Gå til innhold

Jeg er lei av kjøret i barnehagen! Hvordan kan jeg som ansatt bruke "silent quitting" i barnehagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):Man har rett på sykepenger ved sykemelding, uansett om man er fast ansatt eller ei. Det er ikke leder som sykemelder, men legen. Hvis du sikter til at hun kanskje ikke får komme tilbake til den samme stillingen etter sykemelding, så er det kanskje like greit? Vi har to forskjellige oppfatninger av TS skriver, men altså, hvis det er som du oppfatter det så er det jo ikke et sted TS bør jobbe uansett.

Man kan ikke sette seg på bakbena FØR man har prøvd å kommunisere, uansett hva årsaken er, det er jo helt tullete. Kan ikke fatte at noen forsvarer det.

Anonymkode: 229d4...375

Poenget er at TS ikke er i en sterk posisjon og risikerer å miste jobben. Det er ikke så enkelt som du fremstiller det som.

Forstår jeg deg riktig, så mener du at den som gir alt på jobb bestemmer seg for å gjøre bare det en skal gjøre og ikke mer, skal slutte? Javel🙄 Løsningen på problemene ligger ikke der. For øvrig enig i at en bør ta det opp med ledelsen, selvom det kan gå galt om ledelsen er av den slappe og late sorten.

Uansett skal ikke TS gjøre mer enn én ansatt er forventet å gjøre, og hun bør begrense arbeidsmengden, for hun får ikke betalt for å gjøre dobbelt. Det kan hun slutte med å gjøre i dag. 

Anonymkode: 424cc...044

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Poenget er at TS ikke er i en sterk posisjon og risikerer å miste jobben. Det er ikke så enkelt som du fremstiller det som.

Forstår jeg deg riktig, så mener du at den som gir alt på jobb bestemmer seg for å gjøre bare det en skal gjøre og ikke mer, skal slutte? Javel🙄 Løsningen på problemene ligger ikke der. For øvrig enig i at en bør ta det opp med ledelsen, selvom det kan gå galt om ledelsen er av den slappe og late sorten.

Uansett skal ikke TS gjøre mer enn én ansatt er forventet å gjøre, og hun bør begrense arbeidsmengden, for hun får ikke betalt for å gjøre dobbelt. Det kan hun slutte med å gjøre i dag. 

Anonymkode: 424cc...044

Nei, du forstår meg ikke nødvendigvis.

Jeg mener at man tar opp problemene man har med leder først, uansett årsak. Det er så enkelt.

Vi vet ikke om TS er fast ansatt eller ikke, og man vil ikke miste jobben av å varsle om underbemanning og mulig utbrenthet, det er bare tull. Sånn sett kan jeg ikke se at hun ikke er i en sterk nok posisjon til å si i fra? Jeg vekter ikke varsler fra ansatte ut i fra hvilken stilling de har.

Nei, man skal ikke gjøre mer enn én ansatt er forventet å gjøre. Nå er ikke inntrykket mitt at TS gjør det fra før når hun sammenligner antall bleieskift mellom henne og ped.leder. Det virker på meg som at hun ikke evner å forstå at ulike stillinger har ulike ansvar. En ped.leder har ikke fri eller pause når han eller hun ikke skifter bleier.

Om noen ikke skulle dra lasset som de skal, så er det igjen noe man må ta opp med ledelsen. Hvis det er tilfellet, og de andre på avdelingen faktisk gjør mindre enn forventet, så vil de nødvendigvis ikke reagere på TS med det første heller. Da vil barna være skadelidende frem til ledelsen merker dette. Kanskje først etter at foreldrene klager på tørket avføring i bleia? Det er jo ikke riktig. 

Å ta opp slike ting med ledelsen burde være det første man gjør. Det er utrolig synd at man har så lit tillit, eller føler så stor avstand, at man tror man får sparken for noe sånt. Eller at det ikke er noen vits...Selvfølgelig finnes dårlige og kyniske ledere, men det vet man ikke før man har prøvd.  

Anonymkode: 229d4...375

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, du forstår meg ikke nødvendigvis.

Jeg mener at man tar opp problemene man har med leder først, uansett årsak. Det er så enkelt.

Vi vet ikke om TS er fast ansatt eller ikke, og man vil ikke miste jobben av å varsle om underbemanning og mulig utbrenthet, det er bare tull. Sånn sett kan jeg ikke se at hun ikke er i en sterk nok posisjon til å si i fra? Jeg vekter ikke varsler fra ansatte ut i fra hvilken stilling de har.

