Gå til innhold

Kjenner du noen nordmenn(kvinner) under 25 år som røyker idag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 26.7.2022 den 5.14):

Kjenner mange unge som røyker, spesielt jenter.

Dama mi er 24 år og røyker. Mange av venninnene hennes røyker også. Og av de som ikke røyker fast er det mange som snuser. Hun har også ei venninne som er gravid med nr. 2 nå, hun røyker fortsatt… 

Min lillesøster på 22 røyker, og damas to yngre søstre røyker. Ho ene er ikke 18 enda! 

Anonymkode: b82ff...297

Virker som det er flere jenter enn gutter som røyker, lurer på hvorfor det er slik. Hvor i landet er dette da? Hva synes du om at dama røyker, eller røyker du selv også kanskje?

Søsken påvirker vel hverandre, eller det er vel lettere å begynne når eldre søsken røyker, spesielt mtp foreldre, enklere å kunne si at ho røyker også, hvorfor blir dere ikke sure på ho😄

 

Anonymkode: df1c7...ce0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Loublover
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du jente selv? Virker som det nesten er flere jenter enn gutter som røyker, lurer på hvorfor det er slik.

Er dere typisk etablert med barn osv? Hva jobber dere med?

Anonymkode: df1c7...ce0

Ja jeg er jente. Røyk er en fin måte å passe vekta på så kanskje derfor det er flere jenter som røyker? Og så er jo røyk veldig godt igså da😊

Jeg har ikke barn, men flere av mine venninner som røyker har barn.

Vi jobber med forskjellige ting, alt fra helsevesenet til regnskap og noen studerer også fortsatt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen som røyker, i dag er vel det bare de med lav utdanning som røyker? Fikk sjokk i Spania i sommer, når man ikke har vært der på noen år, folk røyker jo over alt. Grøss. 

Anonymkode: a6fae...d02

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.7.2022 den 5.59):

16 år er ekstremt ungt. Har du vurdert å gå til foreldrene?

Anonymkode: df1c7...ce0

Ikke så ekstremt ungt i denne sammenhengen da, men...

Foreldrene er klar over at de røyker, og at dette allerede har foregått i godt over ett år nå. 

Anonymkode: 96f24...038

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loublover skrev (1 time siden):

Ja jeg er jente. Røyk er en fin måte å passe vekta på så kanskje derfor det er flere jenter som røyker? Og så er jo røyk veldig godt igså da😊

Jeg har ikke barn, men flere av mine venninner som røyker har barn.

Vi jobber med forskjellige ting, alt fra helsevesenet til regnskap og noen studerer også fortsatt 

Oki, men Fungerer det ikke å passe vekta ved å trene da? Det er vel også veldig sosialt og koselig når dere er så mange i samme krets som røyker, tenker jeg?😄

ikke vurdert å gå over til damp da? Er kanskje ikke like godt det:/ mye røyker du ca om dagen?

Er vel ikke så lett å slutte selv om en har små barn, men røyket vel ikke mens de var gravide? Hvor i Norge er dette egentlig?

 

Anonymkode: df1c7...ce0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurven

Kjenner noen få, men har sett mange unge som røyker, verden går ikke så mye fremover på det området 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke så ekstremt ungt i denne sammenhengen da, men...

Foreldrene er klar over at de røyker, og at dette allerede har foregått i godt over ett år nå. 

Anonymkode: 96f24...038

De fleste som begynner å røyke gjør vel det på ungdomsskolen, så å røyke dom 16 åring er ikke ekstremt ungt nei! Kjenner flere som begynte i 12-13 års alderen, og til og med ei som begynte da ho var 11… 

Anonymkode: b82ff...297

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Virker som det er flere jenter enn gutter som røyker, lurer på hvorfor det er slik. Hvor i landet er dette da? Hva synes du om at dama røyker, eller røyker du selv også kanskje?

Søsken påvirker vel hverandre, eller det er vel lettere å begynne når eldre søsken røyker, spesielt mtp foreldre, enklere å kunne si at ho røyker også, hvorfor blir dere ikke sure på ho😄

 

Anonymkode: df1c7...ce0

Av de jeg kjenner tror jeg det er omtrent like mange gutter som jenter som røyker. Men jentene begynner vel ofte litt tidligere. 
Vi bor i mindre by på indre Østlandet. 
 

