Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Si meg hvor mange kriger du vet om rundt i verden nå som er forårsaket av religion?

Anonymkode: a5d0f...f97

Nettopp! Vet du, ja du har sikkert tenkt over det, hva som er grunnen til alle kriger, absolutt hver eneste krig? Politikk. Det at noen ønsker mer politisk innflytelse over andre.

Men jeg ser ikke folk marsjere i gatene i kamp for å få slutt på politikk akkurat. "Legg ned all politisk bevegelse, alle politiske meninger og tanker fra nå av!", har jeg aldri hørt noen kjempe for. Det er jo selvmotsigende, forsåvidt, men likevel.

Anonymkode: a26b4...00f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som muslim syntes jeg det er mye mobbing av kristne og kristendommen i div. forum, kjenner meg igjen fordi vi har det ikke noe bedre. Like mye hån og mobbing, og det som er irriterende i slike tråder er at mange kristne alltid dytter oss foran ateistene for å liksom vise til hvor forferdelig islam er. Jeg tror folk bare er lei religiøse folk som tror de er bedre enn alle andre. Mange religiøse folk har nettopp en sånn holdning. En annen ting er at majoriteten er ureligiøs eller ateistisk. Vi har kristen kulturarv, men den er snart død dessverre. Det er lettere å håne det man har vært vant til enn noe fremmed som islam.  

Anonymkode: 50e3d...3a1

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg må bare sende et STORT TAKK til alle kristne her som holder ut i debattene. Så mye hets og latterliggjøring om Gud og spesielt kristne jeg leser her! 
Hvorfor bryr de som kaller ateister seg i det hele tatt? De har valgt å ikke tro, så hvor kommer denne provokasjonen fra? 
«Jeg er veien, sannheten og livet», sa Jesus. 
Det er lett å se hvem som er i lyset på en utfordrende vei og hvem som er i en bred gate i mørket i disse evinnelige trådene med hån. Fortsatt å hold ut dere som tror og bli i det GODE. Veien i tro er smal og kan føles vanskelig med all motstand. 
En kjærlig liten trøst fra meg til dere❤️ 

Det hjertet er fylt av - det taler munnen

Anonymkode: aa15e...89a

Ateister hater ikke gud. En ateist ser ikke noe bevis for en eller flere guder. Hvis du er antiteist derimot, slik jeg er, så er du ikke bare ateist, du synes ideen om et gudehode er en elendig ide og bør motarbeides.

Endret av K.B.
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (7 minutter siden):

Ateister hater ikke gud. En ateist ser ikke noe bevis for en eller flere guder. Hvis du er antiteist derimot, slik jeg er, så er du ikke bare ateist, du synes ideen om et gudehode er en elendig ide og bør motarbeides.

Plager det deg så mye?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Plager det deg så mye?

Hva plager meg?
Jeg påpeker at TS sin overskrift beviser at vedkommende ikke forstår hva en ateist er.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som muslim syntes jeg det er mye mobbing av kristne og kristendommen i div. forum, kjenner meg igjen fordi vi har det ikke noe bedre. Like mye hån og mobbing, og det som er irriterende i slike tråder er at mange kristne alltid dytter oss foran ateistene for å liksom vise til hvor forferdelig islam er. Jeg tror folk bare er lei religiøse folk som tror de er bedre enn alle andre. Mange religiøse folk har nettopp en sånn holdning. En annen ting er at majoriteten er ureligiøs eller ateistisk. Vi har kristen kulturarv, men den er snart død dessverre. Det er lettere å håne det man har vært vant til enn noe fremmed som islam.  

Anonymkode: 50e3d...3a1

Presis det er påvei å dø ut. Eller gjøres om. Religion kan være privat synes jeg. Eller innen famile og venner , kyrke , moskee etc.

Anonymkode: 0f6b6...626

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Presis det er påvei å dø ut. Eller gjøres om. Religion kan være privat synes jeg. Eller innen famile og venner , kyrke , moskee etc.

Hva du tror på får konsekvenser i den virkelige verden, det er en ytterst naiv tanke å mene at religion bare skal være som en hobby du har privat.

Endret av K.B.
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og det er ikke riktig at ateister ikke føler noen slags frykt for Gud. Den vanligste myten ateister sprer er jo at kristne tror at de som er snille og gode kommer til himmelen som en slags belønning, i mens de som er slemme havner i helvete for å straffes i all evighet.

Det er fordi ateister føler at det er noe galt med å gjøre umoralske valg, å ta valg gjentatte ganger som er moralsk galt.

Kristne, derimot, tror at... hvordan skal jeg forklare det? At mennesket er som et vannrør. Guds kjærlighet skal strømme gjennom en slik vannet strømmer gjennom vannrøret. Synd, det er dritt som setter seg som blokkasje i vannrøret, slik at Guds kjærlighet ikke får strømmet gjennom en. Synden definerer en ikke, mener kristne. Det er ikke hvem en er. Det er noe en må fris fra.

Så det er helt klart tydelig at ateister føler en frykt "for noe ateister ikke tror på".

Som ateist kan jeg fortelle deg at du ikke har peiling på hva det vil si å være ateist. Du kan ikke forstå ateisme ut fra ditt perspektiv som troende. Og det der med himmelen og helvete er nå kristendommens egen myte.

Anonymkode: db253...dce

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vil ikke påstå at det er religion som er hovedproblemet til all elendigheten vi ser rundt oss nå.

Begynn å ta tak i politikken først og fremst

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke påstå at det er religion som er hovedproblemet til all elendigheten vi ser rundt oss nå.

Feil sitering

AnonymBruker
Skrevet

Politikk pg religion bør ikke være en kombo. = konservatisme og farlige lover 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (10 minutter siden):

Hva du tror på får konsekvenser i den virkelige verden, det er en ytterst naiv tanke å mene at religion bare skal være som en hobby du har privat.

Det får konsekvenser når det blir involvert i politikk 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det får konsekvenser når det blir involvert i politikk 

Religion ER politikk. Se spesielt på Islam.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (Akkurat nå):

Nekter å tro at norske har lust å bo under islamske lover og politikk. Nei Norge har demokrati og den ska ikke være basert på religion :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nekter å tro at norske har lust å bo under islamske lover og politikk. Nei Norge har demokrati og den ska ikke være basert på religion :) 

Men hadde religiøse mennesker fått viljen sin, så hadde det vært slik her også. Når verdi og moralspørsmål kommer fra tvilsomme historier som er flere tusen år gamle, så er det et enormt problem.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (2 minutter siden):

Se på usa. Dem begynner jo å bli mer og mer konservative pga kristendom. Tror ikke mange nordmen har så lyst å bo der heller. Viktig at vi bevarer vår demokrati og frihet her. Religion kan va privat, så kan politikk og human rights vara på toppen i Norge :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Som ateist kan jeg fortelle deg at du ikke har peiling på hva det vil si å være ateist. Du kan ikke forstå ateisme ut fra ditt perspektiv som troende.

Hvor får du det fra at jeg er troende? Om jeg er eller ikke er er ikke relevant.

Jeg er ikke tema.

Når det er sagt så er det et merkelig premiss. Det betyr jo at en ikke kan diskutere kristendom ut fra et perspektiv som ikke-troende.

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og det der med himmelen og helvete er nå kristendommens egen myte.

Anonymkode: db253...dce

Nei, ikke slik ateister tror himmel og helvete er i kristendommen. Det er en ateistisk myte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ateist, hater ikke noen guder, fordi jeg tror ikke på de. Hater ikke ting som ikke finnes.

Anonymkode: f51b9...63c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (2 minutter siden):

Det er politikken du må sloss mot. Og det er ikke Islam som styrer her, eller i USA som du snakket om.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Politikk pg religion bør ikke være en kombo. = konservatisme og farlige lover 

Si hallo til konservative SVs nestleder. Farlig?

https://www.facebook.com/vaartland/posts/10154705261805077/

I samme slengen kan du lese om konservative Rødt her.

https://www.dagen.no/okategoriserade/derfor-star-kristne-pa-val-for-parti-pa-venstresida/

Har du møtt én kristen så har du møtt én kristen. Kristne er like forskjellige som ikke-kristne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...