Gå til innhold

Forlovelsesring - hva er «vanlig» pris?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 hours ago, Hulderen said:

Mannen vil legge i gave? Hva med forlovelsesringen hun gir ham da? Når man forlover seg, så er det vanlig å kjøpe to like ringer. Så gir begge ring til den andre.

 TS vet vel selv hvilket prisnivå hun har råd til på gaven hun gir ham. 🤷🏼 Kanskje mannen har en preferanse han også. Min mann sin ring er dyrere enn min.

Anonymkode: 69f68...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 TS vet vel selv hvilket prisnivå hun har råd til på gaven hun gir ham. 🤷🏼 Kanskje mannen har en preferanse han også. Min mann sin ring er dyrere enn min.

Anonymkode: 69f68...4ae

Så snill du er mot TS! Det går jo frem av svarene hennes at hun forventer en dyr ring, men ikke har hatt planer om å gi noen til ham. Forhåpentligvis har denne tråden fått henne til å endre mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fant du dg virkelig i det? Hvorfor skulle bare du markere at du var opptatt, mens din forlovede gikk rundt og så ut som om han var singel?

Anonymkode: eb2fd...6c8

😂 Han klarte nok å si fra om at han var forlova om noen hadde prøvd seg på han.

Vi hadde ikke tradisjonelle norske forlovelsesringer. Jeg fikk en typisk amerikansk, med stein på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte gifteringen min selv siden jeg ønsket en forholdsvis dyr ring. Den kostet rett under 18.000 hos Thune. Rekkering med diamanter. 
 

Mannen har en plain gullring. Den kjøpte han selv. 
 

Han fridde med enstensdiamant. Den hadde han spart til i 2 år. Over 70 men under 100. Den er forsikret. 
 

Vi eier leilighet, hybel, bil og har barn og gode jobber. 
 

Folk er forskjellig. Noen ville aldri kjøpt vin til 1800 for en flaske på restaurant eller Chanel veske til 60.000. 
Hos andre er dette prioriteringer igjen.
 

 

Anonymkode: 9e9d9...314

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja… venninna mi fikk forlovelsesring til 45K av sin samboer, og hun synes det var mye (men hun elsker den, er helt i hennes smak). Hans foreldre synes han kunne brukt enda mer på ring til henne. Hun skal få giftering i tillegg, og budsjettet der er på 70K. Han er student, men kommer fra en velstående familie, hun jobber på Glitter. 
Et annet vennepar av meg, valgte å droppe forlovelsesringer og heller legge litt ekstra i gifteringer (endte opp på litt over 20K). 
Samboeren min brukte rett under 1000 på min ring. 

Så spriket er stort, og jeg tror vel egentlig ikke det finnes en fasit her. 

Anonymkode: 5feec...a8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 21.58):

Min forlovelsesring kostet 155 000 kr.

Anonymkode: 150a0...e23

Vet ikke helt om jeg tror det. 

Går du med hvit pels rundt halsen hele dagen? 

Anonymkode: 03460...ff2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.9.2022 den 6.39):

Typisk KG. Der man til nøds skal ha en enkel og rimelig gullring av smykker. Veske? Den skal i alle fall ikke være dyr, eller ha logo. Klær? (den orker jeg ikke begynne på en gang). Ellers er man HARRY. 

Jeg har en dyrere ring. Den betyr veldig mye for meg, og er jo en ting som følger meg hele livet, i motsetning til mye annet av ting som kommer og går. Jeg liker fine ting, og å pynte meg litt i hverdagen, livet er grått nok. 

Nei, jeg krevde ingenting, og økonomien var nesten felles allerede. Han har også sine ting han bruker penger på, til dels mye mer enn 50 000. Så vi lytter til hverandre, og ønsker at den andre er lykkelig. 

Nei, det gikk ikke ut over noe annet. Ville det gått ut over noe som betydde mer for oss ville pengene selvfølgelig ikke blitt brukt på et smykke. 

Jeg har på 20+ år som voksen aldri mistet et smykke. Var jeg et surrehue som risikerte å legge bort ringen, slik flere her beskriver, så ville jeg ikke brukt dyrere smykker. 

"Om jeg er merket må han også være merket". Det må være noe av det mest latterlige jeg har lest i tråden. Vi er gift, uavhengig av hvem som tar på seg ringene og ikke den dagen. 

"Hvis hun skal ha et smykke til mange titusener må han også ha". Selvfølgelig, om han vil gå rundt med en diamantring så hadde vi også kjøpt til han. Tilsvarende om han ønsket seg en forlovelses-klokke, eller noe. Men han er ikke så interessert i smykker, så de pengene la vi (for eksempel) heller i en (for meg) unødvendig stor TV. 

Anonymkode: 11fb5...eef

Du trenger ikke være noe surrehue for å miste en ring (eller annet). I løpet av livet har jeg mistet to ringer, og jeg er av den påpasselige typen. Den ene gangen ble ringen stjålet etter at jeg la den fra meg i en garderobe i forbindelse med trening, den andre gangen vasket jeg hender og ringen (som var litt for stor) ble med papiret jeg tørket meg med etter håndvasken. Hadde det travelt i en jobbsituasjon, og oppdaget for sent at jeg hadde mistet den. Heldigvis hadde ikke de ringene så stor verdi, de kostet 3-4.000 hver, men det er jo ergerlig, spesielt når du har fått dem i gave.

En ring til 155.000 ville jeg kviet meg for å gå med, men den kan selvsagt forsikres. Ellers synes jeg det er bedre med en ring til 15-20.000, da kan man senke skuldrene, det er ikke verdens undergang om noe skulle skje.

