loffen Skrevet 14. november 2022 #841 Del Skrevet 14. november 2022 Jeg har selvfølgelig lest innlegget hennes før jeg kommenterte det, takk. Synes det er passivt aggressivt. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kapteinsupertruse Skrevet 14. november 2022 #842 Del Skrevet 14. november 2022 Det er bare nitrist å sutre sånn. Akkurat som forrige gang. Det er som om hun syns at noen "stjeler" hennes 1 plass. At før hun begynte "skal vi danse", så var seieren hennes. Rar tankegang. Hun var ikke best forrige gang og er ikke best denne gangen heller. Jørgine, kanskje du kan si: Gratulerer med seieren Cengiz! Det fortjente du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 14. november 2022 #843 Del Skrevet 14. november 2022 (endret) https://www.funkygine.com/2016/05/01/et-jaevla-nederlag/ Hun ER en dårlig taper og det har hun vist før Skal vi danse også. Og helt greit og vise følelser og alt det der.. men jeg tror uavhengig av Cengiz sin fortid og Trine, så hadde hun nok rettet skytsen mot et el annet uansett. Jeg stemte på henne da hun var i finale mot Alexander, og denne gang likte jeg Cengiz bedre. Enkelt som det er det. Endret 14. november 2022 av Zenhouse 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss perfect Skrevet 14. november 2022 #844 Del Skrevet 14. november 2022 Der kom furtne jørgine igjen ja 😂 tipper hun hadde helt vondt etter all den påtatte smilinga på lørdag og for å prøve å holde seg for god til en slik oppførsel som sist.. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 14. november 2022 #845 Del Skrevet 14. november 2022 loffen skrev (18 minutter siden): Jeg har selvfølgelig lest innlegget hennes før jeg kommenterte det, takk. Synes det er passivt aggressivt. Jeg delte det fordi det virket som noen kun gikk ut i fra avisartikler, hun gratulerte vinnerne og skrøt av dem! Det fremsto som noen mente hun ikke hadde gjort det, men det gjorde hun altså. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitstrietapet Skrevet 14. november 2022 #846 Del Skrevet 14. november 2022 Diamant20 skrev (2 minutter siden): Jeg delte det fordi det virket som noen kun gikk ut i fra avisartikler, hun gratulerte vinnerne og skrøt av dem! Det fremsto som noen mente hun ikke hadde gjort det, men det gjorde hun altså. Med et kjempestort men, han skulle innrømme at det var mer enn breakdansing i tenårene, da skulle Jørgine være fornøyd, det skrev hun rett ut. Det fuck you'et til en dommer i en konkurranse hun nettopp har tapt i er så flaut og barnslig at jeg må kjøpe en sofa pute å gjemme meg bak på hennes vegne. Hun fremstår som svært egoistisk og selvsentrert, og hele innlegget hennes oser av at konkurrenten har trent mer/gjort mer før for å vinne og at dommeren er udugelig. Da er Jørgine fornøyd. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 14. november 2022 #847 Del Skrevet 14. november 2022 Carrot skrev (1 time siden): Er man en dårlig taper om man påpeker en sannhet, ville hun vært en dårlig vinner om hun sa det samme i en annen setting; herlig å vinne når man konkurerer mot en som er proff danser OG med dommere som bla bla bla? De som har sett Skal vi Danse en stund vet jo at damene ikke er så "snill"med andre damer men fortrekker gutta.. Jeg har fulgt med i alle sesongene og har aldri tenkt at gutta har blitt favorisert. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 14. november 2022 #848 Del Skrevet 14. november 2022 Det var vel strengt tatt ingen som hadde sjans mot Cengiz og Rikke. Det var jo magi det de viste frem. Funky er en utrolig vakker dame, og mannen er uten tvil den kjekkeste og mest sympatiske av disse influenser ektefellene. Men denne oppførselen er lite sjarmerende og unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 14. november 2022 #849 Del Skrevet 14. november 2022 (endret) Diamant20 skrev (2 timer siden): Her er forøvrig innlegget hun la ut, hun skryter av vinnerparet. Ikke kritiser henne alt for mye for det media skriver, de vinkler det i den retningen de ønsker selv. Reagerte på at hun ikke begynte innlegget sitt med først å gratulere Cengiz og Rikke, før alt det negative kom. Forstår at hun ble veldig skuffet for hun har jo gått "all in", men av og til må man bare holde munnen lukket og heller tenke de bitre tankene inni seg for å gi inntrykk av at man er et oppegående menneske. Funkygine er en bedrift der hele familien er involvert i hennes liv, og vice versa. Når hun tapte finalen var det like skuffende for hennes brødre, mann og mor, så det var en hel gjeng som ble like deppa henne. Hun sitter på pengesekken, investerer i boliger som familien bor i og er på en måte øverste leder i klanen. Endret 14. november 2022 av Tough cookie 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest plusskatten Skrevet 14. november 2022 #850 Del Skrevet 14. november 2022 Tenk å være så opptatt av å vinne i et flåsete underholdningsprogram bestående av amatører. Er ikke akkurat OL-medaljer det står om her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sk57 Skrevet 14. november 2022 #851 Del Skrevet 14. november 2022 Jeg kjenner jeg tenker litt på barna i familien som vokser opp med at det å bli nr 2 er et stort nederlag. 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ziljemor Skrevet 14. november 2022 #852 Del Skrevet 14. november 2022 Først av alt: verdig vinner! Dette er et danseprogram, med en tvist der danseren i tillegg må fenge mest mulig publikum siden det er de som sitter på makta. C har definitivt fenga aller mest, som den naturlige danseren han er. Dans er formidling, ikke perfeksjonsjag, og det er så interessant å se to så ulike personligheter konkurrere mot hverandre. C har formidlingsevne, det synes jeg ikke J har. C evner å blande teknikk, musikalitet og følelser på en sterk og troverdig måte, J omfavner dans slik hun gyver løs på styrketrening og har ikke fått helt til å kople formidling og følelser på teknikken. Ja, C har en fordel som skuespiller, men man kan si det samme om J som har en fysisk fordel med all styrke og smidighet hun har opparbeidet seg gjennom hele sitt aktive liv. Dans er en fysisk sport også, men ikke bare det. Så til reaksjonen i ettertid… Jeg synes det er trist at dans kommer i skyggen av «kjendiseri» og oppbygging av drama. Som danser selv skulle jeg ønske at dansen var mer i fokus, selv om kjendiser av ulik grad er i front. I en tid der livsmestring og psykisk helse rulles ut som fag på skolen, og unge aldri har hatt dårligere psykisk helse, i tillegg til krig og ettervirkninger av et nedstengt samfunn, har programserier som Skal vi danse en unik mulighet til å fronte alle fordelene dans har. J sitt siste Insta-innlegg fyrer bare mer oppunder dette kjendisdramaet, for å sørge for mer oppmerksomhet på henne og hennes merkevare. Jeg skjønner at hun lever av å være influencer, men altså… Hjelper ikke at den var pitteliten, det var fortsatt en fuck you til en merittert danser og erfaren dansedommer. Kun fordi hun selv ikke vant. Forklaringen bak utbruddet henger heller ikke på greip, da hun utelukkende har fått heiarop og kun skryt hos bestevenn og influencerkollega Hegseth gjennom hele sesongen. Jada, mannfolka har vist hud, men damene har bjudat på de også - det ligger litt i kortene i denne type dans. Og klær eller ikke klær så er det dans og formidling ut til publikum som teller, dommerne har ikke eneansvaret for hvordan utfallet ble selv om de har gitt poeng. Likestilling og kjønnskamp er viktige og aktuelle kamper å ta, men ikke på bekostning av selve aktiviteten. J kan ikke vinne bare fordi hun er en dame, og C skulle ikke fått andre plass hvis han var den beste. Med det sagt så skulle jeg ønske at fremtidige sesonger tar tilbake dansen igjen, og sparer på showkruttet til avslutningen. Det må ikke på død og liv se spektakulært og vanskelig ut for å berøre publikum, grunntrinn og holdning i de fleste dansestiler er mer enn nok å forholde seg til for de fleste uerfarne dansere! Bedømmingen hadde nok blitt lettere for dommerne også med fastere innhold i karakterene å forholde seg til. Jeg liker at de har inkludert moderne dans også, som en fin motvekt til de strenge rammene i selskapsdans og latin. Show? Greit nok, men det holder med èn gang, helst mot slutten. Også MÅ de dommerne holde på 9-10erne! 10 er perfeksjon, og med unntak av proffdanserne så er det helt urealistisk for noen som har danset noen knappe uker å nå dit så fort… Synes de er konstruktive i tilbakemeldingene, men aaaalt for rause med poengene. Skjønner jo da at fallhøyden for dårlige tapere blir litt stor, når de blir matet med toppkarakterer nesten fra start 🤪 Jeg håper vi ser en endring i dette programmet i fremtiden. Jeg har vært fast seer årlig, men faller av lasset underveis i sesongen igjen og igjen fordi fokuset dras langt vekk fra selve dansen. Det er overfladiske temaer, og lite fokus på innholdet i dansen. Det er mer salg av merkevare/kjendisstatus enn trening av utrente dansere. Det hjelper heller ikke på min opplevelse som publikum at TV2 har så dårlige musikkrettigheter som de har - musikken er covret platt og «flat», og ofte veldig lite fengende ift selve dansingen. For at