Gå til innhold

Solas grublerier3.


Sola de

Anbefalte innlegg

Jeg drev i lange tider på med pouring. Har veggene i leiligheten her fulle av de bildene. Så har jeg siste par årene egentlig tegnet mer enn jeg har drevet med pouring. Jeg er er litt forbi den perioden, og egentlig veldig lei av de bildene, så hva skal jeg gjøre med det er spørsmålet. Tenkte et øyeblikk å male over dem, men maler ikke særlig med akrylmaling bortsett fra pouring, så kan ikke se for meg det heller. Får gi dem vekk om jeg ikke finner på noe smart å bruke dem til.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sola de skrev (6 timer siden):

Jeg drev i lange tider på med pouring. Har veggene i leiligheten her fulle av de bildene. Så har jeg siste par årene egentlig tegnet mer enn jeg har drevet med pouring. Jeg er er litt forbi den perioden, og egentlig veldig lei av de bildene, så hva skal jeg gjøre med det er spørsmålet. Tenkte et øyeblikk å male over dem, men maler ikke særlig med akrylmaling bortsett fra pouring, så kan ikke se for meg det heller. Får gi dem vekk om jeg ikke finner på noe smart å bruke dem til.

Kan du male over de med hvitmaling, så kan du bruke de til noe annet?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 time siden):

Kan du male over de med hvitmaling, så kan du bruke de til noe annet?

Jeg vurderer det. Men er jo så mange lerreter. Sånn 40 ish i bare gangen 😕

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke mye middag på meg i dag. Søskenet mitt skulle handle til meg etter jobb. Jeg hadde tenkt å lage toro lasagne, men oppdaget jeg var tom for laktosefri melk, så da ble det heller brødskiver nå på kvelden med leverpostei på :spise: Lasagnen får bli middag i morgen i stedet.

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (54 minutter siden):

Jeg vurderer det. Men er jo så mange lerreter. Sånn 40 ish i bare gangen 😕

Oi, såpass mange, ja! Da får du litt arbeid da 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (50 minutter siden):

Ble ikke mye middag på meg i dag. Søskenet mitt skulle handle til meg etter jobb. Jeg hadde tenkt å lage toro lasagne, men oppdaget jeg var tom for laktosefri melk, så da ble det heller brødskiver nå på kvelden med leverpostei på :spise: Lasagnen får bli middag i morgen i stedet.

 

Her ble det frossenpizza :plystre:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (19 timer siden):

Oi, såpass mange, ja! Da får du litt arbeid da 😊

Litt for mange. Får se hva jeg gjør med alle sammen. Var egentlig fordi jeg ikke likte fargen på veggene her, at jeg lagde så mange. At bildene skulle stjele oppmerksomheten. Men er lei av dem. Kan være jeg på et hobbyrom i neste hjem, stuer dem sammen på en vegg, tett i tett eller noe sånt :vetikke:

Rumle skrev (19 timer siden):

Her ble det frossenpizza :plystre:

Hvilken? Jeg liker så godt den grønnsakspizzaen til ikea :spise: frossen-vegetar-pizza-01acf17227cdba5304

Rumle skrev (1 time siden):

Hvordan går det med deg? :blomst:

Så der. Litt bedre i dag enn i går da :)

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist lasagne. Liker best den til toro. De jeg lager selv fra grunn av blir alltid litt for syrete eller hva jeg skal kalle dem for. Liker best når det er ganske mild smak :Nikke:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (19 minutter siden):

Litt for mange. Får se hva jeg gjør med alle sammen. Var egentlig fordi jeg ikke likte fargen på veggene her, at jeg lagde så mange. At bildene skulle stjele oppmerksomheten. Men er lei av dem. Kan være jeg på et hobbyrom i neste hjem, stuer dem sammen på en vegg, tett i tett eller noe sånt :vetikke:

Hvilken? Jeg liker så godt den grønnsakspizzaen til ikea :spise: frossen-vegetar-pizza-01acf17227cdba5304

Så der. Litt bedre i dag enn i går da :)