Jeg syns det er helt greit at dama røyker! Ho har jo gjort det så lenge vi har kjent hverandre, og jeg syns hun kler det. Jeg røyker selv også, men jeg er over 25 år da 😂

Ja, er nok enklere for yngre søsken å begynne når storesøsken allerede røyker. Men uansett tror jeg ikke foreldre og søskens holdning har så mye å si hvis noen begynner å røyke. Er lett å bli avhengig, og da er det jo ikke så lett å slutte igjen 🤷🏼‍♂️

Anonymkode: b82ff...297

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg høyt utdannet og røyker. På jobben er det kun noen få som vil vise at de røyker og gjemmer seg bort/smugrøyker. Jeg og noen til står for at vi røyker og gjemmer oss ikke bort ute. 

Anonymkode: 92086...47b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner noen på min alder, 87’ ere😊 Men de fleste som er nikotinavhengige under 50 snuser

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ingen i den aldersgruppen som røyker. Har observert noen unge som tar seg en røyk på fest, men aldri til vanlig. De jeg vet om som fremdeles røyker, er innrøkte eldre damer som sitter og damper. De har vel gitt opp å prøve å slutte, tenker jeg. Heldigvis tar de stort sett hensyn, og de føler seg nok som noen rariteter.

 

Anonymkode: 550f3...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Selv er jeg høyt utdannet og røyker. På jobben er det kun noen få som vil vise at de røyker og gjemmer seg bort/smugrøyker. Jeg og noen til står for at vi røyker og gjemmer oss ikke bort ute. 

Anonymkode: 92086...47b

Hva er alderen din/deres da og hva jobber du som? Inntrykket er st det er mange som gjemmer seg litt bort og kanskje bare røyker hjemme. Tror noen synes det er flaut å røyke, jeg vet ikke. 

Anonymkode: df1c7...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Av de jeg kjenner tror jeg det er omtrent like mange gutter som jenter som røyker. Men jentene begynner vel ofte litt tidligere. 
Vi bor i mindre by på indre Østlandet. 
 

Jeg syns det er helt greit at dama røyker! Ho har jo gjort det så lenge vi har kjent hverandre, og jeg syns hun kler det. Jeg røyker selv også, men jeg er over 25 år da 😂

Ja, er nok enklere for yngre søsken å begynne når storesøsken allerede røyker. Men uansett tror jeg ikke foreldre og søskens holdning har så mye å si hvis noen begynner å røyke. Er lett å bli avhengig, og da er det jo ikke så lett å slutte igjen 🤷🏼‍♂️

Anonymkode: b82ff...297

På hvilken måte kler hun å røyke? Hvordan ser hun ut? Er jo endel som synes jenter og sigaretter er sexy, men det spørs ofte litt type jente det er:)

Anonymkode: df1c7...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig noen som røyker i det hele tatt lenger? 

Anonymkode: c4131...503

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 24.7.2022 den 19.17):

Studerer noen av disse på universitet?

Anonymkode: 6449f...148

Ja, alle sammen. Hvordan er det relevant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det egentlig noen som røyker i det hele tatt lenger? 

Anonymkode: c4131...503

Hvilken verden lever du i?

Anonymkode: df1c7...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loublover
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Oki, men Fungerer det ikke å passe vekta ved å trene da? Det er vel også veldig sosialt og koselig når dere er så mange i samme krets som røyker, tenker jeg?😄

ikke vurdert å gå over til damp da? Er kanskje ikke like godt det:/ mye røyker du ca om dagen?

Er vel ikke så lett å slutte selv om en har små barn, men røyket vel ikke mens de var gravide? Hvor i Norge er dette egentlig?

 

Anonymkode: df1c7...ce0

Ja det er sosialt å røyke, men jeg røyker jo for min egen del.

Nei vaiping er ikke noe for meg. Jeg røyker veldig mye, mye mer en de fleste venninnene mine. Jeg ligger på 3-5 pakker om dagen.

Ingen av de sluttet helt å røyke når de var gravide, men de prøvde å begrense røykingen.

Vi bor i og rundt Oslo 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loublover
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Selv er jeg høyt utdannet og røyker. På jobben er det kun noen få som vil vise at de røyker og gjemmer seg bort/smugrøyker. Jeg og noen til står for at vi røyker og gjemmer oss ikke bort ute. 

Anonymkode: 92086...47b

Samme her 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...