dette skal bli en opplevelse så må jo disse elementene henge sammen, enn så lenge musikken er drivkraften i dansen. Kan hende det bare er meg, men jeg synes altså at vi har mer enn nok programmer og plattformer der kjendiser får brette ut om sine tunge stunder, angst og familieliv. Jeg ønsker meg mye mer fokus på det dansefaglige, og mye mindre fokus på drama, skitslenging og kjendisers tunge og vanskelige tid. 13 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kmhfj Skrevet 14. november 2022 #853 Del Skrevet 14. november 2022 (endret) Hvilke briller har dere på når dere leser et innlegg noen legger ut på Instagram OL? Jeg leser det som om hun virkelig unner chengiz å vinne. De har hatt et godt forhold gjennom perioden ref dansebobla. Hun er en vinnerskalle, akkurat som feks Nortug. Men når du er dame og sier at du vil vinne og at en andre plass ikke er godt nok så får man mye stygt tilbake, sier du det når du er mann så er du fokusert og dedikert. Jeg er enig med Jørgine ifht til Trine. Jeg syns alle dommerne har hatt tydelige favoritter i de senere sesongene som får gode poeng uansett hva de leverer på scenen. Trine og Merethe har hatt den største forkjærligheten for Alexander som av en eller annen grunn var stiv som ei påle hele sesongen, samt chengiz. Syns ikke jørgine har fått konkrete tilbakemeldinger på hva som evt burde bli bedre. Men hva betyr 10 poeng når kommentaren er "dette syns jeg var fint" . Og så kommer den andre å får en 10'er og itillegg får en avhandling om hvor fantastisk det var. Ut I fra kommentarene trine kom med så burde poengene til Jørgine også vært lavere. Det samsvarer ikke. Samt når salen og dommerne reiste seg for Jørgine, Trine var den eneste som satt. Men når alle reiste seg for chengiz, da sto trine også. Det er marginale ting som ikke påvirker stemmene, så folkets favoritt vant. Men jeg syns det er dårlig gjort og dermed tydelig favorisering. Chengiz har vært sykt god hele sesongen, men jeg syns han har vært kjedelig fordi jeg forventet at det skulle være bra. Sånn sett mer spennede å se hvordan Jørgine presterte hver gang da det ikke kommer naturlig for henne. Syns også chengiz sine danser har inkludert mye moderne, som har gjort alt veldig likt i mine øyne. Syns heller ikke Jørgine har turna rundt og blitt løfta gjennom denne sesongen slik hun ble sist deltakelse. Men I bunn og grunn savner jeg at det er mest fokus på å få til en korrekt dans ifht til sjanger enn show fokuset som er nå i hver dans. Endret 14. november 2022 av Kmhfj 10 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 14. november 2022 #854 Del Skrevet 14. november 2022 Kmhfj skrev (8 minutter siden): Hvilke briller har dere på når dere leser et innlegg noen legger ut på Instagram OL? Jeg leser det som om hun virkelig unner chengiz å vinne. De har hatt et godt forhold gjennom perioden ref dansebobla. Hun er en vinnerskalle, akkurat som feks Nortug. Men når du er dame og sier at du vil vinne og at en andre plass ikke er godt nok så får man mye stygt tilbake, sier du det når du er mann så er du fokusert og dedikert. Jeg er enig med Jørgine ifht til Trine. Jeg syns alle dommerne har hatt tydelige favoritter i de senere sesongene som får gode poeng uansett hva de leverer på scenen. Trine og Merethe har hatt den største forkjærligheten for Alexander som av en eller annen grunn var stiv som ei påle hele sesongen, samt chengiz. Syns ikke jørgine har fått konkrete tilbakemeldinger på hva som evt burde bli bedre. Men hva betyr 10 poeng når kommentaren er "dette syns jeg var fint" . Og så kommer den andre å får en 10'er og itillegg får en avhandling om hvor fantastisk det var. Ut I fra kommentarene trine kom med så burde poengene til Jørgine også vært lavere. Det samsvarer ikke. Samt når salen og dommerne reiste seg for Jørgine, Trine var den eneste som satt. Men når alle reiste seg for chengiz, da sto trine også. Det er marginale ting som ikke påvirker stemmene, så folkets favoritt vant. Men jeg syns det er dårlig gjort og dermed tydelig favorisering. Chengiz har vært sykt god hele sesongen, men jeg syns han har vært kjedelig fordi jeg forventet at det skulle være bra. Sånn sett mer spennede å se hvordan Jørgine presterte hver gang da det ikke kommer naturlig for henne. Syns også chengiz sine danser har inkludert mye moderne, som har gjort alt veldig likt i mine øyne. Syns heller ikke Jørgine har turna rundt og blitt løfta gjennom denne sesongen slik hun ble sist deltakelse. Men I bunn og grunn savner jeg at det er mest fokus på å få til en korrekt dans ifht til sjanger enn show