Gå til innhold

Katten min plager naboene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er katteelsker av rang, og syns du er litt for tafatt her. Om katten din faktisk plager naboene så må du enten slutte å la katten gå ute (ha i bånd eller eget "catio") eller være behjelpelig med løsninger. Min skrekk hadde vært at de ble slemme med katten. 

Som sagt elsker jeg katter, har innekatt selv, men ville ikke blitt glad for fremmed katt i sengen. Vi har hatt noen innom i stuen om verandadøren er åpen, men det er bare koselig. 

Spør naboene om netting, blomsterkasse på utsiden av vinduet, eller noe annet som kan forhindre at katten kommer seg opp der, men ikke si at de ikke kan ha vinduet oppe på eget rom. 

Anonymkode: c0024...ff9

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Katten din plager jo ikke naboene (med mindre de er allergiske).
Naboene dine er av den sorten mennesker som plages av en katt.

Selv hadde jeg elsket det om en søt og snill pus plutselig var på soverommet mitt - gitt at den ikke hadde gjort fra seg, selvsagt. Trist at det finnes sånne sure kjerringer og gubber som helt uten god grunn ikke kan glede seg over pusebesøk. 

Jeg har ikke noe forslag her, men ville bare si at jeg ikke synes du gjør noe galt. 
Dessuten, hvis de har vinduet åpent om natta kan jo alle slags katter og andre dyr komme inn. 

Anonymkode: bf16b...a7c

Herlighet, du er jo helt på styr. 🙄🤦‍♀️

Selvsagt liker ikke folk å få fremmede dyr inn i senga si, med kattehår og alskens utøy det fører med seg. 🤦‍♀️

Det er pussig hvordan katteeiere er den eneste gruppen kjæledyreiere som påberoper seg å ikke ta ansvar for husdyret sitt.🙄🤦‍♀️

PS: Katter hører ikke naturlig til i norsk fauna, så at de er «frie dyr på lik linje med fugler og mus» er et håpløst argument. 🤦‍♀️

Anonymkode: c087e...65a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Naboen kan spraye katten med vann eller du kan ha katta inne om natta.

Anonymkode: c0cfb...db1

Skrevet

Jeg har hund som får gå over alt i huset og sofaen, men senga er ikke inkludert, der er det dyrefritt. Så hadde jeg funnet en katt der hadde jeg blitt ganske irritert.

Synes du skal begynne med å kjøpe middel som katter ikke liker som de kan prøve. Du må iallfall prøve alle triks, naboen har ikke katt fordi de nok ikke vil ha katt. Da er det ikke søtt med din i senga, samme hvor mye katter har gått løs ute i alle år.

Anonymkode: 26f13...379

• Liker 2
Skrevet

Hos meg med frittgående kaniner kunne det gått veldig galt.

Din katt ditt ansvar. 

Anonymkode: dc20b...78d

• Liker 5
Gjest Villfisker
Skrevet

Haha. For en kul katt.😂

Nei, du kan ikke sitte barnevakt for katten, og den er vant med å være ute. Dette hadde jeg bare oversett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da hadde jeg kjøpt netting, type mygg, sånn som man bare teiper rundt vinduet fra clas ohlson til 200 kr eller hva det er; da har du jo gjort dem en tjeneste til, ingen udyr inn på soverommet med vinduet på vidt gap:)

Anonymkode: 65016...2bb

Enig med dette!

Anonymkode: 56400...08b

Skrevet

Ikke hør på alle som sier det er ditt ansvar, erstatningspliktig osv - det er naboen som må lukke vinduet eller fikse myggnett. Katter har ikke båndtvang -  er heller ikke noe krav om at du skal ha kontroll på katten ute som en hund. 

Anonymkode: b8507...e6b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nei, katten gjorde ikke noe annet enn å hvile seg på sengen deres. 

Anonymkode: 7c9d8...04f

Skjedde det samme med meg, naboens katt ville gjerne hoppe inn vinduet og opp i vår seng . Løste d med å aldri gå fra soverommet med vidåpent vindu , men bare på gløtt , med sikring . En katt er jo , og skal være et selvstendig vesen . Har man vinduene på vidt gap , kan jo så mangt komme inn . Så her mener jeg at dette er naboens eget ansvar . 

Skrevet

Litt off topic, men når man snakker om katteeieres ansvar:

For noen år siden når sønnen vår var baby så hadde vi verandadøren åpen om sommeren pga varmen. Da kom det ofte inn en katt som var truende ovenfor sønnen vår som satt på gulvet og leke. Min mann tok dette opp med katteeieren men hun gjorde ingenting med det. En dag gikk katten til angrep på vår sønn, i vår stue. Enden på visa var at min mann der og da knakk nakken på den. Vi gav selvsagt beskjed til eieren som hadde forståelse for situasjonen.

Anonymkode: 19d24...884

• Liker 10
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er katteelsker av rang, og syns du er litt for tafatt her. Om katten din faktisk plager naboene så må du enten slutte å la katten gå ute (ha i bånd eller eget "catio") eller være behjelpelig med løsninger. Min skrekk hadde vært at de ble slemme med katten. 

Som sagt elsker jeg katter, har innekatt selv, men ville ikke blitt glad for fremmed katt i sengen. Vi har hatt noen innom i stuen om verandadøren er åpen, men det er bare koselig. 

Spør naboene om netting, blomsterkasse på utsiden av vinduet, eller noe annet som kan forhindre at katten kommer seg opp der, men ikke si at de ikke kan ha vinduet oppe på eget rom. 

Anonymkode: c0024...ff9

Enig med deg! Skjønner ikke at så mange bare driter i at kjæledyret plager andre. Det er jo sånn kattehatere skapes, og jeg hadde vært kjemperedd for hva en nabo som ikke følte seg hørt hadde kunnet finne på å gjøre mot mitt kjære familiemedlem. Ditt dyr er ditt ansvar, og jeg hadde gjort mitt ytterste for å sørge for at de ikke var til sjenanse for andre! 

Anonymkode: 29671...b98

• Liker 5
Skrevet

Tror de skal være glad det bare var en katt som ville sove i sengen.

Om man lar dører og vinduer stå åpne på en slik måte, sier man at man er villig til å risikere at ville dyr kommer seg inn.

Anonymkode: 268b3...959

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

For noen år siden når sønnen vår var baby så hadde vi verandadøren åpen om sommeren pga varmen. Da kom det ofte inn en katt som var truende ovenfor sønnen vår som satt på gulvet og leke. Min mann tok dette opp med katteeieren men hun gjorde ingenting med det. En dag gikk katten til angrep på vår sønn, i vår stue. Enden på visa var at min mann der og da knakk nakken på den. Vi gav selvsagt beskjed til eieren som hadde forståelse for situasjonen.

Just now, AnonymBruker said:

Enig med deg! Skjønner ikke at så mange bare driter i at kjæledyret plager andre. Det er jo sånn kattehatere skapes, og jeg hadde vært kjemperedd for hva en nabo som ikke følte seg hørt hadde kunnet finne på å gjøre mot mitt kjære familiemedlem. Ditt dyr er ditt ansvar, og jeg hadde gjort mitt ytterste for å sørge for at de ikke var til sjenanse for andre! 

My point exactly. 

• Liker 3
Skrevet

Og så lurer folk på hvorfor så mange katter forsvinner sporløst… 

Anonymkode: 084f3...c2a

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Wtf

Anonymkode: f29f7...a30

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hva om hun får en mus i huset da, fordi ytterdøren står på vidt gap?

Da setter man opp ei felle, spørs om TS ønsker samme løsning for katta. Nei, egne husdyr får man pent holde unna andres soverom! 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva mener dere katteeier burde ha gjort, og hva gjorde dere selv av tiltak for å beskytte eget barn?

Anonymkode: 685a2...09b

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Her har jo dere failet totalt med å beskytte eget barn. Det tar to sekunder å bygge en svært billig og enkel nettingdør. 

Anonymkode: b88ad...793

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi kasta kattekreket til naboen i dusjen hver gang den kom inn til oss. Ti minutter og et spark i ræva på vei ut døra, sommer som vinter. Etter fire ganger var det slutt på det. 

Anonymkode: 71d17...76c

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Vi kasta kattekreket til naboen i dusjen hver gang den kom inn til oss. Ti minutter og et spark i ræva på vei ut døra, sommer som vinter. Etter fire ganger var det slutt på det. 

Anonymkode: 71d17...76c

Hadde jeg visst hvem du var hadde jeg anmeldt deg til politiet for dyremishandling. Kan du vær så snill å holde deg unna kjæledyrseksjonen av dette forumet, du har ingenting her å gjøre

Anonymkode: 685a2...09b

• Liker 5
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...