Gå til innhold

Dagbok:)


jordbær

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal du ringe han hvis du ikke vil ha kontakt? Du er ikke forpliktet til å elske dine foreldre. Ei heller til å ha kontakt med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heh.. Slik gikk samtalen

J: Hei, så du hadde ringt!

P: Ja! DÆ VA IKKE VÆRST! E dæ DU som renge?

J: Ja, du hadde ringt?

P: E dæ sånn at vi må årn oss sjøl mæ boplass vess vi kjæm i navnefæstn?

J: Ja, for vi har ikke plass. Trine og Hanne må bo hos oss, for de er unge og har ikke så mye i inntekt!

P: Ja, einn mæ minstepænsjonistn da? Tru du hainn har så go rå?!

J: Eh, Terje(broren min) har sagt at dere kan bo der...

P: Meinn reisa e jo faktisk ganske kostbar!

J: Svigers skal kjøre nedover.. Du kan sitte på med dem!(Gode venner)

P: Ehhh.. Ja, e veit no isje heilt! Dæ bli no frøktle dyrt!

J: Jammen, hvis du får gratis boplass OG deler på turen nedover, blir det jo ikke mye i det hele tatt!

P: Meinn e veit isje heilt! E ska snakk mæ Terje. E tru han ska noråver! MEN DU? Vess e kjæm så kainn vi isje va ovænna!!

J: Eh? Vi er da ikke uvenner, jeg har bare ikke så mye å snakke med deg om!!

P: Men e ha jo isje jort de nåkko som helst, jordbær! *spille dum*

J: Uuuuuhm... Jaha? Hvis du SIER det så! *sur*

P: Ja, e ha jo isje dæææ!

J: Neivel, da så....? (På dette tidspunktet lurer jordbær på om sånne elementære ting som "konemishandling" og "psykisk tortur" av barn ikke er "noe som helst"... Og sukker RIMELIG oppgitt.. Men iom at at hun vil beholde husfreden til etter navnefest.. stopper hun - som vanlig opp og lar han holde på..)

P: E ska reng de i mårro og sei om e kjæm eller isje!

J: Jaja.. gjør det.. hadet..

P: Ja, no må du isje bli SUR om e isje sjæm, saint?!"

J: Eeeeh.. Nei? Jeg bryr meg da ikke om du kommer eller ikke.

P: Fint... Ha dæ!

Evelina:

Fordi samboern mente at vi måtte invitere han.. Fordi HAN vil være kompis med faren min.. Han er ikke så tøff i trynet at han støtter samboern sin i akkurat dette.. Fordi foreldrene hans og pappa nesten er naboer.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud, du har gjort din del. Hadde jeg vært deg hadde jeg bare krysset fingrene for at han syns gratis biltur og fri overnatting blir for dyrt slik at han holdt seg hjemme......

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine:

Første bæsje_bleie_ siden hun var 6 uker!

Svisker er genialt! Startet å gi henne litt sviskesaft i går. (prøvd malt og laktulose uten hell..)

Og så det trynet.. Matet henne idet det kom et kjempebrak.. Hun ser opp på meg, rister på hodet og sier "brrr".. Og så ligger hun der, helt forvirra! Hihihi.. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ISKALDT!

Pakket baby inn i body, bukse, strikkejakke, sokker, tykt fleeceteppe og dyne! BRR! Baby må lide for at mamma fryser *engle*

Navnefest på lørdag.

Tusen ting som må gjøres. Huset ryddes, fliseleggingsjobb må fuges og silikoneres, akvarium må flyttes og rengjøres, kjøkkenbord+stoler må kjøpes og LCD-TV skal i hus.

Heldigvis er alt i orden med festen! :D

Vi bare møter opp, spiser og drar.. Deilig.

Mamma insisterte på å holde en tale. Og det skal hun få lov til.

Kjolen hennes er i hus. Dressen min er i boks, skulle hatt en tynnstrømpebukse, men det glemmer jeg sikkert av. Håret skulle vært farget, men det glemmer jeg vel også.

5,2C og regn.. FYFAEN! Siste vi trenger er snø på navnedagen.

16,5C inne.. må prøve å få den babydingsen i søvn igjen, slik at jeg kan rydde her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dro gubben for å levere inn gammel vaskemaskin, handle kjøkkenbord, stoler, spisebrikker, DVD-hylle, TV-benk og romdeler! Phew!

Lurer på om dette går bra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk.. TV-bord strøket av listen. Det vi ønsket oss i krom og sort glass, er for lite for forsterkeren vår! Typisk!

Løpe opp og ned trappa 20-30 ganger med tunge ting=fin trim! *pese*

Babysøte ligger og ser på BabyEinstein og småsutrer. Hadde håpet på at hun sovnet, men det gidder vi tydeligvis ikke! HIhi. Koseklumpen har nettopp fått en posjon svisker..

Laaalalaaa.. Tror kanskje jeg fant noe som kan passe.. Men det kan bli en smule rotete på stua med mørkegrå DVD-hyller, glass, stål og brunsorte tredetaljer på en TV-benk.Hmmmmmm...

Endret av jordbær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DVD-er med figurer og leker som flyr over skjermen med klassisk musikk i bakgrunnen.

Lære barn tall, farger, ord osv.. Dette er for babyer og er bare kontraster og slikt med musikk. Ikke tale ord osv.

www.babyeinstein.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? :) Er jo fint for dem. Mozarteffekten er jo godt studert og rimelig bevist. Dessuten ligger hun og ser på TV-en når hun har mulighet til det. Skal jeg sette skylapper på henne?;) Lys er spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åja! Glemte hele poenget mitt med greia. :ler:

Hun er så skjev i hodet at det er litt krise.. Og TV-en er det eneste hun snur seg etter. Så derfor får hun ligge og studere TV-en noen timer i løpet av dagen. (Hun blir rasende hvis vi legger henne på siden, noe kiropraktor sier er den viktigste stillingen for henne akkurat nå, slik at nakken og hodet blir mer normalt igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DRITT!

De hadde ikke DVD-hyllen i riktig farge. Da må jeg plukke bort halvparten av DVD-ene igjen..*sukk*

OG! Mannen glemte romdelergreia! :( JAMMEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN! TRENGER DEN FFS!

Jaja.. Han fikk iallefall med seg kjøkkenbord og stoler..sukk.. En begynnelse, selv om jeg er litt frustrert og smådepp over å enda ikke få nok oppbevaringsplass! Vi trenger det sårt.. Mer enn noe kjøkkenbord og TV-benk, faktisk! *snufs* Kommer til å bruke kjøkkenbord til oppbevaring. Det er nok det som skjer. Be meg ta bilde av den om ei uke. Vedder rævva mi på at den er full av skrot! FAEN ALTSÅ! Jeg trenger den hyllegreia til babymokkelting som flyter overalt!

*sparke hardt i veggen* *furten 3-åring som ikke fikk sjokoladen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,5 stoler bygd! 2,5 igjen. TV-bordet er ferdig.. Kjøkkenbordet var ødelagt.. Det er typisk! Gubben er og bytter det nå da. MEN HVA SØREN HJELPER DET?

Rekker ikke ordne huset til i morgen :(

Jeg må:

Tømme akvariet, rengjøre og flytte det(kjøkkenbord skal stå der)

Flytte kjøleskap på gjesterom

Bygge kjøkkenbord

Bygge stoler

Flytte tv over på nytt bord

Flytte gamle TV-bordet på gjesterom

Fuge siste del av flisene

Silikonere fliser

Rydde bad (Brette klær)

Vaske hele huset(Går jo raskt nok det da, bare jeg får resten ferdig først!

Jeppjepp.. Grunnen til at dette gjøres i siste liten, er fordi jeg ikke kan gjøre ting mens Pernille er våken. Det er litt vanskelig... Og samboern hadde først feriedag i dag.. Og kom ikke hjem før rundt 1800...Heldigvis er huset ganske ryddig, sett vekk fra møbelsnekkeriet som foregår i hele 2.et... Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...