Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

Gliffy skrev (13 timer siden):

Enig!

Virker som folk mener alt er greit, hvis det resulterer i at man vinner i idrett. Idretten har en helt idiotisk høy status her til lands og vi tillater det meste idrettens navn, se bare på korrupsjonen i de store idrettsforbundene også. Alle vet det er råttent, men vil se på arrangementene likevel. "Den norske folkesjela" bør gå litt i seg selv syns jeg.

Absolutt . Hvis han hadde vært en «fattig « pappa i nabolaget «vårt» , hadde det vært lynsjestemning. Men pga av hans posisjon og barnas prestasjoner,  er folk mindre kritisk  . 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svava skrev (1 time siden):

Jeg synes du enten må korrigere innlegget ditt siden dette ikke er hva som er rapportert i media, eller komme med andre kilder som underbygger utsagnet. Hvorfor hevder du at Narve brøt avtalen og oppsøkte konflikt når en kilde fra hendelsen sier det motsatte? En kilde har uttalt i media at de satt sammen ved bordet og var nesten ferdige med å spise da Henrik ankom og krevde at Narve skulle flytte seg. 

Ikke meg du spør, men etter det jeg oppfatter var det snakket om å holde avstand mellom Narve og brødrene Ingebrigtsen på grunn av situasjonen, på samme måte som det ble gjort i det daglige treningsarbeidet hjemme, Etter hendelsen sa også toppidrettsansvarlig at det var flere perspektiv i saken.

Henrik oppfattet at det var avtalt at Narve ikke skulle oppholde seg sammen med brødrene, mens Narve kanskje mente at brødrene i så fall måtte holde seg unna, og ikke han? Evt at han ikke var klar over planen. Han vil jo ikke uttale seg om hendelsen, så ikke godt å si. Det kan jo også være at Henrik misforstod - og overreagerte kraftig, ikke minst.

På mange måter forståelig at Henrik var som en trykkoker, brødrene må ha vært under et ekstremt press. Hendelsen er jo også en bagatell, sammenlignet med mye annet i denne saken. 

https://www.nrk.no/sport/hansen-varslet-forbundet-om-henrik-ingebrigtsen_-_-mobbing-og-trakassering-som-vi-ikke-kan-godta-1.16595851

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svava skrev (2 timer siden):

Jeg synes du enten må korrigere innlegget ditt siden dette ikke er hva som er rapportert i media, eller komme med andre kilder som underbygger utsagnet. Hvorfor hevder du at Narve brøt avtalen og oppsøkte konflikt når en kilde fra hendelsen sier det motsatte? En kilde har uttalt i media at de satt sammen ved bordet og var nesten ferdige med å spise da Henrik ankom og krevde at Narve skulle flytte seg. 

Hei. Har rett og slett bare ikke vært innom siden sist jeg skrev. Godt mulig at jeg har misforstått, men basert på denne artikkelen forstod jeg det slik at det var Narve som brøt en avtale om å holde avstand.

«Under en matpause skal Ingebrigtsen ha gitt uttrykk for at Nordås ikke fikk sitte ved samme bord som de andre.»

«Henrik Ingebrigtsen svarer dette da NRK konfronterer ham med påstandene:

– Det er tydeligvis enkelt og motiverende å skape storm i vannglass i disse tider, eller koke suppe på en spiker om du vil, men jeg ønsker ikke å bidra til det. Situasjonen du sikter til fra januar handler om inngåtte avtaler som ikke ble overholdt, hvor dette ble påpekt av oss og saken lagt død. Dette har jeg snakket om med forbundet i etterkant, skriver Ingebrigtsen i en tekstmelding, som avsluttes slik:

– Jeg trodde saken var lagt død, og vil ikke spekulere i hvem eller hvorfor noen skulle motiveres av å hente frem igjen akkurat nå, og gjøre det til en større sak enn det var.»

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Måne, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (18 timer siden):

Enig!

Virker som folk mener alt er greit, hvis det resulterer i at man vinner i idrett. Idretten har en helt idiotisk høy status her til lands og vi tillater det meste idrettens navn, se bare på korrupsjonen i de store idrettsforbundene også. Alle vet det er råttent, men vil se på arrangementene likevel. "Den norske folkesjela" bør gå litt i seg selv syns jeg.

Og det denne saken dreier seg om er fars fysiske og psykiske vold mot sine egne barn gjennom oppveksten.. Ingen som ikke har opplevd dette selv tror jeg kan forstå hva det setter av spor, og at reaksjoner kan komme seinere og kanskje på tidspunkt andre synes er rart. 

Jeg vet dessverre av erfaring. Det er ikke nok å ha en vellykket fasade. Arrene en sånn oppvekst setter i deg er vonde, og de er vanskelige å forstå for dem som ikke selv har opplevd det. 

• Liker 17
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ValarMorghulis skrev (21 timer siden):

Full støtte til Gjert og Narve i kommentarfeltet til TV2-nyhetene på facebook, det er for meg helt sinnsykt å lese. Fatter ikke hvordan voksne mennesker kan mene at det å drive med fysisk og psykisk vold av barn er ok. 

Det mange av de som støtter Gjert og Narve som er i mot  fysisk og psykisk vold av barn, men de tror ikke vold mot barn er tilfelle i denne saken.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eeqaz skrev (1 time siden):

Det mange av de som støtter Gjert og Narve som er i mot  fysisk og psykisk vold av barn, men de tror ikke vold mot barn er tilfelle i denne saken.

På hvilket grunnlag kan disse tro noe som helst? At barna gjør det bra er ikke en målestokk..

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeqaz skrev (4 timer siden):

Og det er jo veldig rart når det er tatt ut en tiltale. På hvilket grunnlag trekker man en konklusjon om at det ikke har skjedd? 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia

Å støtte vold mot barn og Gjert nå er helt sykt. Ingen barn fortjener vold uavhengig av om den er fysisk, psykisk, seksuell, materiell eller økonomisk. Det er forbudt i Norge og derfor har politiet etterforsket og kommet til en konklusjon om å ta ut tiltale mot Gjert. Å kontrollere, fike til barnet sitt på kinnet, trusler, slå etter barnet med håndkle osv bør aldri igjen bli legalisert her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (På 29.4.2024 den 16.30):

Like etter bruddet ble det vel sagt fra brødrene at de ville ha ro og fokus på treningen og å kunne bruke tid på å bygge opp et forhold til Gjert som far og ikke trener, igjen. For min del har jeg vært overrasket over at Gjert har valgt å satse på trenerkarrieren for Narve og på den måten demonstrert at det er trenerrollen og ikke farsrollen som er viktigst for ham. Helt uavhengig av straffesaken mot ham, og om det er holdt i det han anklages for. Det klarer jeg ikke å forstå. Selv om han er uenig i at han har utøvd fysisk eller psykisk vold, så har han jo selv sagt at det å kombinere rollen som far og trener ikke har vært bra for forholdet til sønnene. Og når det blir veldig tydelig at han har rett i det,  så velger å bryte helt med sønnene for å være trener for noen andre? Why? Er ikke det å være far den viktigste rollen man kan ha? Er hans identitet mer knyttet til trenerrollen enn farsrollen?

Det å være trener er jo jobben til Gert, mener du at han burde få yrkesforbud?

Han kan fremdeles være far for sine barn og trener for andres barn.

Tror nok det ikke alltid har vært så sunt for familien at han var trener for sine egne så lenge.

Så får en avvente evt som før en uttaler seg om skyldspørsmålet all tid vi tross alt bor i en rettsstat 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe jeg ikke forstår. Fulgte ikke med på serien om familien som gikk i mange år på tv og som var utrolig populær. I ettertid nå sier noen at den viste grove scener fra farens oppførsel. Familien ble rost opp i skyene i alle media.. Gjert ble nominert til årets trener på Idrettsgallaen i flere år. Det var stor kritikk til at han ikke fikk prisen fordi familien kjørte eget løp utenom idrettsforbundet. Til slutt kunne de ikke se bort fra de gode resultatene så han fikk prisen for årets trener. I tillegg fikk han og kona en egen pris et annet sted for årets radarpar (?) som hadde gjort mye bra.og positivt for familien og resultatene. Hele storfamilien dro alltid på alle konkurranser med alle barna og deres kjærester. En tilsynelatende stor lykkelig familie. Gjert ga ut bok (bøker) om deres treningsmetoder for resultatene til sønnene, og ble rost opp i skyene. 
Hvis det var så mye ille i serien som folk skal ha det til nå, hvorfor ble det ikke oppdaget eller tatt tak  i mye tidligere? Som sagt har jeg ikke sett serien og skjønner ikke hvordan Gjert gikk fra helt til skurk flere år etter seriens slutt …

De fikk også Gullruten for beste dokumentar for serien.

