Gå til innhold

Hvor i Norge bor de mest uvennlige folkene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette blir kanskje litt "trangsynt" da jeg er her fra selv, men synes generelt folk fra romsdalen er overlegne, arrogante og heslige i måten de snakker på. Føler med en gang man kommer til sunnmøre er folk mye mer smilende og imøtekommende. 

Anonymkode: 4fdc4...24b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke Bergen i sin helhet er en uvennlig by, men har absolutt møtt min andel uvennlige bergensere likevel. Det er noe med måten de prater på.

Anonymkode: 7e680...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg synes ikke Bergen i sin helhet er en uvennlig by, men har absolutt møtt min andel uvennlige bergensere likevel. Det er noe med måten de prater på.

Anonymkode: 7e680...a5c

Hæææ? Ka e d for nokke å si?!?! 😂

Ja, jeg er bergenser, men jeg er alltid hyggelig 😄

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mardina said:

Hæææ? Ka e d for nokke å si?!?! 😂

Ja, jeg er bergenser, men jeg er alltid hyggelig 😄

Er kjempemange hyggelige! Har bodd der, og trivdes. Men man ser også mye spesielt når man jobber i butikk (utenfor Bergen), og bergensere skiller seg ut der altså... Om noe føler jeg det er de mest voksne som gjør dårlig figur da, ironisk nok. 

Anonymkode: 7e680...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.7.2022 den 19.53):

Hot dog? Må ikke si pølse, da blir de sinte i bergen, har jeg erfart. 

Anonymkode: 64236...fea

Hehe.  Bergensere sier vel også chips i stedet for potetgull.

Anonymkode: 8b6b9...6e7

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.7.2022 den 20.06):

Kristiansand.

Aldri opplevd mer innelukkede folk som bare hegner om flokken sin og nekter andre adgang.

Ellers bor jeg i Bergen nå (men er ikke herfra), og bergensere er jo det stikk motsatte altså. Dvs de kan være selvgode, det er jo endel av selvforståelsen her (Bergen mot verden liksom), men samtidig har Bergen vokst fram som den eneste ekte byen med handelskultur fra middelalderen av, med en svært internasjonal befolkning. Bergensere snakker, spøker og er småfrekke med alle, svært lett. Folk fra Kristiansand snur ryggen til.

Anonymkode: 12265...999

Kanskje det er deg det er noe med. Jeg har nemlig motsatt opplevelse med folk fra Kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.7.2022 den 21.36):

Bergensere er jo hyggelige! Oslo vil jeg si. Må legge til at jeg ikke har bodd noen av stedene :) 

Anonymkode: 8a12e...c16

Jeg har bodd på begge steder, Og som Bergenserne sa, så ville ikke Oslofolk a mingla med oss på samme måte som dem. Bare fordi de er litt brautende så er de også mer inkluderende enn Oslofolk! 

Anonymkode: 81a7e...61b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være Oslo. Veldig mye arroganse der som en her sier. 

Anonymkode: e1877...494

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molde. Bodd der ett år uten å bli kjent med noen.

Anonymkode: e8aec...e69

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd, besøkt og jobbet med mennesker fra stort sett hele landet. Moldensere er absolutt værst. Frekk, nedlatende og beint ut dum. 

Anonymkode: cc590...d40

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Molde. Bodd der ett år uten å bli kjent med noen.

Anonymkode: e8aec...e69

Bodde der i åtte år ute å egentlig bli kjent med en eneste moldenser. Alt jeg hadde av venner og kjærester på den tiden var andre tilflyttere.

Anonymkode: e667e...5d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (På 14.7.2022 den 13.01):

Lillehammer

Gulp! Jeg har ferieleilighet der og vurderer å flytte dit permanent. En dårlig ide? Hvorfor?

Anonymkode: fdb1c...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (20 minutter siden):

Kanskje det er deg det er noe med. Jeg har nemlig motsatt opplevelse med folk fra Kristiansand.

Har bare opplevd dette i Kristiansand, ikke andre steder jeg har bodd, heller ikke utenlands. :) 

Anonymkode: 12265...999

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gulp! Jeg har ferieleilighet der og vurderer å flytte dit permanent. En dårlig ide? Hvorfor?

Anonymkode: fdb1c...76e

Neida,er hyggelige folk der også👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristiansand/Sørlandet. Huff :(

Anonymkode: 12abe...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det har så mye med hvor i norge, men om det er en by eller en liten bygd. For meg er bygd vanskelig, for du er enten "godtatt" eller ikke, man føler seg veldig alene da, mens i en større by er det lettere. Noen vil si det motsatte. At man er kaldere i større byer og vanskeligere å komme inn på :) 

Anonymkode: 8a12e...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt flere si min by, Sandefjord, er veldig sær og kald. Synes ikke det selv, selvfølgelig. ;) Har ikke tenkt på noen byer som spesielt uvennlige, men må si bergensere skiller seg negativt ut. Brautende, skrytete, ser KUN seg selv, Bergen er verdens navle, og den gruuuusomme dialekta. 

Anonymkode: 973f8...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...