Nei, man skal ikke gjøre mer enn én ansatt er forventet å gjøre. Nå er ikke inntrykket mitt at TS gjør det fra før når hun sammenligner antall bleieskift mellom henne og ped.leder. Det virker på meg som at hun ikke evner å forstå at ulike stillinger har ulike ansvar. En ped.leder har ikke fri eller pause når han eller hun ikke skifter bleier.

Om noen ikke skulle dra lasset som de skal, så er det igjen noe man må ta opp med ledelsen. Hvis det er tilfellet, og de andre på avdelingen faktisk gjør mindre enn forventet, så vil de nødvendigvis ikke reagere på TS med det første heller. Da vil barna være skadelidende frem til ledelsen merker dette. Kanskje først etter at foreldrene klager på tørket avføring i bleia? Det er jo ikke riktig. 

Å ta opp slike ting med ledelsen burde være det første man gjør. Det er utrolig synd at man har så lit tillit, eller føler så stor avstand, at man tror man får sparken for noe sånt. Eller at det ikke er noen vits...Selvfølgelig finnes dårlige og kyniske ledere, men det vet man ikke før man har prøvd.  

Anonymkode: 229d4...375

Hvor lenge har du vært i arbeidslivet? Det er selvsagt ikke tull. Dette er noe som skjer titt og ofte. Man må ha levd med skylapper foran øynene om en hevder at dette er tull. Jeg har hatt en del deltidsjobber mens jeg har student og det er ikke bestandig så enkelt. Som tilkallingsvikar har man ikke mange rettigheter. Jeg regner med at TS er tilkallingsvikar. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har jobbet dobbelt fordi noen kolleger er LATE! Er en person som liker å jobbe og jobber effektivt og har endt opp med å gjøre oppgavene til kollegene mine, men det sluttet jeg med, for jeg merket at jeg hadde ikke energi til å gjøre ting på privaten etter jobb, så jeg vet akkurat hva TS snakker om. Jeg ble betalt for å gjøre jobben til én person, ingen kan kreve mer og det er ikke slik at det var JEG som måtte ta det opp med ledelsen, jeg gjorde jobben min. 

Har også opplevd at jeg plutselig ikke fikk sommerjobb fordi jeg klagde på ledelsen som var litt shady og gjorde ting som ikke var lov mtp. arbeidsmiljøloven. Jeg var student og hadde ikke energi til å krangle med ledelsen, så fikk meg en annen jobb. Mange utnytter unge og tar ikke vare på sine ansatte. Så ja, jeg mener TS skal sette ned foten og BARE gjøre det hun må gjøre, ikke mer. 

Anonymkode: 424cc...044

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi er 2 andre på avdeling. Jeg kan ikke gjøre alt. Bruker jeg lengre tid på bleieskift, tar det lenger tid. Ofte at pedagog går inn uten å gjøre noe f.eks annet enn å sjekke mobilen, drikke litt vann, gå på do. Dette skal jeg også begynne med i dag.

Anonymkode: 25507...713

Men hva med å be om et møte og fortelle hvordan du opplever arbeidsdagen din?

Anonymkode: b28ea...cc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for jævlig å jobbe på gulvet i bhg og eldreomsorg. Det hjelper ikke å snakke med noen. Det er ikke ressurser, hverken økonomiske eller menneskelige. Silent quitting fungerer ikke. Anbefaler deg å slutte, finn noe annet. Alt er bedre. Forøvrig tror jeg ikke mennesker som ikke har prøvd dette selv, aner den fysiske og psykiske belastningen som følger med en slik jobb. Og attpåtil blir man usynliggjort og sett ned på av storsamfunnet. Nei takke meg til. 

Anonymkode: 811f2...1df

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som sier at jeg skal snakke med styrer etc. Jeg har jobbet der i flere år og dette er en utvikling over tid. Pedagogen jeg jobber med nå var ferdig utdannet i 2019, så forholdsvis fersk. Sikkert vant til at alle ordner for henne. Den andre assistenten er en gutt rett fra videregående som trenger masse veiledning.

