Gå til innhold

Til alle kvinner som får nye kvinnelige kollegaer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke riktig å skjære alle kvinner over én kam. Jeg er kvinne og jeg er ikke sånn. Har hatt flere koselig kvinnelige kolleger og studenter, så det er ikke alle som holder på sånn som dette.

Anonymkode: 627e7...5c7

Selvfølgelig ikke. Og det er veldig trist at mange kvinner biter på den splitt og hersk-teknikken, tror at det er sant, at alle kvinner er så fæle og at de er så annetledes og at det liksom er en hedersbetegnelse å IKKE være som andre kvinner :( 

Anonymkode: 4c793...780

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, AnonymBruker said:

Du trenger ikke intervjue den nye kollegaen om sivilstatus, antall evt. barn eller mulig planlagte barn, tidligere forhold, type hus/leilighet de bor i og andre familieforhold når dere skal begynne å jobbe sammen. Det er helt irrelevant med mindre de lar det komme naturlig av seg selv. 

Anonymkode: 41547...867

Slapp av. De prøver bare å bli kjent med deg.

Anonymkode: 54343...a0d

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er ts og det handler ikke om hva som er sårt. Det handler mer om takt og tone og folkeskikk. 

Anonymkode: 41547...867

Svaret mitt gjaldt et innlegg fra ab…521. Vi snakket litt forbi hverandre.

Ut fra et av de siste innleggene dine ser jeg at du har veldig merkelige kolleger. Du kan være trygg på at det ikke er normalt overalt :) Kanskje bytte jobb?

Anonymkode: 4c793...780

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Etter å ha lest denne tråden, skal jeg i hvert fall slutte å prøve å bli kjent med nye kolleger. Jeg skal rett og slett la være å snakke med dem overhodet, da blir det nok et hyggelig miljø. Men hvem bryr seg om det, man skal jo bare jobbe, uansett. Herregud, så mange sære folk det er på KG. 

Dere som er så sære at dere ikke vil snakke om noe som helst privat, ikke ønsker å bli kjent med andre du skal dele 7-8 timer av dagen med, ikke ønsker å bidra til et hyggelig miljø - dere burde finne en jobb hvor dere i størst mulig grad slipper å forholde dere til andre mennesker.

Og nei, jeg er ikke en som spør om sivilstatus, hus, barn eller oppvekst når det kommer nye mennesker inn på min arbeidsplass. Bare for å ha det på det rene. 

Anonymkode: 20918...c82

Man er på jobb for å tjene til livets opphold. Du burde lære deg å respektere det. Ingen bryr seg om det "hyggelige" miljøet du er ute etter heller. Bryr du deg om det "hyggelige" miljøet som uteblir av at du ikke entusiatisk møter opp i søndagskirka? Selvfølgelig ikke. Hold kjeft å la folk gjøre jobben sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er nok ikke veldig vanlig å få vonde følelser når noen spør om dialekten, men da anbefaler jeg et svevende standardsvar, som signaliserer at emnet avsluttes, mens du endrer tema. Vi vil alle oppleve fra tid til annen at samtaletemaer kommer inn på noe som er vondt for oss.

Anonymkode: 4c793...780

 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror du blander meg sammen med en annen ab? Har ikke veldig sterke meninger om hva man ikke skal spørre om. Jeg forsøkte også å få fram at alle mulige temaer kan være såre for noen, så det nytter det faktisk ikke å unngå :) Men kjente meg ikke igjen i hovedinnlegget om at folk spør og graver om privatlivet på jobb, aldri opplevd….

Anonymkode: 4c793...780

 

Ingen sammenblanding, om du ser hva jeg svarte på. 

Anonymkode: a4aa0...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men i alle dager, hva slags yrker er det du har?? Jeg har jobbet på mannsdominerte arbeidsplasser, kvinnedominerte og mikset. Aldri opplevd at kvinner lager drama og menn griseprater PÅ JOBB, hva slags jobb er dette?? 

Anonymkode: 4c793...780

Du har ikke opplevd mye i arbeidslivet hører jeg. Aldri opplevd at kvinner lager drama? Spar meg!

