Gå til innhold

Kjenner du noen nordmenn(kvinner) under 25 år som røyker idag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

LOL nei. Kjenner ingen under 40 som røyker. 

Anonymkode: 08087...f44

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Skremmende observasjoner, var det flest jenter eller gutter?

Anonymkode: df1c7...ce0

Tror det var ganske likt fordelt mellom kjønnene.

Anonymkode: 967e7...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig mange som kun røyker i fylla. 

kjenner personlig ingen som røyker som er under 30, men kjenner flere med snus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange unge og litt eldre som røyker. Mange med universitetsutdanning og mastergrad. Alle veldig oppegående mennesker. Det er dumt å røyke mtp helse, men det meste er jo skadelig i dag. Kjenner mange som spiser usunt og som aldri trener, men som er lykkelig likevel. Mange ønsker å leve livet nå og ikke når de blir gamle og syke uansett. De fleste dår jo en eller annen form for kreft uansett. 

Anonymkode: 2b0aa...ce6

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (9 timer siden):

veldig mange som kun røyker i fylla. 

kjenner personlig ingen som røyker som er under 30, men kjenner flere med snus.

Snus er mer vanlig enn røyk ja. De fleste jeg kjenner som snuser røyker i fylla da.

Endret av TinaEmilie98
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det var jo uansett gammeldags og rart for nesten 20 år siden allerede. Vi hadde kun en eneste røyker og snuser i klassen (samme person) av over 20 elever.

Anonymkode: 07750...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken bygd? Er vel kanskje mer vanlig på bygda.

Anonymkode: df1c7...ce0

Kjenner ingen, men ser flere unge særlig jenter som røyker. Bor i Oslo

Anonymkode: f20a1...809

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke så mange i den alderen, men har fortsatt inntrykk av at der er vanlig. Det er liksom enten snus, eller røyk. det er nok mange som røyker mest i helgene. Men, det som har forandret seg, er vel at ungdommen har mer å finne på enn å stå å henge foran butikken nå, så dermed så ser vi de ikke så tydelig som da vi selv var unge. Sånn sett er det kanskje mer synlig på bygda?

Anonymkode: 24288...32e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.7.2022 den 1.32):

I følge SSB er det fortsatt noen få unge som røyker av og til, og noen ytterst få som røyker daglig, men det blir stadig færre.

Anonymkode: ac7d6...dc9

Det er nok mange som ikke svarer ærlig på sånne undersøkelser også. Veldig mange som sier at de røyker «av og til» er egentlig dagligrøykere. Det er bare at det å røyke «av og til» er mer akseptert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange unge som røyker, spesielt jenter.

Dama mi er 24 år og røyker. Mange av venninnene hennes røyker også. Og av de som ikke røyker fast er det mange som snuser. Hun har også ei venninne som er gravid med nr. 2 nå, hun røyker fortsatt… 

Min lillesøster på 22 røyker, og damas to yngre søstre røyker. Ho ene er ikke 18 enda! 

Anonymkode: b82ff...297

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis på 31 pumper. Ei venninne på 35 røyker. Pappa som nærmer seg 70 og venneparet hans røyker. Svogeren min. Tanten min. En annen kamerat. Hun som var gift med onkelen min. Og samme onkel 😂 to av fetterne mine, der han ene er narkoman. Han fetteren min som "bare" røyker, altså ikke ruser seg er 27. Mannen til ei jeg jobba med starta og røyke igjen nå, etter at de to slutta sammen pga hun ble gravid. At de skulle motivere hverandre. Og dama til eksen røyker. Og en tidligere party kompis røyker. 

Sykt Mangen når jeg faktisk sitter og tenker meg om 😂🙄

Men ser helst fylle røyking hos de yngre. Jeg røyka før, men snusa siden jeg var 21 og er nå snart 30. 🤔 Kan røyke litt innimellom, er godt en sjelden gang. Sitte ute enten på morning eller noe og ta et par trekk til kaffen☺️ Men sjelden. Har en røykpakke liggende men glemmer jo at den er der. 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker av og til… Sånn ca 30 ganger om dagen 😂

Anonymkode: b82ff...297

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 24 og har røyket fast siden jeg var 16, samme med venninnene mine også nesten alle røyker

Anonymkode: 4ec78...938

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loublover

Nå er jeg riktignok 26, røyket siden ungdomsskolen. Alle jenter i min omgangskrets (22-30) røyker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på videregående(gikk ut i 2020), røykte mange av guttene som gikk bygg. Husker jeg gikk forbi de når jeg skulle på skolen. Jeg kom på sekundet tidsnok og de stod i en klynge og røyka. 

Anonymkode: 677fa...5ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er 24 og har røyket fast siden jeg var 16, samme med venninnene mine også nesten alle røyker

Anonymkode: 4ec78...938

Er vel ofte slik at en blir påvirket av hva venninner gjør osv, også er det jo koselig og sosialt å røyke:)

Hvor i landet er dette? Hva jobber dere som og har dere barn?

Anonymkode: df1c7...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loublover skrev (15 timer siden):

Nå er jeg riktignok 26, røyket siden ungdomsskolen. Alle jenter i min omgangskrets (22-30) røyker

Er du jente selv? Virker som det nesten er flere jenter enn gutter som røyker, lurer på hvorfor det er slik.

Er dere typisk etablert med barn osv? Hva jobber dere med?

Anonymkode: df1c7...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har aldri på de 12 åra jeg har jobbet på ungdomsskole sett/ hørt / tatt noen  i smugrøyking.

Er snus  som er greia( og smugle energidrikk inn på skoleområdet)

Er visst gammaldags  og ukult å røyke🙈🤷‍♀️

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...