Jeg spiste Peppes med skinke og pepperoni, den er ganske god, hadde et ekstra dryss cheddar på toppen. Aldri prøvd den der fra Ikea, men det skal jeg nå, så takk for tipset :blomst: jeg liker best vegetarpizza egentlig, av frossen variant altså, men nå kjøpte jeg den som var på tilbud :Nikke:

Sola de skrev (17 minutter siden):

Har spist lasagne. Liker best den til toro. De jeg lager selv fra grunn av blir alltid litt for syrete eller hva jeg skal kalle dem for. Liker best når det er ganske mild smak :Nikke:

Lasagne er så godt! Tror kanskje det er det beste jeg vet :Nikke: Men, det gjelder kun hjemmelaget da, jeg liker best det, men Toro sin er helt grei den og, men litt for tam for meg, så jeg må putte i en del for mer smak selv. 

Den skal jo ikke være syrete, du kan sikkert tilpasse oppskriften du bruker? :jepp: Jeg lar sausen koke veldig lenge, og jeg smaker ofte for å tilpasse smaken. Har masse finhakkede gulrøtter og selleri i, det gir rund og god smak. Kjempeviktig å "svi" tomatpuren litt og, om du bruker det :jepp:

Her tror jeg det blir pasta i dag, men, det blir ikke før senere i kveld, så hvem vet om det faktisk hender, time will tell :P

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (10 minutter siden):

Jeg spiste Peppes med skinke og pepperoni, den er ganske god, hadde et ekstra dryss cheddar på toppen. Aldri prøvd den der fra Ikea, men det skal jeg nå, så takk for tipset :blomst: jeg liker best vegetarpizza egentlig, av frossen variant altså, men nå kjøpte jeg den som var på tilbud :Nikke:

Lasagne er så godt! Tror kanskje det er det beste jeg vet :Nikke: Men, det gjelder kun hjemmelaget da, jeg liker best det, men Toro sin er helt grei den og, men litt for tam for meg, så jeg må putte i en del for mer smak selv. 

Den skal jo ikke være syrete, du kan sikkert tilpasse oppskriften du bruker? :jepp: Jeg lar sausen koke veldig lenge, og jeg smaker ofte for å tilpasse smaken. Har masse finhakkede gulrøtter og selleri i, det gir rund og god smak. Kjempeviktig å "svi" tomatpuren litt og, om du bruker det :jepp:

Her tror jeg det blir pasta i dag, men, det blir ikke før senere i kveld, så hvem vet om det faktisk hender, time will tell :P

Den ligger i en stor dypfryser der de har maten. De har den i små biter også, innpakket i skapfryser. Den er ikke helt den samme i smak synes jeg. Man får 4 for 199 mener jeg det var :Nikke:

Jeg pleide å lage den med cottage cheese, gulrot, squash/ aubergine, løk, tomatpure og hakkete tomater. Mener jeg lagde med en slags hvit saus også noen ganger :klo: Har ikke laget den selv siden jeg bodde i andre leiligheten. Da var det ofte. Liker ikke selleri, så droppet å ha det i. Hadde fullkorns lasagneplater i også. 

Koke lenge :ninja: er vel der jeg alltid synder :plystre:  

Svi tomatpure. Blir den bedre?

Er godt med pasta :spise:

 

Endret av Sola de
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (8 minutter siden):

Den ligger i en stor dypfryser der de har maten. De har den i små biter også, innpakket i skapfryser. Den er ikke helt den samme i smak synes jeg. Man får 4 for 199 mener jeg det var :Nikke:

Jeg pleide å lage den med cottage cheese, gulrot, squash/ aubergine, løk, tomatpure og hakkete tomater. Mener jeg lagde med en slags hvit saus også noen ganger :klo: Har ikke laget den selv siden jeg bodde i andre leiligheten. Da var det ofte. Liker ikke selleri, så droppet å ha det i. Hadde fullkorns lasagneplater i også. 

Koke lenge :ninja: er vel der jeg alltid synder :plystre:  

Svi tomatpure. Blir den bedre?

