Gå til innhold

Team Ingebrigtsen


Mintbird

Anbefalte innlegg

VetAlt skrev (1 minutt siden):

Filip ble ødelagt av vaksinen i følge seg selv ...

Jeg skal ikke spore av med egne erfaringer etter den vaksinen, men jeg har ingen problemer med å tro at han ble negativt påvirket av å ta den. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Queen19 skrev (2 minutter siden):

Filip og Henrik har jo slitt mye med langvarige skader som har satt de ut av spill i flere måneder av gangen, så jeg tviler på at det er så mye relatert til familielivet, de har vel for mange reisedøgn i året til at livet med barn får forstyrret så voldsomt. Henrik har vel selv innrømmet at han ikke har vært så klok med nok hvile og opptrening etter diverse skader han har hatt. 

 

punkyB skrev (12 minutter siden):

Hva mener du med dette ?   Er det at det er noe man kan se i dag som er resultatet fra vold ?   Eller tenker du at res. var at I sluttet som aktiv pga. noe som skjedde ? 

Vet ikke hvilke krav som stilles til bevis for vold - at flere av de andre har bevitnet det er det nok ?  Om man da ikke har noe mer håndfast 

Jeg må jo innrømme at jeg likte serien godt - men la jo merke til at det var mye kjefting fra Gjert sin side - men samtidig hadde de jo mange fine stunder også.  Jeg tror jo ikke de hadde blitt så gode hadde det ikke vært for et strengt regime.  Skal bli interessant hvordan de skal klare å kombinere familieliv med barn med en karriere.  Det har jo ikke gått så bra med Fillip og Henrik i det siste - som allerede har barn. 

 

Selvsagt kunne de ha ofret alt,og kanskje blitt bittelitt bedre? Hvem vet? Samtidig er det få i verden som ønsker å leve alene,og trene sinnsykt mange timer i uka, ikke kunne spise det de har lyst på,aldri være med på noe sosialt,være livredde for diverse smitte osv. Alt i livet kan ikke dreie seg om idrett/jobb....

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, eeqaz said:

ja det er noe spesielt at alt som vises der plutselig sees i et helt annet lys, om varsellampene til folk blinket den gang, hvorfor sa de ikke noe ?

Jeg reagerte og syns Gjert var ganske så kjip mot ungene sine i serien, men hva skulle jeg gjort med det? Jeg ble både sjokkert over hvordan han behandlet ungene sine, og av at det tilsynelatende var godkjent av omverden. Men hva skulle jeg sagt? og til hvem? 

  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jullen skrev (18 timer siden):

115 sider lang tråd om denne saken og regner med den har tatt noen vendinger. Kanskje har der vært noen avsløringer og de har nok blitt sletta ‘som spekulasjoner’. Taushetsplikten står sterkt her.

Jeg kjenner derimot til hovedtrekkene av denne triste historien fordi jeg vokste opp i nabolaget på Hinna. Ryktene gikk i mange år før dette kom ut i media. Noe så jeg på som rykter, andre ting visste jeg måtte være sant fordi jeg så det jeg så.

Jeg vet hvem som anmeldte og ellers mange detaljer i saken. Bla hva volden han begikk førte til i ettertid. Det er veldig trist, og det er også grunnen/beviset som gjør at anmeldelsen ikke har blitt henlagt.

Men det er forståelig nok ikke lov å skrive disse detaljene her. Jeg tenker nok uansett at etterhvert som rettsaken starter og media dekker saken så lekker det nok litt og litt etterhvert. Ser det allerede har lekket en del, feks at det nå har blitt nokså overtydelig hvem av dem anmeldelsen gjelder. Og at samtlige av barna har anmeldt ham i ettertid (men blitt henlagt på bevisets stilling).

 En ting er sikkert, denne mannen må på sinnemestringskurs. Han er en voldsmann, en løgner og fortjener straff. Enten han fornekter det han har gjort eller ikke ser alvoret i det selv.
 Konen er vel den jeg kanskje forstår meg minst på. Hun velger å stå støtt ved ektemannens side til tross for det han har gjort mot både henne og barna. Hun har rett og slett skylapper på. Hun valgte heller å sole seg i glansen og skrive bok. All denne glansen er nå knust. Er spent på hvordan hun kommer til å oppføre seg ifm rettsaken(e).
 

Absolutt interessante opplysninger som jeg tillegger vekt i mitt syn på saken.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, anonym 4545 said:

Det kan være vanskelig å skille mellom grovt språk som er kulturbetinget og voldsutøvelse der språket er vesentlig.

Nei, som finnmarking kan jeg trygt si at det er ikke vanskelig. 

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeqaz skrev (2 timer siden):

ja det er noe spesielt at alt som vises der plutselig sees i et helt annet lys, om varsellampene til folk blinket den gang, hvorfor sa de ikke noe ?

Det stemmer ikke at ingen reagerte før anmeldelsen ble tema, var mange artikler og kronikker som var kritiske til Gjerts metoder og satsing på barneidretten generelt da serien gikk på

https://www.nrk.no/sport/slar-tilbake-mot-gjert-kritikken__-det-er-mange-som-uttalar-seg-om-ting-dei-ikkje-har-greie-pa-1.14861858

https://www.nrk.no/sport/kritisk-til-arets-trener_-_-heldigvis-finnes-det-andre-trenerideal-1.14366766

noe selvinnsikt ser det ut til at hadde før hvertfall. Ikke at uttalelsene tar seg så bra nå som han nekter for noe som helst

IMG_0009.png

Endret av AntiBullshit
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig så jeg litt på tv-serien i starten av fascinasjon. Men jeg kutta helt ut serien etter episoden der Henrik fortalte at han hadde fått kjæreste og ble skjelt ut. Noe så hjerterått, husker jeg at jeg tenkte.

Jeg har forøvrig har fått mye større respekt for løpebrødrene nå. Det må kreve mye å stå opp for søsknene sine, som de har gjort de siste par årene. 

  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergknapp skrev (50 minutter siden):

Personlig så jeg litt på tv-serien i starten av fascinasjon. Men jeg kutta helt ut serien etter episoden der Henrik fortalte at han hadde fått kjæreste og ble skjelt ut. Noe så hjerterått, husker jeg at jeg tenkte.

Jeg har forøvrig har fått mye større respekt for løpebrødrene nå. Det må kreve mye å stå opp for søsknene sine, som de har gjort de siste par årene. 

Han greide jo å toppe det solid da beskjeden om graviditet kom…da bikka det virkelig over for meg. Så videre altså, men derfra slutta jeg å lure på om det var jeg som overreagerte. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (1 time siden):

Nei, som finnmarking kan jeg trygt si at det er ikke vanskelig. 

Har ingen ting med geografi å gjøre,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, anonym 4545 said:

Har ingen ting med geografi å gjøre,

Å skylde på nordnorsk oppdragerstil har selvfølgelig noe med geografi å gjøre. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (På 2.5.2024 den 2.59):

Det er noe jeg ikke forstår. Fulgte ikke med på serien om familien som gikk i mange år på tv og som var utrolig populær. I ettertid nå sier noen at den viste grove scener fra farens oppførsel. Familien ble rost opp i skyene i alle media.. Gjert ble nominert til årets trener på Idrettsgallaen i flere år. Det var stor kritikk til at han ikke fikk prisen fordi familien kjørte eget løp utenom idrettsforbundet. Til slutt kunne de ikke se bort fra de gode resultatene så han fikk prisen for årets trener. I tillegg fikk han og kona en egen pris et annet sted for årets radarpar (?) som hadde gjort mye bra.og positivt for familien og resultatene. Hele storfamilien dro alltid på alle konkurranser med alle barna og deres kjærester. En tilsynelatende stor lykkelig familie. Gjert ga ut bok (bøker) om deres treningsmetoder for resultatene til sønnene, og ble rost opp i skyene. 
Hvis det var så mye ille i serien som folk skal ha det til nå, hvorfor ble det ikke oppdaget eller tatt tak  i mye tidligere? Som sagt har jeg ikke sett serien og skjønner ikke hvordan Gjert gikk fra helt til skurk flere år etter seriens slutt …

De fikk også Gullruten for beste dokumentar for serien.

Tror jeg så 2 episoder. Reagerte på hans oppførsel. Tenkte det samme. Men virker som det siste som skjedde med dattera var dråpen for gutta.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen19 skrev (11 timer siden):

Filip og Henrik har jo slitt mye med langvarige skader som har satt de ut av spill i flere måneder av gangen, så jeg tviler på at det er så mye relatert til familielivet, de har vel for mange reisedøgn i året til at livet med barn får forstyrret så voldsomt. Henrik har vel selv innrømmet at han ikke har vært så klok med nok hvile og opptrening etter diverse skader han har hatt. 

Men blir de skadet pga. belastning som også kan skyldes familiestuasjon lurer jo jeg på. DE får jo mindre tid til restitusjon.

Men dette er kun en liten "spekulasjon" fra min side. 

Vil jo være mer vanskelig å dra bort mye når de har barn - og de er jo mye vekke på treningsleire som er viktig for satsningen. Når barna blir større kan de jo ikke ta de med . Kona til Fillip har vel egen jobb som gjør at hun ikke er så mobil

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

punkyB skrev (44 minutter siden):

Men blir de skadet pga. belastning som også kan skyldes familiestuasjon lurer jo jeg på. DE får jo mindre tid til restitusjon.

Men dette er kun en liten "spekulasjon" fra min side. 

Vil jo være mer vanskelig å dra bort mye når de har barn - og de er jo mye vekke på treningsleire som er viktig for satsningen. Når barna blir større kan de jo ikke ta de med . Kona til Fillip har vel egen jobb som gjør at hun ikke er så mobil

De reiser mye på treningsleir uten resten av familien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diamant20 skrev (2 timer siden):

De reiser mye på treningsleir uten resten av familien. 

Ja - det er akkurat derfor jeg lurer på om de klarer å holde seg like gode over tid for det vil bli en belastning. Enten vil det gå utover karrieren eller familielivet - eller begge .    Karrieren er avh. av at de fortsetter med mange og lange treningsleire 

Tror kanskje Jakob og Elisabeth er mer avh. av hverandre enn fek. Henrik og Liva . Vet ikke om Fillip har vært like mye på treningsleir som de 2 andre 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (5 timer siden):

Å skylde på nordnorsk oppdragerstil har selvfølgelig noe med geografi å gjøre. 

Jeg har ikke nevnt noe om nordnorsk oppdragerstil.

Endret av anonym 4545
feilskrift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå står advokaten til Gjert fram i avisen med masse påstander om at tiltalen er basert på et ekkokammer og at de som er avhørt ikke er gode nok vitner. Ære være svaret til bistandsadvokaten både mht hvem som gang på gang uttaler seg i media og at det er naturlig med en lukket krets av vitner i en sak om vold i nære relasjoner 🙄 Advokaten sier hun vil ha ro og mindre fokus, men med dette fyrer hun jo bare opp folkedomstolen i kommentarfeltet. 
 

Jeg skulle virkelig ønske at pressen lot dette være og ikke skrev om dette, men de fyrer opp. Som med en relativt tabloid framstilling av hva Jacob sa om hvordan han oppfatter noen konkurrenter. 
 

Det eneste her er enig med Gjer sin advokat er at det er snakk om et mindreårig barn og at detaljer burde vært holdt utenfor media. Jeg antar saken skal gå for lukket rett, og ikke skal brettes ut i media. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

eeqaz skrev (22 timer siden):

Om det har gått rykter du vet er sanne fordi "du så det du så" slik di skriver - Hvorfor gjorde hverken du eller noen andre noe for å gripe inn mot barnemishandling ?

Fordi jeg ikke kjente dem og visste helt sikkert om ryktene stemte. Fikk bekreftet at de stemte først ETTER saken ble meldt og bv kom på banen. Da ble ting tatt tak i. Dette var et år før saken kom ut i media.

Endret av Jullen
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jullen skrev (På 2.5.2024 den 3.16):

115 sider lang tråd om denne saken og regner med den har tatt noen vendinger. Kanskje har der vært noen avsløringer og de har nok blitt sletta ‘som spekulasjoner’. Taushetsplikten står sterkt her.

Jeg kjenner derimot til hovedtrekkene av denne triste historien fordi jeg vokste opp i nabolaget på Lura. Ryktene gikk i mange år før dette kom ut i media. Noe så jeg på som rykter, andre ting visste jeg måtte være sant fordi jeg så det jeg så.

Jeg vet hvem som anmeldte og ellers mange detaljer i saken. Bla hva volden han begikk førte til i ettertid. Det er veldig trist, og det er også grunnen/beviset som gjør at anmeldelsen ikke har blitt henlagt.

Men det er forståelig nok ikke lov å skrive disse detaljene her. Jeg tenker nok uansett at etterhvert som rettsaken starter og media dekker saken så lekker det nok litt og litt etterhvert. Ser det allerede har lekket en del, feks at det nå har blitt nokså overtydelig hvem av dem anmeldelsen gjelder. Og at samtlige av barna har anmeldt ham i ettertid (men blitt henlagt på bevisets stilling).

 En ting er sikkert, denne mannen må på sinnemestringskurs. Han er en voldsmann, en løgner og fortjener straff. Enten han fornekter det han har gjort eller ikke ser alvoret i det selv.
 Konen er vel den jeg kanskje forstår meg minst på. Hun velger å stå støtt ved ektemannens side til tross for det han har gjort mot både henne og barna. Hun har rett og slett skylapper på. Hun valgte heller å sole seg i glansen og skrive bok. All denne glansen er nå knust. Er spent på hvordan hun kommer til å oppføre seg ifm rettsaken(e).
 

Ser du har rettet opp i det nå, men du skrev du vokste opp i nabolaget deres på Hinna. Og de vokste opp på Lura. To ulike byer Stavanger/Sandnes, et lite stykke fra hverandre. Tja, alle kan skrive at de vet noe/kjenner noen/vokste opp med i et anonymt forum. Jeg vet....... Tja, skeptisk. La barna få fred!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (På 2.5.2024 den 9.45):

Jeg reagerte på dette da jeg så serien, før det ble noen sak mot Gjert. 

Jeg tror grunnen til at ingen har gått ut og kritisert Gjerts oppførsel i serien er den ekstreme glorifiseringen av alt som har med idrett å gjøre som vi har i Norge. Alt er tillatt, hvis det resulterer i at man blir flink i idrett. Som folk har nevnt tidligere i tråden så feier vi jo alvorlige ting som fyllekjøring, korrupsjon og slaveri under teppet så lenge det foregår i idrettens navn. Nå kan vi vel legge barnemishandling til den lista. 

Jeg kan komme på flere ting som jeg reagerte på i serien:

  • Gjert er på skolen til den yngste sønnen og prøver å overbevise de om at han må ha masse fritak for å få dra på treningsleirer. Han gir uttrykk for at skolen er idioter som ikke skjønner hvor viktig dette er. Uten å si det rett ut gir han klart inntrykk av at han mener skolegangen til gutten er uviktig, og at løpingen er første prioritet. 
  • Gjert kjefter på Ingrid når hun har gjort det dårlig i løp, selv om hun allerede er kjempelei seg for å ha gjort det dårlig
  • Han kjefter også på henne rett før et løp fordi hun hadde glemt å hente startnummer eller noe sånt (husker ikke nøyaktig), så hun går inn i løp og skal prestere, mens det siste hun har i minnet er faren som er rasende pga noe praktiske ting. 
  • Han blir ikke noe glad når han får høre at han skal bli bestefar, han er mest opptatt av hvordan det vil gå utover treningen
  • Han blir sur når den ene sønnen har fått seg kjæreste, for da gør fokuset vekk fra treningen

Det her er bare de tingen jeg kommer på i farta, det er lenge siden jeg så det så det er sikkert mer. Men jeg husker da jeg så det at jeg tenkte "hæh.. er dette liksom greit? Hvorfor er det ingen som sier noe!"?

Tenkte akkurat det samme. Er det noe som er komisk, så var det da Gjert var med Lars Monsen på tur. Var utslitt etter noen timer! Trener'n sin det!

 

Endret av kaiturid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Sharp75! said:

Ser du har rettet opp i det nå, men du skrev du vokste opp i nabolaget deres på Hinna. Og de vokste opp på Lura. To ulike byer Stavanger/Sandnes, et lite stykke fra hverandre. Tja, alle kan skrive at de vet noe/kjenner noen/vokste opp med i et anonymt forum. Jeg vet....... Tja, skeptisk. La barna få fred!

Hinna og Lura grenser til hverandre, bare sånn til info. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...