Gå til innhold

Forlovelsesring - hva er «vanlig» pris?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en arvet forlovelsesring som er verdt en god del. Det er en art deco ring i hvitt gull med diamanter. Går aldri med den, for den er for dyr og spesiell. 

Gifteringene våre kostet 7000 til sammen, og følte vel egentlig at det var i dyreste laget 😄 Helt enkle gullringer. 

Anonymkode: df64b...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor dyr ring skal du gi ham da?

Anonymkode: e0c05...2eb

Er det vanlig at damen gir forlovelsesring også..?

ts

Anonymkode: 1a77e...482

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vel ikke noe fasit-svar. :) Det viktige er å finne en ring du er fornøyd med. Skal ringen være enkel, eller en det er jobbet litt med? Hva med stein/diamant? Skal den være stor? Hva med kvalitet på steinen? Vil du heller ha en liten med høy kvalitet, eller en stor med lavere kvalitet? Eller stor med høy kvalitet?

Anonymkode: 942b7...8b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Min forlovelsesring kostet 155 000 kr.

Anonymkode: 150a0...e23

Og dere er med i neste sesong av et-eller-annet TV-program om harrytasser antar jeg. Å gå rundt med en så dyr og prangende ring i hverdagen er så harry som du får det. Viser at dere har null dannelse. 

Anonymkode: 31e5e...85b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Forlovelsesringen bør ligge på minst to ganger månedslønnen.

Anonymkode: d9091...ac1

Hva slags lov er det som sier det??

Forlovelsesringen min kostet 9000, gifteringene våre kostet 14 000.  De er i hvitt gull og jeg har 5 diamanter på min.

 

Anonymkode: 1bcef...0af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Er det vanlig at damen gir forlovelsesring også..?

ts

Anonymkode: 1a77e...482

Det var helt vanlig frem til i alle fall 80-tallet og antakelig langt inn på 90-tallet at de ringene som senere ble brukt som gifteringer ble brukt som forlovelsesringer. Ringen ble båret på venstre ringfinger frem til den ble flyttet over til høyre i kirken.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Og dere er med i neste sesong av et-eller-annet TV-program om harrytasser antar jeg. Å gå rundt med en så dyr og prangende ring i hverdagen er så harry som du får det. Viser at dere har null dannelse. 

Anonymkode: 31e5e...85b

Nei vet du hva - sånn trenger du ikke være. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er helt vanlige middelklassefolk. Min kostet 12 000,-. Det er ganske vanlig i omgangskretsen vår også.

Anonymkode: a1ec4...0e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kostet 399,- 🤩 superfornøyd, jeg er mer opptatt av hva den betyr symbolsk enn hva prisen er. Bortkastet å bruke så mye penger på en ring (som man kan miste)

Anonymkode: 70629...48a

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlovelsesringene våre kostet ca 3000 for begge, titanringer med diamant på min. Gifteringen min kostet 3000, hvitt gull med ti diamanter, men den ble kjøpt i USA. Vi har normale lønninger og synes det var dyrt nok. 😅

Men jeg synes ikke 12k for en ring er spinnvilt, sånn generelt. 

Anonymkode: 7794e...5de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blei fridd til med en ring til 8000, mannen brukte ikke forlovelsesring. Da vi gifta oss fikk vi like ringer, kom på ca 12000 til sammen. Bruker begge ringene, på hver sin hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kostet 44 000,-.  

Nydelig ring i hvitt gull med 10 diamanter 🤩

Grunnen til at jeg vet prisen er fordi jeg måtte levere den inn for å justere størrelsen da den var litt for stor. 

Takk og lov for ar vi ikke har felles økonomi 😅😅 Hadde aldri betalt så mye selv, men veldig, veldig fornøyd med den ❤❤

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags lov er det som sier det??

Forlovelsesringen min kostet 9000, gifteringene våre kostet 14 000.  De er i hvitt gull og jeg har 5 diamanter på min.

 

Anonymkode: 1bcef...0af

Ingen lov, bare sett det i amerikanske serier, og noen tror det gjelder i Norge også.

Anonymkode: ab55c...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

General Rule: You should spend at least 2 months salary on the engagement ring. If, for example, you are making $60,000 per year, you should spend $10,000 on the engagement ring.

 

Anonymkode: d9091...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den uskrevne regelen er vel at ringen skal koste minst en brutto månedslønn. Men dette er vel fra en tid da mannen var den som tjente pengene.

Selv fikk jeg ingen forlovelsesring og det var aldri noe savn. Fikk derimot en fin diamantring som morgengave, og den bruker jeg omtrent daglig.

Anonymkode: 0dc9b...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på alle som dør i gruver og tilknyttet de i den tredje verden. Virkelig noe å støtte?

Anonymkode: e8562...966

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenk på alle som dør i gruver og tilknyttet de i den tredje verden. Virkelig noe å støtte?

Anonymkode: e8562...966

Tenker 1000 kroner

Anonymkode: e8562...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenk på alle som dør i gruver og tilknyttet de i den tredje verden. Virkelig noe å støtte?

Anonymkode: e8562...966

Så du synes det hadde vært bedre at de ikke hadde en jobb å gå til?

Anonymkode: d9091...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...