AlcosAnal Skrevet 15. september 2022 #181 Del Skrevet 15. september 2022 Spørsmålet er vel egentlig hvorfor dere gidder å bli så sinte på dette. Ingen av dere kjente vel Elizabeth? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne907 Skrevet 15. september 2022 #182 Del Skrevet 15. september 2022 Jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor dum det går an å bli. For det første, Elizabeth var ikke den som koloniserte, hun var ikke engang født da dette skjedde. Hun hadde heller ikke noe egentlig valg da hun måtte ta tronen som 25-åring. For det andre, hun har gjort en fin jobb i den tiden hun regjerte, hun har gitt de koloniene som ønsket selvstendighet, nettopp det. For det tredje, HENNES død endrer jo ingenting, det kommer jo en ny konge. Skal man juble for hver britiske monark som dør, hva er meningen med det, annet enn å hetse og være ufin? Dette er bare en måte å hevde seg selv på, denne modellen tror kanskje hun fremstår som "kul" og opinionated, men i mine øyne avslører hun både kunnskapsløshet og mangel på folkeskikk. Skal vi juble hver gang en tysk president dør pga Tysklands handlinger under andre verdenskrig? Skal Storbritannia juble når Kong Harald dør fordi vikinger angrep de britiske øyer en gang i tiden? Idioti uten like, smakløst. 20 2 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 15. september 2022 #183 Del Skrevet 15. september 2022 For ett forferdelig menneske 9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunfl0wer Skrevet 15. september 2022 #184 Del Skrevet 15. september 2022 (endret) Har hun engasjert seg så fryktelig hardt før Dronningens død? Det gjelder også Nate og Abu. Aldri sett dem bruke sine kontoer på å rette kritikk mot Dronningen eller koloniseringen. Var vel ett passende tidspunkt å gjøre det når det allerede var mye publisitet rundt hennes død for å selv bli litt mer aktuell. Endret 15. september 2022 av Sunfl0wer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne907 Skrevet 15. september 2022 #185 Del Skrevet 15. september 2022 Sunfl0wer skrev (33 minutter siden): Har hun engasjert seg så fryktelig hardt før Dronningens død? Det gjelder også Nate og Abu. Aldri sett dem bruke sine kontoer på å rette kritikk mot Dronningen eller koloniseringen. Var vel ett passende tidspunkt å gjøre det når det allerede var mye publisitet rundt hennes død for å selv bli litt mer aktuell. Det er jo så meningsløst...jeg kunne forstått det om hennes død hadde betydd noe, f.eks. slutten på det britiske imperiet, at landene de kommer fra ville blitt frie etter flere år med undertrykkelse, at de ville få noen positive fordeler ved hennes død... men det gjør de jo ikke, ingenting skjer bortsett fra at de brukte anledningen til å si at de synes det er flott at et annet menneske er død. Et menneske som slett ikke er ansvarlig for det de anklager henne for. Jeg tror du har rett... det var rett og slett for å få oppmerksomhet. 10 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 15. september 2022 #186 Del Skrevet 15. september 2022 Sunfl0wer skrev (1 time siden): Har hun engasjert seg så fryktelig hardt før Dronningens død? Det gjelder også Nate og Abu. Aldri sett dem bruke sine kontoer på å rette kritikk mot Dronningen eller koloniseringen. Var vel ett passende tidspunkt å gjøre det når det allerede var mye publisitet rundt hennes død for å selv bli litt mer aktuell. Har ikke hørt noe derfra før nei.. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 15. september 2022 #187 Del Skrevet 15. september 2022 Anne907 skrev (1 time siden): Det er jo så meningsløst...jeg kunne forstått det om hennes død hadde betydd noe, f.eks. slutten på det britiske imperiet, at landene de kommer fra ville blitt frie etter flere år med undertrykkelse, at de ville få noen positive fordeler ved hennes død... men det gjør de jo ikke, ingenting skjer bortsett fra at de brukte anledningen til å si at de synes det er flott at et annet menneske er død. Et menneske som slett ikke er ansvarlig for det de anklager henne for. Jeg tror du har rett... det var rett og slett for å få oppmerksomhet. Utrolig nedrig å slenge dritt i anledning en fin gammel dames begravelse for å få oppmerksomhet 😠 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 15. september 2022 #188 Del Skrevet 15. september 2022 Entern skrev (8 minutter siden): Utrolig nedrig å slenge dritt i anledning en fin gammel dames begravelse for å få oppmerksomhet 😠 Ikke sant? Sier mye om moral og verdier vedkommende innehar. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 16. september 2022 #189 Del Skrevet 16. september 2022 Lurer på om vi snart ser saker vinklet til at denne modellen opplever seg ‘hetset’ og den tunge tiden med alt ‘hatet’ hun blir utsatt for, bare på grunn av noen ‘kritiske uttalelser’? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 16. september 2022 #190 Del Skrevet 16. september 2022 herzeleid skrev (4 minutter siden): Lurer på om vi snart ser saker vinklet til at denne modellen opplever seg ‘hetset’ og den tunge tiden med alt ‘hatet’ hun blir utsatt for, bare på grunn av noen ‘kritiske uttalelser’? Vi har jo en annen person som løp til avisene for å fortelle hvor fælt han har det etter at han fikk klage på hvordan han hetset dronning Elizabeth. 17 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 16. september 2022 #191 Del Skrevet 16. september 2022 herzeleid skrev (2 timer siden): Lurer på om vi snart ser saker vinklet til at denne modellen opplever seg ‘hetset’ og den tunge tiden med alt ‘hatet’ hun blir utsatt for, bare på grunn av noen ‘kritiske uttalelser’? Helt sikkert, kommer sikkert på Lindmo. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 16. september 2022 #192 Del Skrevet 16. september 2022 (endret) Honey Dew skrev (2 timer siden): Vi har jo en annen person som løp til avisene for å fortelle hvor fælt han har det etter at han fikk klage på hvordan han hetset dronning Elizabeth. Edit: glem det. fant det. Ja fælt hvor grusomt det er å få reaksjoner på oppførselen sin Endret 16. september 2022 av Ænema 9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 16. september 2022 #193 Del Skrevet 16. september 2022 Tråden er ryddet for avsporinger. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 18. september 2022 #194 Del Skrevet 18. september 2022 Honey Dew skrev (På 16.9.2022 den 8.36): Vi har jo en annen person som løp til avisene for å fortelle hvor fælt han har det etter at han fikk klage på hvordan han hetset dronning Elizabeth. Helt utrolig at enkelte ikke innehar selvinnsikt. 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 18. september 2022 #195 Del Skrevet 18. september 2022 AnnePåLande skrev (1 time siden): Helt utrolig at enkelte ikke innehar selvinnsikt. Det er helt greit å plage andre, men hvis de får reaksjoner mot seg selv, løper de til pressen med staaaaaakars meg. Folk er så stygge med meg. De bør lære seg at aksjon gir reaksjon. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 18. september 2022 #196 Del Skrevet 18. september 2022 Honey Dew skrev (2 minutter siden): Det er helt greit å plage andre, men hvis de får reaksjoner mot seg selv, løper de til pressen med staaaaaakars meg. Folk er så stygge med meg. De bør lære seg at aksjon gir reaksjon. Jeg begynte faktisk å le da jeg leste artikkelen. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ax2020 Skrevet 20. september 2022 #197 Del Skrevet 20. september 2022 AlcosAnal skrev (På 15.9.2022 den 15.56): Spørsmålet er vel egentlig hvorfor dere gidder å bli så sinte på dette. Ingen av dere kjente vel Elizabeth? Det er stort sett Right-Wingers her som blir sinte på henne, i 95% av tilfellene. En norsk-afrikansk dame har ingen plikt til å tilbe eller sørge over en hvit, engelsk dronning som pushet 100 år. Et langt liv full av luksus og beundring. Det er ikke Dronning Sonja vi snakker om her, og jeg er ganske sikker på at ho det blir snakket om her i tråden, har heller ikke noe imot Dronning Sonja. Men Dronning Elizabeth er noe helt annet. Hun har vært statsoverhode for et Imperie, og det har vært mange blodige opprør som britene har slått ned, både før og etter andre verdenskrig. Det er en grunn til at britene hater Sovjet og Russland, for tidligere Sovjet støttet det meste av frigjøringsbevegelser som finnes i Afrika, Midt-Østen og andre land, slik at de blir frie fra sine britiske "herrer". En god del av de landegrensene du ser i blant annet Midt-Østen i dag, har også blitt opprettet at det britiske Imperiet i samarbeid med andre europeiske stormakter på den tiden. Hadde det ikke vært for sovjetisk støtte til disse frigjøringsbevegelsene, så hadde Imperiet fortsatt holdt på. Det er også en grunn til at Russland finner mye støtte i disse landene i dag (Afrika, Latin-Amerika, Midt-Østen) med tanke på konflikten i Ukraina, for disse landene har ikke glemt at Russland, eller tidligere Sovjet, hjalp dem å kaste vekk koloniherrene for 50+ år siden. Å kreve at ho det blir snakket om her i tråden skal "vise respekt" for en britisk dronning, blir som å kreve at det bør vises også respekt for Saudi-Arabia sitt kongehus. Saudi-Arabia er pro-vestlig alliert (stort sett) blir forsynt med vestlige våpen og kan hakke ihjel journalister med motorsag som de enn måtte ønske uten de store konsekvensene (Khashoggi drapet). 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne907 Skrevet 20. september 2022 #198 Del Skrevet 20. september 2022 Ax2020 skrev (1 minutt siden): Det er stort sett Right-Wingers her som blir sinte på henne, i 95% av tilfellene. En norsk-afrikansk dame har ingen plikt til å tilbe eller sørge over en hvit, engelsk dronning som pushet 100 år. Et langt liv full av luksus og beundring. Det er ikke Dronning Sonja vi snakker om her, og jeg er ganske sikker på at ho det blir snakket om her i tråden, har heller ikke noe imot Dronning Sonja. Men Dronning Elizabeth er noe helt annet. Hun har vært statsoverhode for et Imperie, og det har vært mange blodige opprør som britene har slått ned, både før og etter andre verdenskrig. Det er en grunn til at britene hater Sovjet og Russland, for tidligere Sovjet støttet det meste av frigjøringsbevegelser som finnes i Afrika, Midt-Østen og andre land, slik at de blir frie fra sine britiske "herrer". En god del av de landegrensene du ser i blant annet Midt-Østen i dag, har også blitt opprettet at det britiske Imperiet i samarbeid med andre europeiske stormakter på den tiden. Hadde det ikke vært for sovjetisk støtte til disse frigjøringsbevegelsene, så hadde Imperiet fortsatt holdt på. Det er også en grunn til at Russland finner mye støtte i disse landene i dag (Afrika, Latin-Amerika, Midt-Østen) med tanke på konflikten i Ukraina, for disse landene har ikke glemt at Russland, eller tidligere Sovjet, hjalp dem å kaste vekk koloniherrene for 50+ år siden. Å kreve at ho det blir snakket om her i tråden skal "vise respekt" for en britisk dronning, blir som å kreve at det bør vises også respekt for Saudi-Arabia sitt kongehus. Saudi-Arabia er pro-vestlig alliert (stort sett) blir forsynt med vestlige våpen og kan hakke ihjel journalister med motorsag som de enn måtte ønske uten de store konsekvensene (Khashoggi drapet). Nåja, det er vel forskjell på å "sørge over og tilbe" og å gå ut og si at man håper folk brenner i helvete. Tatt i betraktning at Elizabeth ikke sto bak koloniseringen direkte og at hun selv ikke aktivt tok valget om å bli overhode i Storbritannia og har gitt selvstendighet til flere av koloniene under sin tid, så synes jeg jo egentlig at en slik ekstrem offentlig uttalelse i dagene etter at hun døde er veldig...malplassert og usmakelig. At man kan få lov til å gi sitt synspunkt er selvfølgelig HELT ok, jeg setter pris på å høre synspunkter fra "den kanten" og jeg tror flere ville tatt modellen seriøst om hun utviste litt folkeskikk... men å si at hun håper folk brenner i helvete og at det ville være verdens beste bursdagsgave om Elizabeth døde på bursdagen hennes... på hvordan måte endrer dronningens død noe i modellens liv? Ingenting. Så disse ordene hun bruker er bare idiotisk. Si din mening ja, men gjør det på en ok måte som folk kan forstå. 11 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 20. september 2022 #199 Del Skrevet 20. september 2022 Million skrev (På 9.9.2022 den 19.41): https://www.abcnyheter.no/nyheter/kultur/2022/09/09/195870266/den-norske-modellen-rawdah-mohamed-jubler-over-dronning-elizabeths-dod At noen kan få seg til å si noe sånt om en så høyt elsket og aktet person som dronningen når hun er død.... Totalt manglende respekt for de døde. Det er jo ikke akkurat Elizabeth selv som holdt folk som slaver selv om hun var overhode for et land som FØR I TIDEN gjorde det. Hva synes du om denne modellen og utspillet hennes i sosiale medier? Burde hun holdt kjeft? Dette er giftig venstreekstremisme. Ofte samme type folk som støtter Putin og Russland i Ukraina-krigen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ax2020 Skrevet 20. september 2022 #200 Del Skrevet 20. september 2022 Anne907 skrev (30 minutter siden): Nåja, det er vel forskjell på å "sørge over og tilbe" og å gå ut og si at man håper folk brenner i helvete. Tatt i betraktning at Elizabeth ikke sto bak koloniseringen direkte og at hun selv ikke aktivt tok valget om å bli overhode i Storbritannia og har gitt selvstendighet til flere av koloniene under sin tid, så synes jeg jo egentlig at en slik ekstrem offentlig uttalelse i dagene etter at hun døde er veldig...malplassert og usmakelig. At man kan få lov til å gi sitt synspunkt er selvfølgelig HELT ok, jeg setter pris på å høre synspunkter fra "den kanten" og jeg tror flere ville tatt modellen seriøst om hun utviste litt folkeskikk... men å si at hun håper folk brenner i helvete og at det ville være verdens beste bursdagsgave om Elizabeth døde på bursdagen hennes... på hvordan måte endrer dronningens død noe i modellens liv? Ingenting. Så disse ordene hun bruker er bare idiotisk. Si din mening ja, men gjør det på en ok måte som folk kan forstå. Det er vel bare de religiøse som tar seg nær av "brenne i helvete" uttalelsen? Det er ikke vanskelig å se at her i tråden er det en fast Right-Winger gjeng, som ellers spyr usakligheter rundt innvandrere i andre debatter, så det er de samme debattantene som fyrer løs hardt her også. Vi snakker om en såkalt "dronning" som har levd et liv de fleste bare kan drømme om. Nesten 100 år, og luksus hele veien. Jeg forstår veldig godt at det finnes en del folk som ikke sørger over ei kvinne som har levd i sus og dus i nesten 100 år. Jeg kan si meg enig i at hun burde kanskje ikke kalt henne for "heks", men det er bare fordi hun burde ha visst at det kom til å trigge en del Right-Wingers, som uansett ikke liker innvandrere, så hun kommer til å oppleve en del hat, og "heks" uttalelsen bidrar unødvendig til det. Når det er sagt, så har jeg forståelse for at hun mener at dronninga er en "heks", men den meningen burde hun heller delt med norsk-somaliere, enn å dele den på Instagram. Det argentiske folket er heller ikke akkurat lei seg for at Dronninga er død, men der er det mer akseptabelt å ha de meningene, siden Argentina er ingen fan - verken av Thatcher eller av Dronning Elizabeth. Og argentinere feiret hardt og lenge da Thatcher døde også i 2013. Nå, 9 år senere, så feirer Argentina også at "Dronningen" har tatt kvelden. Men så var det det, hvem er det man har som publikum, og her blir en del Alternative Right trigget hardt. De uttalelsene hun kom med er så godt som standard i Argentina, og Argentina ligger ikke engang på det afrikanske kontinentet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå