Gå til innhold

Leo Ajkic, kattemishandler

Kattekvinn1

Anbefalte innlegg

venus24 skrev (1 minutt siden):

Du synes det er like ille å drepe en katt som å ikke skade den, altså. Den er grei.

Å kaste en katt i en tv-produksjon hvor man har sjekket avstander og passer på at katten ikke kommer til skade, er åpenbart ikke det samme som å aktivt gå inn for å skade et dyr. Utrolig merkelig å påstå noe annet.

«Sjekket avstander» blablabla. Jeg har ikke litt tro på at det har skjedd. Har de liksom planlagt at det skulle komme forbi en fremmed katt? Veldig kort planlegging i så fall. Men for diskusjonens skyld så sier vi at de har planlagt det, da vil jeg si at det er veldig dårlig planlegging, katter kan brekke foten av å falle fra en stol og de kan overleve ett fall på 2.etasjer, det er måten de lander på og underlaget som har noe å si og det er, selv om det ikke er lurt uansett, tryggere å kaste en katt med litt avstand enn kort avstand slik at de får tid å snu seg og tenke. Planlegge å bruke dyr som underholdning? Planlegge og ikke respektere dyr? 

Jeg synes så klart det hadde vært mye verre hvis katten døde, eller ble skadet. Men det er kritikkverdig at både leo, produksjon og kanalen mener at dette er god underholdning og noe å fremme og hvis der var planlagt er det egentlig mye verre i min mening. 

Som skrevet før så bunner det i manglende respekt for dyret. 1. ikke din katt, hold deg unna. 2. katten liker det IKKE. 3. katten blir forvirret/redd/skjønner ingenting, du skal ikke se vekk ifra at katten blir mer skeptisk ovenfor besøkende/fremmede i ettertid. 4. katten KUNNE blitt skadet. 

Hadde jeg hatt Leo (eller de andre som var der og tenkte det var en god ide/ikke stoppet det) som en venn så hadde jeg faktisk kuttet de ut. Betyr det at jeg ville fengslet de for dyremishandling? Nei, men jeg foretrekker og ikke ha noe med mennesker som har et dårlig syn og manglende respekt for dyreliv og jeg velger også og ikke støtte slikt. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

venus24 skrev (2 minutter siden):

Det er ikke nødvendigvis traumatisk for en katt å bli kastet ei litta meter, og katten ble ikke skadet. At du synes det er like ille at en katt blir torturert og drept som at den forblir fullstendig uskadet, får stå for din regning.

Drap og mishandling går ut på ett.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (3 timer siden):

90-tallet? Dyremishandling har alltid funnet sted. Min far ble anmeldt da han kastet hunden vår på sjøen fra båten som vi satt i fordi den stakkars hunden ikke klarte å komme seg på land.

Og forresten...

Det var jeg som anmeldte han.

Hva skulle faren din gjort da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (15 minutter siden):

Hva skulle faren din gjort da?

Han skulle hjulpet hunden på land eller funnet et annet sted som det var lettere for både tobeinte og firbeinte å komme i land.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva som skjer med folk! Folk engasjerer seg i dette (en liten katt som blir kastet en liten meter og tåler det helt fint og kaller det dyremishandling- )men løfter ikke øyebrynet engang over at mange tusen flyktninger drukner i Middelhavet årlig, på flukt fra krig og sult. Eller at over 4000 mennesker henrettes i Kina hvert år. Eller at det snart ikke finnes en stat i USA der abort er lovlig og mulig å gjennomføre på trygt vis. Verden er rar

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvaifaen skrev (56 minutter siden):

«Sjekket avstander» blablabla. Jeg har ikke litt tro på at det har skjedd. Har de liksom planlagt at det skulle komme forbi en fremmed katt? Veldig kort planlegging i så fall. Men for diskusjonens skyld så sier vi at de har planlagt det, da vil jeg si at det er veldig dårlig planlegging, katter kan brekke foten av å falle fra en stol og de kan overleve ett fall på 2.etasjer, det er måten de lander på og underlaget som har noe å si og det er, selv om det ikke er lurt uansett, tryggere å kaste en katt med litt avstand enn kort avstand slik at de får tid å snu seg og tenke. Planlegge å bruke dyr som underholdning? Planlegge og ikke respektere dyr? 

Jeg synes så klart det hadde vært mye verre hvis katten døde, eller ble skadet. Men det er kritikkverdig at både leo, produksjon og kanalen mener at dette er god underholdning og noe å fremme og hvis der var planlagt er det egentlig mye verre i min mening. 

