Summeer Skrevet 11. september 2022 #41 Skrevet 11. september 2022 Jeg er LIVREDD katter. Ikke fillern om jeg hadde klart å ta det pent om katta til naboen kom inn. Jeg sliter med at den klatrer opp på balkongen min (jeg har hund). Jeg kaster ting på den og skriker, for der vil jeg fillern ikke ha den og jeg er redd for den! 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #42 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Katten din plager jo ikke naboene (med mindre de er allergiske). Naboene dine er av den sorten mennesker som plages av en katt. Selv hadde jeg elsket det om en søt og snill pus plutselig var på soverommet mitt - gitt at den ikke hadde gjort fra seg, selvsagt. Trist at det finnes sånne sure kjerringer og gubber som helt uten god grunn ikke kan glede seg over pusebesøk. Jeg har ikke noe forslag her, men ville bare si at jeg ikke synes du gjør noe galt. Dessuten, hvis de har vinduet åpent om natta kan jo alle slags katter og andre dyr komme inn. Anonymkode: bf16b...a7c Tusen takk, jeg er som deg og blir alltid sjarmert at pusebesøk. Men jeg må vel bare forholde meg til at andre ikke er enig. Kanskje grevlingen i nabolaget tar seg en tur på besøk hos dem etterhvert. Anonymkode: 7c9d8...04f 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #43 Skrevet 11. september 2022 Jeg har også besøk av naboens katt fra tid til annen. Hun pleier å legge seg under sofaen. Det er når jeg har verandadøren åpen. Litt irriterende, men etter noen dunk med moppekosten i gulvet, fyker hun ut igjen. Jeg tror det er en hun. Anonymkode: df72b...215 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #44 Skrevet 11. september 2022 Just now, AnonymBruker said: Jeg har også besøk av naboens katt fra tid til annen. Hun pleier å legge seg under sofaen. Det er når jeg har verandadøren åpen. Litt irriterende, men etter noen dunk med moppekosten i gulvet, fyker hun ut igjen. Jeg tror det er en hun. Anonymkode: df72b...215 Og jeg er ikke noen sur kjerring eller gubbe. Men jeg har valgt ikke å ha katt. Anonymkode: df72b...215 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #45 Skrevet 11. september 2022 Hill83 skrev (2 timer siden): Gi naboen en sprayflaske med vann . sprut katten ned om den kommer inn i huset igjen . folk tar jo helt av her , katt i bånd , innekatt , netting og div tiltak . Ja, jeg synes det er litt drøy at en katt som har gått som hun har villet i 12 år skal leve resten av livet inne eller i bånd fordi hun gikk inn det vinduet en gang. Anonymkode: 7c9d8...04f 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #46 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Tusen takk, jeg er som deg og blir alltid sjarmert at pusebesøk. Men jeg må vel bare forholde meg til at andre ikke er enig. Kanskje grevlingen i nabolaget tar seg en tur på besøk hos dem etterhvert. Anonymkode: 7c9d8...04f Sikkert større sannsynlighet for at grevlingen tar katten din. Skjønner ikke at du tørr å ha den ute hvis du vet at det er grevling i området. Kan du ikke bygge kattegård? Den trenger ikke være stusselig. Anonymkode: b88ad...793 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #47 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva mener dere katteeier burde ha gjort, og hva gjorde dere selv av tiltak for å beskytte eget barn? Anonymkode: 685a2...09b Så du mener, i fullt alvor, at folk skal måtte innføre «tiltak for å beskytte eget barn» mot andres husdyr hjemme i egen stue? AnonymBruker skrev (1 time siden): Her har jo dere failet totalt med å beskytte eget barn. Det tar to sekunder å bygge en svært billig og enkel nettingdør. Anonymkode: b88ad...793 Spør du meg så beskyttet denne faren barnet sitt, ved å eliminere trusselen. Anonymkode: c087e...65a 6 4
Anonymbruker*** Skrevet 11. september 2022 #48 Skrevet 11. september 2022 Om en katt skulle bestemme seg for å da seg en nattvisitt til meg kunne det fort blitt det siste den gjorde. Hunden min kontrollerer seg når jeg følger med, men har det nok i seg å kverke en katt om den får mulighet dsv. Synes der er trist med katt som bare er inne hele livet selv, men jaggu viser mange katteeiere en tafatt holdning til kattens helse og sikkerhet. 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #49 Skrevet 11. september 2022 Vi "slet" selv med en katt som kom inn verandadøren for å spise vår katt sin mat. Sprayet den med vann og jaget den ut, så ble det helt slutt på det. Anonymkode: ef3d7...770 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #50 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Så du mener, i fullt alvor, at folk skal måtte innføre «tiltak for å beskytte eget barn» mot andres husdyr hjemme i egen stue? Anonymkode: c087e...65a «I fullt alvor»… spar meg for hersketeknikkene og idiotiske emojies. Ja - når man har døra stående oppe, og man har et forsvarsløst barn så mener jeg (i fullt alvor faktisk) at man kan ta noen grep selv. Feks med å bruke en grind. FØR man knekker nakken på en katt. Anonymkode: 685a2...09b 8 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #51 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du mener, i fullt alvor, at folk skal måtte innføre «tiltak for å beskytte eget barn» mot andres husdyr hjemme i egen stue? Spør du meg så beskyttet denne faren barnet sitt, ved å eliminere trusselen. Anonymkode: c087e...65a Når hun skriver at det «ofte» er en katt som kommer på dør og er truende, så da burde jo den logiske tanken være å gjøre noen tiltak for å beskytte barnet sitt ja, ikke bare fortsette som før og vente på at det skal gå gale. Å drepe en katt av den grunn er og helt unødvendig og idiot og jeg hadde anmeldt! Det mangler en logikk her. Jeg har innekatter og jeg mener at alle burde være det, nettopp pga sånne idioter, men også faren for rovdyr, påkjørsler og mye mye mer. Det er fint mulig å ha stor kattegård, kattifisere med hyller og diverse og å aktivisere kattene med lek og mye mer. Er man bekymret for at man ikke får tilfredstilt alle behovene deres kan man gå på tur med langline. Jeg er helt enig i at mange katteeiere tar ALT for lite ansvar for sin egen katt og at det er uansvarlig slik som mange holder på og det er rart at vi tenker at hunder kan bli aktivisert, ha hundegård og gå tur, men ikke katter. Katten er faktisk det eneste kjæledyret vi bare slipper ut og «whatever».. Men det går jo an å tenke litt selv også og ikke være så tiltaksløs, hvem f går å griner og lager problemer for at en katt kommer inn, kjøp netting som koster ingenting eller ikke ha vinduet så åpent. Tenk å være så tafatt. Anonymkode: b88ad...793 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #52 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her har jo dere failet totalt med å beskytte eget barn. Det tar to sekunder å bygge en svært billig og enkel nettingdør. Anonymkode: b88ad...793 Er tross alt katteiers ansvar å bygge nettingdør eller annet hinder. Ikke de som blir plaga av katta. Anonymkode: 5b34e...bf3 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #53 Skrevet 12. september 2022 Drizzt skrev (På 11.9.2022 den 16.53): Det er ditt ansvar hvis katten din plager naboene. Naboene skal selvfølgelig ha vinduene sine åpne så mye de vil - du har ansvar for ditt katt. Det høres ut som en god plan å sikre vinduet deres og du skal selvfølgelig tilby å betale for det. P.S. Neste gang skaffer dere en innekatt, så slipper dere problemene. Det jobbes med en lov for å forby innekatter nå, fordi stadig flere profesjonelle miljøer mener det er dyreplageri. Anonymkode: 7c9d8...04f
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #54 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det jobbes med en lov for å forby innekatter nå, fordi stadig flere profesjonelle miljøer mener det er dyreplageri. Anonymkode: 7c9d8...04f Det er bare tull. Anonymkode: b88ad...793 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #55 Skrevet 12. september 2022 Summeer skrev (På 11.9.2022 den 19.28): Jeg er LIVREDD katter. Ikke fillern om jeg hadde klart å ta det pent om katta til naboen kom inn. Jeg sliter med at den klatrer opp på balkongen min (jeg har hund). Jeg kaster ting på den og skriker, for der vil jeg fillern ikke ha den og jeg er redd for den! Et voksent menneske som er redd for en katt? Jaja. Anonymkode: 7c9d8...04f 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #56 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det jobbes med en lov for å forby innekatter nå, fordi stadig flere profesjonelle miljøer mener det er dyreplageri. Anonymkode: 7c9d8...04f Og btw, så er det omvendt, stadig flere profesjonelle miljøer mener det beste er innekatt. Anonymkode: b88ad...793 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #57 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og btw, så er det omvendt, stadig flere profesjonelle miljøer mener det beste er innekatt. Anonymkode: b88ad...793 Da jeg var hos dyrlegen med min kattunge for å sterilisere henne, så sa jeg at jeg vurderte å ha henne som innekatt. Det var da dyrlegen som sa at HUN mente det var dyreplageri med tanke på en katts behov, og at det jobbes med en slik lov. Det er 4-5 mnd siden. Anonymkode: 7c9d8...04f
Snok1 Skrevet 12. september 2022 #58 Skrevet 12. september 2022 Katter er lystmordere og importert art som dreper fugl og småkryp. Katter skulle vært svartelistet. 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #59 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (På 11.9.2022 den 17.37): Litt off topic, men når man snakker om katteeieres ansvar: For noen år siden når sønnen vår var baby så hadde vi verandadøren åpen om sommeren pga varmen. Da kom det ofte inn en katt som var truende ovenfor sønnen vår som satt på gulvet og leke. Min mann tok dette opp med katteeieren men hun gjorde ingenting med det. En dag gikk katten til angrep på vår sønn, i vår stue. Enden på visa var at min mann der og da knakk nakken på den. Vi gav selvsagt beskjed til eieren som hadde forståelse for situasjonen. Anonymkode: 19d24...884 Hvorfor er det så mange som liker dette innlegget?! Ekle mennesker Anonymkode: 36597...7e8 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #60 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (På 11.9.2022 den 16.53): Katten din plager jo ikke naboene (med mindre de er allergiske). Naboene dine er av den sorten mennesker som plages av en katt. Selv hadde jeg elsket det om en søt og snill pus plutselig var på soverommet mitt - gitt at den ikke hadde gjort fra seg, selvsagt. Trist at det finnes sånne sure kjerringer og gubber som helt uten god grunn ikke kan glede seg over pusebesøk. Jeg har ikke noe forslag her, men ville bare si at jeg ikke synes du gjør noe galt. Dessuten, hvis de har vinduet åpent om natta kan jo alle slags katter og andre dyr komme inn. Anonymkode: bf16b...a7c Men ikke alle liker katter, og det må vi nesten bare respektere. Jeg har alltid vinduene mine åpne, men har aldri vært plaget av at dyr kommer inn. Men naboene til ts syns det er plagsomt, og det kan jeg forstå. Mange vil ikke ha kattehår og skitt i senga si. Så det er bra at ts har tilbudt seg å betale for å sikre at katten ikke går inn i vinduet igjen😊 Anonymkode: a4578...201 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå