Gå til innhold

Dagbok:)


jordbær

Anbefalte innlegg

Har du noe sånn ca peil på når i verden det vil bli...?

Emh.. Tingen er at vi har et gjesterom. Det er fyllt opp til randen med ting nå. Og boden inne er stappfull.. Boden ute er full av det gamle kjøkkenet vårt.. Samboern har et sykt "jeg skal lage kattemøbler"-prosjekt i hodet.. :overrasket:

Så jeg har ingen plass å sette den. :forvirret:

Skal si i fra, jeg.. Må ta et basketak.. kanskje få fjernet noe fra uteboden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:grine:

Slemme bebisen har tydeligvis ikke snudd seg med noe hode ned, enda! Lå med hodet ned sist jeg var hos legen, men nå får jeg KJEMPEVONDE spark rundt blæra mi! :grine::grine: Er forsåvidt ikke sikker på at det er spark da. For det kjennes egentlig ikke slik ut. Bare sånn plutselig kjempevondt i 1-2sek.

Er så ille at jeg nesten bare detter sammen til tider. Type intense UVI-smerter. Dustebebi! Være snill med mamman sin som låner ut midlertidig boplass.. :frustrert:

Er så trett! Zzzz... Sover ikke så godt på natta lengre.. ingen grunn, bare får ikke sove. Gleder meg litt til fredag, for da kan jeg sove lenge når jeg først sovner! :)

Dagens sutring ferdig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Slapp av, lille venn, babyen din kan fint snu seg til førsteleie ennå. God tid :)

Og om hun ikke gjør det, går det fint det også. De små stikkene du snakker om er det sannsynligvis ikke babyen din som lager, men hormoner og muskler og alt det andre spennende som skjer i gravide kropper ;)

Om et års tid kommer du til å savne magen din, så nyt din første graviditet og utnytt til fulle at du har babyen på innsiden og fremdeles kan både dusje og handle når du vil........ :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke så mye mage å skryte over da.. Hehe.. Koselig med baby på innsiden, når den oppfører seg fint! :D Men ikke når det gjør vondt.

Bare oppføre seg til 25.juni.. (Jada.. treuker før termin, men vi har avtale om at hun kommer da.. for det er 1,5uke før mensterminen min) Så kan hun komme ut og terrorisere mammaen sin i stedet.

*gjeeesp*

Vil hjem og sove. Jobb er kjedelig i dag. Ingenting å gjøre! Hmf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkbla:

Fant nettopp ut at ahus ikke har lystgass!

:grine: Jeg som ville ha en morsom fødsel! (Egentlig var det vel eneste alternativet innenfor smertelindring jeg kunne tenkt meg.. Klare selv! Uten noe greier.. Men man kan vel få ha det litt morsomt, når verden egentlig er for jævlig.. :sjarmor: )

Får vel klare meg med vann og akupunktur i stedet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

:ler: vær åpen for alle alternativer du, dumt å låse seg fast i noe når man ikke aaaaner hvordan opplevelsen vil bli. Det ville vært skikkelig kjipt å gått på et "nederlag" om du hadde vært innstilt på 100% naturlig fødsel, og et eller annet skulle skje :)

Dessuten får du ikke baby før i juli ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysj på deg, heks! Hihi. Har du DATO for når det skjer også, eller? ;)

Klart jeg er åpen for det meste. Men det er greit å ha et slikt utgangspunkt. Jeg mener.. Selvfølgelig tar jeg i mot en epidural hvis det er _nødvendig_. Men jeg vil gjerne klare på egen hånd og kjenne at min kropp klarer å takle smertene selv. For jeg vet at jeg har en enorm smerteterskel i forhold til andre. Men alt kan jo skje! :)

Heia grooo-søte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og kjeeeede meg på jobb - igjen. VELDIG lite å gjøre. Gleder meg til i morgen. Da har jeg fri(Les:Sykemeldt). Skal sooove lenge og så hvis jeg får det over meg, kan det hende at jeg tar et skippertak på stua. Greit at samboern vasker for oss. Det setter jeg kjempestor pris på.. Men vi damer er jo ikke akkurat nådige når det gjelder hvor nøye det blir gjort..Tihi. Og så må jeg rydde matskapet. Det er så fullt at ingenting får plass! :-o

Hmm.. I.flg. Mens-terminen min, er jeg faktisk 31 uker på vei i morgen(UL=30 uker på søndag)! EEEK!

Har foresten blitt rimelig sikker over at det er snuppa som lager instant-vondter mellom stortærne ;D Rampejenta. Hun har vært snill i dag, heldigvis. Men jeg har matet henne godt med olivenbrød og sjokolade O:)

Ganske sikker på at hun ligger med baken ned, enda. Kjenner ingen stump under ribbeina mine lengre. Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest noe om setefødsler?

Nææh.. Men hun har vel en uke eller tre å snu seg på? :)

Kjente jo stumpen ved ribbeina senest for ei uke siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Joda, men det er slettes ikke sikkert at hun gørt det......

Lillemann satt i seteleie fra uke tredve, og alle jordmødre og leger sa at han kom til så snu seg, det var fremdeles tid.....

Men neidda....

Så det jeg egentlig vil frem til er at det er mulig å gjennomføre en setefødsel OG overleve det helt fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse:

Hun har snudd seg! Flink pike!

Lurer på om hun ligger sidelengs..hihi.. Kaver iallefall noe enormt rundt.. :ler: Morsom følelse!

ÅÅH! For en DEILIG dag!

Hadde store planer om rengjøring av leilighet i dag. Men fikk ikke gjort så VELDIG mye, før bekken sa i fra hvor det var plassert. ;)

Men!

Sengetøy tatt av seng

Sengetøy i vaskemaskin

Oppvask ut av oppvaskmaskin

Skittenkopper satt på plass I oppvaskmaskin

Ryddet kjøkkenskap

Ryddet litt rundt om kring

Tørrmoppet gulv (Skulle egentlig vaske, men den første rundten var visst nok for meg i dag.)

Fikk sovet LENGE! Sett bort fra den forbanna pollentingen er dagen nesten perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke nyte sola.. Deilig med sol, er ikke det.

Men pollenallergien er teit.. Tihi.

Bygge rede! Vaske babyklær. Fått streng beskjed om at nye klær må vaskes.. hmf!

Har kjøpt:

9 bodyer i str 56, hvor av 2 er uten armer.

2 bodyer i str 68 med armer.

4 luer i tynn bomull i str 50-56

1 lue i tynn bomull i str 68

En del kjoler og noen bukser og gensere..Regner med at det kommer en haug fra familie. Hvis ikke er butikken åpen etter fødsel også! :D

1 tykkere bomullsdress til litt kaldere dager.

Vogn (Teutonia Mistral S)

Stelleveske (Allerhand messenger)

Bilstol (Recaro pro racer-greie)

Dyne (I dun, liten, til vogn)

Pute (I dun)

Lammeskinn(Får av søstra)

Vogge (Får låne av søstra)

Bleiebøtte (Får av søstra)

Bæresele (Baby björn)

Fleecetrekk til bæresele (Baby björn)

Vippestol (Fisher price, huskestativ som går på batteri og blinker/spiller og gudenen vet hva. Kan brukes fra de er pittesmå)

Ammeinnlegg (Engangsgreie med sånn som jeg har hørt er smart, fordi det blir gel av melk.. og ikke lekker)

Smokker (Alle mulige typer..O_o)

Smekker (8 stk)

Digitalt babytermometer

Pimpette til medisin

Babymedisinskje

Negleklipper

Trenger:

Flere sokker(Har bare tre par + en strømpebukse)

Noen par tynne votter i bomull

Flere tepper! Har kun et kremgult helseteppe.

Seng

Gulpekluter

Babygym

Stellebord

Madrass til seng

Div babyprodukter, som jeg ikke helt vet hva er enda. Type bleier, zinksalve, olje til bad, lotion, babyparacetstikkpiller, babyq-tips? Vet da søren hva de søte små trenger.

Søte baby ligger og sparker meg i ribbeina igjen. Fint er det! :) Nå tror jeg ikke det er plass til at livmora vokser så mye mer.. for den kjenner jeg 2cm under solar plexus når jeg ligger. tihi! Noe inni der er svært! Om det er fostervann eller baby.. vet da søren.. Menmen.. Hun koser seg iallefall i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...