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slapp av. De prøver bare å bli kjent med deg.

Anonymkode: 54343...a0d

Merkelig måte å bli kjent med et menneske på, nesten bare nordmenn som driver med avhørsteknikken sin. Spesielt kvinnfolk.

Anonymkode: 241cd...237

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kar90 skrev (2 minutter siden):

Man er på jobb for å tjene til livets opphold. Du burde lære deg å respektere det. Ingen bryr seg om det "hyggelige" miljøet du er ute etter heller. Bryr du deg om det "hyggelige" miljøet som uteblir av at du ikke entusiatisk møter opp i søndagskirka? Selvfølgelig ikke. Hold kjeft å la folk gjøre jobben sin.

Kvinner skal alltid ha det koselig vet du... :) Hva f*en er koselig egentlig? 😂

Anonymkode: 241cd...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
kar90 skrev (3 minutter siden):

Man er på jobb for å tjene til livets opphold. Du burde lære deg å respektere det. Ingen bryr seg om det "hyggelige" miljøet du er ute etter heller. Bryr du deg om det "hyggelige" miljøet som uteblir av at du ikke entusiatisk møter opp i søndagskirka? Selvfølgelig ikke. Hold kjeft å la folk gjøre jobben sin.

Hvor fikk du denne fasiten fra?

Det stemmer dårlig med det jeg hører rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Svaret mitt gjaldt et innlegg fra ab…521. Vi snakket litt forbi hverandre.

Ut fra et av de siste innleggene dine ser jeg at du har veldig merkelige kolleger. Du kan være trygg på at det ikke er normalt overalt :) Kanskje bytte jobb?

Anonymkode: 4c793...780

De aller fleste kollegaene mine er faktisk helt topp, og vi har for det meste et kjempegodt arbeidsmiljø. Dette handler om en type kvinner som du finner overalt. Som jeg skrev tidligere i tråden, så gjelder det langt fra alle. Det hjelper ikke å bytte jobb, da de garantert finnes der jeg kommer neste gang også. Faktisk var det myyyye verre på forrige arbeidsplass. 

Anonymkode: 41547...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når man blir godt kjent med noen, er det kanskje naturlig å fortelle litt mer. Men mener du virkelig det er OK intervjue en kollega på den måten? «Er du gift? Har du barn? Ikke det nei, planlegger du å få barn? Leier eller eier du bolig? Mange forhold har du vært i?» Slike ting er det naturlig å snakke med venner, men til og med venner vet at det ikke er greit å begynne med slik utspørring. 

Anonymkode: 627e7...5c7

Men er dette så vanlig at man må problematisere det? Jeg har aldri i mitt møte med nye kolleger eller andre, blitt utsatt for et slikt «forhør», og jeg er i slutten av førtiårene.

Anonymkode: 486ce...bca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er ikke på jobb for å snakke om familieforhold og hus. Godt med mannfolk som klarer å snakke om andre ting. 

Anonymkode: 41547...867

Vel, mannfolk er jammen ikke helt borte når det gjelder de temaene heller.

Anonymkode: f3c41...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dem om det. Ikke det JEG snakker om. Ikke bland inn det her. 

Anonymkode: 41547...867

Om dette berre handlar om DEG, kan du ikkje berre seie frå til kollegaene dine? Så kan vi andre ha heilt vanlege samtalar om liva våre utan at det påverkar deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 15.31):

Hvis du ikke er den som intervjuer nye kolleger om privatlivet deres, hvorfor blir så oppgitt at du vil slutte å prøve å bli kjent med kolleger? Det er uhøflig å grave i andres privatliv, men det betyr så klart ikke at man ikke skal snakke om andre ting enn jobb, det finnes veldig mange andre ting man kan snakke om enn mann, barn og tidligere forhold. At voksne folk ikke klarer å se nyanser og faktisk ikke forstår at det ER upassende å spørre om slike ting, er ganske merkelig.

Anonymkode: 627e7...5c7

Kanskje dere som er så kategoriske og privat anlagt kan lage en liste over godkjente samtaleemner, så blir det enklere for alle. 

