Gå til innhold

Jeg er lei av kjøret i barnehagen! Hvordan kan jeg som ansatt bruke "silent quitting" i barnehagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er et kjør uten like. Spesielt de dager der det er sykdom. Jeg er "bare" assistent" i barnehagen og er den som er mest tilstede med barna, uten pauser/avkobling, slik som en ped. leder ofte er.

Da blir det mer på meg! Mer bleieskift, mer påkledning, mer trøsting, mer av alt!

Jeg lurer derfor på om det er noen andre som jobber i barnehage her som også har begynt med silent quitting på jobb. Og hva gjør dere? er dere tregere på alt dere gjør?

Jeg trives i jobben, men nå er det nok! Jeg må stå imot dette presset med å gjøre alt på avdeling. Men hvordan kan jeg bruke dette som assistent i barnehage?

Anonymkode: 25507...713

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnas behov kommer først. Barnehage, skole og helsevesenet er yrker det ikke  går an å gjennomføre silent quitting. 

Anonymkode: 7f13c...44b

  • Liker 28
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo komme og begynne jobbe for meg, så skal du fort få oppleve kjør. Det er ikke sånn at jobb er ferieklubb. Ta heller og fullfør oppgavene dine, det er alt for mange som ikke gjør jobben sin der ute. Da kan du være unik og fullføre din.

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På hvilken måte mener du at påkledning, trøsting og bleieskift ikke er en del av jobben din? Silent quitting er ikke en gå-sakte-aksjon. Hvis du bruker fritiden din på å lage pedagogisk opplegg for barna kan du slutte med det. Hvis du dropper lunsjen for å jobbe mer begynner du å ta pause slik du har rett på i følge loven. Men i arbeidstiden er du faktisk pålagt å gjøre jobben din.

Anonymkode: 65532...6cf

Enig med denne. 

Anonymkode: e9798...dfe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg vurdert å søkepå ledige jobber i andre barnehager? Det høres ut som du har en dårlig leder…

Anonymkode: f891e...3f2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alt faller på deg og andre ikke gidder å gjøre så mye, så ville jeg søkt en annen jobb, for det blir som regel ikke bedre. Erfaringsmessig endrer ikke folk seg og heller ikke kolleger. De som er slappe vil alltid være det. 

Anonymkode: f9af3...e13

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheHairyToothfairy skrev (3 minutter siden):

Du kan jo komme og begynne jobbe for meg, så skal du fort få oppleve kjør. Det er ikke sånn at jobb er ferieklubb. Ta heller og fullfør oppgavene dine, det er alt for mange som ikke gjør jobben sin der ute. Da kan du være unik og fullføre din.

Tviler ikke på at ts jobber ræva av seg. Å jobbe i barnehage er hardt arbeid. Har du jobbet i barnehage forresten? 

Anonymkode: 7f13c...44b

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

På hvilken måte mener du at påkledning, trøsting og bleieskift ikke er en del av jobben din? Silent quitting er ikke en gå-sakte-aksjon. Hvis du bruker fritiden din på å lage pedagogisk opplegg for barna kan du slutte med det. Hvis du dropper lunsjen for å jobbe mer begynner du å ta pause slik du har rett på i følge loven. Men i arbeidstiden er du faktisk pålagt å gjøre jobben din.

Anonymkode: 65532...6cf

Signerer!!!

Virker ikke helt som at du forstår begrepet, TS. Du er pålagt disse arbeidsoppgavene. Saken hadde vært annerledes, om du hadde måtte tatt med deg jobben hjem. Den eneste løsningen er å finne deg en ny jobb.

Anonymkode: 66770...943

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke silent quitting er innafor når man jobber med barn, syke og eldre.

Hvordan skal det foregå? Skal du slutte å trøste barna som trenger det, utsette å skifte fulle bleier osv? Det går jo ut over barna lenge før det ville fått ønsket effekt. Om det i det hele tatt hadde gitt annen effekt enn at du ville blitt erstattet. 

Hvis bemanning er et problem, eller at andre får mer pauser og avkobling enn deg, så må du ta det opp med din leder. At du i det hele tatt foreslår noe sånt når dine "brukere" er barn forteller meg egentlig at du enten ikke er egnet til jobben, eller at du virkelig ikke ønsker å jobbe med barn. Kanskje en ny jobb hadde vært tingen for deg?

Anonymkode: 229d4...375

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis alt faller på deg og andre ikke gidder å gjøre så mye, så ville jeg søkt en annen jobb, for det blir som regel ikke bedre. Erfaringsmessig endrer ikke folk seg og heller ikke kolleger. De som er slappe vil alltid være det. 

Anonymkode: f9af3...e13

Derfor vil jeg også bli sånn tilbake.

Anonymkode: 25507...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heller slutt i jobben, så de kan finne en erstatter som er motivert å gjøre det som trengs.

Tydeligvis er det ikke en jobb for deg og det er helt greit å slutte.

Din manglende motivasjon for jobb skal ikke gå utover barna.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes ikke silent quitting er innafor når man jobber med barn, syke og eldre.

Hvordan skal det foregå? Skal du slutte å trøste barna som trenger det, utsette å skifte fulle bleier osv? Det går jo ut over barna lenge før det ville fått ønsket effekt. Om det i det hele tatt hadde gitt annen effekt enn at du ville blitt erstattet. 

Hvis bemanning er et problem, eller at andre får mer pauser og avkobling enn deg, så må du ta det opp med din leder. At du i det hele tatt foreslår noe sånt når dine "brukere" er barn forteller meg egentlig at du enten ikke er egnet til jobben, eller at du virkelig ikke ønsker å jobbe med barn. Kanskje en ny jobb hadde vært tingen for deg?

Anonymkode: 229d4...375

At jeg bruker lenger tid på ting. Tar småpauser osv

Anonymkode: 25507...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det dummeste jeg har lest på lenge!! Trives du ikke i jobben, slutt! 
Det skulle tatt seg ut om barnehageansatte sluttet å ivareta ungene, sykepleierne sluttet å dele ut medisiner og brannvesenet drøyde ut tida før de ankom brannstedet. 
 

Silent quitting kan du gjøre på sosiale media.

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

At jeg bruker lenger tid på ting. Tar småpauser osv

Anonymkode: 25507...713

Så da vil jo ikke alle få bleieskiftet de trenger, eller trøst, for du har småpauser eller er opptatt med noe du burde vært ferdig med?

Anonymkode: 229d4...375

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At jeg bruker lenger tid på ting. Tar småpauser osv

Anonymkode: 25507...713

Synes du det er ok om brannvesenet demonstrativt jobber sakte og tar småpauser mens huset ditt brenner?

Eller legen, når du har blindtarmsbetennelse? 
 

Dette ender bare med at du får en dårlig referanse. Foreslår at du heller gjør jobben din så godt du kan, tar problemet opp med leder, og heller skifter arbeidsplass hvis du fortsatt ikke opplever bedring.

Anonymkode: 7ca1c...30d

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du må gjøre er jo å ta en utdannelse. Så kan du jobbe med noe annet.

Anonymkode: bd7f7...972

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal prøve deg på "loud quitting", høres ut som om du ikke trives med jobben din, så om du er voksen, så finner du deg noe annet å gjøre. 

Anonymkode: 4e999...c12

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...