Er godt med pasta :spise:

 

Ja, da svir du bort den syrete smaken, ha litt olje i pannen sammen med tomatpureen, og rør rundt til den forandrer farge og blir mørkere  Samme med knuste tomater, de må kokes ned litt, så de blir bedre og rundere i smaken, synes jeg. Koke lenge og smake til til den er helt perfekt er helt avgjørende for å få en skikkelig god saus, synes jeg :jepp:

Hvit saus må du ha i lasagne ja, bechamel. Jeg pleier å ha godt med parmesan i min, det blir ekstra godt :jepp:

Jeg synes ikke man kan smake noe særlig av selleri/selleriroten etterpå, men det passer veldig godt sammen med det andre :jepp:

 

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (5 minutter siden):

Ja, da svir du bort den syrete smaken, ha litt olje i pannen sammen med tomatpureen, og rør rundt til den forandrer farge og blir mørkere  Samme med knuste tomater, de må kokes ned litt, så de blir bedre og rundere i smaken, synes jeg. Koke lenge og smake til til den er helt perfekt er helt avgjørende for å få en skikkelig god saus, synes jeg :jepp:

Hvit saus må du ha i lasagne ja, bechamel. Jeg pleier å ha godt med parmesan i min, det blir ekstra godt :jepp:

Jeg synes ikke man kan smake noe særlig av selleri/selleriroten etterpå, men det passer veldig godt sammen med det andre :jepp:

 

Det må jeg forsøke meg på :Nikke: Takk :klem:

Det høres veldig godt ut :spise:

Kanskje verdt å forsøke å ha det i. Jeg liker den ikke rå i salater og slikt. Kunne aldri falt meg inn å spise den som den er heller med dip eller noe :daane:

Driver du med preservering?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (Akkurat nå):

Det må jeg forsøke meg på :Nikke: Takk :klem:

Det høres veldig godt ut :spise:

Kanskje verdt å forsøke å ha det i. Jeg liker den ikke rå i salater og slikt. Kunne aldri falt meg inn å spise den som den er heller med dip eller noe :daane:

Driver du med preservering?

Skjønner det, det er jo en veldig spesiell smak. Kanskje prøve med revet sellerirot første gangen? :jepp:

Nei, jeg har ikke krefter til det, har minimalt med overskudd og mer enn nok med å få laget vanlig middag, men OM jeg hadde hatt det hadde jeg nok gjort det, elsker alt sånt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rumle skrev (6 minutter siden):

Skjønner det, det er jo en veldig spesiell smak. Kanskje prøve med revet sellerirot første gangen? :jepp:

Nei, jeg har ikke krefter til det, har minimalt med overskudd og mer enn nok med å få laget vanlig middag, men OM jeg hadde hatt det hadde jeg nok gjort det, elsker alt sånt! :jepp:

Er nok best tror jeg :Nikke:

Jeg også!

Ser mange på youtube gjøre det i disse dager. De frysetørker, fermenterer osv. Er så spennende! Jeg er ikke noe flink kokk, og egentlig ikke så interessert i mat, men jeg finner det å tilberede mat man selv har dyrket ekstremt interessant! Og den smaker jo så uendelig mye bedre enn den man kjøper i butikken :spise:

Endret av Sola de
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (2 minutter siden):

En svær kjøkkenhage og et stort spiskammer fullt av godsaker hadde vært drømmen for meg 😍

fe8f32d7223294477164885097c4b8e7.jpg

701edc2c06ec2aafb105dccc9fe56969.jpg

Oh my :daane: Tenk å kunne hatt det slik. Å egentlig kunne være selvbergende :rodmer:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 minutt siden):

Er nok best tror jeg :Nikke:

Jeg også!

Ser mange på youtube gjøre det i disse dagerr. De frysetørker, fermenterer osv. Er så spennende! Jeg er ikke noe flink kokk, og egentlig ikke så interessert i mat, men jeg finner det å tilberede mat man selv har dyrket ekstremt interessant! Og den smaker jo så uendelig mye bedre enn den man kjøper i butikken :spise:

Veldig enig med deg, spennende tema! :jepp:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 minutt siden):

Oh my :daane: Tenk å kunne hatt det slik. Å egentlig kunne være selvbergende :rodmer:

Jaaa, det hadde vært fantastisk!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...