AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #41 Del Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ta en sånn. Kontakt de som ikke gav gave og si hotellet da at de hadde klart å rote bort flere gaver som det nå ikke står «fra»-lapp på. Spør dem hvilken gave/innhold som var fra dem. Anonymkode: a53ec...c6d Åh, den var genial! Enten er de blakke (ærlig sak), gjerrige, glemske, eller noen sniker jobber på hotellet Anonymkode: 72826...d78 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #42 Del Skrevet 12. september 2022 Jeg må ærlig talt si at jeg er sjokkert over å lese dette. Trodde virkelig at det var normalt å gi gave i bryllup. Nei jeg aner ikke hva som skjer med folk. Anonymkode: b316a...862 32 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #43 Del Skrevet 12. september 2022 Noe sånt har jeg aldri hørt om. Må være tidenes gjerrigste folk. At det er noen som kjøper dyre gaver mens andre kjøper noe rimelig, det er vanlig, men at gjester kommer uten så mye som et kort til brudeparet, det er så gjerrig at det burde stått om dem i VG... Jeg ble påspandert alt i mitt utdrikningslag, og vi fikk flotte gaver likevel. Jeg ville ikke sagt noe om en med dårlig råd bare kjøpte noe rimelig eller bare ga et fint kort, for det er tanken bak som teller, men da sier man fra om grunnen. Ville ha revurdert synet på dem om jeg hadde sånne "venninner" som TS. Hvis jeg var i pengeknipe og en venninne skulle gifte seg, ville jeg ha sagt fra til henne i forkant at gaven fra meg blir "så som så" på grunn av situasjonen, og fått forståelse for det. Men, når man får ni måneders varsel, klarer alle å legge noe til side til gave og utdrikningslag. TS blir ikke en gang påspandert en middag på utdrikningslaget sitt, og mottar heller ingen gaver fra mange av dem, det er ikke venner som gjør sånn. De valgte selv mange aktiviteter til utdrikningslaget, det er ikke TS ansvarlig for. Siden de selv ikke brydde seg med gave eller kort, kunne TS latt være å sende dem takkekort etter bryllupet. Anonymkode: 80b77...4a3 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #44 Del Skrevet 13. september 2022 Veldig merkelig. Både utdrikningslaget og det med gaver. Anonymkode: 99aea...0cc 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #45 Del Skrevet 13. september 2022 Det med utdrikningslaget ville jeg faktisk tatt opp. Selvsagt skulle ikke du betale. Anonymkode: 58646...f0e 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #46 Del Skrevet 13. september 2022 Jeg hadde spurt de med kommentar om at det virker som det ble litt tull med gavene. Det gjør vondt å ikke få gave i bryllup. Her kom ikke ens bestevenninnen min eller sendte gave, til tross for at tusenlappene mine fløy ut av kontoen i forbindelse med hennes. Jeg fløy til hun når hun skulle prøve kjole og for Å arrangere utdrikningslaget, tok fri fra jobb, Hjalp til utrolig mye i hennes bryllup som forlover og betalte selv min egne kjole og kjøpte dyr gave. Vårt vennskap hadde bestått hvis hun i det minste hadde kommet, eller sendt gave. Men hun viste virkelig hva jeg betydde for henne så vi har null kontakt i dag. mente ikke å kuppe tråden, men tipset er å spørre de. Dere er voksne mennesker. Kan jo være noen som ikke hadde råd, noen som glemte, noen som syntes de hadde betalt tilstrekkelig osv. Anonymkode: b1f76...e68 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 13. september 2022 #47 Del Skrevet 13. september 2022 Høres veldig spesielt ut. At en/et par glemmer/ikke tar med gave er en ting. Men at så mange som 6/7(!) er helt merkelig. Det er faktisk så merkelig at jeg ville tatt det opp, høres ut som det er en misforståelse et eller annet sted? Hvis det er venner må det gå an å spørre en av de? For dette er såpass spesielt… må være en eller annen slags forklaring.. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #48 Del Skrevet 13. september 2022 Har du finlest kort? Jeg fikk fellesgave fra flere av gjestene, sånn at det kunne stå 6-7 navn på et kort. Anonymkode: 74148...3bd 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 13. september 2022 #49 Del Skrevet 13. september 2022 Synes du skal spør de som er deg nærmest hvorfor det ikke ble gave, er dere venner så tåler vennskapet det spørsmålet, så slipper du å tenke så mye mer på det. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg tenker at dette er folk som ikke akkurat er oppvokst i møblerte hjem og som ikke har peiling på skikk og bruk. Anonymkode: 4c71d...cb0 Man trenger ikke å være oppvokst i et "møblert hjem" for å få med seg skikk og bruk, det kommer av seg selv. Dessuten så er det spesielt når det er så mange som kom uten gave, da må det nesten være en misforståelse et sted. Igjen, skal man oppklare dette så må ts nesten ta en prat med en av disse vennene, det kan jo ikke være så vanskelig da de er venner tross alt. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #50 Del Skrevet 13. september 2022 FrøkenMånestråle skrev (7 minutter siden): Synes du skal spør de som er deg nærmest hvorfor det ikke ble gave, er dere venner så tåler vennskapet det spørsmålet, så slipper du å tenke så mye mer på det. Man trenger ikke å være oppvokst i et "møblert hjem" for å få med seg skikk og bruk, det kommer av seg selv. Dessuten så er det spesielt når det er så mange som kom uten gave, da må det nesten være en misforståelse et sted. Igjen, skal man oppklare dette så må ts nesten ta en prat med en av disse vennene, det kan jo ikke være så vanskelig da de er venner tross alt. Jeg skreiv det tidligere her at jeg spurte ene forloveren min fordi jeg tenkte kanskje gaven var blitt borte?? og henne sa at gaven fra henne og mannen var deltakelsen i utdrikkingslag men hun blei veldig flau og klein når jeg spurte henne om det så det var egentlig flaut for oss begge to. Har ikke spurt flere for regner med de tenker det samme? Men synes det er rart de ikke skreiv ett koselig kort en gang?? Litt lei meg av alt dette i grunn men samtidig flau for at jeg henger meg opp i noe så dumt som gavene Anonymkode: 0fdbd...f7c 8 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 13. september 2022 #51 Del Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skreiv det tidligere her at jeg spurte ene forloveren min fordi jeg tenkte kanskje gaven var blitt borte?? og henne sa at gaven fra henne og mannen var deltakelsen i utdrikkingslag men hun blei veldig flau og klein når jeg spurte henne om det så det var egentlig flaut for oss begge to. Har ikke spurt flere for regner med de tenker det samme? Men synes det er rart de ikke skreiv ett koselig kort en gang?? Litt lei meg av alt dette i grunn men samtidig flau for at jeg henger meg opp i noe så dumt som gavene Anonymkode: 0fdbd...f7c Tenker ikke at du har noen grunn for å være flau her, alle kan skjønne hvordan du tenker, det gjør nok denne forloveren og så ikke tenk på det. Altså folk er forskjellige og har forskjellige forventninger men det er jo uansett rart at så mange ikke tenker på å gi kort eller en liten oppmerksomhet, for det er jo som sagt normen så jeg hadde nok spurt en til jeg bare for å høre tanken bak...om det er den samme som de andre har tenkt. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #52 Del Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Altså … Jeg kan faktisk skjønne vennene dine som synes dette ble litt dyrt tilsammen. Det hadde holdt med én av delene, og ikke tre dyre ting. I tillegg har helt sikkert forloveren din brukt mye tid på å hjelpe deg, så at hun ikke kjøper gave i tillegg skjønner jeg godt. Plus,hva skal dere egentlig med gaver? Du skriver jo at dere er voksne folk i tredveårene. Da ha dere vel ferdig utstyrt bolig. Det var noe annet i gamledager da brudeparet flyttet hjemmefra og trengte husgeråd til sitt nye hjem. Anonymkode: 6cc40...e08 Jeg er litt enig her. Selv om hun betalte for seg selv og fikk opplevelsen så er det en utgift hun må betale på grunn av ditt bryllup. Det blir flere tusen for middag ute, båttur og klatrepark. Jeg hadde selv ikke hatt lyst på å bruke penger på det om jeg fikk velge, og her får man altså ikke velge. Anonymkode: a4ece...948 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockyRose Skrevet 13. september 2022 #53 Del Skrevet 13. september 2022 Sjølvsagt betalar ein ikkje i sitt eige utdrikningslag, så lenge ein ikkje har arrangert det sjølv. Syns også det er rart at dei ser på å betale i utdrikningslag til ei veninne som ei gåve. Sjølvsagt gjer ein gåve i bryllup! Om ein har økonomiske vanskar seier ein ifrå i forkant og gjer ei symbolsk gåve (kort, kinobillettar...). Desse 'venane' dine ville eg tatt ein prat med, og revurdert utifrå kva svar du får. 25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #54 Del Skrevet 13. september 2022 Altså helt vilt uhøflig, t.o.m. hvis man er student eller blakk av andre grunner så gir man en gave som koster minimum det man antar er ca kostnad for bryllups paret å ha deg som gjest...spanderer dere middag, drikke og overnatting og så kommer gjestene uten gave....du er ikke rar som tenker på det.. Stemmer i med en tidligere i tråden, dere er tydeligvis snille og spandable med folkene rundt dere og av en eller annen grunn gjør det at folk gir mer blaffen selv om det burde vært omvendt.... Anonymkode: 75d6d...e89 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #55 Del Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså helt vilt uhøflig, t.o.m. hvis man er student eller blakk av andre grunner så gir man en gave som koster minimum det man antar er ca kostnad for bryllups paret å ha deg som gjest...spanderer dere middag, drikke og overnatting og så kommer gjestene uten gave....du er ikke rar som tenker på det.. Stemmer i med en tidligere i tråden, dere er tydeligvis snille og spandable med folkene rundt dere og av en eller annen grunn gjør det at folk gir mer blaffen selv om det burde vært omvendt.... Anonymkode: 75d6d...e89 Helt enig! Var veldig uheldig så hadde ikke god økonomi når svigersøster giftet seg. Jeg klarte likevel å lage et flott kort samt gi bedre gave enn de forventet (Kom over et utrolig godt salg så betalte 1000kr for et bilde som vanligvis kostet 10000kr). Så har man dårlig råd må man rett og slett bare bruke noe tid på å lete! Anonymkode: 4e95c...1b4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #56 Del Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Altså helt vilt uhøflig, t.o.m. hvis man er student eller blakk av andre grunner så gir man en gave som koster minimum det man antar er ca kostnad for bryllups paret å ha deg som gjest...spanderer dere middag, drikke og overnatting og så kommer gjestene uten gave....du er ikke rar som tenker på det.. Stemmer i med en tidligere i tråden, dere er tydeligvis snille og spandable med folkene rundt dere og av en eller annen grunn gjør det at folk gir mer blaffen selv om det burde vært omvendt.... Anonymkode: 75d6d...e89 Er ikke helt enig i at man gir en gave tilsvarende det det koster at man er der. Mat og drikke med treretters min 800 kroner, overnatting min 1500. Kan fort bli mye mer. Det er brudeparet som velger overnatting og middag. I tillegg kommer reise. Jeg er ikke så kjempe interessert i å bruke så mye penger (og det blir sannsynligvis mer), for en tur og fest med bestemoren til en av dem. Jeg tar turen for brudeparet. Så mye penger bruker jeg heller hjemme. Anonymkode: b628f...f3b 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #57 Del Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Giftet oss nå nettopp og mange gjester på begge sider kom uten gaver?? Er det vanlig nå eller? Jeg hadde tre forlovere og ingen av de ga heller noe gave til oss noe vi stusser veldig over??? Det var et vanlig stort og flott bryllup med alt påspandert for gjestene slik som alkohol og overnatting Anonymkode: 0fdbd...f7c Siden både mat, drikke og overnatting var spandert av dere, så vil jeg si at det er temmelig ufint og smålig av gjestene hvis ikke dere selv har spesifiser eller gitt inntrykk av at dere ikke ønsker/forventer gaver. Hadde det derimot vært lang og kostbar reisevei (folk som gifter seg i utlandet f.eks), man hadde måtte betale for alkohol og overnatting selv etc, så vil jeg si at utgiftene med å dukke opp i bryllupet er gave nok. Anonymkode: 5074e...301 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #58 Del Skrevet 13. september 2022 RockyRose skrev (23 minutter siden): Sjølvsagt betalar ein ikkje i sitt eige utdrikningslag, så lenge ein ikkje har arrangert det sjølv. Syns også det er rart at dei ser på å betale i utdrikningslag til ei veninne som ei gåve. Sjølvsagt gjer ein gåve i bryllup! Om ein har økonomiske vanskar seier ein ifrå i forkant og gjer ei symbolsk gåve (kort, kinobillettar...). Desse 'venane' dine ville eg tatt ein prat med, og revurdert utifrå kva svar du får. Å arrangere et alminnelig utdrikningslag kan bli en kostbar affære. Hva er dette om ikke en gave til den vordende brud/brudgom? Anonymkode: 5074e...301 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #59 Del Skrevet 13. september 2022 Hvorfor er du så opprørt over at det mangler noen gaver? Du giftet deg vel ikke for å få gaver? Akkurat dette med utdrikkingslaget skjønner jeg du reagerer på, men jeg forstår ikke hvorfor du lager en så stor sak over manglende gaver. Anonymkode: 6c97c...1d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #60 Del Skrevet 13. september 2022 Dette tror jeg ikke noe på.., Anonymkode: 6435b...fd3 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå