Aliquis Skrevet 17. juli 2022 #101 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 18.7.2022 den 1.26): Jeg tok det ikke opp. Jeg svarte på et spørsmål. Anonymkode: a26b4...00f Du svarte på et spørsmål ved å ta det opp. AnonymBruker skrev (På 18.7.2022 den 1.26): Vi skal ikke diskutere dem. Det er tips. Anonymkode: a26b4...00f Ok. Da må jeg få lov til å si at det er et dårlig tips, all den tid det er dårlige argumenter. AnonymBruker skrev (På 18.7.2022 den 1.26): Hvis du ikke er interessert i å lese hvorfor diskuterer du da noe du ikke er interessert i? Anonymkode: a26b4...00f Siter gjerne der jeg sier at jeg ikke er interessert i å lese. Jeg diskuterte heller ikke. Jeg undersøkte om premissene for en diskusjon var til stede, men det var de åpenbart ikke. AnonymBruker skrev (På 18.7.2022 den 1.31): Johannes åpenbaring kap 22. Livets tre. Tolkes som returen til Eden for de troende av de fleste teologer. Anonymkode: e6bcc...17e Det står da ingen ting der om at denne returen skjer når man dør. I bibelen er det vel mer som tyder på at man blir reist fra de døde når Jesus kommer tilbake. 3
Tanuki Skrevet 18. juli 2022 #102 Skrevet 18. juli 2022 hater ikke noe jeg aldri har trodd på, nei. Gud, jesus, bibelen er fullstendig irrelevant for meg.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #103 Skrevet 18. juli 2022 TS du slik du skriver er nettopp en av mine grunner til at jeg ikke tror på noen gud. I bibelen står det at du skal ikke dømme andre osv. Du skriver at ateister hater gud. Så du prøver å sette ord på at enten elsker du eller hater du gud. Jeg hater ikke noen gud, jeg tror ikke på noen gud. Jeg tror ikke det finnes noen gud , som syntes det er greit, å misbruke barn, bruke guds ord til å gi seg selv status og bestemme over andre, eller dømme andre. Jeg tror på mennesker og tenker at alle uavhengig av gudstro, kan velge å gjøre gode eller vonde gjerninger. Når kristne eller generelt troende, bruker sin gud til å gjøre dårlige handlinger, så er de for meg bare veldig dårlige fortapte mennesker. Skal vi nevne misbruk av barn osv feks? Jeg kan nevne ganske lang liste av onde handlinger troende mennesker gjør mot hverandre i guds tro. Men skal la det ligge. Men må også ta opp hets mot folk som bare elsker noen. Bare fordi de er av samme kjønn. Skam over barn med defekter, fordi de blir ansett som straff fra gud osv. Uten tanke på hva man påfører disse menneskene av livs kvalitet. Finnes det en god gud, så vil nok den guden bare at folk skal ha det bra. Men hvordan får man til det når man blir påført skam av normale og vanlige ting i livet? Hvor blir det av denne kjærligheten og nestekjærlighet kristne snakker så varmt om? Det kommer jo frem i TS at du også hater folk som ikke tror på en gud. Og hva har jeg gjort galt? Jeg har tatt vare på venner, og familie når de har vært syke og trengt noen å snakke med. Jeg kan til g med se igjennom til et menneske som har gjort dårlige handlinger mot andre. Og se hva de også sliter med.men jeg klarer ikke å se igjennom til et menneske som gjør dårlige handlinger mot andre og gjemmer seg bak sin gud. Det eneste jeg ser der, er en som liker makten det gir dem å gjemme seg bak guden sin. Bare for å ta et eksempel, knutby er et veldig godt eksempel på hva jeg sikter til. Der ble det begått drap, i misbruk av guds ord. Men det blir gjort mange andre små handlinger også. Jeg kjenner både gode kristne og dårlige kristne. Og eneste gangen jeg gar blitt ordentlig forsøkt rundlurt, var av en høytstående kristen. Han løy, fordi det ble lettere å få inn penger fra meg enn den som egentlig skylte pengene. Så å påstå at kristne er så skinnhellige og gode som de liker å fremstå som , virker ikke på meg. Det finnes minst like mye kriminalitet i kristne kretser som ellers i verden om ikke mer, iht barnemishandling og misbruk av barn og familier. Anonymkode: 5c5d8...df5 1
Rhodiola Skrevet 20. juli 2022 #104 Skrevet 20. juli 2022 Ryddet for avsporing, brukerdebatt, latterliggjøring, liberale holdninger til pedofili og siteringer av slettede innlegg. Rhodiola, adm. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå