Gå til innhold

Nora Haukland og Marius Høiby


Justlooking

Anbefalte innlegg

Sawyer skrev (50 minutter siden):

Nå er det vel i mye større grad "skattepenger" betalt av det britiske folk, og det britiske imperiet som i stor grad var brukt på Bloksbjerg. Dette var sommerhuset til Kong Olav, som store deler av formuen kom fra det britiske kongehuset via hans mor. Men klart, hun tjente bra på salget. 

Bloksbjerg har med ML å gjøre.

Her er det snakk om Skaugum, som i stor grad driftes av norske skattepenger.

Det er snakk om en bolig som har en markedsleie pr. måned på ca 30 000 kr. Dette er penger som selvfølgelig har gått inn i regnskapet til Skaugum tidligere.

Om NH og M bor der svært billig eller til og med gratis, da er det ikke "mamma" som betaler for det, det er i realiteten Staten/skattebetalerne.

Jeg hadde ikke reagert særlig hvis de som bodde der en kortere periode og hadde oppført seg noenlunde, men stadig fyll, fest og rus, det er uforenelig med å bo billig/gratis på Skaugum. Det er også en sikkerhetsrisiko når personer (NH) som bruker såpass med rusmidler, enten hun og M fortsetter å være sammen eller ikke.

  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Edit: Fjernet stygge ting.

Hvilken inntekt hadde hun traff før lille marius?

Endret av MalloryK
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 3 år har jeg klart meg uten å få corona, men nå var det endelig min tur. 🤧🦠 Så her ligger jeg å dagdrømmer meg tilbake til New York. Jeg trenger en kjærestetur og en storbyferie, gi meg tips - hva er din favoritt storby? 🌆

Med noen bilder av mat og new york og et rumpebilde. Hvordan tjener hun penger på sånt?

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (1 time siden):

I 3 år har jeg klart meg uten å få corona, men nå var det endelig min tur. 🤧🦠 Så her ligger jeg å dagdrømmer meg tilbake til New York. Jeg trenger en kjærestetur og en storbyferie, gi meg tips - hva er din favoritt storby? 🌆

Med noen bilder av mat og new york og et rumpebilde. Hvordan tjener hun penger på sånt?

Trenger kjærestetur?
Var ikke de nettopp på Barbados da? 🙄🤣

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (På 3.5.2023 den 12.17):

Nå er jo ikke mitt eventuelle gjestehus kjøpt, påkostet og vedlikeholdt av den norske befolknings skattepenger. Du skjønner forskjellen? Jeg kommer ikke til å la mine barn bo gratis mens de bruker sine egne penger på luksusreiser. Den bjørnetjenesten har jeg ikke tenkt å gi dem.

Du nevnte « mange norske foreldre «. Altså andre familier. Er ikke enig i at det er bjørnetjeneste slik leiemarkedet i Oslo er i dag, så vi er mange foreldre som gjør som kronprinsparet . 
jeg skjønner forskjellen på den familien og andre familier, nå er det en gang slik at det er vi som har valgt dem. Jeg tror haakon hadde vært i stand til og forsørge familien om han ikke var opptatt med og gjøre jobben det norske folk har bestemt at han skal gjøre. Inntil vi har en ny folkeavstemning og eventuelt setter han fri, må han disponere sin lønn og eiendommen han disponerer slik han finner best. Får statsansatte lov og ta med stebarn på ferie? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (På 4.5.2023 den 17.03):

Trenger kjærestetur?
Var ikke de nettopp på Barbados da? 🙄🤣

Jo? De reiste vel i samme sekund som «pose-skandalen»?

Men klart man trenger ferie.. 🙄

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjugur skrev (På 4.5.2023 den 17.03):

Trenger kjærestetur?
Var ikke de nettopp på Barbados da? 🙄🤣

Var ikke det med hele svigerfamilien? Ellers er jo « trenger» et ord vi alle misbruker sterkt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
MalloryK skrev (1 time siden):

Og hvorfor er ansiktet hennes i en annen farge?

Hun har sikkert Sophie Elise sin Glöd.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de forlovet seg?

Det ser ut som hun har på seg en glatt gullring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Hvem gidder å betale 26 500 i husleie pr måned for å bo på Frogner?

Rart de ikke kjøper seg bolig med den husleien. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (22 minutter siden):

Hvem gidder å betale 26 500 i husleie pr måned for å bo på Frogner?

Rart de ikke kjøper seg bolig med den husleien. 

Det er veldig dyrt å leie i det området. De fleste som har egenkapital og kan få lån kjøper gjerne fremfor å leie. Kan fint få renter/avdrag/felleskostnader tilsammen under den prisen. Men de tjente ikke stort noen av dem på forrige offentlige tall. De tjener nok mer nå for å  kunne klare den husleien. Hvor har det stått forresten? Følger ingen så det er vel på en sosiale medier konto antagelig? 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (1 time siden):

Det er veldig dyrt å leie i det området. De fleste som har egenkapital og kan få lån kjøper gjerne fremfor å leie. Kan fint få renter/avdrag/felleskostnader tilsammen under den prisen. Men de tjente ikke stort noen av dem på forrige offentlige tall. De tjener nok mer nå for å  kunne klare den husleien. Hvor har det stått forresten? Følger ingen så det er vel på en sosiale medier konto antagelig? 😊

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/flyttet-fra-skaugum-etter-kort-tid/15792246/

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...