Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

honeypie87 skrev (1 time siden):

Hinna og Lura grenser til hverandre, bare sånn til info. 

My bad 🙈 Vet, som bydel. Men det switchet i mitt hodet til sted Hinna, Jåtten, Gausel, Forus så Lura i en annen kommune. Nok avsporing for min del.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

honeypie87 skrev (2 timer siden):

Hinna og Lura grenser til hverandre, bare sånn til info. 

De grenser til hverandre om du ser bort fra Jåttå og Gausel og Forus, som ligger i mellom… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri lest uttalelser om at trenergjerningen er noe han selv velger og har lyst til å drive med.

Med sitater som:

«Jeg skulle ønske at guttene ga f ... og sluttet å plage meg med all den løpingen»

…«For jeg har mye annet å bruke tiden på. Jeg synes det er helt pyton»…

Kilde: https://www.fvn.no/sport/i/wO4O24/gjerts-hjertesukk

Og fra i dag i VG, via advokaten: 

«Så lenge utøverne presterer og opplever at samarbeidet i sum er mer positivt enn negativt, og de ønsker ham som trener, vil han fortsette å trene dem»

Kilde:

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/QMlzxJ/forsvareren-om-gjert-ingebrigtsens-trenerframtid-skal-holde-seg-i-bakgrunnen

Endret av BuffaloDuck
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen er bak betalingsmur. Ellers håper jeg også at mediene kan konsentrere seg om å skrive om prestasjonene og gi en f i å nøre opp under konflikten på alle vis. Det sportslige og tiltalen bør holdes strengt adskilt. 

Og så må de stenge de helvetes kommentarfeltene!

Endret av HSV50
Skrivefeil
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BuffaloDuck skrev (4 timer siden):

Jeg har aldri lest uttalelser om at trenergjerningen er noe han selv velger og har lyst til å drive med.

Med sitater som:

«Jeg skulle ønske at guttene ga f ... og sluttet å plage meg med all den løpingen»

«Så lenge utøverne presterer og opplever at samarbeidet i sum er mer positivt enn negativt, og de ønsker ham som trener, vil han fortsette å trene dem»

Kilde:

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/QMlzxJ/forsvareren-om-gjert-ingebrigtsens-trenerframtid-skal-holde-seg-i-bakgrunnen

Veldig spesielt at han da tviholder på trenerrollen ved å gå over til Narve. For meg virker han bare mer og mer som en type som har veldig behov for å fremstå som en martyr, en selvoppofrende far som liksom-piner seg med å være trener. I realiteten en mulig tyrann som soler seg i glansen og lever gjennom andres prestasjoner

• Liker 6
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BuffaloDuck skrev (5 timer siden):

Med sitater som:

Kilde:

Nå er det en gang slik at vi mennesker motiveres av mestring, vi mestrer det vi har talent for.

Uten tvil er Gjert et trener-talent, hans suksess som trener bekrefter at den rollen mestrer han godt. Mennesker dras mot det vi opplever mestring i, så at han trives i trenerrollen er naturlig.

---

Det blir noe fullstendig uerfarent/naivt å tenke så åndssvakt at fordi at noen sier noe negativt om det de driver med, å snu det til at da trives de ikke i rollen de har. Mer trangsynt kan noen vanskelig bli...

Ta meg for eksempel, jeg stortrives i min jobb. Men klart, jeg som alle andre kan ha en dårlig dag, og da kommer det gjerne noen frustrerte uttalelser. Det ville derimot vært totalt dustete å vrenge på det...

Klart at Magnus Carlsen nok tidvis er oppgitt til sjakkspilling, og Braut Haaland kan nok sikkert gå lei av å trene fotball også til tider. Skal kommentarer de sier i slike anledninger definere det de driver med?

I så fall er det duster uten like som tenker slik, det blir hjernedødt.

