Gå til innhold

Hvor i Norge bor de mest uvennlige folkene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bergenserne har voldsom dialekt men er hyggelige og immøtekommende. Oslofolk er derimot høyst ubehagelige og lukkede.

Prøv med en enkel test:

Dra til Bergen og be om hjelp til å finne frem til X hotell for eksempel. De aller fleste vil hjelpe deg og slå av en prat.

Dra til Oslo og gjør det samme og de aller fleste vil se på deg som om du ba dem utføre en prostataundersøkelse på dem.

Anonymkode: ae96e...de0

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mardina skrev (10 timer siden):

Hæææ? Ka e d for nokke å si?!?! 😂

Ja, jeg er bergenser, men jeg er alltid hyggelig 😄

Alle bergenserne jeg kjenner er fine folk. I tillegg liker jeg dialekten godt.

 

Anonymkode: 29cb6...221

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At så mange sier Bergen skjønner jeg ingenting av. Der har jeg bodd i flere år, og bergensere er da bare fantastiske. Imøtekommene, positive og blide folk.

Personlig har jeg mye dårligere erfaring med Kristiansand. Jeg var nok uheldig med arbeidsplassen, men så mye baksnakking, utestenging og iskalde mennesker har jeg aldri vært borti på ett sted. 

Anonymkode: e770b...fa5

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange nordmenn er ikke vennlig av natur. De er skeptiske til de rundt seg og mange ser etter feil for å kommentere eller påpeke. Rett å slett for å rakke ned på personen. Veldig mye oppbygd indre agresjon kanskje eller sinne over ting.

Har man bodd i utlandet over en lengre periode og drar tilbake til Norge, så vil du oppleve hvordan nordmenn er i forhold til andre kulturer. Det er ganske skremmende hvor uvennlige vi faktisk er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Entern skrev (På 14.7.2022 den 13.01):

Lillehammer

 Få høre argumentene dine da!?

Anonymkode: d5174...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.7.2022 den 20.51):

Hehe.  Bergensere sier vel også chips i stedet for potetgull.

Anonymkode: 8b6b9...6e7

Jeg og sier chips og er også fra vestlandet. ☺️ Potetgull er østlandsk. Og vi sier snop, men ei venninne fra Stord sier godteri. Enten snop eller lørdagsgodt. Sistnevnte sier min mor som er østlending. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sansen for folk fra Sandefjord. Av en eller annen grunn. 

Bergensere har jeg litt blanda mening om. Hun som satt i skranken på legevakten i Bergen var sykt frekk og sånn. Sikkert ei som har jobba der lenge og er drittlei jobben sin. 🤔🤷🏼 

Mamma sier at når hun flytta fra øst til vest, så var det sykt forskjell på folkene. Hjemme der hun kommer ifra pratet alle med alle, til og med på bussen! Mens her virka det som om folk var skeptisk til nye folk og ønsket ikke og bli kjent. Merker det selv, på fester med mye nye folk at det er vanskelig og bli kjent, spesielt om de er fra byen. Jeg bor på bygd og er vandt med noe helt annet. 

Har godt inntrykk av de fra Florø☺️❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, var sikker på når jeg gikk inn på tråden at det kom til å stå Sunnmøre/Ålesund langt flere plasser😅 

Anonymkode: c36c6...2fa

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde Kautokeino var svaret. 

Anonymkode: c7cdb...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke sansen for folk fra Sandefjord. Av en eller annen grunn. 

Bergensere har jeg litt blanda mening om. Hun som satt i skranken på legevakten i Bergen var sykt frekk og sånn. Sikkert ei som har jobba der lenge og er drittlei jobben sin. 🤔🤷🏼 

Mamma sier at når hun flytta fra øst til vest, så var det sykt forskjell på folkene. Hjemme der hun kommer ifra pratet alle med alle, til og med på bussen! Mens her virka det som om folk var skeptisk til nye folk og ønsket ikke og bli kjent. Merker det selv, på fester med mye nye folk at det er vanskelig og bli kjent, spesielt om de er fra byen. Jeg bor på bygd og er vandt med noe helt annet. 

Har godt inntrykk av de fra Florø☺️❤️ 

Sandefjording her. Har hørt det flere ganger. ;) 

Anonymkode: 973f8...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sandefjording her. Har hørt det flere ganger. ;) 

Anonymkode: 973f8...e38

Nei, uffa 🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

 Få høre argumentene dine da!?

Anonymkode: d5174...eeb

Folk som har flyttet fra Lillehammer til Frogner har blitt overrasket over hvor lite snobbete Frognerfolk er ;) 

Lillehamringer er klikkete, snobbete, lukkete og generelt ikke spesielt hyggelige.

Treffer du en hyggelig lillehamring er sjansen stor for at personen er gausdøl, evt innflytter fra annen nabokommune.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kystnære strøk, og dalføra innanfor.

Anonymkode: 9f42e...024

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.7.2022 den 5.29):

Har hørt flere si min by, Sandefjord, er veldig sær og kald. Synes ikke det selv, selvfølgelig. ;) Har ikke tenkt på noen byer som spesielt uvennlige, men må si bergensere skiller seg negativt ut. Brautende, skrytete, ser KUN seg selv, Bergen er verdens navle, og den gruuuusomme dialekta. 

Anonymkode: 973f8...e38

Selvfølgelig er Bergen verdens navle! 😂😂 

Ellers er jeg ikke enig i at bergensere er skrytete og kun opptatt av seg selv. Da har ikke du vært mye i Bergen. Jeg er oppvokst i Bergen og jeg er både hyggelig, snill og stort sett blid. Og det har jeg inntrykk av at den jevne bergenser er også.

Min samboer som er fra en liten bygd på østlandet, har i hvert fall ikke klaget på de 7 årene vi har sammen 😊 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mardina skrev (12 timer siden):

Selvfølgelig er Bergen verdens navle! 😂😂 

Ellers er jeg ikke enig i at bergensere er skrytete og kun opptatt av seg selv. Da har ikke du vært mye i Bergen. Jeg er oppvokst i Bergen og jeg er både hyggelig, snill og stort sett blid. Og det har jeg inntrykk av at den jevne bergenser er også.

Min samboer som er fra en liten bygd på østlandet, har i hvert fall ikke klaget på de 7 årene vi har sammen 😊 😂

Bergensere ER skrytete, brautende og sjølvopptatte men de er OGSÅ vennlige og sosiale og utadvendte og sist men ikke minst VELDIG INKLUDERENDE så vil slett ikke kalle Bergen minst hyggelig nei 😊

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Trondheim. Bodd der i 14 år og aldri opplevd hvor vanskelig det er å komme innpå de. Ikke minst å bli kjent med de, det kan du bare glemme. Ting blir ikke bedre der oppe. Og du må ha Tesla til etternavn. Endte opp med ødelagt selvtillit og selvbilde av å bo der. Er selv østlending kanskje derfor. 

Anonymkode: b3355...29a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...