Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Daryl Dixon skrev (40 minutter siden):

Så godt det går fremover!! Synes det er godt gjort at du får til å bake og lage syltetøy med ryggvondt. Du lar deg ikke knekke du.

Satt ved kjøkkenbordet og skrelte og kuttet opp eplene. Tok en hel time :daane: Måtte ha meg en liten pause halvveis. Brukte samme røren til kaken og muffinsene.

Jeg er vant til smerter, så når det mest akutte fasen hadde roet seg, så var det å få gjort det som måtte gjøres før eplene hadde gått av seg selv ut av kjøleskapet. Synes faktisk discoveryeplene smakte bedre nå enn for noen uker siden.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sola de skrev (2 timer siden):

Den er blitt litt bedre, men sliter fortsatt med å bøye meg, stå rett og å gå uten noe å støtte meg til. Blir nok noen rolige dager denne uken og. 

Har fått laget eplesyltetøy i dag. Det står til avkjøling. Har eplemuffins i ovnen og en eplekake som skal i ovnen. Hadde 27 epler som måtte brukes. Har satt skrottene fra 3 forskjellige eplesorter oppi pottene sammen med ripsbærbuskene. Kanskje det kommer noe opp. er nok litt for sent på året men forsøket verdt :)

Sola de skrev (29 minutter siden):

Satt ved kjøkkenbordet og skrelte og kuttet opp eplene. Tok en hel time :daane: Måtte ha meg en liten pause halvveis. Brukte samme røren til kaken og muffinsene.

Jeg er vant til smerter, så når det mest akutte fasen hadde roet seg, så var det å få gjort det som måtte gjøres før eplene hadde gått av seg selv ut av kjøleskapet. Synes faktisk discoveryeplene smakte bedre nå enn for noen uker siden.

Så bra at du får gjort så mye :jepp:

Jeg lagde også eplekaker i går, med litt hjelp fra Toro vel og merke, men de ble gode :jepp: Jeg brukte gravenstein da :jepp:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (36 minutter siden):

Da kan jeg tenke meg det lukter godt hos deg nå.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 time siden):

Så bra at du får gjort så mye :jepp:

Jeg lagde også eplekaker i går, med litt hjelp fra Toro vel og merke, men de ble gode :jepp: Jeg brukte gravenstein da :jepp:

Er så godt med eplekaker :spise:  Vet ikke hva den ene sorten er. Ganske smakløst helt alright eple. Mesteparten var discovery og noen summer red.

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Da kan jeg tenke meg det lukter godt hos deg nå.

Veldig :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli-bra-ønsker-fortsetter-å-strømme-mot-deg. :) 
Rosefavorittens-bukett.jpg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (17 timer siden):

Bli-bra-ønsker-fortsetter-å-strømme-mot-deg. :) 
Rosefavorittens-bukett.jpg

Neimen! :rodmer: Så nydelig! Takk :klem:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eplesyltetøyet jeg lagde i går, smaker sååååååå godt :spise: Har spist en skive med det på nå til kveldsmat :sikle: Er fristet til å koke mer, men har flere glass i fryseren, så bør vel egentlig holde. Jeg er ikke noe stor syltetøyspiser, så har som regel masse igjen av fjorårets syltetøylaging når ny sesong kommer. I år har jeg kun rips, eple og litt tyttebærsyltetøy i fryseren. Har lyst til å forsøke meg på plommesyltetøy, så mulig jeg kjøper noen norske, om jeg får tak i og koker.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en rønne til salgs jeg nesten må binde fast fingrene mine for å hindre meg i å legge inn bud på. Ser så vanvittig potensiale i den eiendommen. Huset må totalrenoveres, om det i det hele tatt kan reddes. Jeg ser pengene fort fly avgårde der. Og det som holder meg fra å by. Jeg hadde egentlig falt litt for eiendommen lenge før jeg visste den var til salgs. Jeg gikk forbi og :rodmer: 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (7 minutter siden):

Det eplesyltetøyet jeg lagde i går, smaker sååååååå godt :spise: Har spist en skive med det på nå til kveldsmat :sikle: Er fristet til å koke mer, men har flere glass i fryseren, så bør vel egentlig holde. Jeg er ikke noe stor syltetøyspiser, så har som regel masse igjen av fjorårets syltetøylaging når ny sesong kommer. I år har jeg kun rips, eple og litt tyttebærsyltetøy i fryseren. Har lyst til å forsøke meg på plommesyltetøy, så mulig jeg kjøper noen norske, om jeg får tak i og koker.

Du driver ikke å blir som Monica? take-alook-03x03-0-joey-take-your-time-withthat-thats-my-25640711.png.2fa14a68ea95957505fe92e4ec101953.png

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hum? :klo:  Er det de aller beste eplesyltetøyoppskrifter i hemmelig sending her inne. ;) 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (6 minutter siden):

Hum? :klo:  Er det de aller beste eplesyltetøyoppskrifter i hemmelig sending her inne. ;) 

Gikk ikke an å sende deg en melding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rumle skrev (19 timer siden):

Håper du får en god helg, Solamio :klemmer:

Takk, samme til deg, rumlen min :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...