AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #1 Skrevet 12. juli 2022 Jeg må bare sende et STORT TAKK til alle kristne her som holder ut i debattene. Så mye hets og latterliggjøring om Gud og spesielt kristne jeg leser her! Hvorfor bryr de som kaller ateister seg i det hele tatt? De har valgt å ikke tro, så hvor kommer denne provokasjonen fra? «Jeg er veien, sannheten og livet», sa Jesus. Det er lett å se hvem som er i lyset på en utfordrende vei og hvem som er i en bred gate i mørket i disse evinnelige trådene med hån. Fortsatt å hold ut dere som tror og bli i det GODE. Veien i tro er smal og kan føles vanskelig med all motstand. En kjærlig liten trøst fra meg til dere❤️ Det hjertet er fylt av - det taler munnen Anonymkode: aa15e...89a 2 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #2 Skrevet 12. juli 2022 Gud har sviktet meg på det groveste. Hvorfor skal jeg ikke få være rasende over det? Anonymkode: 3f28d...fbe 6
Vhgj Skrevet 12. juli 2022 #3 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De har valgt å ikke tro, Nei, jeg har ikke valgt å ikke tro. Ikke akkurat et valg... 8 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #4 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gud har sviktet meg på det groveste. Hvorfor skal jeg ikke få være rasende over det? Anonymkode: 3f28d...fbe Hvordan mener du Gud har sviktet deg? Høres ut som du har det vondt. Anonymkode: aa15e...89a 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #5 Skrevet 12. juli 2022 Det mange steder det står om tvil i Bibelen. Når de får sykdommer, når noen dør eller andre dramatiske ting som skjer i livet så er det lettere å tvile og noen skylder på Gud selv. Han forsøker å trøste alle som har det vondt og det er nettopp slike han ønsker å fange opp i all sin kjærlighet, men er vi villige og åpne til å se dette? «Se til at ingen fører dere vill», står det i Matt. 24.4 Uten at man blir kjent med ordet, Guds ord, er veien lett å gå seg vill. Bibel Salmene 22,2–3 Les i nettbibelen. 2Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg? Hvorfor er du så langt borte når jeg trenger hjelp og skriker ut min nød? 3Min Gud, jeg roper om dagen, men du svarer ikke, jeg roper om natten og får ikke ro. Anonymkode: aa15e...89a
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #6 Skrevet 12. juli 2022 Har til gode å se hatytringer rettet mot "guder" her inne. Det at rasjonalister stiller seg komplett uforstående til overtroiske folk går jo på dem, ikke hvilken Gud eller guder de retter overtroen sin mot. Det sagt er det jo selvfølgelig velberettiget kritikk av datert etikk og moral som ble pennført for 1000+ år siden, spesielt siden denne er ekstremt patriarkistisk og kvinneundertrykkende. Anonymkode: bd3fa...ef2 14 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #7 Skrevet 12. juli 2022 Var mer provoserende i den debatten i tenårene. Vokste opp med kristen familie midt i "sekt-Norge", og var av den grunn ikke særlig "respektfull" mot kristne. Hvorfor skulle jeg når jeg har blitt latterliggjort fra jeg var liten? Jeg var eneste ateisten i hele bygda. 😛 Var revolusjonerende for meg å reise bort på skole. Så jo, dere religiøse prakker religionen deres på ungene deres. I tillegg misjonerer mange av dere. Det er heller ikke "et valg" å ikke tro. Noen er bare mer lett påvirkelige enn andre. Jeg har heller aldri hatet gud, hater ikke voldemort heller liksom. Skjønner ikke helt hvor religiøse får det fra at ateister "hater" gud? Ateister tror ikke på gud. Jeg tror heller ikke på flygende spaghettimonstre, så hvordan kan jeg hate noe som ikke eksisterer? Jeg hater heller ikke religiøse. Jeg synes religiøse er irriterende. Som telefonselgere. Det er der jeg plasserer dere, i telfonselgerkategorien. Anonymkode: d3ad4...06b 17 2 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #8 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har heller aldri hatet gud, hater ikke voldemort heller liksom. Skjønner ikke helt hvor religiøse får det fra at ateister "hater" gud? Ateister tror ikke på gud. Jeg tror heller ikke på flygende spaghettimonstre, så hvordan kan jeg hate noe som ikke eksisterer? . Anonymkode: d3ad4...06b Albert Einstein ville vært uenig med deg. Han sa: «The more I study science the more I believe in God” Anonymkode: aa15e...89a 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #9 Skrevet 12. juli 2022 Jeg er en ateist som ikke hater gud. Bryr meg ikke. Bruker null hjerneceller på å tenke på gud. Har inntrykk at det er mer normalt enn den type ateist som TS beskriver. Anonymkode: 2ec9f...9dc 11
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #10 Skrevet 12. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Albert Einstein ville vært uenig med deg. Han sa: «The more I study science the more I believe in God” Anonymkode: aa15e...89a Han har også sagt at han ikke trur på en gud, og at religion er barnslig. Når Einstein snakket om gud så var det for ham universets "spilleregler". Fysikkens lover, og at det mystiske med konstanter. Anonymkode: 2ec9f...9dc 5 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #11 Skrevet 12. juli 2022 Grunnen til at dere får så mye hat fra ateistene er jo fordi kristne mennesker aktivt jobber for å diskriminere kvinner, homofile, de som tar abort, osv. Ta en titt på hvor mye lidelse religion har forårsaket (folkemord, kriger, ødeleggelse av andre kulturer pga. misjonsarbeid og annen faenskap, alt i "guds navn") opp igjennom tidene, så begynner du nok å forstå hvorfor mange er svært skeptiske til religion. Dette handler ikke om den såkalte guden deres (fordi guder faktisk ikke finnes, det er altså ingenting der å hate), det er FOLKA, altså de kristne, som sprer hat og vold. Anonymkode: 73499...a29 15
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #12 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så jo, dere religiøse prakker religionen deres på ungene deres. I tillegg misjonerer mange av dere. Det er heller ikke "et valg" å ikke tro. Noen er bare mer lett påvirkelige enn andre. Anonymkode: d3ad4...06b Vet du hva, dette er helt legitimt å mene. Samtidig har de som tror rett til å ha sin tro, og man må forvente at de kan utøve sin tro uten å bli hetset. I dagens samfunn er det mye snakk om toleranse, noe ikke minst Pride skal symobliserse. Manfoldet. Paradokset er at dette ikke inkluderer kristne. Så et spørsmål jeg alltid har lurt på, men som vi aldri har fått et ordentlig svar på. Så jeg forsøker igjen: Hvorfor er det greit å være så netlatende og hetsende mot kristne. Der er ALT lov. De skal tåle alt av harselas og hån. Men når det kommer til islam, ser vi en helt annen tilnærming, både hos mannen på gata og myndighetene. Man skal ikke si mye kritisk mot islam før man blir anklaget for muslimhat. Det frarådes å lage karikaturtegninger p.g.a. karikaturstriden, og man oppfordres til å ikke angripe den islamske tro. Hvorfor er det egentlig greit at det er slik? Paradokset er jo at islam jevnt over praktiserer et mye strengere regime en kristendommen, som har modernisert seg enormt mye i forhold til islam. F.eks. er synet på homofili fortsatt ekstremt konservativt blant de fleste muslimer, og flere muslimske land har fortsatt forbud mot homofili og til og med dødsstraff for dette. Merkelige greier. Og det som er helt ufattelig opp idette, er at etter skytingen i Oslo nå nettopp, av en ekstremistisk muslim, så fikk KRISTNE pepper og delvis skylda for angrepet. Fordi mange er kritiske til pride. Å være kritisk til pride er visstnok det samme som å egge til vold mot homofile. Men åpenbart ikke hvis denne kritikken kommer fra islam. Islam har vel ikke fått et eneste kritisk blikk bortsett fra alternative medier. Kanske spesielt. Anonymkode: 8f0ca...4a1 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #13 Skrevet 12. juli 2022 Det vesentlige er jo at dei fleste religiøse mener at default verdien er at en skal tro mens ateister mener en skal ha bevis for noe før en skal tro på det. Så lenge ikke folk skal misjonere bryr jeg meg lite om religiøse. Men synes det er gøy å høre på the atheist experience og slikt. Anonymkode: e239f...aaf 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #14 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Grunnen til at dere får så mye hat fra ateistene er jo fordi kristne mennesker aktivt jobber for å diskriminere kvinner, homofile, de som tar abort, osv. Ta en titt på hvor mye lidelse religion har forårsaket (folkemord, kriger, ødeleggelse av andre kulturer pga. misjonsarbeid og annen faenskap, alt i "guds navn") opp igjennom tidene, så begynner du nok å forstå hvorfor mange er svært skeptiske til religion. Dette handler ikke om den såkalte guden deres (fordi guder faktisk ikke finnes, det er altså ingenting der å hate), det er FOLKA, altså de kristne, som sprer hat og vold. Anonymkode: 73499...a29 Jeg synes fakta er en fin ting. De største krigene og de største lidelsen har null, niks og nada med religion å gjøre. Det er nok av faenskap utført av alskens grupper opp igjennom tidene. Tenk hvor mye svineri f.eks. psykiatere har holdt på med igjennom århundrer? Vi snakker om overgrep, eksperimenter, lobotomeringer, you name it. Skal vi legge skylda på nåtidens psykiatere p.g.a. dette? Sånn kan vi fortsette. Spesielt hvis vi har et såpass avslappet forhold til fakta som du åpenbart har. Men jeg skjønner jo at det blir litt mer saftig når man kan dikte litt underveis. Anonymkode: 8f0ca...4a1 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #15 Skrevet 12. juli 2022 Ts, hva tenker du om alle de tusenvis av gudene som eksisterer som du har "valgt" å ikke tro på? Ateister har kun "valgt" å ikke tro på én mer gud mer enn deg. Hva fikk deg til å "velge" å ikke tro på Zeus, eller Freya, eller Tor, eller Atlas, Braham, Anubis, Tefnut, Ayg, Arubani, Kayra, Su Ata, Deva, Hepat osv osv osv osv OSV? Ateister hater ikke Yehova, eller noe av de andre tusenvis av gudene. Vi ser derimot hvor skadelig konseptet religion og organisasjonene har vært på mennesker og samfunn gjennom historien Anonymkode: 830c3...968 10 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #16 Skrevet 12. juli 2022 Har ikke så mye imot "Gud", det er som regel følgerne som er problemet 😁 Anonymkode: 19599...70e 6 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #17 Skrevet 12. juli 2022 Jeg hater ingen uansett tro, men jeg har heller ingen forståelse for de som er motstandere av kvinnelige prester, ser på homofile og transpersoner som annenrangs mennesker eller genrelt der hvor tro påvirker andre mennesker negativt. Anonymkode: 63116...35a 7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #18 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hater ingen uansett tro, men jeg har heller ingen forståelse for de som er motstandere av kvinnelige prester, ser på homofile og transpersoner som annenrangs mennesker eller genrelt der hvor tro påvirker andre mennesker negativt. Anonymkode: 63116...35a Trenger en være kristen for å ha slike meninger? Altså, de meningene du ikke har noen forståelse for. Anonymkode: a26b4...00f
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #19 Skrevet 12. juli 2022 Kan ikke hate noe som ikke finnes! Anonymkode: 09a6b...944 5 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #20 Skrevet 12. juli 2022 Jeg har faktisk sett overraskende mange ateister bære nag til Gud for at han tillater alt av ondskap. Og det altså fra folk som påstår de ikke tror. Anonymkode: b956a...8b8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå