Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Sola de skrev (3 timer siden):

Har fått skiftet gardiner, tørket støv i vindusveggen og plassert alle nissene fra i går på plass. Det får holde for i dag.

Du får gjort så mye ❤️

Hvordan er formen ellers?

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Jeg tror at hun kunne hatt en egen ordne og fiksekanal på jutjub. :klappe: 

Ja! Og vi kunne vært fan-girls! :duskedame:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt kalkun. 5,64 kg. Sånn. Da er det nedskrevet et sted :nikke:  Skal stekes en halv time for hvert kg på 180 grader. Ta ut av fryser 2-3 dager før. Siste timene før steking stå på benken tildekket ellers blir den tørr i følge lappen på esken. Sånn.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (21 timer siden):

Du får gjort så mye ❤️

Hvordan er formen ellers?

Får egentlig ikke gjort så mye. Er liksom alt jeg gjør. Men nå er det jo julaften om så, så mange dager, og da må jeg få gjort alt, jeg trenger å få gjort før det.

Formen er litt opp og ned. Hvordan går det med deg?

Hoppetaujenta skrev (17 timer siden):

Jeg tror at hun kunne hatt en egen ordne og fiksekanal på jutjub. :klappe: 

Om jeg hadde bare kunnet filmet ting og ikke meg selv, eller pratet, så ok, men ellers er det nok ikke for meg. Jeg liker slike videoer, men man må gi så mye av seg selv, og det er ikke jeg så keen på. Synes dagbøker er utlevering nok.

Rumle skrev (13 timer siden):

Jeg hadde fulgt med på din kanal :nikke:Herregud så spennende!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (2 timer siden):

Får egentlig ikke gjort så mye. Er liksom alt jeg gjør. Men nå er det jo julaften om så, så mange dager, og da må jeg få gjort alt, jeg trenger å få gjort før det.

Formen er litt opp og ned. Hvordan går det med deg?

Om jeg hadde bare kunnet filmet ting og ikke meg selv, eller pratet, så ok, men ellers er det nok ikke for meg. Jeg liker slike videoer, men man må gi så mye av seg selv, og det er ikke jeg så keen på. Synes dagbøker er utlevering nok.

Jeg hadde fulgt med på din kanal :nikke:Herregud så spennende!

Min?! Nei nå tuller du godt, jeg kunne kanskje startet en kanal for folk som vil kjede seg til søvne :fnise:

Ja jeg vet, det er sånn med meg og, gjør jeg noe, så er det det jeg får gjort den dagen, må prioritere hardt hele tiden, det er slitsomt å ha det sånn hele tiden :huff:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumle skrev (20 timer siden):

Min?! Nei nå tuller du godt, jeg kunne kanskje startet en kanal for folk som vil kjede seg til søvne :fnise:

Ja jeg vet, det er sånn med meg og, gjør jeg noe, så er det det jeg får gjort den dagen, må prioritere hardt hele tiden, det er slitsomt å ha det sånn hele tiden :huff:

Du lager mye god mat. Du lager gode drikker. For å ikke snakke om hagen din :dåne: Du gjør så mye kreativt. Hadde fulgt med hver nye episode av rumles liv, du hadde lagt ut :nikke:

Jeg kom meg på en rema i dag. Fikk kjøpt lutefisk og verdens fineste julepapir :rodmer: Jeg trenger ikke mer julepapir for i år, men det var såååååååååååå fint. Blir ikke gjort så mye mer i dag her. Skulle vært på nærbutikken og hentet en pakke, men den får ligge til i morgen.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått alle julemiddagene jeg skal stå for i hus. Har 2 ribber. En til julaften og en til påskeaften. Lutefisk til 1 juledag og kalkun til nyttårsaften.

Fant kransekakemasse på rema, så håper jeg skal få laget Sarah Bernard en eller annen gang før jul. Om ikke blir det laget kransekakestenger dyppet i sjokolade. Kanskje mer overkommerlig :nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variantene blir forskjellige om en ser på bilder på nett. Har du en favoritt som du lager selv? 
Lettlaget-Sarah-Bernard-1200x750.jpg
dsc05845.jpg
x1sszjxvwaueoupiqnws

Rumle skrev (På 4.12.2022 den 23.08):

Vi er det allerede... :lur: 

Rumle skrev (22 timer siden):

Min?! Nei nå tuller du godt, jeg kunne kanskje startet en kanal for folk som vil kjede seg til søvne 

Midt i blinken for meg som ofte ikke får sove. I`m all in, my dear. :nikker: 

Sola de skrev (2 timer siden):

Skulle vært på nærbutikken og hentet en pakke, men den får ligge til i morgen.

