Gå til innhold

Bli enige om å gifte seg vs frieri?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leser så mye om folk som blir enige om å gifte seg, og får da inntrykk av at det ikke er noe frieri i bildet.

Er dette mest vanlig nå?

Hvordan var det for dere?

Anonymkode: 0fb59...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi ble enige om det. Jeg er egentlig ganske romantisk av meg, men akkurat det med frieri synes jeg er litt utdatert.

Anonymkode: a33ea...cd8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjorde dere det rent praktisk mtp ringer og slikt da?

ts

Anonymkode: 0fb59...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo snakket om det tidligere, i form av "etterhvert", så var jo ingen overraskelse at det var noe begge ønsket. Satt og skulle oppdatere samboeravtale og slikt, og kom inn på temaet. "Like greit å bare få det gjort?". Gikk på nett og fant en dato ganske raskt, for oss så betydde forlovelse at ting hadde en tidslinje. 

Jeg sa jeg gjerne ville ha en penere ring. Han ville ikke ha forlovelsesring, men en enkel giftering etterhvert. Så neste gang vi var på tur til et sted som har mer utvalg enn dette landet fant vi en ring jeg er ekstremt glad i, selv 15 år etterpå. Som jeg bruker enkelte dager, andre dager ikke. 

Droppet alle kunngjøringer, forlovelsesparties og alt slik. Informerte alle vi ville ha med oss om datoen tidlig. Resten fikk "nyheten" (som egentlig ikke er så stor nyhet for andre enn paret selv, og mulig konservative foreldre) litt her og der de neste 0-2 årene. 

Anonymkode: a0777...1a7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Leser så mye om folk som blir enige om å gifte seg, og får da inntrykk av at det ikke er noe frieri i bildet.

Er dette mest vanlig nå?

Hvordan var det for dere?

Anonymkode: 0fb59...159

Vi ble enige om å gifte oss :) Frieri blir veldig rart og utdatert for meg, og for mannen min og meg var det naturlig å snakke sammen om sånne ting.

Jeg ville ikke ha noe egen forlovelsesring, men vi gikk og valgte ut gifteringer sammen :)

Anonymkode: 44094...059

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ble enige om det. Syns frieri er utdatert og kleint. Min mann vet også at jeg syns det hadde vært grusomt med klassisk frieri hvor han hadde gått ned på kne og alt det der. 

Så vi pratet om det, ble enige om at vi begge har lyst til å gifte oss snart, tok turen til gullsmeden og fant ringer vi likte og kunne se for oss å bruke resten av livet

Anonymkode: c5d28...6a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble enige her også - eneste paret i vennekretsen som var enige om giftemål og eneste paret som ikke er skilt 😅 21 år nå. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frieri er utdatert. Normale par snakker sammen og diskuterer og hvordan det passer best for dem å innordne seg rent juridisk og økonomisk. 

Anonymkode: 55e11...757

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG-folk er seriøst rare! Frieri er kleint og utdatert? Er det ikke kjedelig og aldri gjøre noe høytidelig? Ikke skal man pynte til helga eller spise noe ekstra god mat, ikke skal man feire jul eller legge en duk på bordet, ikke skal man servere kake til kaffen og ikke skal man fri? Jeg er glad jeg tør å feire livets små og store gleder med å gjøre noe ekstra ut av ting og syns synd i folk som dere med kjedelige små liv som aldri har høydepunkter. 

Anonymkode: 5f4c4...314

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

KG-folk er seriøst rare! Frieri er kleint og utdatert? Er det ikke kjedelig og aldri gjøre noe høytidelig? Ikke skal man pynte til helga eller spise noe ekstra god mat, ikke skal man feire jul eller legge en duk på bordet, ikke skal man servere kake til kaffen og ikke skal man fri? Jeg er glad jeg tør å feire livets små og store gleder med å gjøre noe ekstra ut av ting og syns synd i folk som dere med kjedelige små liv som aldri har høydepunkter. 

Anonymkode: 5f4c4...314

Vi feirer gjerne livets små og store gleder vi. Pynter til og med til jul 😂 Men akkurat et frieri syns jeg er kleint og utdatert ja. 
Syns du er enda rarere som leser at noen syns det og deretter tillegger de en hel del andre ting som ikke stemmer 😂

Anonymkode: c5d28...6a1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

KG-folk er seriøst rare! Frieri er kleint og utdatert? Er det ikke kjedelig og aldri gjøre noe høytidelig? Ikke skal man pynte til helga eller spise noe ekstra god mat, ikke skal man feire jul eller legge en duk på bordet, ikke skal man servere kake til kaffen og ikke skal man fri? Jeg er glad jeg tør å feire livets små og store gleder med å gjøre noe ekstra ut av ting og syns synd i folk som dere med kjedelige små liv som aldri har høydepunkter. 

Anonymkode: 5f4c4...314

Ja, det er utdatert. Vi lever i et likeverdig samfunn, og begge parter i et parforhold er likeverdige. 

Anonymkode: 55e11...757

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ønsket mannen å fri, så han fridde :) syns det var veldig fint. Helt privat, på en plass som betyr mye for oss. 

Anonymkode: 24af8...7c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

KG-folk er seriøst rare! Frieri er kleint og utdatert? Er det ikke kjedelig og aldri gjøre noe høytidelig? Ikke skal man pynte til helga eller spise noe ekstra god mat, ikke skal man feire jul eller legge en duk på bordet, ikke skal man servere kake til kaffen og ikke skal man fri? Jeg er glad jeg tør å feire livets små og store gleder med å gjøre noe ekstra ut av ting og syns synd i folk som dere med kjedelige små liv som aldri har høydepunkter. 

Anonymkode: 5f4c4...314

ENIG 😂 folk er så kjipe her inne. Hater å hygge seg 

Anonymkode: 1758e...5f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min ble fridd til og gifter seg 2023 😊❤️ Hun ante ingenting 😂 (ikke vi andre heller 🤔) jaja, koselig uansett da 😂❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er utdatert. Vi lever i et likeverdig samfunn, og begge parter i et parforhold er likeverdige. 

Anonymkode: 55e11...757

Da er vel det gærnt at mannen gjør ting for deg da? Slår opp ei hylle, bære tung pose?

 

Jeg er litt gammeldags at mann er mann og kvinner er kvinner. Ikke slik som på 50 tallet og sånne ting, men er ting jeg lot min eks samboer gjøre som er manneting 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (Akkurat nå):

Da er vel det gærnt at mannen gjør ting for deg da? Slår opp ei hylle, bære tung pose?

Hvorfor skulle en mann gjøre slike ting for meg? Jeg er voksen, og jeg er ikke funksjonshemmet. Jeg kan da vel gjøre det selv. 

Anonymkode: 55e11...757

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skulle en mann gjøre slike ting for meg? Jeg er voksen, og jeg er ikke funksjonshemmet. Jeg kan da vel gjøre det selv. 

Anonymkode: 55e11...757

Er ikke det der er snakk om. Om en mann ønsker og være gentleman, så er det helt fint for meg. Er ikke funksjonshemmet jeg heller. Men synes det er koselig at de gjør sånne små ting for dama si 😊 jeg forventer det ikke, MEN blir glad om han gjør sånn 😊🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (3 minutter siden):

Da er vel det gærnt at mannen gjør ting for deg da? Slår opp ei hylle, bære tung pose?

 

Jeg er litt gammeldags at mann er mann og kvinner er kvinner. Ikke slik som på 50 tallet og sånne ting, men er ting jeg lot min eks samboer gjøre som er manneting 😂

Han får gjerne sette opp ei hylle eller bære inn matvarer. Fordi vi bor her begge to og det er naturlig at begge bidrar. Det betyr ikke at han gjør det for meg. Han gjør det fordi det trenger å gjøres. Kunne like gjerne vært jeg som gjorde det 🤷‍♀️

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...