Gå til innhold

Forlovelsesring - hva er «vanlig» pris?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.9.2022 den 0.10):

Den uskrevne regelen er vel at ringen skal koste minst en brutto månedslønn. Men dette er vel fra en tid da mannen var den som tjente pengene.

Selv fikk jeg ingen forlovelsesring og det var aldri noe savn. Fikk derimot en fin diamantring som morgengave, og den bruker jeg omtrent daglig.

Anonymkode: 0dc9b...707

Det er vel strengt tatt en amerikansk greie?  

Anonymkode: 2c11c...560

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/7/2022 at 2:05 AM, Fru Uperfekt said:

Det var en reklame som satte seg

 

Anonymkode: 0c43c...7f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppet forlovelsesringer og gifteringer. Jeg synes ikke ringer er noe fint, det er noe slikt stakkarslig og gammeldags statusslave-aktig over smykker generelt, "se, jeg har penger".. er sjeldent noe fint med smykker 🤣 spesielt ikke de ringene med svær diamant, bare harry i mine øyne. Så, svaret er 0 kr..

Anonymkode: 5b067...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.10.2022 den 7.43):

Droppet forlovelsesringer og gifteringer. Jeg synes ikke ringer er noe fint, det er noe slikt stakkarslig og gammeldags statusslave-aktig over smykker generelt, "se, jeg har penger".. er sjeldent noe fint med smykker 🤣 spesielt ikke de ringene med svær diamant, bare harry i mine øyne. Så, svaret er 0 kr..

Anonymkode: 5b067...bb8

Ok så fint for deg da.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/12/2022 at 7:43 AM, AnonymBruker said:

Droppet forlovelsesringer og gifteringer. Jeg synes ikke ringer er noe fint, det er noe slikt stakkarslig og gammeldags statusslave-aktig over smykker generelt, "se, jeg har penger".. er sjeldent noe fint med smykker 🤣 spesielt ikke de ringene med svær diamant, bare harry i mine øyne. Så, svaret er 0 kr..

Anonymkode: 5b067...bb8

Passe dumt å kommentere i en tråd som handler om forlovelsesringer da, vil jeg si. Du har jo ingen svar på det ts lurer på. Lurer oppriktig på hva som gjør at du føler for å kommentere i det hele tatt egentlig? «Her har jeg ikke noe konstruktivt å komme med, så la meg slenge ut min surmagede mening som over hodet ikke er relevant». Du høres ut som om du er bitter for ditt valg om å ikke ha forlovelsesring allikevel.

Anonymkode: e3c7e...6f8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 21.54):

Forlovelsesringen bør ligge på minst to ganger månedslønnen.

Anonymkode: d9091...ac1

Hvorfor?

Anonymkode: 365bf...fa7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ringer som kostet ca 12 for begge. Min var litt dyrere pga en liten sten på, ellers var ringene like. Det er rett nok en del år siden nå, men synes det er mer enn nok å bruke på "smykker". Viktigste er vell at man finner en ring man liker og at prisen er noe man kan leve med. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 21.54):

Forlovelsesringen bør ligge på minst to ganger månedslønnen.

Anonymkode: d9091...ac1

Brutto ller netto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 8000 - 15 000 for en gjennomsnittlig famile økonomi tenker jeg er veldig passe, men hvis det er akkuratt den ene ringen som er fullstendig perfekt og koster 20 000 hadde ikke jeg nøyet meg med noe annet til min kjære 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 21.38):

Jeg mistenker (og håper) samboer skal fri snart, og tenkte å vise han noen ringer. Men hva er egentlig «vanlig» pris for en ring? Regner med det varierer noe veldig, men for en mann/par med middels inntekt?

Har funnet en jeg elsker som koster 12.000. Er det helt spinnvill pris? Blir fornøyd med en rimeligere også altså. Men lurer på hva som er «vanlig».

Anonymkode: 1a77e...482

12 000 er ikke så mye for en ring hvis du liker den og tenker det er noe du kommer til å gå med hver eneste dag resten av livet.