Joda. Jeg kunne snakket med styrer. Men hva hjelper det? Hadde fått kommentarer som "En pedagog har mer og annerledes ansvar" "Det er viktig at pedagogen er mest tilstede på avdeling når hun ikke er i møter og lignende"

Jeg vet at det ikke hadde hjulpet. Og i går ble dette ekstra tydelig. Jeg brukte tid på å skifte og det var så behagelig! Fikk god tid til hvert enkelt barn, så den stunden vi der fikk sammen og den fritiden med et enkelt barn var så fint! Sa også til pedagog at jeg nå må også hun selv og ande assistenten skifte mer. Jeg sa nei til å vaske og rydde etter måltidene. Sa at jeg alltid gjør det mye. Tok istedet en gruppe med barn inn oi grupperommet og lekte med de der. Tok meg i går en ekstra pause på 10 minutter og det var også så behagelig!

Dette fortsetter jeg selvfølgelig medi  dag også!

Anonymkode: 25507...713

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om barnehagen ikke vil eller klarer å skaffe vikarer når folk er syke, så hadde jeg sett meg om etter en ny jobb. Det er ikke greit, selv om det skjer overalt hele tiden. Du risikerer å bli utbrent eller verre. Helsa må komme først.

Hadde heller jobbet i klesbutikk enn barnehage.

Anonymkode: 20496...02f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alle dere som sier at jeg skal snakke med styrer etc. Jeg har jobbet der i flere år og dette er en utvikling over tid. Pedagogen jeg jobber med nå var ferdig utdannet i 2019, så forholdsvis fersk. Sikkert vant til at alle ordner for henne. Den andre assistenten er en gutt rett fra videregående som trenger masse veiledning.

Joda. Jeg kunne snakket med styrer. Men hva hjelper det? Hadde fått kommentarer som "En pedagog har mer og annerledes ansvar" "Det er viktig at pedagogen er mest tilstede på avdeling når hun ikke er i møter og lignende"

Jeg vet at det ikke hadde hjulpet. Og i går ble dette ekstra tydelig. Jeg brukte tid på å skifte og det var så behagelig! Fikk god tid til hvert enkelt barn, så den stunden vi der fikk sammen og den fritiden med et enkelt barn var så fint! Sa også til pedagog at jeg nå må også hun selv og ande assistenten skifte mer. Jeg sa nei til å vaske og rydde etter måltidene. Sa at jeg alltid gjør det mye. Tok istedet en gruppe med barn inn oi grupperommet og lekte med de der. Tok meg i går en ekstra pause på 10 minutter og det var også så behagelig!

Dette fortsetter jeg selvfølgelig medi  dag også!

Anonymkode: 25507...713

Som sakt gjør det som er bra for deg .men best for barna. Flott at du tok deg tid til å ta med barna inn på et rom og lekte etter lunsjen. Så lenge dette ikke gikk utover rydding..altså at de andre som jobber på avdelingen rydder og gjør ting klart.

De fleste steder jeg har jobbet hadde vi vakter...det vil si tidlig vakten skulle dekke på og gjøre klar til lunsj og frokost. Midt vakten skulle rydde av bordet og og eks begynne legging eller ha en gruppe med barn. Seinvakt skulle rydde kjøkkenet og være siste mann ut og hjelpe i garderoben.

Dette var da med 1 pedagogisk leder og 2-3 assistenter.

Jeg har selv jobbet som pedagogisk leder og jeg jobbet like mye som alle andre og mitt syn var alltid at assistentene og pedagogisk leder var like...( Se bort fra møter etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (2 minutter siden):

Som sakt gjør det som er bra for deg .men best for barna. Flott at du tok deg tid til å ta med barna inn på et rom og lekte etter lunsjen. Så lenge dette ikke gikk utover rydding..altså at de andre som jobber på avdelingen rydder og gjør ting klart.

De fleste steder jeg har jobbet hadde vi vakter...det vil si tidlig vakten skulle dekke på og gjøre klar til lunsj og frokost. Midt vakten skulle rydde av bordet og og eks begynne legging eller ha en gruppe med barn. Seinvakt skulle rydde kjøkkenet og være siste mann ut og hjelpe i garderoben.

Dette var da med 1 pedagogisk leder og 2-3 assistenter.

Jeg har selv jobbet som pedagogisk leder og jeg jobbet like mye som alle andre og mitt syn var alltid at assistentene og pedagogisk leder var like...( Se bort fra møter etc)

Det gikk så klart ut over at noen hadde ventet at jeg skulle rydde igjen. Men når jeg sa nei, så måtte noen andre gjøre det. Tror pedagogen er mer "snill" mot den nyeste assistenten, så mye går på meg istedet. I dag skal jeg ta med en liten gruppe inn, mens de andre er ute, uansett hva pedagogen synes om det eller ikke. Og jeg skal også ha en ekstra pause i dag å!

Anonymkode: 25507...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tvangsplassert med praksis i en barnehage av NAV, så tar meg goood tid. Gjør minst mulig, leker mest med barna bare...bytte bleier etc unngår jeg mest mulig...

Er ille nok som det er i min situasjon, ikke f om de skal få noe ut av dette.

Anonymkode: f8ec1...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 8.22):

Det er et kjør uten like. Spesielt de dager der det er sykdom. Jeg er "bare" assistent" i barnehagen og er den som er mest tilstede med barna, uten pauser/avkobling, slik som en ped. leder ofte er.

Da blir det mer på meg! Mer bleieskift, mer påkledning, mer trøsting, mer av alt!

Jeg lurer derfor på om det er noen andre som jobber i barnehage her som også har begynt med silent quitting på jobb. Og hva gjør dere? er dere tregere på alt dere gjør?

Jeg trives i jobben, men nå er det nok! Jeg må stå imot dette presset med å gjøre alt på avdeling. Men hvordan kan jeg bruke dette som assistent i barnehage?

Anonymkode: 25507...713

Hvis du tror pedleder er ute å later seg får du jaggu lede deg litt opp på hva dem gjør. 

Slutt i barnehagen hvis du ikke takler det lille.... Makan... En skal være der for barna

Hilsen barnehagelærer med 30 års erfaring. 

 

Anonymkode: ada2f...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ille nok som det er i min situasjon, ikke f om de skal få noe ut av dette.

Anonymkode: f8ec1...26d

Dette minner meg om de som kjører uten bilbelte og ser en politibil. De forter seg å ta på seg beltet i det politibilen kjører forbi dem. Når de har passert tar de av seg beltet igjen og sier: "Haha, de så oss ikke!"

Anonymkode: b8700...1c4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 8.22):

Det er et kjør uten like. Spesielt de dager der det er sykdom. Jeg er "bare" assistent" i barnehagen og er den som er mest tilstede med barna, uten pauser/avkobling, slik som en ped. leder ofte er.

Da blir det mer på meg! Mer bleieskift, mer påkledning, mer trøsting, mer av alt!

Jeg lurer derfor på om det er noen andre som jobber i barnehage her som også har begynt med silent quitting på jobb. Og hva gjør dere? er dere tregere på alt dere gjør?

Jeg trives i jobben, men nå er det nok! Jeg må stå imot dette presset med å gjøre alt på avdeling. Men hvordan kan jeg bruke dette som assistent i barnehage?

Anonymkode: 25507...713

Trur ikkje du passar til å jobbe i omsorgsyrke viss du har ei sånn holdning.. Eg som forelder skal vere trygg på at mitt barn blitt tatt skikkeleg godt vare på.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det gikk så klart ut over at noen hadde ventet at jeg skulle rydde igjen. Men når jeg sa nei, så måtte noen andre gjøre det. Tror pedagogen er mer "snill" mot den nyeste assistenten, så mye går på meg istedet. I dag skal jeg ta med en liten gruppe inn, mens de andre er ute, uansett hva pedagogen synes om det eller ikke. Og jeg skal også ha en ekstra pause i dag å!

Anonymkode: 25507...713

Bare husk at dette må dere bli enig om...du kan ikke bare ta egen valg. La oss si at du tar med noen barn inn mens de andre er ute. Men dette er etter 1300...det betyr at tidlig vakten snart skal hjem...og om da den vakten er ute..kan ikke du være inne...for da må alle være ute og passe på. 

Vær litt forsiktig å gjøre det du vil bare for du er lei....dere har vakter og ting som må gjøres. Og om du begynner å tulle med dette vil dette gå utover barna 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere jobbet i bhg, alt du beskriver er en vanlig gjøremål. Du har rett på lunsjpause men resten er på avdelingen. Selvsagt skal du ikke være alene med å ta all bleieskift, dere er vel flere en du og pedagogen? 

