Gå til innhold

Mistet pappa i går. Bror vil heller på ferie enn i begravelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du leser mitt innlegg inne her så ser du at vi har forsøkt å være mer tett med han, men han er ikke av den person hvor han ville være så tett med oss. 
synes jeg har fått en del merkelige svar her inne hvor folk mener det er mer rett å dra på ferie enn å legge sin far til hvile. 
det for så være så, da folk er forskjellige. Så Tror diskusjonen ender her.

Anonymkode: 00ebc...aa8

Din far skal da legges til hvile om det blir 8.juli eller 19.juli. Syns det er tragisk at du ikke en gang kan forsøke å møte din brors forespørsel og at du er villig til å forsure familieforholdet. Dette er ikke det din far ville ønsket. Vil du virkelig at hans begravelse skal være et punkt for konflikt resten av livet? Jeg tror din far vil ha dere begge der - om det så gjelder å utsette den 1-2 uker. 

Anonymkode: a9083...be3

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du leser mitt innlegg inne her så ser du at vi har forsøkt å være mer tett med han, men han er ikke av den person hvor han ville være så tett med oss. 
synes jeg har fått en del merkelige svar her inne hvor folk mener det er mer rett å dra på ferie enn å legge sin far til hvile. 
det for så være så, da folk er forskjellige. Så Tror diskusjonen ender her.

Hvis målet ditt var å få bare medhold, så ender fort diskusjonen her ja. Men det er alltid flere sider av en sak. Og både du og din bror er i sorg, og det er derfor jeg ber deg om raushet. Du gjør og mener selvfølgelig det du vil, og det er du som kjenner deres historie. Jeg bare sier at du og din bror ikke deler samme historie, og det er det lurt å ha respekt for.

Anonymkode: 2c9c4...7d9

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det virker som du projiserer sorgen over på broren din nå. Du har akkurat mistet faren din og så er du bare opptatt av å beskrive hvor egoistisk halvbror er. 

Er dette noe faren din ville ønsket? 

Jeg forstår at sorgen føles ekstremt stor nå, men du kan ikke forvente at andre skal sørge helt likt som deg,  og så straffe dem fordi de ikke gjør det. 

Anonymkode: e9b0d...b23

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette høres vondt ut. Jeg mistet nettopp et nært familiemedlem selv. Det ble en del drama rundt begravelsen. Av egen erfaring vil jeg gi deg er råd om å være raus og tålmodig. Ikke ta for gitt at andre forstår hvordan du har det. Og ikke ta for gitt at du forstår dem.

when they go low, you go high!

Anonymkode: dde9e...ff4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det virker som du projiserer sorgen over på broren din nå. Du har akkurat mistet faren din og så er du bare opptatt av å beskrive hvor egoistisk halvbror er. 

Er dette noe faren din ville ønsket? 

Jeg forstår at sorgen føles ekstremt stor nå, men du kan ikke forvente at andre skal sørge helt likt som deg,  og så straffe dem fordi de ikke gjør det. 

Nei men det gjør jeg jo heller ikke. Han kan sørge på sin egen måte om han må. Hånden er rukket ut som sagt. Så det er opp til han nå om han vil ta det eller ei. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei men det gjør jeg jo heller ikke. Han kan sørge på sin egen måte om han må. Hånden er rukket ut som sagt. Så det er opp til han nå om han vil ta det eller ei. 

Du har ikke rukket ut en hånd🤷🏼‍♀️ Du bare durer i vei om egne behov 

Anonymkode: ed7b4...629

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du har ikke rukket ut en hånd. Du har ikke en gang forsøkt å spørre om utsettelse.

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har ikke rukket ut en hånd🤷🏼‍♀️ Du bare durer i vei om egne behov 

Akkurat. Du gnåler om at du strekker ut hender og tilby i hytt og pine men i realiteten skal ALT være på DINE premisser. 

Anonymkode: 6b4e7...733

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat. Du gnåler om at du strekker ut hender og tilby i hytt og pine men i realiteten skal ALT være på DINE premisser. 