---

Klart at Gjert som trener også har sine dager, som alle har, og kan da si noe negativt. Da bør ikke mennesker med lavere intelligens og manglende forståelse komme og etter eget forgodtbefinnende ilegge han tanker, følelser og meninger han ikke har.

Er fult forståelig at en trener som har et stort talent og mestring i det han driver med, at han har lyst og kapasitet til å fortsette med det han gjør, det unaturlige ville være om han la det fra seg...

Altså, han skal ikke slutte bare fordi sønnene er oppblåste egoer som er skyld i at dette er en stor sak, løpersønnene og spesielt Henrik og Jacob er ganske ufordraglige (Fillip er bedre). Nei, jeg støtter Gjert her og håper han fortsetter som trener, er de ufordraglige to drittungene (Henrik og Jacob) som må ta seg sammen her og som er årsaken til at konflikten er så ille som den er og er en stor sak i media.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AntiBullshit said:

Veldig spesielt at han da tviholder på trenerrollen ved å gå over til Narve. 

Jeg synes det var veldig overraskende - er i hvert fall noe jeg synes ikke har kommet frem i intervjuer før. Som sagt har jeg omtrent aldri lest eller hørt han snakke om trenerrollen som noe han trives noe særlig med. 

I episoden med Lars Monsen sa han at han ikke er interessert i idrett, men at han kun bryr seg om barna sine og at det er et privilegium å følge dem, som tror jeg er det nærmeste en positiv uttalelse om trenerrollen jeg kan huske. 

Da det ble kjent at brødrene droppet ham som trener og Ingrid la opp tenkte jeg «åh så fint for Gjert at han nå får fri fra løpingen og idretten» slik jeg fikk inntrykket av at han virkelig ønsket på bakgrunn av sitatene fra intervjuet i feks FVN.

(Sier ikke at slike andre positive uttalelser ikke finnes, men jeg som friidrettsinteressert kan ikke huske å ha sett det.)

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (2 timer siden):

Veldig spesielt at han da tviholder på trenerrollen ved å gå over til Narve.

Absolutt ikke!

Er det spesielt at Magnus Carlsen spiller sjakk? Det er det jo absolutt ikke, for han har både talent og mestring med det, som gir suksess.

Ikke tilfeldig hva mennesker liker å drive med, vi finner våre talenter ved å forsøke forskjellig, når man da opplever mestring så trigger det alle og enhver. Mennesker blir dratt imot det de opplever mestring ved.

Ikke tilfeldig at jeg ikke maler eller tegner for den saks skyld, der har jeg åpenbart ikke talent og da gav det meg heller ikke mestring å drive med. Jeg fant derimot annet jeg ble god i, altså noe jeg hadde talent for og da naturlig nok også opplevde mestringen - da går ting nær sagt av seg selv.

Man kan si at det således ikke er tilfeldig hva mennesker styres mot, for Gjert sin del som åpenbart har voldsomt mye å bidra med i trenerrollen, klart at han styres mot det. Om det overrasker deg, les da litt om psykologi og sett deg litt inn i hva som driver oss mennesker. Finnes masse kunnskap om det, så ikke lukke øynene for at mennesker drives mot det de er gode til...

Kritiser heller løperbrødrene, som er dem som stikker kjepper i hjulene for han som trener og som er årsaken til at dette blåses slik opp i media som det gjør. Klart at når de er så steile og vrange som de er, så sta og egne, da blir det en skittentøysvask i media som ikke ser fin ut. Hadde de lagt fra seg det, latt faren få være trener for dem han trener, da hadde ikke media hatt like mye å skrive om...

