Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan ikke hate noe som ikke finnes! 

Anonymkode: 09a6b...944

Er det mulig å hate Hitler? Finnes Hitler?

Anonymkode: a26b4...00f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det interessante her er de sinte svarene og latterliggjøringen. 
Hva er årsaken til sinne? Hvis man ikke bryr seg en kalori så stemmer ikke det overens med svarene her. 
I psykologi er sinne uttrykk for underliggende FRYKT og angst.

Ts

Anonymkode: aa15e...89a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har faktisk sett overraskende mange ateister bære nag til Gud for at han tillater alt av ondskap. Og det altså fra folk som påstår de ikke tror.

Anonymkode: b956a...8b8

Det mangler latter emoji på KG

Anonymkode: 28d95...3d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er årsaken til sinne? Hvis man ikke bryr seg en kalori så stemmer ikke det overens med svarene her. 

Ts

Ja, hvis du var blitt påført traumer og tap av kristne i oppveksten så hadde du nok også vært sint og hatt angst.

Anonymkode: 3f28d...fbe

AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til internett.

Anonymkode: 87ec3...07b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Trenger en være kristen for å ha slike meninger? Altså, de meningene du ikke har noen forståelse for.

Nei, men det er en høyere sannsynlighet for å ha slike meninger som religiøs. Merk: ikke alle religiøse, men NOEN.

Anonymkode: 63116...35a

AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke det helt slik her i Norge men siden dei også ser på seg selv som kristne, hvordan ser dere på at så mange som ser på seg selv som kristne i usa tilber for eks Trump som en frelser som er sendt av Gud. 

Eller er kristendom helt ulikt i ulike steder i verden ? 

Anonymkode: e239f...aaf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke hate noe jeg ikke tror på.

Anonymkode: c9727...b44

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest fransine
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ts

Årsaken til sinne er hvordan religiøse bruker religionen til å diskriminere f. eks kvinner og homofile. Årsaken til sinne er at man skal respektere religiøse og deres krav om hvordan samfunnet skal fungere, mens de viser svært liten forståelse selv. Årsaken til sinne er at de snart må innse at de er en minoritet i Norge,  og oppføre seg deretter (noe de ikke greier). 

Sinnet handler ikke om tro / ikke tro i det hele tatt,  men så fort man prakker den troen over på andre folk... "det står i  bibelen" - " du kan ikke gjøre  sånn fordi..." "Jesus sier" " Gud sier" osv... vel da blir ihvertfall jeg alvorlig irritert.

Og det du sier om frykt og angst er bare svada, hva skulle man være redd for? Riktignok så finnes det jo troll i eventyrene som kan virke skumle, men det er framdeles bare et eventyr da...

Endret av fransine
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, men det er en høyere sannsynlighet for å ha slike meninger som religiøs. Merk: ikke alle religiøse, men NOEN.

Altså er det meningene du burde gå inn for å forby. Meningene om at det er greit å bestemme hvordan andre skal leve sine liv er noe du mener burde forbys. For du mener at du har rett til å bestemme hvordan andre skal leve sine liv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror på Gud og er frelst takk og lov. og jeg har opplevd så mye godt med Gud nå, han har hjelpet meg med mye som ikke mennesker har gjort. Han har vist meg under og har gjort ting som bare Gud kan gjøre og ingen andre. Dvs mirakler har jeg opplevd. Å ha Gud er det beste som fins for meg. Jeg har det så godt med min Hellige Gud. 

Anonymkode: ac814...b8f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså er det meningene du burde gå inn for å forby. Meningene om at det er greit å bestemme hvordan andre skal leve sine liv er noe du mener burde forbys. For du mener at du har rett til å bestemme hvordan andre skal leve sine liv.

Folk får mene det de vil så lenge det ikke går utover andre. Om man mener innvandrere er et problem så bør man kanskje ikke jobbe med integrering.

AnonymBruker
Skrevet
fransine skrev (5 minutter siden):

Årsaken til sinne er at man skal respektere religiøse og deres krav om hvordan samfunnet skal fungere, mens de viser svært liten forståelse selv.

Er det ikke dette som er demokrati? At vi arbeider politisk for det vi mener er riktig, stemmer på de partier vi mener fører en god politikk, være seg "for meg" eller "for alle", og ytrer de tanker og meninger om det vi mener er bra og riktig?

Jeg får ikke helt tak i hva det er som er galt med at kristne arbeider for hva de står for politisk. Enkelte kristne mener at kvinner skal ha utvidet selvbestemmelse over egen kropp. De skal ikke få lov til å arbeide politisk for dette fordi de er kristne? Der er ingen premisser som forklarer hvorfor så langt.

Premissene du kom med her sier at om noen har krav om hvordan samfunnet skal fungere men har liten forståelse (for hva da?) så er det galt. Det sier ikke noe om hvorfor det er galt eller om det bare er kristne som er skyld i dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk får mene det de vil så lenge det ikke går utover andre.

Alt går ut over andre. Noe så enkelt som privat eiendomsrett går ut over andre. At jeg eier et stykke land går ut over alle de som ikke kan ferdes over den biten land. Premisset ditt sier ikke noe om hvorfor det du mener er riktig er riktig, eller hvorfor det bare er kristne det gjelder.

Gjest Adobyen
Skrevet

Jeg er medlem i statskrk, men ikke troende. Jeg respekterer og aksepterer at andre tror og forholder meg helt greit til det.  Jeg mener også at kristendommen er en viktig del av historien og kulturen i Norge, og at det fint at barn fortsatt lærer om det på skolen. Da gir det jo mening å lese gammel skjønnlitteratur som ofte har innhold om presteskap og moral i tidligere tider.

Så, ikke troende, men kanskje ateist? Det tenker jeg ikke noe på.  Jeg bare snublet over tråden her.

Skrevet

Tråden er ryddet for misbruk av ab-funksjon, latterliggjøring, brukerangrep, brukerdebatt, hatefulle, nedsettende, diskriminerende og krenkende ytringer i tillegg til siteringer av slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og det er ikke riktig at ateister ikke føler noen slags frykt for Gud. Den vanligste myten ateister sprer er jo at kristne tror at de som er snille og gode kommer til himmelen som en slags belønning, i mens de som er slemme havner i helvete for å straffes i all evighet.

Det er fordi ateister føler at det er noe galt med å gjøre umoralske valg, å ta valg gjentatte ganger som er moralsk galt.

Kristne, derimot, tror at... hvordan skal jeg forklare det? At mennesket er som et vannrør. Guds kjærlighet skal strømme gjennom en slik vannet strømmer gjennom vannrøret. Synd, det er dritt som setter seg som blokkasje i vannrøret, slik at Guds kjærlighet ikke får strømmet gjennom en. Synden definerer en ikke, mener kristne. Det er ikke hvem en er. Det er noe en må fris fra.

Så det er helt klart tydelig at ateister føler en frykt "for noe ateister ikke tror på".

AnonymBruker
Skrevet

Dere vet ikke hva dere skriver, dere som ikke tror det fins en Gud. Gud fins og er, før eller senere vil dere merke det men da er det for sent for dere fortapte sjeler.

Anonymkode: ac814...b8f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg må bare sende et STORT TAKK til alle kristne her som holder ut i debattene. Så mye hets og latterliggjøring om Gud og spesielt kristne jeg leser her! 
Hvorfor bryr de som kaller ateister seg i det hele tatt? De har valgt å ikke tro, så hvor kommer denne provokasjonen fra? 
«Jeg er veien, sannheten og livet», sa Jesus. 
Det er lett å se hvem som er i lyset på en utfordrende vei og hvem som er i en bred gate i mørket i disse evinnelige trådene med hån. Fortsatt å hold ut dere som tror og bli i det GODE. Veien i tro er smal og kan føles vanskelig med all motstand. 
En kjærlig liten trøst fra meg til dere❤️ 

Det hjertet er fylt av - det taler munnen

Hæ?

Å ikke tro er ikke å hate troende.

Kunne ikke brydd meg mindre om at folk tror. Jeg kan ikke fatte at folk er religiøse, men har ingen følelser knyttet til det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Grunnen til at dere får så mye hat fra ateistene er jo fordi kristne mennesker aktivt jobber for å diskriminere kvinner, homofile, de som tar abort, osv. Ta en titt på hvor mye lidelse religion har forårsaket (folkemord, kriger, ødeleggelse av andre kulturer pga. misjonsarbeid og annen faenskap, alt i "guds navn") opp igjennom tidene, så begynner du nok å forstå hvorfor mange er svært skeptiske til religion. Dette handler ikke om den såkalte guden deres (fordi guder faktisk ikke finnes, det er altså ingenting der å hate), det er FOLKA, altså de kristne, som sprer hat og vold.

Anonymkode: 73499...a29

Si meg hvor mange kriger du vet om rundt i verden nå som er forårsaket av religion?

Du kan jo begynne med krigen mellom to av Europas største land nå, og derav uroligheter i hele Europa. Hvor mye har det med religion å gjøre?

Slutt å spre usanne påstander.

Anonymkode: a5d0f...f97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...