Anonymkode: 6b4e7...733

Det er veldig sjeldent ting har gått på mine premisser når det kommer til familien. Men denne gangen står premissene på min kjære mor og ikke meg. Hun har satt dato. Ikke jeg. 

jeg kan jo høre med utsettelse og få det skriftelig at det ikke går an og vente nærmest 20 dager. Kanskje folk ville holdt kjeft da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En ferie kan man ta mange ganger, men begravelsen er kun èn gang. Så jeg ville helt klart prioritert begravelsen framfor ferie hvis jeg var broren din.

Anonymkode: 5795b...1a0

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er veldig sjeldent ting har gått på mine premisser når det kommer til familien. Men denne gangen står premissene på min kjære mor og ikke meg. Hun har satt dato. Ikke jeg. 

jeg kan jo høre med utsettelse og få det skriftelig at det ikke går an og vente nærmest 20 dager. Kanskje folk ville holdt kjeft da?

12 virkedager*

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere får nok utsettelse. Det er ingen problem å få det😊 

Flott at du vil løse dette slik at alle kan delta👍🏻😊

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man har begravelse når det passer for både ektefelle og ALLE barna. Selvsentrert å ikke ville utsette når det ikke passer for den ene. 
Får litt sånn ‘klassisk’ stemor og halvsøster-vibber av dette 

Nei vet du hva, man utsetter ikke en begravelse fordi et søsken vil på FERIETUR altså. Hadde bror trengt å få begravelsen utsatt fordi han måtte følge ene ungen sin på kreftbehandling eller noe sånt hadde det vært en helt annen diskusjon.

Anonymkode: 3f1f3...a37

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

12 virkedager*

Ingen problem å få 12 virkedager😊 Supert at TS har innsett at å være raus er bra 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja og det er helt greit. Vi har sagt han får dra på ferie. Han vet når begravelsen finner sted. Så får det være opp til han og de om de kommer eller ei. Som sagt kan de også besøke graven ved senere anledning

Bra! Du har gjort riktig.

En fyr som ikke avbryter ferie for sin egen fars begravelse fortjener ikke bedre.
Han var der vel ikke for faren din under sykdommen heller? Blås i han.

Du er en god datter!

Jeg ville gjort det samme.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei vet du hva, man utsetter ikke en begravelse fordi et søsken vil på FERIETUR altså. Hadde bror trengt å få begravelsen utsatt fordi han måtte følge ene ungen sin på kreftbehandling eller noe sånt hadde det vært en helt annen diskusjon.

Anonymkode: 3f1f3...a37

Joda, det kan man fint gjøre, spesielt når turen var planlagt lenge før dødsfallet!

Anonymkode: 6b4a1...2a2

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Entern skrev (1 minutt siden):

En fyr som ikke avbryter ferie for sin egen fars begravelse fortjener ikke bedre.

Du er en god datter!

Vi vet bare ts sin side av saken, vi aner ingenting om broren sin side av saken...

Anonymkode: 6b4a1...2a2

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Entern skrev (Akkurat nå):

Du er en god datter!

Han var der på slutten. Men det er jeg som tok meg av han. Passet på han hele natten og Sovn knapt på 3 døgn. Gav han vann, masserte bena hans, alt han trengte. skiftet klut på pannen hans igjennom hele natten for å få ned feber. Overvåket han 24/7 faktisk fordi jeg ikke ville miste han. Dessverre skjedde det uansett og sorgen er ikke til å bære. Han var ikke gammel heller men kroppen sa stopp da han var for sliten. 

og det skulle bare mangle at man ikke utsetter ferien sin litt. 
takk for omtanke

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var der på slutten. Men det er jeg som tok meg av han. Passet på han hele natten og Sovn knapt på 3 døgn. Gav han vann, masserte bena hans, alt han trengte. skiftet klut på pannen hans igjennom hele natten for å få ned feber. Overvåket han 24/7 faktisk fordi jeg ikke ville miste han. Dessverre skjedde det uansett og sorgen er ikke til å bære. Han var ikke gammel heller men kroppen sa stopp da han var for sliten. 

og det skulle bare mangle at man ikke utsetter ferien sin litt. 
takk for omtanke

Kondolerer så mye.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

På hvilken måte har du strukket ut hånden? Han har jo bare fått slengt et dato etter seg som han har måtte forholde seg til. Det normale er at man blir enige om en dato som passer alle så langt det går. 

Det er ikke bare du og moren din som har mistet noen her.Selv om bror og far ikke var så nærme så er det likefullt faren hans. Han også må få ha et ord med på laget. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...