AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #61 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det får konsekvenser når det blir involvert i politikk Anonymkode: 0f6b6...626 Får ikke alt som involveres i politikk konsekvenser? Anonymkode: a26b4...00f 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #62 Skrevet 13. juli 2022 K.B. skrev (8 minutter siden): Religion ER politikk. Se spesielt på Islam. Så det er farlig fordi det er politikk? Så det er politikk som er farlig? Anonymkode: a26b4...00f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #63 Skrevet 13. juli 2022 K.B. skrev (5 minutter siden): Men hadde religiøse mennesker fått viljen sin, så hadde det vært slik her også. I og med at religiøse har like forskjellige meninger og politiske ståsted som ikke-religiøse så gir den påstanden ingen mening. Ut over at det er basert på fordommer. Anonymkode: a26b4...00f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #64 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Se på usa. Dem begynner jo å bli mer og mer konservative pga kristendom kapitalisme. Anonymkode: 0f6b6...626 Fikset den for deg. Anonymkode: a26b4...00f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #65 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er ateist, hater ikke noen guder, fordi jeg tror ikke på de. Hater ikke ting som ikke finnes. Anonymkode: f51b9...63c Det har allerede vært diskutert i tråden fra før. Men det er fullt mulig å hate noe som ikke finnes. De fleste føler avsky og hat for Hitler. Hitler finnes ikke, knapt nok et minne en gang. Likevel føler folk hat for Hitler, noe som ikke finnes. Det finnes fortellinger om han, men Hitler som sådan finnes ikke. Det motbeviser din påstand at det ikke er mulig å hate noe som ikke finnes. Anonymkode: a26b4...00f 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #66 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I og med at religiøse har like forskjellige meninger og politiske ståsted som ikke-religiøse så gir den påstanden ingen mening. Ut over at det er basert på fordommer. Anonymkode: a26b4...00f Nettopp. Anonymkode: a5d0f...f97
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #67 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor får du det fra at jeg er troende? Om jeg er eller ikke er er ikke relevant. Anonymkode: a26b4...00f Ok, let med rephrase: Man kan ikke forstå ateisme med et utgangspunkt som troende. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når det er sagt så er det et merkelig premiss. Det betyr jo at en ikke kan diskutere kristendom ut fra et perspektiv som ikke-troende. Anonymkode: a26b4...00f Selvsagt kan man det. En slik diskusjon vil imidlertid være på et prinsipielt/teoretisk grunnlag. Som ateist ville det f.eks. ikke falle meg inn å påstå at jeg vet hvordan det oppleves å være troende, så høye tanker har jeg ikke om meg selv. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, ikke slik ateister tror himmel og helvete er i kristendommen. Det er en ateistisk myte. Anonymkode: a26b4...00f Hele poenget er at ateister flest ikke "tror" noe som helst om himmel og helvete, annet enn at de ikke eksisterer. Anonymkode: db253...dce 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #68 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det har allerede vært diskutert i tråden fra før. Men det er fullt mulig å hate noe som ikke finnes. De fleste føler avsky og hat for Hitler. Hitler finnes ikke, knapt nok et minne en gang. Likevel føler folk hat for Hitler, noe som ikke finnes. Det finnes fortellinger om han, men Hitler som sådan finnes ikke. Det motbeviser din påstand at det ikke er mulig å hate noe som ikke finnes. Anonymkode: a26b4...00f Men nå var nå Hitler et menneske som faktisk har eksistert, i motsetning til Gud, som er fiktiv og aldri har eksistert. Men du mener kanskje at Holocaust heller ikke skjedde? Anonymkode: db253...dce 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #69 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, let med rephrase: Man kan ikke forstå ateisme med et utgangspunkt som troende. Utdyp. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt kan man det. Helt enig! Men altså, ikke enig i premisset at det ikke skulle være mulig å diskutere tanker, opplevelser, og så videre. Vi er mennesker. Vi er alle skapt gjennom samme prosess. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hele poenget er at ateister flest ikke "tror" noe som helst om himmel og helvete, annet enn at de ikke eksisterer. Anonymkode: db253...dce Da har du misforstått det jeg skrev. Jeg skrev om hva ateister tror at kristnes tro går ut på. Les kommentaren min på ny igjen. Anonymkode: a26b4...00f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #70 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men nå var nå Hitler et menneske som faktisk har eksistert HAR. Det betyr at han ikke eksisterer mer. Ser du virkelig ikke problemet her? Påstanden er at det ikke er mulig å hate noe som ikke eksisterer. Påstanden er altså motbevist. Anonymkode: a26b4...00f
