med deg. Slike handlinger kan ikke bortforklares. Det er en signalhandling som definerer hvilken type du er. Du mishandler ikke dyr og sier unnskyld etterpå. Ikke rart han har kommet seg opp og frem, og har fått jobb i TV.

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (3 minutter siden):

Det er traumatisk for katten og det kan skade den. Katten kan også bli drept av å bli slengt avgårde, så om det er mot vegg, et spark eller mot en vegg er akkurat det samme.

Det er ikke nødvendigvis traumatisk for en katt å bli kastet ei litta meter, og katten ble ikke skadet. At du synes det er like ille at en katt blir torturert og drept som at den forblir fullstendig uskadet, får stå for din regning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (Akkurat nå):

Enig med deg. Slike handlinger kan ikke bortforklares. Det er en signalhandling som definerer hvilken type du er. Du mishandler ikke dyr og sier unnskyld etterpå. 

Flaks for alle involverte at han verken mishandlet et dyr eller sa unnskyld etterpå, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
venus24 skrev (Akkurat nå):

Flaks for alle involverte at han verken mishandlet et dyr eller sa unnskyld etterpå, da. 

Ærlig talt. Det er noe med måten dette gjøres på som forteller mye mer enn du tydeligvis forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...