Jeg får jo ikke det minste lyst til å prøve å bli kjent med nye mennesker overhodet, når jeg leser sånne tråder som dette. Det er tydeligvis et minefelt å orientere seg i hvilke samtaleemner som er ok for de ulike menneskene. Why bother?

Anonymkode: 20918...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (20 timer siden):

Man er på jobb for å tjene til livets opphold. Du burde lære deg å respektere det. Ingen bryr seg om det "hyggelige" miljøet du er ute etter heller. Bryr du deg om det "hyggelige" miljøet som uteblir av at du ikke entusiatisk møter opp i søndagskirka? Selvfølgelig ikke. Hold kjeft å la folk gjøre jobben sin.

Nei, et godt arbeidsmiljø er ikke et mål for noen bedrifter i Norge. Sikkert derfor det finnes verneombud, tillitsvalgte, og man intervjuer folk som skal egne seg til stillingen. Egentlig kan man bare nappe folk inn fra gata, be dem holde kjeft og jobbe. 

En del mennesker klarer faktisk både å ha to tanker i hodet på en gang, og å multitaske. Det vil si, både å jobbe, og bidra til å skape et godt arbeidsmiljø. Du aner ingenting om meg, og allikevel har du mage til å lekse opp for meg om hvordan man skal te seg på jobb. Det er jo så arrogant og nedlatende, og gir i hvert fall ikke inntrykk av at du er et menneske man vil ønske å jobbe med. 

Anonymkode: 20918...c82

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, et godt arbeidsmiljø er ikke et mål for noen bedrifter i Norge. Sikkert derfor det finnes verneombud, tillitsvalgte, og man intervjuer folk som skal egne seg til stillingen. Egentlig kan man bare nappe folk inn fra gata, be dem holde kjeft og jobbe. 

En del mennesker klarer faktisk både å ha to tanker i hodet på en gang, og å multitaske. Det vil si, både å jobbe, og bidra til å skape et godt arbeidsmiljø. Du aner ingenting om meg, og allikevel har du mage til å lekse opp for meg om hvordan man skal te seg på jobb. Det er jo så arrogant og nedlatende, og gir i hvert fall ikke inntrykk av at du er et menneske man vil ønske å jobbe med. 

Anonymkode: 20918...c82

Vi er ingen som ønsker å jobbe med hverandre. Vi går på jobb for å tjene penger. Veldig bra at du har skjønt hvor jeg vil. Du skal ikke ville jobbe med meg, du skal gjøre jobben din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 10.25):

Det er jo akkurat det. 

Jeg, som ufrivillig barnløs, får jo innimellom spørsmålet "Har du barn?". Det tar jeg på ingen måte som en fornærmelse. Jeg svarer bare "Nei, det har jeg ikke". Jeg har faktisk aldri opplevd å få et direkte oppfølgingsspørsmål til det. Og derfra er det jo bare å si noe i retning av "har du jobbet her lenge?"

Disse menneskene som mangler alt av antenner for slikt har jeg aldri møtt i det virkelige liv. 

Anonymkode: a4aa0...521

Jeg fikk en gang kommentaren "Det er ikke så vanlig." da jeg sa jeg ikke hadde barn.

Anonymkode: bfc63...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 10.13):

Du trenger ikke intervjue den nye kollegaen om sivilstatus, antall evt. barn eller mulig planlagte barn, tidligere forhold, type hus/leilighet de bor i og andre familieforhold når dere skal begynne å jobbe sammen. Det er helt irrelevant med mindre de lar det komme naturlig av seg selv. 

Anonymkode: 41547...867

hva er problemet med det? det er jo helt normalt. du trenger ikke svare hvis du ikke vil

Anonymkode: ba4b4...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

hva er problemet med det? det er jo helt normalt. du trenger ikke svare hvis du ikke vil

Anonymkode: ba4b4...558

Er du lettere bortreist?

Anonymkode: 41547...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk en gang kommentaren "Det er ikke så vanlig." da jeg sa jeg ikke hadde barn.

Anonymkode: bfc63...275

Omg

Anonymkode: 41547...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...