Finnes folk som bruker flere tusen på feks røyk/snus hvert eneste år.. Ikke at det har noe å si hva andre folk bruker pengene sine på, men å kjøpe én dyr ting én gang i livet er helt normalt. Min ring koster rundt 40 000, vi har helt vanlig inntekt, og har valgt å prioritere penger på dette fremfor andre ting. Siden jeg synes det er mer stas med gull og diamanter enn feks klær fra hm, intreør trender, godteri, snus/røyk/alkohol osv, derfor har vi råd til det.

Andre hadde sikkert satt mer pris på en billigere ring og heller prioritere å bruke de pengene på godteri og brus?🤷‍♀️ 

Så dere må jo bare snakke om h a som gir verdi for dere. En "perfekt" ring du elsker og går med resten av livet. Eller å bruke 12.000 på andre ting/sparing. Det er det bare dere som vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Er jo hva man vil bruke på det, det ;) Min kosta 20.000, hvitt gull med 11 diamanter på. Mannen sin samme pris, i hvitt gull. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde blitt direkte sur om fyren hadde brukt mer en et par lapper på ring til meg. Å gå med ting av verdi til mangfoldige tusen er ikke noe jeg trives med. 

Anonymkode: 6654d...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/8/2022 at 2:43 AM, Juliv said:

12000 er veldig rimelig spør du meg. Det tilsvarer en iPhone som man har i tre år eller noe. Min kostet rundt 70000 (ingen planer om å bruke masse penger på et bryllup derav prisen) Masse lykke til med forlovelsen. 🖤🤍

Jeg hadde aldri giddet å betale 12 000 for en telefon heller. Arbeidsgiver betaler min telefon. Om jeg skulle betalt twlwfonenselv  ville jeg valgt en til max 5000. Siden en ring ikke trenger  et godt kamera, så hadde jeg klart meg fint med den billigste enkleste gullring man får tak i. Helst ville jeg droppet ringene helt.

Anonymkode: 2ffba...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kostet 40.000,- 

Ville aldri brukt det selv og har flere ganger sagt at den kan koste 3000,- for min del, men herregud som jeg elsker den ringen😍 Han har plukket opp kommentarer fra meg her og der når vi har vindusshoppa hos gullsmeder (🙊) opp gjennom årene, og sammen med en gullsmed designet en ring jeg aldri kunne drømt om ❤️ 

Anonymkode: 416a8...cbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 20.54):

Forlovelsesringen bør ligge på minst to ganger månedslønnen.

Anonymkode: d9091...ac1

Folk flest gidder ikke kaste bort så mye penger på tull.

Anonymkode: e8f05...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.10.2022 den 7.43):

Droppet forlovelsesringer og gifteringer. Jeg synes ikke ringer er noe fint, det er noe slikt stakkarslig og gammeldags statusslave-aktig over smykker generelt, "se, jeg har penger".. er sjeldent noe fint med smykker 🤣 spesielt ikke de ringene med svær diamant, bare harry i mine øyne. Så, svaret er 0 kr..

Anonymkode: 5b067...bb8

Bitter over at du ikke fikk ring, eller? 

Anonymkode: c22d4...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er gammeldags og litt gnient å tviholde på at begge skal ha ringer til minst mulig penger. Jeg ville gjerne ha en pen diamantring, og fikk det. Pris kommer helt an på økonomien, men tenker 12k som du skrev er helt innafor 

Anonymkode: 556b2...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som ikke har noe til overs for å bruke penger på gjenstander her, og i alle fall ikke på ringer. Synes det er helt greit å bruke penger på det man selv legger verdi i. Om det skulle være en sydentur eller en diamantring. Høres til tider ut som at dette er en reklametråd for Coop Extra — gjør det billig. 

Jeg kjøpte en relativt dyr ring til min forlovede, for jeg viste det er noe hun setter pris på. For noen er det helt forkastelig, men for oss er det verdt det. Det handler ikke om å vise seg frem til andre, men å vise sin kjærlighet til en partner. Så lenge hun holder ut med meg, vil det være et symbol på den dagen jeg turte å ta steget.

Ønsk deg noe du ønsker deg, og ikke hør på hva alle andre synes. 

- mann, 30

Anonymkode: bdfbc...bf7

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...