Rhodiola Skrevet 17. juli 2022 #71 Skrevet 17. juli 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring og siteringer av slettede innlegg. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #72 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 13.7.2022 den 1.11): Nekter å tro at norske har lust å bo under islamske lover og politikk. Nei Norge har demokrati og den ska ikke være basert på religion Anonymkode: 0f6b6...626 Demokrati er kjempebra men denne styreformen kan være sin egen utslettelse, her er et eksempel fra en by i Australia som heter Lakemba. Der er det nesten ikke mulig for "vantro" å bevege seg p.g.a. at bydelen nærmest er styrt med Sharia, damen i videoen blir nektet adgang av politiet. Enn så lenge så har vi heldigvis ikke Sharia i Norge og det er bare å håpe på at dette svineriet blir forbudt, dessverre så er det i ferd med å å gå riktig galt i andre europeiske land som Sverige, England, Tyskland, Belgia, Nederland og Frankrike. Anonymkode: 26eef...a51 1
proghodet Skrevet 17. juli 2022 #73 Skrevet 17. juli 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Demokrati er kjempebra men denne styreformen kan være sin egen utslettelse, her er et eksempel fra en by i Australia som heter Lakemba. Der er det nesten ikke mulig for "vantro" å bevege seg p.g.a. at bydelen nærmest er styrt med Sharia, damen i videoen blir nektet adgang av politiet. Enn så lenge så har vi heldigvis ikke Sharia i Norge og det er bare å håpe på at dette svineriet blir forbudt, dessverre så er det i ferd med å å gå riktig galt i andre europeiske land som Sverige, England, Tyskland, Belgia, Nederland og Frankrike. Anonymkode: 26eef...a51 Og hvis man er nysgjerrig på hvem damen i videoen er: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lauren_Southern 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #74 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 13.7.2022 den 2.23): Det har allerede vært diskutert i tråden fra før. Men det er fullt mulig å hate noe som ikke finnes. De fleste føler avsky og hat for Hitler. Hitler finnes ikke, knapt nok et minne en gang. Likevel føler folk hat for Hitler, noe som ikke finnes. Det finnes fortellinger om han, men Hitler som sådan finnes ikke. Det motbeviser din påstand at det ikke er mulig å hate noe som ikke finnes. Anonymkode: a26b4...00f Det gjør det overhode ikke 😂 For jeg har ikke påstått at det ikke går an å hate noe som ikke finnes. Du må lese nøye det du svarer på når du kommer med slike påstander 😛 Men man må jo være religiøs fra før av om man faktisk hater det en annen person tror på. Det logiske ville vært å hatet kilden, nemlig personen som tror. At man er død betyr ikke at man ikke har eksistert. Hitler har fantes. Blir unødvendig å måtte inkludere fortid, nåtid og fremtid for å poengtere at noe ikke finnes 🙄 mener nå jeg da. Anonymkode: d3ad4...06b
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #75 Skrevet 17. juli 2022 proghodet skrev (35 minutter siden): Og hvis man er nysgjerrig på hvem damen i videoen er: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lauren_Southern Så når denne damen hører til ytterst på høyresiden så eksisterer ikke problemstillingen?. Anonymkode: 26eef...a51 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #76 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det gjør det overhode ikke 😂 For jeg har ikke påstått at det ikke går an å hate noe som ikke finnes. Du må lese nøye det du svarer på når du kommer med slike påstander 😛 Men man må jo være religiøs fra før av om man faktisk hater det en annen person tror på. Det logiske ville vært å hatet kilden, nemlig personen som tror. At man er død betyr ikke at man ikke har eksistert. Hitler har fantes. Blir unødvendig å måtte inkludere fortid, nåtid og fremtid for å poengtere at noe ikke finnes 🙄 mener nå jeg da. Anonymkode: d3ad4...06b lol jeg trodde du siterte meg 🤪 Ser nå at en annen skrev det der. Anonymkode: d3ad4...06b
Tone83 Skrevet 17. juli 2022 #77 Skrevet 17. juli 2022 Jeg er imot religion fordi man skal ikke lyve til barn, eller voksne. Folk bør basere verden på sannheter, og ikke tro. Folk tror syke ting er ok, fordi det står i en eller annen eldgammel bok. Hvorfor skal vi respektere en slik tro? 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #78 Skrevet 17. juli 2022 Tone83 skrev (2 minutter siden): Jeg er imot religion fordi man skal ikke lyve til barn, eller voksne. Folk bør basere verden på sannheter, og ikke tro. Folk tror syke ting er ok, fordi det står i en eller annen eldgammel bok. Hvorfor skal vi respektere en slik tro? Da er vi tilbake til, hvorfor? - Hvorfor er det galt å lyve? - Fordi det føles galt. - Men det føles riktig for den som lyver, ellers hadde ikke den løyet. Anonymkode: a26b4...00f
Conal Skrevet 17. juli 2022 #79 Skrevet 17. juli 2022 (endret) Gud rettleder og oppvåker hvem Han vil til Han selv, og noen, Han lar vandre i mørket for alltid. Jeg vitner til og annerkjenner Gud... Jeg er i Sannhetens vei. As I walk through the vally of the shadow of death, i shall fear no evil, for Thy are with me. Endret 17. juli 2022 av Conal
Gud Skrevet 17. juli 2022 #80 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 12.7.2022 den 21.30): ateister mener en skal ha bevis for noe før en skal tro på det. Anonymkode: e239f...aaf Om ein har bevis, så er det ikkje lenger snakk om tru, men om viten. «Kven trur du vinn kampen i dag?». Dette spørsmålet gir ikkje meining etter at kampen er spelt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå