Gå til innhold

Ønskeliste


Lucky?

Anbefalte innlegg

Samboeren min mener det er frekt å sende rundt ønskelister på mail til foreldra våres. Jeg synes det er helt natulig. Bedre å gi beksjed hva vi ønsker oss da, så slipper vi alt jalla.

Hva synes dere?

Endret av Lucky117
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg haddde nok stusset litt over å få ønskelister fra andre enn barna mine, for det er ikke vanlig å sende ønskelister til jul, men det er ikke sikkert jeg hadde tatt det ille opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke noen gjorde slikt, og første reaksjonen min er at ja det er frekt. Spør de deg hva du ønsker deg kan du svare, men ellers bør du være glad for det du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke snakk om å sende til alle da, men til mamma og pappa og svigers...mamma og pappa synes det er flott å få ønskelister, men samboeren min likte ikke at vi skulle gi svigers noen liste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke samboeren din det, syns jeg du bør respektere dette. Det er tross alt hans foreldre, og han bør da få litt å si han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er barnslig, rett og slett. Og kanskje bittelitt grådig. Hvis noen spør, er det greit, men å sende pr. mail går over en grense hos meg, i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må folk roe seg ned her da. Er vel ikke frekt eller folk kan vel ikke kalles gjerrig for man sender ut ønskeliste? Jeg ber alle jeg skal kjøpe gave til om å sende meg ønskeliste og jeg sender til de som kjøper til meg. Det er jo en fin måte å gjøre det på synes jeg. Har aldri fått noen reaksjoner på det, er jo fint for de som skal handle og vite hva vi ønsker oss da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må folk roe seg ned her da. Er vel ikke frekt eller folk kan vel ikke kalles gjerrig for man sender ut ønskeliste? Jeg ber alle jeg skal kjøpe gave til om å sende meg ønskeliste og jeg sender til de som kjøper til meg. Det er jo en fin måte å gjøre det på synes jeg. Har aldri fått noen reaksjoner på det, er jo fint for de som skal handle og vite hva vi ønsker oss da.

En sak er når noen ber om ønskeliste, en annen ting når man sender uoppfordret. Veldig stor forskjell spør du meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit med ønskelister. Vi praktiserer det selv, men muntlig da. Jeg pleier å spør både mamma, mine søsken og alle tanteunger hva de ønsker seg til jul, og samtidig forteller jeg de hva jeg ønsker meg. Skjønner ikke at det skal være så frekt, enten det er muntlig eller skriftlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit med ønskelister. Vi praktiserer det selv, men muntlig da. Jeg pleier å spør både mamma, mine søsken og alle tanteunger hva de ønsker seg til jul, og samtidig forteller jeg de hva jeg ønsker meg. Skjønner ikke at det skal være så frekt, enten det er muntlig eller skriftlig.

Er ikke frekt ås lenge de du skal kjøpe til har bedt om det, men det er frekt om du sender ønskeliste uten at de har bedt om ønsker. Utrolig stor forskjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix
nå må folk roe seg ned her da. Er vel ikke frekt eller folk kan vel ikke kalles gjerrig for man sender ut ønskeliste? Jeg ber alle jeg skal kjøpe gave til om å sende meg ønskeliste og jeg sender til de som kjøper til meg. Det er jo en fin måte å gjøre det på synes jeg. Har aldri fått noen reaksjoner på det, er jo fint for de som skal handle og vite hva vi ønsker oss da.

Det er en forskjell på å sende når man er bedt om det og på å gjøre det uoppfordret. Ja, det er frekt og barnslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi synes ikke det. Mye bedre det, enn å få og kjøpe noe som ingen vil ha. Vi pleier å spørre rundt i familien, og noen ganger sender vi en liste på mail eller noe også. Problemet i dag, er jo at folk har alt de skal ha og enda mer til, og sjelden ønsker seg noe.

Å da nevne den boken eller cd-en eller deler til et servise man ønsker seg, er ikke frekt i det hele tatt synes jeg. Jeg setter stor pris på når jeg får en ønskeliste jeg kan gåp ut i fra i hvert fall. Samme til bursdager, spør alltid og synes det er fryktelig irriterende å ikke få noe svar.

Foreldre som lar barna sine ønske seg ting til tusenvis av kroner av fx tanter og onkler, derimot, det synes jeg er litt frekt. Julegavehysteriet som helhet har tatt fullstendig av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sender ønskeliste til foreldrene våres.

fordi de ber om det.

vedlig greit for dem å vite hva vi ønsker oss da.

jeg og ei vennine bytter også ønskelister..

så vi vet hva vi skal kjøpe til hverandre.

Synes det er veldig greit at folk kommer emd ønskelister

så blir det lettere å handle til dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Madeline

På meg så virker det frekt å sende ønskelister til noen uten at de har bedt om det. At unger gjør det er greit, men ikke voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt en til mamma og pappa - på mail. Jeg er 24.

Tipper jeg r helt grusomt frekk og barnslig jeg da :roll: - og de har ikke bedt om det engang!!! :overrasket:

Jeg tror aldri mine foreldre vil oppfatte barna sine som frekke, og kan ikke se noe galt i å gjøre det. Jeg regner jo sterkt med at jeg får julegave® av de, og når vi er ute og handler sier jo både foreldre og barn at "sånn ønsker jeg meg" og sånn. Ser ikke helt den store forskjellen.

Men når samboeren til trådstarter sier han ikke ønsker at det skal sendes svigers synes jeg det er helt i orden. For man kjenner sine egne foreldre best som regel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på familien om det er frekt eller ikke. Tror min mor hadde syntes det var helt greit hvis jeg hadde sendt henne en mail nå og nevnt at jeg ønsket meg sånn og sånn. Men det er kanskje fordi hun allerede har spurt da. Og spør hvert år, egentlig.

Send liste til dine foreldre, og ikke til hans. Hvis de spør senere, så sender du bare en oppdatert liste til dem også. Kanskje de allerede har pønsket ut noe, og da blir det bare pinlig for alle parter hvis du sender en liste ubedt.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...