Endret av Justlooking
Tilføyelse
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (5 minutter siden):

Det er noe jeg ikke forstår. Fulgte ikke med på serien om familien som gikk i mange år på tv og som var utrolig populær. I ettertid nå sier noen at den viste grove scener fra farens oppførsel. Familien ble rost opp i skyene i alle media.. Gjert ble nominert til årets trener på Idrettsgallaen i flere år. Det var stor kritikk til at han ikke fikk prisen fordi familien kjørte eget løp utenom idrettsforbundet. Til slutt kunne de ikke se bort fra de gode resultatene så han fikk prisen for årets trener. I tillegg fikk han og kona en egen pris et annet sted for årets radarpar (?) som hadde gjort mye bra.og positivt for familien og resultatene. Hele storfamilien dro alltid på alle konkurranser med alle barna og deres kjærester. En tilsynelatende stor lykkelig familie. Gjert ga ut bok (bøker) om deres treningsmetoder for resultatene til sønnene, og ble rost opp i skyene. 
Hvis det var så mye ille i serien som folk skal ha det til nå, hvorfor ble det ikke oppdaget eller tatt tak  i mye tidligere? Som sagt har jeg ikke sett serien og skjønner ikke hvordan Gjert gikk fra helt til skurk flere år etter seriens slutt …

Jeg tenker at guttene har vært så drevet av konkurranse og jag etter resultater, så de har latt han slippe unna med det som potensielt har vært mishandlende. Begeret rant nok over da et yngre søsken ble utsatt for samme (eller verre) oppførsel, og da satt de foten ned. Når det kommer til hvorfor det ikke ble tatt tak i, så er det jo begrenset hva vi seere kan gjøre, spesielt når serien ikke viser ulovlig oppførsel. Den viser unormal oppførsel, og oppførsel som er på grensen, men ikke noe som en seer kunne brukt som grunnlag for en bekymringsmelding. At serien viser grove scener kan man kanskje ikke påstå, men den viser mange faresignaler på at noe ikke stemmer, selv ikke som trener er den oppførselen normal, i hvert fall ikke i norsk idrettskultur. Du skal ikke se bort i fra at det var andre grunner enn utradisjonell trening, som gjorde at prisen for årets trener uteble i så mange år. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

115 sider lang tråd om denne saken og regner med den har tatt noen vendinger. Kanskje har der vært noen avsløringer og de har nok blitt sletta ‘som spekulasjoner’. Taushetsplikten står sterkt her.

Jeg kjenner derimot til hovedtrekkene av denne triste historien fordi jeg vokste opp i nabolaget på Lura. Ryktene gikk i mange år før dette kom ut i media. Noe så jeg på som rykter, andre ting visste jeg måtte være sant fordi jeg så det jeg så.

Jeg vet hvem som anmeldte og ellers mange detaljer i saken. Bla hva volden han begikk førte til i ettertid. Det er veldig trist, og det er også grunnen/beviset som gjør at anmeldelsen ikke har blitt henlagt.

Men det er forståelig nok ikke lov å skrive disse detaljene her. Jeg tenker nok uansett at etterhvert som rettsaken starter og media dekker saken så lekker det nok litt og litt etterhvert. Ser det allerede har lekket en del, feks at det nå har blitt nokså overtydelig hvem av dem anmeldelsen gjelder. Og at samtlige av barna har anmeldt ham i ettertid (men blitt henlagt på bevisets stilling).

En ting er sikkert, denne mannen må på sinnemestringskurs. Han er en voldsmann, en løgner og fortjener straff. Enten han fornekter det han har gjort eller ikke ser alvoret i det selv.
 Konen er vel den jeg kanskje forstår meg minst på. Hun velger å stå støtt ved ektemannens side til tross for det han har gjort mot både henne og barna. Hun har rett og slett skylapper på. Hun valgte heller å sole seg i glansen og skrive bok. All denne glansen er nå knust. Er spent på hvordan hun kommer til å oppføre seg ifm rettsaken(e).

Endret av Jullen
  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jullen skrev (3 minutter siden):

115 sider lang tråd om denne saken og regner med den har tatt noen vendinger. Kanskje har der vært noen avsløringer og de har nok blitt sletta ‘som spekulasjoner’. Taushetsplikten står sterkt her.

Jeg kjenner derimot til hovedtrekkene av denne triste historien fordi jeg vokste opp i nabolaget på Hinna. Ryktene gikk i mange år før dette kom ut i media. Noe så jeg på som rykter, andre ting visste jeg måtte være sant fordi jeg så det jeg så.

Jeg vet hvem som anmeldte og ellers mange detaljer i saken. Bla hva volden han begikk førte til i ettertid. Det er veldig trist, og det er også grunnen/beviset som gjør at anmeldelsen ikke har blitt henlagt.

Men det er forståelig nok ikke lov å skrive disse detaljene her. Jeg tenker nok uansett at etterhvert som rettsaken starter og media dekker saken så lekker det nok litt og litt etterhvert. Ser det allerede har lekket en del, feks at det nå har blitt nokså overtydelig hvem av dem anmeldelsen gjelder. Og at samtlige av barna har anmeldt ham i ettertid (men blitt henlagt på bevisets stilling).  En ting er sikkert, denne mannen må på sinnemestringskurs. Han er en voldsmann, en løgner og fortjener straff. Enten han fornekter det han har gjort eller ikke ser alvoret i det selv.
 Konen er vel den jeg kanskje forstår meg minst på. Hun velger å stå støtt ved ektemannens side til tross for det han har gjort mot både henne og barna. Hun har rett og slett skylapper på. Hun valgte heller å sole seg i glansen og skrive bok. All denne glansen er nå knust. Er spent på hvordan hun kommer til å oppføre seg ifm rettsaken(e).