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Måne, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg lurer litt på hva som defineres som spekulasjoner og ikke basert på h a som får stå og hva som slettes. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om sport og visste ikke hvem de er engang før i media nå. Virker som mange støtter faren helt blindt og nekter å tro eller synes at mishandling er noe som faktisk skjer. Tror folk at de kjenner faren fordi de har sett han på tv eller? Blir skremt og synes det er synd for terskelen for å stå opp for seg selv å si fra om mishandling er høy nok fra før. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mizzy skrev (34 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke om sport og visste ikke hvem de er engang før i media nå. Virker som mange støtter faren helt blindt og nekter å tro eller synes at mishandling er noe som faktisk skjer. Tror folk at de kjenner faren fordi de har sett han på tv eller? Blir skremt og synes det er synd for terskelen for å stå opp for seg selv å si fra om mishandling er høy nok fra før. 

leser du ikke særlig aviser de siste par årene heller da? 

trenger vel ikke å se dokumentarer på NRK om denne familien, for å vite hvem de er. Det blir jo temmelig mange oppslag i media hver gang brødrene har deltatt i en eller annen konkurranse eller noe. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (6 timer siden):

Nå er det en gang slik at vi mennesker motiveres av mestring, vi mestrer det vi har talent for.

Uten tvil er Gjert et trener-talent, hans suksess som trener bekrefter at den rollen mestrer han godt. Mennesker dras mot det vi opplever mestring i, så at han trives i trenerrollen er naturlig.

---

Det blir noe fullstendig uerfarent/naivt å tenke så åndssvakt at fordi at noen sier noe negativt om det de driver med, å snu det til at da trives de ikke i rollen de har. Mer trangsynt kan noen vanskelig bli...

Ta meg for eksempel, jeg stortrives i min jobb. Men klart, jeg som alle andre kan ha en dårlig dag, og da kommer det gjerne noen frustrerte uttalelser. Det ville derimot vært totalt dustete å vrenge på det...

Klart at Magnus Carlsen nok tidvis er oppgitt til sjakkspilling, og Braut Haaland kan nok sikkert gå lei av å trene fotball også til tider. Skal kommentarer de sier i slike anledninger definere det de driver med?

I så fall er det duster uten like som tenker slik, det blir hjernedødt.

---

Klart at Gjert som trener også har sine dager, som alle har, og kan da si noe negativt. Da bør ikke mennesker med lavere intelligens og manglende forståelse komme og etter eget forgodtbefinnende ilegge han tanker, følelser og meninger han ikke har.

Er fult forståelig at en trener som har et stort talent og mestring i det han driver med, at han har lyst og kapasitet til å fortsette med det han gjør, det unaturlige ville være om han la det fra seg...

Altså, han skal ikke slutte bare fordi sønnene er oppblåste egoer som er skyld i at dette er en stor sak, løpersønnene og spesielt Henrik og Jacob er ganske ufordraglige (Fillip er bedre). Nei, jeg støtter Gjert her og håper han fortsetter som trener, er de ufordraglige to drittungene (Henrik og Jacob) som må ta seg sammen her og som er årsaken til at konflikten er så ille som den er og er en stor sak i media.

Nå må du go deg med hetsen du driver med!

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

StinkySocks skrev (5 minutter siden):

leser du ikke særlig aviser de siste par årene heller da? 

trenger vel ikke å se dokumentarer på NRK om denne familien, for å vite hvem de er. Det blir jo temmelig mange oppslag i media hver gang brødrene har deltatt i en eller annen konkurranse eller noe. 

Jo leser masse aviser, men klikker kun på det som interesserer meg. Og sport leser jeg ikke

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (På 3.5.2024 den 21.45):

Ser du har rettet opp i det nå, men du skrev du vokste opp i nabolaget deres på Hinna. Og de vokste opp på Lura. To ulike byer Stavanger/Sandnes, et lite stykke fra hverandre. Tja, alle kan skrive at de vet noe/kjenner noen/vokste opp med i et anonymt forum. Jeg vet....... Tja, skeptisk. La barna få fred!