Som skrevet før så bunner det i manglende respekt for dyret. 1. ikke din katt, hold deg unna. 2. katten liker det IKKE. 3. katten blir forvirret/redd/skjønner ingenting, du skal ikke se vekk ifra at katten blir mer skeptisk ovenfor besøkende/fremmede i ettertid. 4. katten KUNNE blitt skadet. 

Hadde jeg hatt Leo (eller de andre som var der og tenkte det var en god ide/ikke stoppet det) som en venn så hadde jeg faktisk kuttet de ut. Betyr det at jeg ville fengslet de for dyremishandling? Nei, men jeg foretrekker og ikke ha noe med mennesker som har et dårlig syn og manglende respekt for dyreliv og jeg velger også og ikke støtte slikt. 

Sannsynligvis så de katten i området, og planla utifra det. Du kan gjerne mene det er dårlig planlegging, men nå kritiseres Ajkic altså både for å ha kastet katten ned en for lang avstand, og samtidig for å ha kastet katten for kort avstand. Forstå det den som kan. Det gikk bra med katten, og alt dette maset om manglende respekt for dyr føles veldig overdrevent. Håper du er veganer, ellers føler jeg meg forpliktet til å fortelle deg at du er en hykler.

Honey Dew skrev (55 minutter siden):

Drap og mishandling går ut på ett.

Nei. Og jeg er uansett ikke enig i premisset om at dette var mishandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

venus24 skrev (10 minutter siden):

Sannsynligvis så de katten i området, og planla utifra det. Du kan gjerne mene det er dårlig planlegging, men nå kritiseres Ajkic altså både for å ha kastet katten ned en for lang avstand, og samtidig for å ha kastet katten for kort avstand. Forstå det den som kan. Det gikk bra med katten, og alt dette maset om manglende respekt for dyr føles veldig overdrevent. Håper du er veganer, ellers føler jeg meg forpliktet til å fortelle deg at du er en hykler.

Nei. Og jeg er uansett ikke enig i premisset om at dette var mishandling.

Jeg er veganer ja og det er like deilig å påpeke det hver eneste gang noen kommer med det kortet der. 
Men verden er full av dobbeltmoral og det at man spiser kjøtt er ikke en god grunn for å støtte annen  dyremishandling eller manglende respekt. Litt er bedre enn ingenting. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elleven skrev (15 minutter siden):

Skjønner ikke hva som skjer med folk! Folk engasjerer seg i dette (en liten katt som blir kastet en liten meter og tåler det helt fint og kaller det dyremishandling- )men løfter ikke øyebrynet engang over at mange tusen flyktninger drukner i Middelhavet årlig, på flukt fra krig og sult. Eller at over 4000 mennesker henrettes i Kina hvert år. Eller at det snart ikke finnes en stat i USA der abort er lovlig og mulig å gjennomføre på trygt vis. Verden er rar

Det er da massevis av mennesker som engasjerer seg for det. Det finnes garantert massevis av mennesker som engasjerer seg for både det og dyremishandling og til og med klarer å bry seg om hva sophie elise gjorde på lørdagen. Det ene utelukker ikke det andre. «Nei beklager jeg kan ikke ha en mening om voldtekt idag for jeg har allerede brukt opp kvoten min på fattige barn i afrika, jeg kan faktisk ikke diskutere det i det hele tatt» 

Skjønner du selv hvor dumt det høres ut? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elleven skrev (20 minutter siden):

Åja, så at vi bryr oss om dyrs rettigheter betyr at vi ikke kan bry oss om andre ting?

Det går faktisk an å ha flere enn en tanke i hodet samtidig...

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvaifaen skrev (5 minutter siden):

Jeg er veganer ja og det er like deilig å påpeke det hver eneste gang noen kommer med det kortet der. 
Men verden er full av dobbeltmoral og det at man spiser kjøtt er ikke en god grunn for å støtte annen  dyremishandling eller manglende respekt. Litt er bedre enn ingenting. 

Det er ikke et kort, det er en helt åpenbar betraktning om at de fleste synes det er verre når søte katter blir utsatt for noe (hvor enn lite det er), enn å anerkjenne at de selv bidrar til faktisk mishandling av "mindre søte" dyr.

Påstår man at hver minste ting er mishandling, mister begrepet fullstendig betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (5 minutter siden):

Det er ikke et kort, det er en helt åpenbar betraktning om at de fleste synes det er verre når søte katter blir utsatt for noe (hvor enn lite det er), enn å anerkjenne at de selv bidrar til faktisk mishandling av "mindre søte" dyr.

Påstår man at hver minste ting er mishandling, mister begrepet fullstendig betydning.

Jeg er helt enig i at det er dobbeltmoralsk og at de som spiser kjøtt faktisk i realiteten bidrar til en helt ekstrem dyremishandling. Så det å spise kjøtt blir igjen, mye verre enn handlingen til Leo, det å spise kjøtt er jo også like unødvendig.   Jeg kunne ha skrevet en hel avhandling om hva jeg synes om kjøttindustrien, blindheten til folk og at «ingen» bryr seg om det men nå handler jo ikke dette om det. 

Men nå er det jo slik at de fleste ikke tenker sånn, og jeg for min del, som veganer, er likevel glad for at de som spiser kjøtt bryr seg om annen dyremishandling og dyresaker, fordi det trenger vi. Det er bedre at de spiser kjøtt og bryr seg, enn at de spiser kjøtt og ikke gidder å snakke ut om dårlige dyreforhold/mishandling fordi at da er de «dobbeltmoralske». 

Fint at det settes lys på at kjøtt faktisk døde dyr, som har hatt dårlige kår og blir slaktet, men jeg tror ikke den der «håper ikke du spiser kjøtt» kommentaren egentlig har så mye for seg. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (14 minutter siden):

Åja, så at vi bryr oss om dyrs rettigheter betyr at vi ikke kan bry oss om andre ting?

Det går faktisk an å ha flere enn en tanke i hodet samtidig...

Poenget er at dette er ikke dyremishandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elleven skrev (6 minutter siden):

Poenget er at dette er ikke dyremishandling.

Jo, det er mishandling.

Folk som mener at det ikke er det, har ikke empati med dyr.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kvaifaen skrev (1 time siden):

Jeg er helt enig i at det er dobbeltmoralsk og at de som spiser kjøtt faktisk i realiteten bidrar til en helt ekstrem dyremishandling. Så det å spise kjøtt blir igjen, mye verre enn handlingen til Leo, det å spise kjøtt er jo også like unødvendig.   Jeg kunne ha skrevet en hel avhandling om hva jeg synes om kjøttindustrien, blindheten til folk og at «ingen» bryr seg om det men nå handler jo ikke dette om det. 

Men nå er det jo slik at de fleste ikke tenker sånn, og jeg for min del, som veganer, er likevel glad for at de som spiser kjøtt bryr seg om annen dyremishandling og dyresaker, fordi det trenger vi. Det er bedre at de spiser kjøtt og bryr seg, enn at de spiser kjøtt og ikke gidder å snakke ut om dårlige dyreforhold/mishandling fordi at da er de «dobbeltmoralske». 

Fint at det settes lys på at kjøtt faktisk døde dyr, som har hatt dårlige kår og blir slaktet, men jeg tror ikke den der «håper ikke du spiser kjøtt» kommentaren egentlig har så mye for seg. 

Og jeg tror ikke fokus på en 15 år gammel sak om en fyr som ikke mishandler dyr har noe for seg, men der er vi tydeligvis uenige.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (4 minutter siden):

Og jeg tror ikke fokus på en 15 år gammel sak om en fyr som ikke mishandler dyr har noe for seg, men der er vi tydeligvis uenige.

Ikke sammenlignbart. Men ja, vi er veldig uenige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kvaifaen skrev (5 minutter siden):

Ikke sammenlignbart. Men ja, vi er veldig uenige. 

Selvsagt er det sammenlignbart når det er saken som diskuteres.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvaifaen skrev (3 timer siden):

Du er herved min favoritt KG bruker. 🙏

(For alle svarene dine i tråden)

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (Akkurat nå):

Selvsagt er det sammenlignbart når det er saken som diskuteres.

Jeg mener at det ikke er sammenlignbart fordi ditt mål med å påpeke det med kjøtt, ikke er for å øke bevissthet og å faktisk diskutere det, men for å «ta noen» og å vinne en diskusjon og det er der jeg mener at det ikke har noe for seg. Målet TS hadde med å legge ut dette vet jeg ikke men for meg så «hadde det noe for seg» fordi det er fint å kunne diskutere det, kanskje noen får seg en liten «aha» opplevelse og at det blir fokus på. Men at det løser noen verdensproblemer tror jeg ikke nei.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handful skrev (19 minutter siden):

Du er herved min favoritt KG bruker. 🙏

(For alle svarene dine i tråden)

For en ære! 🥰😂

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...