Gå til innhold

Team Ingebrigtsen


Mintbird

Anbefalte innlegg

Luksusbia skrev (6 minutter siden):

Hva annet skal rettsvesenet forholde seg til en nåtiden.? Skal de se på årene før 1987 da foreldre hadde lov å slå/ true/ straffe egne barn. Nei, de må forholde seg til dagen lov og FN sin barnekonvensjon som Norge har ratifisert. Fordi familien er kjent er det mange som tar parti før rettsaken, men for dangens rettssystem som får så mye kritikk av FN for menneskerettighetsbrudd i barnevernet og kriminalomsorgen og psykiatrien. Tviler på at Gjert vil dømmes som ikke tilregnelig. Og det er litt vanskelig å jobbe fra fengsel. Men han får sikkert en jobb i fengsel og nye kompiser flere muslimske menn som sitter å soner for vold mot barn.

Det kan godt være at en eventuell dom mot Gjert blir gjort betinget slik at soning utgår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tvertimot skrev (5 timer siden):

Han har vært litt direkte og streng i væremåte, og så har han slått med et håndkle, må ansees ganske uskyldig i historisk perspektiv og sett i lys av hvordan oppdragelse foregår i resten av verden.

Å demonisere han blir helt feil, han har åpenbart lykkes godt som forelder (det han har gjort feil endrer ikke det). Klart at folk forsvarer han, og klart det kommer kritikk mot yngste og eldste løperbroren (begge de to er ganske ufordragelige personligheter, unntaket er Filip som virker å være en vesentlig bedre person).

Selv vært delaktig i kommentarfelt om emnet, både på Facebook og andre steder.

I dagens verden, i alle fall her i Norge, så opplever barna for lite disiplin og blir alt for udisiplinerte. Mange av dem vil falle utenfor, fordi vårt overpedagogiske samfunn diagnoserer friske mennesker, aldri vært enklere å bli ufør grunnet traumer som er fullstendig latterlige sett i lys av at verden har gått gjennom kriger og blitt gjennoppbygget av mennesker som håndterte det.

I Norge derimot, kan det overpedagogiske samfunnet sykeliggjøre barn som har fått ris på rumpa i barndommen, de er så traumatisert at de må bli ufør.

Mens i andre land, der jobber og klarer folk som har blitt torturert i krig seg.

Det har gått for langt, feministene har overtatt skolevesenet og dominerer barneoppdragelsen. 

Mannen er tiltalt for vold i nære relasjoner. Betyr at staten har vurdert at han kommer bli dømt for dette, etter å ha ivaretatt kontradiksjonsplikten i etterforskning og i vurdering kring tiltale. Det er det minst spekulative vi har i denne sake per nå. 

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (1 time siden):

Herregud, dette er det aller mest usaklige jeg har lest av kommentarer til nå i denne saken. Jeg håper for øvrig ikke unger som opplever vold i hjemmet leser dine og andres voksne i kommentarfelt. Er du klar over hvor mange som er utsatt for vold i nære relasjoner? Og hvor få som anmelder?

👏

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (På 2.5.2024 den 2.59):

Det er noe jeg ikke forstår. Fulgte ikke med på serien om familien som gikk i mange år på tv og som var utrolig populær. I ettertid nå sier noen at den viste grove scener fra farens oppførsel. Familien ble rost opp i skyene i alle media.. Gjert ble nominert til årets trener på Idrettsgallaen i flere år. Det var stor kritikk til at han ikke fikk prisen fordi familien kjørte eget løp utenom idrettsforbundet. Til slutt kunne de ikke se bort fra de gode resultatene så han fikk prisen for årets trener. I tillegg fikk han og kona en egen pris et annet sted for årets radarpar (?) som hadde gjort mye bra.og positivt for familien og resultatene. Hele storfamilien dro alltid på alle konkurranser med alle barna og deres kjærester. En tilsynelatende stor lykkelig familie. Gjert ga ut bok (bøker) om deres treningsmetoder for resultatene til sønnene, og ble rost opp i skyene. 
Hvis det var så mye ille i serien som folk skal ha det til nå, hvorfor ble det ikke oppdaget eller tatt tak  i mye tidligere? Som sagt har jeg ikke sett serien og skjønner ikke hvordan Gjert gikk fra helt til skurk flere år etter seriens slutt …

De fikk også Gullruten for beste dokumentar for serien.

Har sett serien, det er ingenting som er ille i serien. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig hvordan mange i kommentarfelt rundt forbi i sosiale medier virker mest kritisk til at Gjert må holde seg i en litt mer (og tilsynelatende velfungerende) tilbaketrukket posisjon ift Nordås og Svela, mens anklager fra flertallet av barna om en oppvekst preget av trusler og vold, samt nå tiltale med utg.pkt i en fire årig periode med FLERE fysiske episoder samt hendelser med verbale krenkelser, tvang og begrenset bevegelsesfrihet for et mindreårig barn, fremstilles som helt uhørt mot stakkars Gjert (!) og den forferdelige konsekvensen det hele kan få for Narve. Hva ER det som feiler disse menneskene som sitter og dømmer barn, basert på en tv-serie og at løperbrødrene har gjort suksess (som om de ikke har ofret en dritt og ungdomstiden sin for å bli gode, neida det kom kun av geniet Gjert).

Er det ikke åpenbart at dette - uansett om brødrene hadde skrevet kronikk og et mindreårig barn til slutt anmeldte Gjert for mishandling, eller om de holdt munn og måtte leve med angrep fra Gjert via advokat Elden, generelt sladder, mediekjør og drittpakker i tillegg til posttraumatisk stress hos flere av barna - er en ekstremt vanskelig situasjon  for alle involverte inkludert brødrene? De har tatt et valg som sikkert oppleves ekstremt tøft å stå i. Ren egoisme hadde vært å fortsette med Gjert som trener, og ikke tatt parti for den mindreårige som ble plaget.

I den mye omtalte kronikken gir brødrene uttrykk for at dette er vanskelig å åpne opp om, da det rammer familien og en de har mye å takke for i sin karriere og som de bryr seg om. Med andre ord gir de også honnør til faren sin, som mange virker å ikke har fått med seg i sin vurdering av «utakknemlige sønner».

Hvis løperbrødrene og spesielt Jakob klarer å prestere på toppnivå denne sesongen, mtp langvarig skade og konflikt som pressen fyrer intenst oppunder og bare gleder seg til «krig», så er det helt utrolig. Det er en prestasjon bare å delta. 

Endret av Capri
Flere skrivefeil. Innhold uendret.
  • Liker 23
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FreezeandFawn skrev (15 timer siden):

Jeg har blitt utsatt for vold i nære relasjoner. Kun én fysisk hendelse, men årevis med psykisk vold. Jeg hadde foretrukket å bli slått daglig. Jeg synes det er så trist at barna blir møtt med de holdningene de gjør. Psykisk vold ødelegger folk. 

Hvis foreldre bare visste hvor mye vonde og harde ord samt stadig kritikk og kjeft fra foreldre skader, tror jeg de hadde telt inni seg til ti litt oftere. Selv om du har rett og plikt til å veilede barnet/ barna dine i livet, er ikke det det samme som å styre deres liv og stadig tråkke på ungdoms rett til privatliv og bevegelsesfrihet❤️

  • Liker 9
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At Gjert lar egne advokater uttale seg i media samt legge ut innlegg på egen IG med hentydninger til saken (om enn slettet i etterkant) når han vet at et/flere av BARNA sine oppfatter seg utsatt for vold av sin far sier MYE om Gjert etter min mening. At han aktivt går ut via advokat og sier noe i saken er for meg helt uforståelig og nok et "overtramp" spesielt overfor barnet som tiltalen gjelder. 

  • Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Måne, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (På 5.5.2024 den 18.12):

Mannen er tiltalt for vold i nære relasjoner. Betyr at staten har vurdert at han kommer bli dømt for dette, etter å ha ivaretatt kontradiksjonsplikten i etterforskning og i vurdering kring tiltale. Det er det minst spekulative vi har i denne sake per nå. 

Slik skal man ikke vektlegge voldsom betydning, er ikke sikkert at det er annet enn at et fåtall som kjenner saken, at noen av dem har tatt en særs dårlig beslutning som senere vil bli kritisert.

Idu fremstiller det så svulstig at det rett og slett blir for dumt synes jeg.

Historien er full av feilaktige tiltaler, hvor de som har tatt ut dem i ettertid er kraftig kritisert. Klart man må være åpen for at saken er opplåst og blitt større enn den er, fordi den er oppblåst av media.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (På 5.5.2024 den 12.41):

Han har vært litt direkte og streng i væremåte, og så har han slått med et håndkle, må ansees ganske uskyldig i historisk perspektiv og sett i lys av hvordan oppdragelse foregår i resten av verden.

Å demonisere han blir helt feil, han har åpenbart lykkes godt som forelder (det han har gjort feil endrer ikke det). Klart at folk forsvarer han, og klart det kommer kritikk mot yngste og eldste løperbroren (begge de to er ganske ufordragelige personligheter, unntaket er Filip som virker å være en vesentlig bedre person).

Selv vært delaktig i kommentarfelt om emnet, både på Facebook og andre steder.

I dagens verden, i alle fall her i Norge, så opplever barna for lite disiplin og blir alt for udisiplinerte. Mange av dem vil falle utenfor, fordi vårt overpedagogiske samfunn diagnoserer friske mennesker, aldri vært enklere å bli ufør grunnet traumer som er fullstendig latterlige sett i lys av at verden har gått gjennom kriger og blitt gjennoppbygget av mennesker som håndterte det.

I Norge derimot, kan det overpedagogiske samfunnet sykeliggjøre barn som har fått ris på rumpa i barndommen, de er så traumatisert at de må bli ufør.

Mens i andre land, der jobber og klarer folk som har blitt torturert i krig seg.

Det har gått for langt, feministene har overtatt skolevesenet og dominerer barneoppdragelsen. 

👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes administrator kan forklare hva som de regner som spekulasjoner og hva som ikke er det og hvorfor det er helt ok å påstå at løpebrødrene er egoistisk drittunger og tilsvarende, mens innlegg som reagerer på dette får blir slettet. Redigeringen av denne tråden er virkelig snodig…. Tråden har en slagside jeg ikke helt klarer å forstå. 

Endret av HSV50
Formulerte meg helt feil i beflippelsen over redigeringen i tråden
  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (4 timer siden):

Jeg synes administrator kan forklare hva som de regner som spekulasjoner og hva som ikke er det og hvorfor det er helt ok å påstå at løpebrødrene er egoistisk drittunger og tilsvarende, mens innlegg som reagerer på dette får blir slettet. Redigeringen av denne tråden er virkelig snodig…. Tråden har en slagside jeg ikke helt klarer å forstå. 

Klart Jacob er en bortskjemt drittunge, i to mesterskap har han tapt for engelskmenn (Kerr er en av dem). Heller enn å rose dem så snakker han dem begge to ned og fremhever seg selv, andre hadde hatt anstendighet nok til å ikke gjøre slik.

Leser man hans utspill så er det ganske uspiselig hva han kommer med, et opplåst ego medfører riktighet å si at han har når man ser hvordan han kommer med utspill når andre slår han (noe som naturlig nok skjer). Han kommer da med unnskyldninger, snakker ned sin overmann og fremhever seg selv.

Det er et faktum, søk opp konflikten mellom han og Kerr og det var andre gang han gikk ut på samme måte. Heller enn å gjøre det burde han sagt noe greit om deres prestasjon og tatt nederlaget som en mann.

---

Er to norske utøvere jeg har hatt i vranghalsen, det er Jacob Ingebrigtsen og Ole (Lukkøye) Klemetsen, de hadde mye av det samme i seg. Selv om Hansvoll vant begge kampene i boksing mot Ole Lukkøye, så stod han på at han var Norges beste bokser og insinuerte nærmest at Hansvoll hadde hatt flaks. Er samme med Jacob, andre vinner fordi han er uheldig (ikke fordi de som slår han er gode)..

Det er kvalmt å bevitne. Jeg er en som pleier å heie på Nordmenn naturlig nok, men når det gjaldt de to så håpet jeg på at utlendinger skulle slå dem, rett og slett fordi de hadde en barnslig og egosentrisk personlighet. Man mangler gangsyn fullstendig når man driver på slik.

Se på Warholm for eksempel, all ros til han for hvordan han snakker frem andres prestasjoner når noen gjør det bedre. I stedet for å insinuere at han er bedre enn dem og snakke ned andre, så kommer han med ros til dem og snakker om at deres prestasjoner bidrar til å måtte gjøre han bedre. Han sier noe positivt, noe ikke Jacob evner og derfor er han også ikke på godfot med flere av sine konkurrenter som har slått han når det virkelig gjelder.

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/dwxJoz/jakob-ingebrigtsen-og-josh-kerr-dette-er-ordkrigen

Den krigen der var det definitivt Jacob som startet med sin ufordragelige væremåte og sine egosentriske kommentarer.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jacob tapte også for en engelskmann i VM to år i forkant, han var ufordragelig i kommentarene også da, om ikke like ille som overfor Kerr.

Jeg vill ikke ha Norsk gull i OL eller VM, dersom det er Jacob som skal ta det. I mine øyne må han starte å erkjenne andres prestasjoner før han er en jeg unner noe som helst.

Endret av tvertimot
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er i grunnen ingen vits å diskutere med deg. Av en eller annen grunn lar admin dine innlegg stå og sletter svarene du får. Så da gidder jeg ikke bruke tiden min på å argumentere mot deg. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (9 minutter siden):

Det er i grunnen ingen vits å diskutere med deg. Av en eller annen grunn lar admin dine innlegg stå og sletter svarene du får. Så da gidder jeg ikke bruke tiden min på å argumentere mot deg. 

Jeg har sterke meninger og setter dem på spissen, liker også at noen sier meg imot, må du gjerne gjøre og i så fall vil jeg sette pris på det og du vil få et svar.

Er det noen jeg setter pris på her på forumet, ja da er det mine motdebattanter. At andre har meninger som er annerledes enn mine, det er ønskelig for min del og jeg respekterer det selv om jeg kan være litt harselerende i måten jeg svarer på...

Hva gjelder en offentlig person som Jacob, som selv kommer med veldig kontroversielle utspill, så klart det kan være litt takhøyde rundt å mene om dem. Det legger han også opp til selv ved sin egen væremåte.

Endret av tvertimot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (5 timer siden):

Jeg synes administrator kan forklare hva som de regner som spekulasjoner og hva som ikke er det og hvorfor det er helt ok å påstå at løpebrødrene er egoistisk drittunger og tilsvarende, mens innlegg som reagerer på dette får blir slettet. Redigeringen av denne tråden er virkelig snodig…. Tråden har en slagside jeg ikke helt klarer å forstå. 

 

HSV50 skrev (22 minutter siden):

Det er i grunnen ingen vits å diskutere med deg. Av en eller annen grunn lar admin dine innlegg stå og sletter svarene du får. Så da gidder jeg ikke bruke tiden min på å argumentere mot deg. 

Du får ta det opp i ros og ris-tråden om Ingebrigtsen, kanskje du får svar, om du i det hele tatt får det

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skrottefar skrev (2 minutter siden):

 

Du får ta det opp i ros og ris-tråden om Ingebrigtsen, kanskje du får svar, om du i det hele tatt får det

 

Tror ikke jeg gidder. Det har vært to runder med rydding i denne tråden som jeg forstår nada av. Så da kan denne tråden få stå for min del. Jeg har sagt det jeg mener og egentlig synes jeg jo ikke man skal diskutere en sak hvor det er snakk om fysisk og psykisk mishandling av en mindreårig, og hvor det tillates at man legger seg på kommentarfelt-nivå mht personangrep mot dem det gjelder. Heia flinke nordmenn, enten de heter Jacob eller Narve, og fokus på det sportslige uten konstant fokus på andre ting. Men det er vel for mye å forvente at avisene skal klare å forholde seg til det ønsket. Sukk. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om flere som endrer etternavn når det er familiekonflikter. Jeg skjønner ikke hvorfor brødrene ikke bare kvitter seg med Ingebrigtsen navnet, når det er så stor konflikt. Eller er de redd for å miste følgere og inntektene som følger med..... 

Endret av SH#
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SH# skrev (57 minutter siden):

Jeg vet om flere som endrer etternavn når det er familiekonflikter. Jeg skjønner ikke hvorfor brødrene ikke bare kvitter seg med Ingebrigtsen navnet, når det er så stor konflikt. Eller er de redd for å miste følgere og inntektene som følger med..... 

Så du mener det er et logisk tiltak at man kvitter seg med et familienavn som man har bært i 20+ år, som man har tatt VM og OL-gull med, fordi man er i en konflikt med far? Ikke bare har man skapt et navn innen idretten, man har også skapt egen familie med barn og koner som nå bærer dette navnet. Gir ingen mening at man plutselig skal bytte navn pga en familiekonflikt, problemene forsvinner ikke bare fordi man får et nytt navn. 

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SH# skrev (16 timer siden):

Jeg vet om flere som endrer etternavn når det er familiekonflikter. Jeg skjønner ikke hvorfor brødrene ikke bare kvitter seg med Ingebrigtsen navnet, når det er så stor konflikt. Eller er de redd for å miste følgere og inntektene som følger med..... 

Er du seriøs?

Nå er det et familienavn, de har besteforeldre, olderforeldre og slekt som bærer navnet, klart de er knyttet til familienavnet sitt. Det er deres identitet, skal de bytte det til Nordmann foreslår du, eller noe de har enda mindre tilknytning til. Tåpelig og fullstendig overilt ville det være i så fall.

Dessuten ville det ikke endre noe som helst, ei heller gi dem en bedre nåtid eller fremtid, klart ikke noe så tankeløst er til godt for noe som helst. Dessuten ville det bare skapt enda større splid, klart at de heller må søke mot noe konstruktivt som kan lede mot forsoning med faren. Navnebytte ville bare være destruktivt.

Greit å analysere forslag før du deler noe som åpenbart blir et dårig forslag.

Denne konflikten kommer veldig sannsynlig til å løse seg på sikt, slik det ofte gjør mellom familiemedlemmer som havner i konflikter. Ikke alltid det skjer, men klart muligheten for det skal holdes åpen. Jeg spår at dette roer seg om noen år og at partene da har kontakt igjen og at alt vil være bedre da...

At du ser mot drastiske løsninger som ikke er gjennomtenkt, deg om det. Men tenke over ditt forslag så tenker jeg du vil innse hvor lite hensiktsmessig noe så dumt blir.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...