fokuset som er nå i hver dans. Enig! Det hjelper ikke å si «dette er fint» hvis personen ønsker å forbedre ting, inntrykket mitt av Jørgine er at hun går all in og faktisk ønsker å gjøre noe med det som ikke er 100% perfekt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 14. november 2022 #855 Del Skrevet 14. november 2022 (endret) Missmischief skrev (5 timer siden): Visste at hun var en ufattelig dårlig taper. Men helt ærlig, ta deg en bolle Jørgine. Dette går faktisk litt utover Cengiz også, la han få nyte litt at han faktisk har vunnet. Det instagram innlegget oser ikke noe annet enn bitterhet, og det virket som Cengiz gjennomskuet det ganske lett etter kommentaren hans å bedømme. Hvilken kommentar? På god morgen Norge i dag da programleder prøvde å få han til å kommentere Jørgines reaksjon i dag så sa han noe som at det skulle han ikke kommentere. Jeg synes vel Jørgine håndterer tapet på en dårlig måte, men akkurat det med at hun er fornøyd hvis man er enig om at det var mer enn break dance leste jeg som at det var humoristisk ment. Likevel, så viser jo behovet for å trekke det fram og "fuck you" til dommeren at hun ikke tåler så godt å vinne eller eie det at hun var bare ikke den beste. Men jeg mener at hun blir tolket i overkant negativt. Selv om jeg synes hun kunne håndtert tapet bedre. Endret 14. november 2022 av Purple_Pixiedust 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 14. november 2022 #856 Del Skrevet 14. november 2022 Hun må være tidenes dårligste taper! Hun sutret og furtet forrige gang hun var med, jammen gjør hun det igjen. Tror den selvgode damen skal holde seg unna konkurranse. 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valyria83 Skrevet 14. november 2022 #857 Del Skrevet 14. november 2022 Justlooking skrev (2 timer siden): Jeg har fulgt med i alle sesongene og har aldri tenkt at gutta har blitt favorisert. Samme her. Men jeg har tenkt at de kvinnelige proffdanserene er bedre til å lage gode koreografier til sine dansepartnere. Synes egentlig at det kun er Benjamin som er ordentlig kreativ på herresiden. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 14. november 2022 #858 Del Skrevet 14. november 2022 jeg har sett flere sesonger og ALLTID reagert på at trine favoriserer gutta. uavhengig av hvilke jenter som er med. jeg synes begge i finalen var like gode. men cengiz vinner på sjarm og utstråleing. mye lettere å like han som person enn jørgine. men det er på tide å bytte ut trine som dommer. jeg kommer ikke til å gidde se flere sesonger pga hun. hadde egentlig ikke planer om å se denne sesongen pga hun. men siden det ble en all star så "måtte" jeg sjekke ut. men takke meg til. der hadde trine sin elsk på gutta... igjen.. svd har gått sin gang. ikke mer spennende å se på enn gresset som gror. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisha* Skrevet 14. november 2022 #859 Del Skrevet 14. november 2022 Jørgine er en ekstremt dårlig taper. Akkurat som sist går hun og resten av familien ut i media og sutrer. Sjalusien hun utviser har vi sett fra første dans. Hun bør faktisk slutte å konkurrere, når hun er så ufin med de rundt seg. Cengiz danset bedre og vant fortjent. Det var folket og ikke Trine som stemte frem vinneren. Ville det vært enklere for Jørgine å komme på en 2 plass hvis 1 plass gikk til en kvinne. Nei, hun har vært like sur da også. Blid og fornøyd så lenge det går i hennes favør. Holdningene hun utviser er skremmende, et dårlig forbilde. Hva med å glede seg over 2 plassen ~ det er sølvmedalje for pokker. Ja, så slipper hun den stygge (hennes ord) pokalen også. Gratulerer til Rikke og Cengiz~ best hele veien🏆 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missmischief Skrevet 14. november 2022 #860 Del Skrevet 14. november 2022 Purple_Pixiedust skrev (35 minutter siden): Hvilken kommentar? På god morgen Norge i dag da programleder prøvde å få han til å kommentere Jørgines reaksjon i dag så sa han noe som at det skulle han ikke kommentere. Jeg synes vel Jørgine håndterer tapet på en dårlig måte, men akkurat det med at hun er fornøyd hvis man er enig om at det var mer enn break dance leste jeg som at det var humoristisk ment. Likevel, så viser jo behovet for å trekke det fram og "fuck you" til dommeren at hun ikke tåler så godt å vinne eller eie det at hun var bare ikke den beste. Men jeg mener at hun blir tolket i overkant negativt. Selv om jeg synes hun kunne håndtert tapet bedre. Cengiz kommenterte innlegget hennes på instagram, det virket som han trøstet henne. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå