Gå til innhold

Hva ser menn etter egentlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Barna mine ble sitt "kjønn" (hva mener du, sosialt eller biologisk?) biologisk, men har i voksen alder vært feminister tvers gjennom, og funnet seg feministiske menn. Tror det er lettere for de yngre, å finne en mann som er feminist. De er biologiske kvinner som er heterofile og feminister, akkurat som meg. Ikke noe rart eller vanskelig med det?

Nei, selvfølgelig ikke. Men det du skrev om det opprinnelig var som tatt ut av en podiumstale og var vanskelig å plassere noe sted. Jeg vet fortsatt ikke hvor du ville med det.

Akkurat legning tror jeg er mindre viktig egentlig, man elsker individer, ikke kjønn, men vi har nå vokst opp i en heteronormativ kultur, så jeg tenker at spørsmålet ikke er så viktig.

Som skulle bety at du mener seksuell legning (valg av partners kjønn om du vil) er tillært? For hvis man forelsker seg i person og ikke kjønn så må et konsekvent valgt av ett kjønn være tillært, må det ikke? Jeg håper det ikke er dette du mener for selv de som drev med "pray the gay away" stengte dørene på sine opplæringssentre for noen år siden med en innrømmelse om at de har tatt feil og gav en uforbeholden unnskyldning til alle de hadde ødelagt livet for.

Men hva mener du da? Du beskylder (konfliktopptrappende ord, sorry) meg for å ha et pamflett-aktig språk.

Hehe. Nei, det skal nok mer enn ordvalg til for at jeg skal ta det som noen konflikt. Innholdet derimot kan være konfliktfylt med rosemalte ord også.

Jeg forklarte hva jeg mente i samme vendig da jeg skrev: "Prøv å forklare årsakene til noe av dette så det er noe man kan snakke om i stedet for at det fremstår som en tale til massene."
Nå er jeg litt usikker på om dette holder eller om jeg må forklare ytterligere med påfølgende fare for å bli besklylt for mansplaining. Noe du jo spesifiserte at du ikke liker.

De tingene du skrev om da jeg skrev det var først barna dine med dette i midten:
"(...) men som voksne har de nå vendt tilbake til barndommens kompromissløse likestillingsideologi, (...)"
- Hva du sier om dine barn må jeg jo uansett bare ta ditt ord for og derfor beholdt jeg bare det over.
Barndommens kompromissløse likestillingsideologi? Det er så mange konnotasjoner i de tre ordene at det er vanskelig å helt vite hvor man skal begynne. For ikke å nevne umulig å vite hvor du vil med det. Selv vil jeg vel si at barndommen ikke har noen ideologi, bare for å plukke noe vilkårlig fra det. Det blir noe aktivistisk over det hele, og da er vi over på tale til massene. Pamflettspråk.

"Min teori er at samfunnet pusher konservativ kjønnsideologi med stort hell over den oppvoksende generasjon, men at de skjønner det (og mange tar avstand fra det)  når de blir eldre."
- Okay. Hvorfor skriver du dette? Hva skal lede meg til å tenke at dette ikke bare er din subjektive oppfatning av verden? Og litt avhengig av grunnen du ikke skrev noe om så følger det nok spørsmål om hva du mener skal gjøres med den grunnen (om noe)? Og hvordan.
Men så lenge det bare er din teori som du ikke substantierer så blir det en tale til massene. En påstand. En ubegrunnet påstand, sågar.

"Er forøvrig forska masse på det, at folk tilskriver følelsesuttrykk kjønnsstereotypier his babyer, og at skole- og barnehageansatte oppfører seg ulikt mot jenter og gutter, samtidig som de sjøl tror de opptrer likt."
- Ok, for at dette skal ha noe i teksten å gjøre slik jeg forstår deg så mener du visst at deres grunn for å behandle de forskjellig er kjønn. Hvorfor kan det ikke være at kjønn farger vår personlighet, og som vi alle vet behandler vi folk forskjellig delvis basert på deres personlighet. Som den tidligere nevnte høna og egget. Det er ingenting i det du skriver som sier at det er kun innovertiss eller utovertiss som setter føringer for skole- og barnehageansattes behandling av dem.
Altså blir det usubstantiert med snarveier som ikke åpner for diskusjon og dermed blir det en monolog. Tale til massene. Pamflettspråk.

Det jeg mener med "romantisk interesse" her betyr å putte meg/andre kvinner inn i sektoren "dame",

Hva forventer du egentlig av en heterofil mann annet enn dét? Helt fra starten er det det eneste han vet om deg. Skal det være tvil ved dette er ikke en heterofil mann interessert. Det er det som gjør ham heterofil, tross alt.

som innebærer en type svakt nedlatende flørting som er en blanding av et kompliment og en nedgradering, kvinners evige svøpe, som menn insisterer på er en hyggelig gest. Det er virkelig ikke det, eller det oppleves virkelig ikke sånn!

Hvilken nedgradering? Igjen forklarer du ingenting. Hva i dette skal få meg til å tro at dette handler om noe menn gjør og ikke bare om hvordan du oppfatter noe?

Hva mener du da, hvordan forholder du deg til de andre konservative herrene som provoserer på kvinneforum? Oppriktig nysgjerrig, ikke plukk på det jeg sier, men forklar hva du selv mener?

Anonymkode: edd98...1ad

Hvordan jeg forholder meg til de andre konservative herrene som provoserer på kvinneforum? Litt usikker på hva du spør om her og i forhold til hva. Jeg ser ikke helt hvor den merkelappen med konservative herrer kom fra sånn plutselig så her mangler det nok noe i samtalen. Skal jeg gjette så spør du om de som er konservative i sitt syn på hva og hvem kvinner skal være og deres rolle i samfunnet ... og hvordan jeg forholder meg til dem. Jeg ser virkelig ikke hvor dette hører hjemme i samtalen så det er rimelig åpenbart at det er noe jeg ikke har fått med meg som du forsøker si. Opplys meg gjerne.

Endret av nisselue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ser noen si kjønn ikke betyr noe, det er person. Det er jeg ikke enig. Som kvinne med pupper og livmor foretrekker jeg menn uten livmor og pupper. Ja, han må ha en bra personlighet også, men også mannlige trekk. Er lei den maset om at kropp ikke definere kjønn. Det har det gjort i mange tusen år og det et skilnader på menn og kvinner. Håper snart det hysteriet forsvinner.

Anonymkode: b12c4...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Jeg tipper nr 1 er mer selvstendig, ikke needy og vet at hun kan få de hun vil ha, altså mye mer avslappet til menn. Mens nr 2 kanskje er mer på og håper på forhold, noe som kan oppfattes mer desperat? 

Samtidig som nr 1 er vakrere og har formene på rett plass, noe menn trakter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...