Hadde jeg vært barn i en sak som dette, så hadde jeg nok følt meg veldig sviktet av mor. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (36 minutter siden):

Han ble vel sett på som en slags ‘Hellstrøm’ eller ‘Karl&Co’ maskot. En fyr med riktignok mangel på sinnemestring men god på bunn. For alle i familien var jo veldig glad i ham likevel, akkurat som han var…ikke sant?

Jeg syntes alt ble ekstra absurd mtp måten det ble fremstilt på tv/i media når jeg/vi samtidig visste den mørke siden av historien. Ble mer vantro til rykteneog skjønte egentlig ingenting. Tenkte vel familien var veldig opptatt av å skjule og dekke over ryktene og at dette var den perfekte måten.

Så fallt alt på plass igjen da jeg leste om sønnenes utalelser og anmeldelsen.

Endret av Jullen
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (51 minutter siden):

Synes du får frem mange gode poenger her. Ser man noen av disse klippene på YouTube nå, tenker man bare "that aged well".

Min upopulære mening er at når 3 av 7 barn i samme søskenflokk når toppnivå innen friidrett, med pappa som trener, så er det som følge av et ganske ekstremt regime de færreste av oss kan sette oss inn i.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fru Uperfekt skrev (5 timer siden):

Det å være trener er jo jobben til Gert, mener du at han burde få yrkesforbud?

Han kan fremdeles være far for sine barn og trener for andres barn.

Tror nok det ikke alltid har vært så sunt for familien at han var trener for sine egne så lenge.

Så får en avvente evt som før en uttaler seg om skyldspørsmålet all tid vi tross alt bor i en rettsstat 

Gjert er ansatt i Ahlsell, det er hans vanlige jobb. Dersom han blir dømt, mener jeg det er uforenlig med å være trener for barn og unge. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (7 timer siden):

Og det er jo veldig rart når det er tatt ut en tiltale. På hvilket grunnlag trekker man en konklusjon om at det ikke har skjedd? 

Jeg skriver at ikke alle som ikke tror på brødrene støtter vold mot barn. Folk trekker egne konklusjoner uavhengig av hva politiet, media, kvinneguiden eller andre måtte tro. Og ja det er tatt ut tiltale, ikke en dom. Det er faktisk slik at man er uskyldig inntil man er dømt og slik burde det være. Folkedomstolen er ikke den samme som en rettslig ettergang. Mer spesielt at dere tror majoriteten i et sos.forum som støtter Narve er for vold.  Jeg synes forøvrig Narve virker som en sympatisk fyr og tror neppe han støtter vold mot barn

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jullen skrev (4 timer siden):

Jeg kjenner derimot til hovedtrekkene av denne triste historien fordi jeg vokste opp i nabolaget på Hinna. Ryktene gikk i mange år før dette kom ut i media. Noe så jeg på som rykter, andre ting visste jeg måtte være sant fordi jeg så det jeg så.

Men det er forståelig nok ikke lov å skrive disse detaljene her. Jeg tenker nok uansett at etterhvert som rettsaken starter og media dekker saken så lekker det nok litt og litt etterhvert. Ser det allerede har lekket en del, feks at det nå har blitt nokså overtydelig hvem av dem anmeldelsen gjelder. Og at samtlige av barna har anmeldt ham i ettertid (men blitt henlagt på bevisets stilling).

En ting er sikkert, denne mannen må på sinnemestringskurs. Han er en voldsmann, en løgner og fortjener straff. Enten han fornekter det han har gjort eller ikke ser alvoret i det selv.

Sjekk Stockholm-syndrom

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeqaz skrev (25 minutter siden):

Jeg skriver at ikke alle som ikke tror på brødrene støtter vold mot barn. Folk trekker egne konklusjoner uavhengig av hva politiet, media, kvinneguiden eller andre måtte tro. Og ja det er tatt ut tiltale, ikke en dom. Det er faktisk slik at man er uskyldig inntil man er dømt og slik burde det være. Folkedomstolen er ikke den samme som en rettslig ettergang. Mer spesielt at dere tror majoriteten i et sos.forum som støtter Narve er for vold.  Jeg synes forøvrig Narve virker som en sympatisk fyr og tror neppe han støtter vold mot barn

Men hvilket grunnlag har man å ikke tro på det? Det var det jeg spurte om? Nei, en tiltale er ikke en dom, men da er det jo i alle fall et grunnlag for at noe har skjedd. Hva er forklaringen på at man ikke tror på at noe har skjedd? Det er det jeg virkelig undres over. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...