Anonymkode: 0e3a6...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 18.23):

Hvor lenge har du vært i arbeidslivet? Det er selvsagt ikke tull. Dette er noe som skjer titt og ofte. Man må ha levd med skylapper foran øynene om en hevder at dette er tull. Jeg har hatt en del deltidsjobber mens jeg har student og det er ikke bestandig så enkelt. Som tilkallingsvikar har man ikke mange rettigheter. Jeg regner med at TS er tilkallingsvikar. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har jobbet dobbelt fordi noen kolleger er LATE! Er en person som liker å jobbe og jobber effektivt og har endt opp med å gjøre oppgavene til kollegene mine, men det sluttet jeg med, for jeg merket at jeg hadde ikke energi til å gjøre ting på privaten etter jobb, så jeg vet akkurat hva TS snakker om. Jeg ble betalt for å gjøre jobben til én person, ingen kan kreve mer og det er ikke slik at det var JEG som måtte ta det opp med ledelsen, jeg gjorde jobben min. 

Har også opplevd at jeg plutselig ikke fikk sommerjobb fordi jeg klagde på ledelsen som var litt shady og gjorde ting som ikke var lov mtp. arbeidsmiljøloven. Jeg var student og hadde ikke energi til å krangle med ledelsen, så fikk meg en annen jobb. Mange utnytter unge og tar ikke vare på sine ansatte. Så ja, jeg mener TS skal sette ned foten og BARE gjøre det hun må gjøre, ikke mer. 

Anonymkode: 424cc...044

15 år i arbeidslivet, også som leder.

TS skrev ikke at hun var tilkallingsvikar, og jeg forstår ikke hvorfor du drar opp «krangle med ledelsen». Å varsle om at man må øke bemanningen, at en selv drar lasset for andre eller lignende er ikke oppsigelsesgrunn. Kommunikasjon er viktig.

Hvis de med det rette kan fortelle TS at de andre faktisk bidrar, og TS fortsetter å lage et problem, så er det noe annet. 
 

Hvis TS nå sniker seg unna arbeidsoppgaver så forstår jeg ikke hvordan det setter henne i bedre lys enn en prat med ledelsen? Jeg ville sett svært negativt på det.

Anonymkode: 229d4...375

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Alle dere som sier at jeg skal snakke med styrer etc. Jeg har jobbet der i flere år og dette er en utvikling over tid. Pedagogen jeg jobber med nå var ferdig utdannet i 2019, så forholdsvis fersk. Sikkert vant til at alle ordner for henne. Den andre assistenten er en gutt rett fra videregående som trenger masse veiledning.

Joda. Jeg kunne snakket med styrer. Men hva hjelper det? Hadde fått kommentarer som "En pedagog har mer og annerledes ansvar" "Det er viktig at pedagogen er mest tilstede på avdeling når hun ikke er i møter og lignende"

Jeg vet at det ikke hadde hjulpet. Og i går ble dette ekstra tydelig. Jeg brukte tid på å skifte og det var så behagelig! Fikk god tid til hvert enkelt barn, så den stunden vi der fikk sammen og den fritiden med et enkelt barn var så fint! Sa også til pedagog at jeg nå må også hun selv og ande assistenten skifte mer. Jeg sa nei til å vaske og rydde etter måltidene. Sa at jeg alltid gjør det mye. Tok istedet en gruppe med barn inn oi grupperommet og lekte med de der. Tok meg i går en ekstra pause på 10 minutter og det var også så behagelig!

Dette fortsetter jeg selvfølgelig medi  dag også!

Anonymkode: 25507...713

Hvis du aldri har tatt opp, hvordan vet du hva svaret hadde vært?

Jeg har jobbet under dårlig ledelse selv, og vært sikker på at min stemme ikke betyr noe. Min forrige leder sa faktisk rett ut at hvis vi ikke trivdes så var vi enkle å erstatte, men selv han tok meg på alvor da jeg sa at jeg druknet i jobb. Dette var i forbindelse med en sykemeldt kollega hvor vi først ikke fikk vikar, men han ordnet da dette.

Nå er jeg leder selv, og det er viktig for meg at de jeg leder føler at de kan komme til meg. Kanskje det ikke har nådd ut til alle, og det er trist.

Sist men ikke minst: En gutt rett fra videregående trenger vel ikke veiledning i å rydde og vaske etter et måltid f.eks? Han burde gjøre dette på lik linje som resten. 