Det blir den eneste pakken som ligger og uler i hylla på butikken. Den vil hjem til SOLA, MED EN GANG! 🤣

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (23 minutter siden):

Variantene blir forskjellige om en ser på bilder på nett. Har du en favoritt som du lager selv? 
Lettlaget-Sarah-Bernard-1200x750.jpg
dsc05845.jpg
x1sszjxvwaueoupiqnws

Vi er det allerede... :lur: 

Midt i blinken for meg som ofte ikke får sove. I`m all in, my dear. :nikker: 

Det blir den eneste pakken som ligger og uler i hylla på butikken. Den vil hjem til SOLA, MED EN GANG! 🤣

Jeg har bare smakt de som ser ut som nederste bildet og de er kjøpte :sjenert: Har aldri laget det selv. Men bør være mulig å få til.

Stakkars pakke liten :baby:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola har et omsorgsfullt hjem for små og store bortkomne pakker som trenger trygghet. :nikker: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (36 minutter siden):

Sola har et omsorgsfullt hjem for små og store bortkomne pakker som trenger trygghet. :nikker: 

Mottok en i går, som ikke ble så veldig pent behandlet. Kunstige kristtorn.. Fulle av fake snø :dåne: Fikk gleden av støvsuge opp alt sammen. Tok kristtornene med på balkongen for å riste av det hvite, med det resultat at kristtornene gikk i oppløsning. Kastet dem fra meg i en potte og der ligger de fremdeles. Frossent fast i vann som var i potta. Alt annet jeg hadde bestilt, var også dekket av denne hvite  fake snøen :raven: Heldigvis var det kun ting til meg selv, så jeg kan vaske alt 😕 

Endret av Sola de
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (51 minutter siden):

Jeg har bare smakt de som ser ut som nederste bildet og de er kjøpte :sjenert: Har aldri laget det selv. Men bør være mulig å få til.

Stakkars pakke liten :baby:

Sara Bernard er så lett å få til Sola. :nikker:

Kransekake deig i små sikler, så store du vil. Kok opp fløte og kokesjokoade, la det stå kjølig før det piskes opp, og bruk sprøyte for å lage fine topper, dypp i sjokolade og ferdig! 

Noen lager sara bernard med gul krem og, de er og sikkert gode.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (1 time siden):

Sara Bernard er så lett å få til Sola. :nikker:

Kransekake deig i små sikler, så store du vil. Kok opp fløte og kokesjokoade, la det stå kjølig før det piskes opp, og bruk sprøyte for å lage fine topper, dypp i sjokolade og ferdig! 

Noen lager sara bernard med gul krem og, de er og sikkert gode.

Er den oppskriften jeg fant på nett. Er så veldig godt! Skal gi det et forsøk!  Skal du lage det?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hentet pakken på nærbutikken. Var noen par med sko. Likte bare 2 av dem. Ene var skechers go walk arch fit. Beina mine liker dem :sjokkblå: De var litt store, men om jeg legger en ekstra såle inni, blir de nok bra. Skal bestille et par til om de går greit å gå med over tid. Kanskje skechers hvordan nå enn det skrives :S kan være løsningen for mine gnagsårutsatte bein :S

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (29 minutter siden):

Er den oppskriften jeg fant på nett. Er så veldig godt! Skal gi det et forsøk!  Skal du lage det?

Nei,blir nok ikke noe sånn her. Gidder nok ikke bake så mye.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Daryl Dixon skrev (35 minutter siden):

Nei,blir nok ikke noe sånn her. Gidder nok ikke bake så mye.

Kanskje du kan lage juleverksted, med de ungene, som kommer til dere i julen. Pepperkaker og lignende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glatt ute i dag. Sånn underkjølt flere steder. Skulle ned en bakke :dåne: Ble museskritt og flere stopp på meg, og tittet etter steder jeg kunne gå, men de var enda verre enn der jeg gikk. Sola liker ikke vinter :risterpåhodet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (18 minutter siden):

Kanskje du kan lage juleverksted, med de ungene, som kommer til dere i julen. Pepperkaker og lignende :)

Nei, sorry, det er ikke helt min greie. :ler: 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (9 timer siden):

Du lager mye god mat. Du lager gode drikker. For å ikke snakke om hagen din :dåne: Du gjør så mye kreativt. Hadde fulgt med hver nye episode av rumles liv, du hadde lagt ut :nikke:

Jeg kom meg på en rema i dag. Fikk kjøpt lutefisk og verdens fineste julepapir :rodmer: Jeg trenger ikke mer julepapir for i år, men det var såååååååååååå fint. Blir ikke gjort så mye mer i dag her. Skulle vært på nærbutikken og hentet en pakke, men den får ligge til i morgen.

Det hender jeg slår til! :nikker: Bare så dumt at det går så laaaang tid mellom hver gang noe skjer :ler: men, sånn er det :nikke:

Skulle likt å se den julepapir-samlingen din! :nikker:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...