 

Anonymkode: 81397...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du trenger ikke være noe surrehue for å miste en ring (eller annet). I løpet av livet har jeg mistet to ringer, og jeg er av den påpasselige typen. Den ene gangen ble ringen stjålet etter at jeg la den fra meg i en garderobe i forbindelse med trening, den andre gangen vasket jeg hender og ringen (som var litt for stor) ble med papiret jeg tørket meg med etter håndvasken. Hadde det travelt i en jobbsituasjon, og oppdaget for sent at jeg hadde mistet den. Heldigvis hadde ikke de ringene så stor verdi, de kostet 3-4.000 hver, men det er jo ergerlig, spesielt når du har fått dem i gave.

En ring til 155.000 ville jeg kviet meg for å gå med, men den kan selvsagt forsikres. Ellers synes jeg det er bedre med en ring til 15-20.000, da kan man senke skuldrene, det er ikke verdens undergang om noe skulle skje.

 

Anonymkode: 81397...e0b

Men er jo det jeg skriver, at om man har en tendens (la oss bruke det ordet i stedet) til å miste smykker, da unngår man jo dyre smykker. 

Uansett. Skal jeg gjøre noe som krever at jeg ikke har på ring, så ligger den hjemme den dagen. Er vi på rundreise i Asia får ringen ligge hjemme. Vasker jeg hender, eller trener rett etter jobb, da får ringen bare sitte på. Kunne aldri falt meg inn å legge den igjen i garderober og diverse toalettvasker. Uansett verdi, for det å miste forlovelsesringen er jo vondt uansett hva den kostet. 

Anonymkode: 11fb5...eef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han brukte 10k på forlovelsesringen, noe jeg mente var alt for mye da vi begge var studenter på tidspunktet.

gifteringene regner vi med kommer til å ligge under 10k for begge

Anonymkode: 6eafa...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer. Min drømmering kostet 30.000, og han valgte å kjøpe den! Men jeg forventet det ikke, alt jeg ville uansett var å være med han resten av livet, så selve ringen ville ikke avgjort noe på svaret mitt 😂 men jeg er superglad for ringen min og jeg ser på den og smiler hver eneste dag. 

Anonymkode: f6169...4c5

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det varierer. Min drømmering kostet 30.000, og han valgte å kjøpe den! Men jeg forventet det ikke, alt jeg ville uansett var å være med han resten av livet, så selve ringen ville ikke avgjort noe på svaret mitt 😂 men jeg er superglad for ringen min og jeg ser på den og smiler hver eneste dag. 

Anonymkode: f6169...4c5

Er slik jeg også føler det - selv etter 17 år. Samt to andre ringer jeg har fått opp gjennom. 

Det handler ikke om frieriet, eller verdien på kjærligheten mellom oss. Men det er smykker jeg er så utrolig glad i, som gir meg en lykkefølelse. Og det er jo noe varig og tidløst, i motsetning til andre ting som kommer og går gjennom livet. Så det hadde egentlig ikke trengt å være en forlovelsesring en gang. Men det er jo en god anledning for å unne seg noe ekstra fint. 

Anonymkode: 11fb5...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kostet i underkant av 40 000, og en venninnen rings kostet rundt 1000. Jeg kjenner også ei med en ring til rundt 100k. Det varier med andre ord veldig😅

Anonymkode: a409f...ff2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bør ligge på to-tre ganger månedslønn.

Anonymkode: 3c3d0...1a9

I merkelige land som USA feks:)

Anonymkode: 90de2...7a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Bør ligge på to-tre ganger månedslønn.

Anonymkode: 3c3d0...1a9

det er jo det dem sier men hadde jeg fått en ring etter den greia der så hadde det ikke blitt etter min stil for jeg ønsket ikke meg en kjempe stor ring

man må jo se etter hva man har råd til å hva slags smak man har å kanskje litt hva man ønsker å bruke mest penger på

jeg vil heller at vi bruker mer penger på selve bryllupe en ringen, men det er jo meg da hva andre ønsker er jo opp til dem

Anonymkode: f92c1...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hulderen skrev (På 10.9.2022 den 22.03):

Hvorfor i all verden? Har du sett for mange amerikanske filmer?

3 måneders lønn er en gammel amerikansk regel, men vi adopterte vel den regelen på 90 tallet? 

Anonymkode: 719cd...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss da vi var 22 år, og studerte bachelor. Begge levde på studielån på rundt 6000 kr i måneden, pluss deltidsjobb noen timer i uka. Dårlig råd, med andre ord. Jeg ante ikke at jeg skulle bli fridd til, så han valgte ring helt selv. Den kostet 13.000 kr, og det svei litt for han å betale det. - Men jeg satt - og setter pris på at han «ofret» litt for å gi meg en skikkelig fin ring 🫶🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer jo veldig. 3 månederslønner er vel hovedregel.. i fra usa , i usa og blant alle jeg kjenner i Norge som ikke er pensjonister. Før brukte de jo samme som giftering i Norge. 
det er jo ulikt hva kvinne til kvinne hva de selv ønsket og gå med, men og ønske en ring til 12 000 synes jeg ikke er mye. Er dette et seriøst frieri hvor tanken er at du skal bære denne ringen hver dag fra nå og inntil du dør? Det blir kanskje ikke så høy døgnpris. Det er jo ikke en julegave det er snakk om. 

Anonymkode: 719cd...31f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

3 måneders lønn er en gammel amerikansk regel, men vi adopterte vel den regelen på 90 tallet? 

Anonymkode: 719cd...31f

Gjorde vi?😅

Sist jeg så på Ringer synes jeg de til 8000 var vanvittig mye finere enn de til 50k, så håper inderlig at samboeren har vett til å ikke bruke tre månedslønner 😆

Anonymkode: 90de2...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...