Anonymkode: 229d4...375

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir jeg litt overrasket av en del tilbakesvar. Hun har krav på pause for lunsj ect. Jeg har selv vært vikar i en bhg under studietiden min, og i en bhg holdt de meg fra å ha lunsj eller å gå på do! Jeg var heldig med at jeg var ansatt gjennom et vikarbyrå som brydde seg om meg og jeg svartelista bhg’n og tok heller opp vikariat stilling der jeg ble behandlet som et menneske. TS du må si i fra til din leder eller se etter jobb i en annen bhg. Det skal ikke være slikt som du beskriver! Hallo, hvem liker å føle at en drar hele lasset mens resten får sitte på ræven sin foran en mobil? Skal man kunne ta vare på andre på best mulig måte må en først ha sine egne behov dekket. Ingen som er tjent med en arbeider som er utbrent eller lider av andre årsaker. Det er jo bare tull!

Anonymkode: 6c019...0fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis du aldri har tatt opp, hvordan vet du hva svaret hadde vært?

Jeg har jobbet under dårlig ledelse selv, og vært sikker på at min stemme ikke betyr noe. Min forrige leder sa faktisk rett ut at hvis vi ikke trivdes så var vi enkle å erstatte, men selv han tok meg på alvor da jeg sa at jeg druknet i jobb. Dette var i forbindelse med en sykemeldt kollega hvor vi først ikke fikk vikar, men han ordnet da dette.

Nå er jeg leder selv, og det er viktig for meg at de jeg leder føler at de kan komme til meg. Kanskje det ikke har nådd ut til alle, og det er trist.

Sist men ikke minst: En gutt rett fra videregående trenger vel ikke veiledning i å rydde og vaske etter et måltid f.eks? Han burde gjøre dette på lik linje som resten. 

Anonymkode: 229d4...375

Igjen, mye uvitenhet. Har du forsøkt å jobbe som ufaglært i kommunale tjenester? Jeg kan love deg at KS og den enkelte kommunale arb.plass bryr seg midt bak om arbeidstakernes meninger. Som arbeidstaker er man et tall, som mottar en luselønn, og som stadig gjøres oppmerksom på ens manglende verdi. Spør hvem som helst. 
 

Noen andre generelle kommentarer:
(1) Ungdommen trenger veiledning. I kommunale barnehager/helse- og omsorgstjenester kommer «alle» som er på inkludering, avklaring og integreringstiltak; både mennesker som ikke snakker norsk, ikke kan vaske, og ikke kan ta vare på seg selv eller andre.
(2) Det nytter ikke å ta opp noe. De arbeidsplassene med mest baksnakking, dårlig miljø ol. er kvinnedominerte arbeidsplasser med lavt utd.nivå. Ledere har ingen lederutdanning, de kan altså fint lite om gjeldene lover og regler. Lederne har praktisk utdanning, innen pleie eller ped. 
(3) KS og kommunene har ikke, og ønsker heller ikke, å avsette tilstrekkelig midler for å sikre forsvarlig fagdekning. Dette er gjennomgående for hele ploms og ped. sektor. Arbeidsforholdene kan vanskelig beskrives for mennesker «utenfra». Det er faktisk uholdbart. 

Til de som mener at «silent quitting» er dårlig stil av ts (jeg vil heller omtale det som nødvendig grensesetting), og at ts er i en «svak» posisjon; Nei. Det mangler personell over hele fjøla. I kommunale tjenester kan man nærmest si opp på dagen, spasere inn på nærmeste bhg/bolig/sykehjem (samt transport, bygg, restaurant, butikk etc.), og ha full stilling dagen etterpå. 

Ikke brenn deg ut på dette ts! 

Anonymkode: 811f2...1df

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 9.11):

Enig! 
 

En assistent sin jobb starter når vakten starter og slutter når vakten er over. De har ikke med seg jobben hjem, og bruker ikke ubetalt fritid på arbeidsoppgaver. Jobben innebærer faktisk bleieskift, hjelpe på do, leke/legge til rette for lek, påkledning, avkledning, mekling, måltider osv. Så lenge alt skjer i din betalte arbeidstid så er ikke silent quitting relevant for deg. Men du høres lat ut, og du burde nok finne deg en annen jobb. 
 

 

Anonymkode: ec460...4bb

For noe tull, jeg fjør ganske mye utenom arbeidstid så nei det er virkelig ikke sånn

Anonymkode: d7633...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...