Du har rett i at alle kan si de kjenner noen/vokste opp med osv. Men de færreste har vel egentlg utbytte av noe slikt i en slik sammenheng?! Husk at så lenge man skriver i en tråd der man ikke kan være 100% anonym, må man også hensyn til anonymitet av en selv og menneskene rundt en. Gjør man ikke det og kommer med for mange detaljer, er det fort lett å gjette hvem brukeren kan være og familie/venner av brukeren. Dermed sier jeg ikke i detalj hvorfor og hvordan jeg vet. Jeg er ikke ute etter å verken spre eller bekrefte rykter. Jeg er likevel 90% sikker på at det meste av det jeg vet stemmer og at Gjert derfor lyver. Så jeg følte behov for å ta barna i forsvar mtp såpass mange som fortsatt støtter og tror på Gjert her. Og dette gjør jeg uten å røpe noe særlig.

Det jeg synes er tristest med denne saken er at det antagelig ikke foreligger bevis nok til at offeret ‘blir trodd’ og situasjonen kan dermed bli enda vanskeligere for personen💔 Blir som i voldtekts/overgrepssaker der det er ord mot ord. Fagpersoner som psykologer, leger, barnevern osv kan stille som vitne for offeret for å bekrefte følger offeret har fått etter overgrepet. Det burde være bevis, men gang på gang ser vi at slike ting har liten betydning når alt kommer til alt😔

Det må likevel være lov å håpe.

Endret av Jullen
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er interessant at vold mot barn forsvares fordi han er en god trener og Gjert sin innsats som trener for barna sine åpenbart har gitt gode resultater. Jeg tror (spekulering selvsagt) at det er dette Gjert tenker. At han ikke kan se at han har gjort noe galt siden resultatet er så bra. Jeg tror Gjert tenker at han gjorde det han mente skulle til. Det jeg tror barna mener er at selv om de har satt pris på mye av det deres far har gjort for dem, forsvarer det ikke enkelte handlinger han har gjort underveis, da vold ikke er akseptabelt selv om man trener toppidrettsutøvere. Jeg mener at rollen som både trener og far har vært problematisk åpenbart og at ikke Gjert ser dette, men tar offerrollen når barna sier ifra, gjør at situasjonen blir vanskeligere for alle.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
tvertimot skrev (13 timer siden):

Absolutt ikke!

Er det spesielt at Magnus Carlsen spiller sjakk? Det er det jo absolutt ikke, for han har både talent og mestring med det, som gir suksess.

Ikke tilfeldig hva mennesker liker å drive med, vi finner våre talenter ved å forsøke forskjellig, når man da opplever mestring så trigger det alle og enhver. Mennesker blir dratt imot det de opplever mestring ved.

Ikke tilfeldig at jeg ikke maler eller tegner for den saks skyld, der har jeg åpenbart ikke talent og da gav det meg heller ikke mestring å drive med. Jeg fant derimot annet jeg ble god i, altså noe jeg hadde talent for og da naturlig nok også opplevde mestringen - da går ting nær sagt av seg selv.

Man kan si at det således ikke er tilfeldig hva mennesker styres mot, for Gjert sin del som åpenbart har voldsomt mye å bidra med i trenerrollen, klart at han styres mot det. Om det overrasker deg, les da litt om psykologi og sett deg litt inn i hva som driver oss mennesker. Finnes masse kunnskap om det, så ikke lukke øynene for at mennesker drives mot det de er gode til...

Kritiser heller løperbrødrene, som er dem som stikker kjepper i hjulene for han som trener og som er årsaken til at dette blåses slik opp i media som det gjør. Klart at når de er så steile og vrange som de er, så sta og egne, da blir det en skittentøysvask i media som ikke ser fin ut. Hadde de lagt fra seg det, latt faren få være trener for dem han trener, da hadde ikke media hatt like mye å skrive om...

Vel, han har åpenbart et talent som trener. Som far derimot kan man ikke si det samme, og det er som far det nå er tatt ut tiltale. Kombinasjonen trener med et sterkt konkurranseinstinkt og en dårlig voksenperson for barna sine har åpenbart ikke vært bra for noen av dem. 

Det er tatt ut tiltale og han er som mange påpeker ikke dømt ennå. Å se at barna anklager deg slik 5 av de 7 har gjort, ville for de fleste vært knusende. Men tilsynelatende ikke for Gert, fordi han har EN drivkraft: å vinne. Han evner ikke å vise seg som en omsorgsfull far; instinktet eller det du kaller «talentet» overskygger alt. Det er for mange veldig skremmende å se. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsdame skrev (1 time siden):

Vel, han har åpenbart et talent som trener. Som far derimot kan man ikke si det samme, og det er som far det nå er tatt ut tiltale. Kombinasjonen trener med et sterkt konkurranseinstinkt og en dårlig voksenperson for barna sine har åpenbart ikke vært bra for noen av dem. 

Det er tatt ut tiltale og han er som mange påpeker ikke dømt ennå. Å se at barna anklager deg slik 5 av de 7 har gjort, ville for de fleste vært knusende. Men tilsynelatende ikke for Gert, fordi han har EN drivkraft: å vinne. Han evner ikke å vise seg som en omsorgsfull far; instinktet eller det du kaller «talentet» overskygger alt. Det er for mange veldig skremmende å se. 

Nå overdriver du voldsomt her, for klart at han ikke er helt uduglig som far heller. Om man ser hvordan det går med barna, som er blitt selvstendig og ser ut til å klare seg ganske så bra, ikke alt han har gjort som far er ille, han har åpenbart lykkes med å oppdra selvstendige individer som klarer seg bedre enn snittet i hva de foretar seg.

Klart at han er en omsorgsfull far, få har ofret mer for sine barn enn nettopp Gjert, at han har en strengere oppdragelsesform og kanskje har gått over streken endrer ikke at han absolutt bryr seg om og vil sine barn sitt neste. At konflikten er så fastlåst som den er, det skyldes at han har oppdratt selvstendige barn med en sterk personlighet heller enn at Gjert er ille.

Så nyansere ditt bilde som er intet annet enn Demoniserende, klart at Gjert har mange gode sider og ikke skiller seg så voldsomt ut fra andre fedre, om så er det på en positiv måte synes jeg. Om det medfører riktighet at han har slått til datteren med et håndkle, så endrer ikke det at han også har gjort mye bra som far og oppfulgt egne barn i vesentlig større og tettere grad enn andre.

Du må evne å forstå bildet, at oppdrar man barn med en sterk personlighet og som blir veldig selvstendige, da kan det skjære seg. Finnes far-barn relasjoner der ute, hvor far har vært mer voldelig enn Gjert, tross det har far-barn en vesentlig bedre relasjon enn Gjert har til noen av sine barn. Huske også på at familien Ingebrigtsen er sterkt eksponert, noe som regel eskalerer det meste.

Du må slutte å se alt unyansert og uten forståelse for noe som helst, se heller et større bilde. Ikke mange fedre som hadde evnet å oppdra like suksessrike barn, Gjert har mange kvaliteter som far og at han ikke har gjort alt riktig tar ikke fra han det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (9 minutter siden):

Nå overdriver du voldsomt her, for klart at han ikke er helt uduglig som far heller. Om man ser hvordan det går med barna, som er blitt selvstendig og ser ut til å klare seg ganske så bra, ikke alt han har gjort som far er ille, han har åpenbart lykkes med å oppdra selvstendige individer som klarer seg bedre enn snittet i hva de foretar seg.

Klart at han er en omsorgsfull far, få har ofret mer for sine barn enn nettopp Gjert, at han har en strengere oppdragelsesform og kanskje har gått over streken endrer ikke at han absolutt bryr seg om og vil sine barn sitt neste. At konflikten er så fastlåst som den er, det skyldes at han har oppdratt selvstendige barn med en sterk personlighet heller enn at Gjert er ille.

Så nyansere ditt bilde som er intet annet enn Demoniserende, klart at Gjert har mange gode sider og ikke skiller seg så voldsomt ut fra andre fedre, om så er det på en positiv måte synes jeg. Om det medfører riktighet at han har slått til datteren med et håndkle, så endrer ikke det at han også har gjort mye bra som far og oppfulgt egne barn i vesentlig større og tettere grad enn andre.

Du må evne å forstå bildet, at oppdrar man barn med en sterk personlighet og som blir veldig selvstendige, da kan det skjære seg. Finnes far-barn relasjoner der ute, hvor far har vært mer voldelig enn Gjert, tross det har far-barn en vesentlig bedre relasjon enn Gjert har til noen av sine barn. Huske også på at familien Ingebrigtsen er sterkt eksponert, noe som regel eskalerer det meste.

Du må slutte å se alt unyansert og uten forståelse for noe som helst, se heller et større bilde. Ikke mange fedre som hadde evnet å oppdra like suksessrike barn, Gjert har mange kvaliteter som far og at han ikke har gjort alt riktig tar ikke fra han det.

Konstaterer at vi er grunnleggende uenige. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (7 timer siden):

Jeg synes at det er interessant at vold mot barn forsvares fordi han er en god trener og Gjert sin innsats som trener for barna sine åpenbart har gitt gode resultater. Jeg tror (spekulering selvsagt) at det er dette Gjert tenker. At han ikke kan se at han har gjort noe galt siden resultatet er så bra. Jeg tror Gjert tenker at han gjorde det han mente skulle til. Det jeg tror barna mener er at selv om de har satt pris på mye av det deres far har gjort for dem, forsvarer det ikke enkelte handlinger han har gjort underveis, da vold ikke er akseptabelt selv om man trener toppidrettsutøvere. Jeg mener at rollen som både trener og far har vært problematisk åpenbart og at ikke Gjert ser dette, men tar offerrollen når barna sier ifra, gjør at situasjonen blir vanskeligere for alle.

Ikke derfor han forsvares som far, det er fordi han har oppdratt selvstendige individer som ser ut til å klare seg veldig bra, også de som ikke har blitt idrettsutøvere på veldig høyt nivå.

Gjert har ofret mye for sine barn, jeg vil ta det så langt som å si at han lever for dem, få fedre har stilt mer opp for barna enn han. Klart at han har positive egenskaper som far også, at han ikke er feilfri endrer ikke det.

Kan godt medføre riktighet at han har vært noe voldelig mot dem, og klart det er feil og betyr da at han ikke har hatt bedre og mer hensiktsmessige strategier for å oppnå ønsket adferd. Ingen skal forvente at han er perfekt i alt han foretar seg.

Hva gjelder hvordan Gjert ser det hele, da tenker jeg at han ikke ser på en situasjon hvor han skal ha slått med et håndkle som vold, altså at han tenker at det gjorde han ikke for å skade (og da er det ikke vold i hans hode). For all del, det blir ikke riktig måte uansett, og å gjøre noe slik er feil uansett. Men det kan forklare hans syn.

Hva gjelder barna så er de blitt meget selsvstendige og ikke minst oppdratt til å bli sterke personligheter, det forsterker i seg selv slike konflikter, partene står steilere fra hverandre nettopp fordi det er snakk om sterke personligheter. At konflikten også brettes ut i full offentlighet, klart at det forsterker det hele.

Slik jeg ser det har konfliktnivået i saken tatt fullstendig av, blitt en vesentlig større greie enn det burde bli, oppblåst av dimensjoner man aldri tidligere har sett. Derfor er det viktig, synes jeg, at man ser det hele i perspektiv og jeg har derfor valgt å være en motvekt mot demoniseringen av Gjert.

Hadde ikke de tre løperbrødrene vært så egosentriske som de er, spesielt Henrik og Jacob (Fillip skiller seg ut i mer forsonende retning), da hadde det ikke blitt en så fastlåst situasjon som det er.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...