Gå til innhold

Prinsessesyndromet hos kvinner skaper alenemødre fordi de velger feil partnere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Denne forskningen henter du fra annet enn ditt sinn? Du bare synser her, det finnes lite sammenhenger her i det hele tatt. Finnes nok av eksempler på lynende intelligente mennesker som ikke ser ut i måneskinn :) Men som har god personlighet selv om det er en subjektiv oppfatning. Det er mange pene mennesker som er intelligente som er direkte psykopater, og motsatt stygge mennesker på rent utseende men som har "sjarmen" og dermed dametekke. De kan komme både i psykopat utgave eller "verdens fineste personlighet" utgave. Så nei det finnes nok ikke en enste sammenheng slik du sier, det er bare tull alt sammen. 

Anonymkode: 461e6...6ad

Synes du det er rart at gode gener henger sammen? 

Her er 1 studie jeg fant i farta. Det er en myte at intelligente er uattraktive. Jeg har ikke sagt noe om sjarme. 

https://psycnet.apa.org/record/1926-05502-001

Anonymkode: 87a31...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et problem jeg ser går igjen er forvokste guttunger som har blitt skjemt bort av moren sin gjennom oppveksten. Når de blir voksne, forventer de at partner overtar mors rolle. Det funker ikke når man får barn..

Anonymkode: 613b5...9eb

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Et problem jeg ser går igjen er forvokste guttunger som har blitt skjemt bort av moren sin gjennom oppveksten. Når de blir voksne, forventer de at partner overtar mors rolle. Det funker ikke når man får barn..

Anonymkode: 613b5...9eb

Jeg tror dette er forklaringen på en del av de håpløse incel-holdningene hos konservative menn. Mor har kanskje ikke vært likestilt nok, og så blir hun helt overvelda over at kroppen hennes har klart å frambringe et vesten med utovertiss, og så bare oppdrar hun ham som om han var et lite mirakel, sterk og svak på samme tid. Og så blir fyren voksen, og kvinner han møter er selvfølgelig ikke fornøyd med mammas lille prins, som er både udugelig, lat og sutrete. Og så blir det som det blir da. Incel-oppskriften.

Anonymkode: 07d0f...a63

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror dette er forklaringen på en del av de håpløse incel-holdningene hos konservative menn. Mor har kanskje ikke vært likestilt nok, og så blir hun helt overvelda over at kroppen hennes har klart å frambringe et vesten med utovertiss, og så bare oppdrar hun ham som om han var et lite mirakel, sterk og svak på samme tid. Og så blir fyren voksen, og kvinner han møter er selvfølgelig ikke fornøyd med mammas lille prins, som er både udugelig, lat og sutrete. Og så blir det som det blir da. Incel-oppskriften.

Anonymkode: 07d0f...a63

Svada !    🤢

Anonymkode: f5ad9...c7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsessesyndromet oppstår fordi menn evolusjonsbiologisk sett er disponert for å by seg frem for nær sagt alle kvinner, mens kvinner derimot velger mer kritisk hvilke tilbud de skal akseptere. Dette spillet gjelder imidlertid primært i sexmarkedet, og altså ikke i partnermarkedet. Når menn på denne måten byr seg (seksuelt) frem for kvinner som objektivt sett ligger langt under egen divisjon, tror endel kvinner at de er mer attraktive enn de i virkeligheten er, og blir skuffet når tilbudet viser seg å bare gjelde sex og ikke parterforhold.

Anonymkode: 9c60f...8be

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.7.2022 den 2.02):

De aller fleste menn er bra, men de største psychoene klarer på et vis alltid å sjarmere damer, selv om det er åpenbart for alle rundt. Biologi?

Kanskje litt kjedelig med "normale" menn, hvem vet. Uansett litt på kanten av hva tråden handler om...

Anonymkode: b0e70...f1e

Hvor er de da? Føler det er sjeldent å finne en bra mann. «Kanskje kjedelig med normale menn» hva faen er det du tror at vi tenner på voldelige/toxic menn? Jeg skrev at exen viste seg snill å god var det jeg falt for. Ikke at han var toxic slo opp når han begynte å vise sidene sine.

Anonymkode: 2db52...394

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.7.2022 den 1.25):

Jeg forsto poenget, men noe som bare et par prosent egner seg til oppfatta jeg som dårlige eksempler. Og igjen, det er i beste fall veien til kortvarig lykke. Hvis man ønsker noen å bli gammel med hjelper ikke status osv., kvantitet over kvalitet.

Eksempelvis psykopater får gjerne flere kull med barn, men jeg mener definitivt at det ikke bør være slik. Det er et helvete for partnerne, og det er stor sjanse for at også barna blir like forferdelige å ha med å gjøre. Det et ikke nødvendigvis sånn at de som velges oftest er det beste kortet, det er heller en grunn til at forholdene stadig ryker.

Anonymkode: af843...93c

Et par prosenter? Nordmenn er blant de høyest utdannede folkene i verden. Det er en flust av menn i Norge som har høy utdannelse og som kan tilby økonomisk trygghet dersom de ønsker det selv. Det er selvsagt synd for de mennene som ikke når opp, men de mangler jo tross alt noe vesentlig som kvinner ser etter i en partner. Å dra inn psykopater er bare tull i denne sammenhengen, det finnes langt færre psykopater enn menn med utdanning. 

AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 20.15):

Hvorfor skal menn velge et yrke eller en utdannelse kun basert på hva kvinner liker. Ville aldri hatt ei dame som higet etter mine penger/utdannelse/status eller jobb. 

Det er det som på et annet språk kalles for golddigging. Har godt med penger og lukter sånne kvinnfolk lang vei. Er litt ala Amber Heard. Nei takk.. 

Anonymkode: 599d4...e7f

Du skal ikke det. Men dersom det er viktig for deg å finne en partner og få barn, må du innordne deg de kravene som markedet stiller. Naturen har innordnet deg slik at kvinner ser etter spesifikke kvaliteter i menn (og omvendt) fordi det er dette som har fungert gjennom hele vår evolusjon. Det kommer ikke til å endre seg fordi du ikke liker det eller fordi du taper på det. 

Anonymkode: 4eec5...ec9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 18.09):

Jeg er ikke helt enig i hovedinnlegget. Mitt inntrykk er ikke at kvinner har noe prinsessesyndrom, men en god del vektlegger nok helt feil egenskaper hos menn. Da går det ikke så lang tid før man ikke får det til å fungere. Man burde egentlig lytte litt mer til hodet, og litt mindre til umiddelbare følelser og underlivet (det kan for så vidt være lurt uavhengig av kjønn). Mange kvinner vurderer en mann på bare sekunder eller minutter, noe som er temmelig irrasjonelt.

Gjennomsnittlig IQ er 100. Jeg vet ikke hva gjennomsnittet blant leger og ingeniører er, men tipper det er temmelig langt unna folk flest. Hverken høy IQ eller godt betalt jobb gjør noen til en bedre partner uansett, overfladiske "krav" som innfris gir i beste fall periodevis sex.

Anonymkode: af843...93c

Jeg er enig i at vi går mot et samfunn der vi har for mange valg og inntrykk og for mye informasjon, og vi tar oss ikke bryet med å tenke oss om, fordi alt går så fort. Jeg er ikke uenig i at mange kvinner vurderer menn for raskt, men det gjør menn også. I motsetning til menn er det flere høyt utdannede kvinner som ikke finner en partner, da flere menn enn kvinner ønsker en yngre og mer visuelt attraktiv kvinne, mens kvinner generelt er mer opptatt av en som er god til å kommunisrere, status og penger – for å si det veldig generelt, og det gjelder selvsagt ikke alle.

Ingen bør ta til takke med noen som de ikke er tiltrukket av, eller som man av andre grunner ikke ønsker å være sammen med, men begge kjønn hadde hatt godt av å lete bredere og gjøre nye vurderinger på hva de ønsker å leve med eller ikke, når vi leter etter en partner.

Endret av Helene1982
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som nettopp har kommet ut i et giftig forhold. Hun ble kalt stygge ting og trykket ned. En gang (som jeg vet om) ble hun slått. Stjålet fra osv… 

Siden jeg har mange guttevenner, ville hun at jeg skulle finne en mann til henne med kriterier som stabil, kjekk, ordnet økonomi, eier bolig i Oslo og selvsagt snill. Det så lenge ut til å klaffe til han en dag ble dumpet/ghostet. Så da jeg spurte henne hvorfor, fikk jeg til svar at han var for snill. Så hun valgte heller å gå tilbake til en voldelig eks. 
 

Jeg forstår meg aldri på kvinner. 

Anonymkode: 28578...a6c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har en venninne som nettopp har kommet ut i et giftig forhold. Hun ble kalt stygge ting og trykket ned. En gang (som jeg vet om) ble hun slått. Stjålet fra osv… 

Siden jeg har mange guttevenner, ville hun at jeg skulle finne en mann til henne med kriterier som stabil, kjekk, ordnet økonomi, eier bolig i Oslo og selvsagt snill. Det så lenge ut til å klaffe til han en dag ble dumpet/ghostet. Så da jeg spurte henne hvorfor, fikk jeg til svar at han var for snill. Så hun valgte heller å gå tilbake til en voldelig eks. 
 

Jeg forstår meg aldri på kvinner. 

Anonymkode: 28578...a6c

«Jeg forstår meg aldri på umodne kvinner.»

Rettet opp litt, for dette er typisk oppførsel fra en umoden kvinne- på lik linje som man har umodne menn. 

Anonymkode: 2ed1f...afb

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leste overskriften tenkte jeg at, ja, det stemmer, men misforsto prinsessestndromet tydeligvis. 

Jeg kan ærlig innrømme at jeg har hatt en slags prinsessesydrom, vokst opp med en idé om ar det var viktig å være vakker og bli plukket opp, reddet og fridd til av en prins, som skulle være redningen. Samtidig vokste jeg opp i religiøs setting hvor det var også mye fokus for en kvinne å gifte seg og få barn. Ugifte kvinner (og menn) over 30 uten barn var det veldig synd på. Å ha et vakkert bryllup var også veldig viktig.

Det er disse idealer som har ført til en viss idealisering av "gift ned kjekk og rik mann" status, så mange barn som mulig. Hvis man ikke er så vakker som en prinsesse, så tar man det beste man får nærmest idealet. 

Men så har det vist seg at idealmannen har for eksempel vært (eksempler ikke bare fra mitt liv), psykopat, narcissist, pedofil, voldelig, rusmisbruker, utro, egoist, kriminell,... Slike ting viser seg ofte senere, noen ganger lytter man ikke til egne varselsklokker engang fordi man er så opptatt av ønsket om å være prinsesse.

Ja om det er da synd i meg og andre som opplever dette, jeg vet ikke, det spørs jo litt hvor empatisk person det er som vurderer situasjonen. Personlig har jeg aldri likt å bli syns synd på, men å bli forstått at ut i fra de forutsetninger jeg har hatt har jeg endt opp slik og at det ikke er bare fordi jeg er dum og fortjener det er jo hyggelig i det minste. 

Anonymkode: 2eb16...133

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

«Jeg forstår meg aldri på umodne kvinner.»

Rettet opp litt, for dette er typisk oppførsel fra en umoden kvinne- på lik linje som man har umodne menn. 

Anonymkode: 2ed1f...afb

Begge er i 30-årene. Når modner man da? 

Anonymkode: 28578...a6c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor er de da? Føler det er sjeldent å finne en bra mann. «Kanskje kjedelig med normale menn» hva faen er det du tror at vi tenner på voldelige/toxic menn? Jeg skrev at exen viste seg snill å god var det jeg falt for. Ikke at han var toxic slo opp når han begynte å vise sidene sine.

Anonymkode: 2db52...394

"Det er sjeldent å finne en bra mann" - dette er så latterlig at jeg er tom for ord. De aller fleste mennesker er gode, med enkelte dårlige sider. Den der femcel-retorikken om at alle menn er onde og voldelige må du jobbe med før du nærmer deg en mann igjen

1 hour ago, AnonymBruker said:

Begge er i 30-årene. Når modner man da? 

Anonymkode: 28578...a6c

😂 "Modner" kanskje når de er for gamle til å ha sjans på mennene de vil ha

Anonymkode: 4e330...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Begge er i 30-årene. Når modner man da? 

Anonymkode: 28578...a6c

Enkelte blir seriøst aldri modne. Uansett hvilken alder hun er i; hun er overhodet ikke moden sålenge hun ghoster noen på så tynt grunnlag. Det er fjortiss oppførsel.

Anonymkode: 2ed1f...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om mange snille, omtenksomme og beskjedne menn som har store problemer med å få damer. 

Jeg har aldri møtt en høylytt drittsekk som har problemer med å dra damer. 

Anonymkode: e9566...820

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Det er sjeldent å finne en bra mann" - dette er så latterlig at jeg er tom for ord. De aller fleste mennesker er gode, med enkelte dårlige sider. Den der femcel-retorikken om at alle menn er onde og voldelige må du jobbe med før du nærmer deg en mann igjen

😂 "Modner" kanskje når de er for gamle til å ha sjans på mennene de vil ha

Anonymkode: 4e330...231

Du ville blitt overassket over hvor mange såkalte «snille» «rolige»  og litt stille menn som viser seg å bli totale monstre. Det er ikke nødvendigvis sagt at alle stille, rolige og «snille» menn er slik- men det skjer. De fleste ER gode, og det er derfor mange normale menn er i langvarige forhold og.

Anonymkode: 2ed1f...afb

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet om mange snille, omtenksomme og beskjedne menn som har store problemer med å få damer. 

Jeg har aldri møtt en høylytt drittsekk som har problemer med å dra damer. 

Anonymkode: e9566...820

De drar damer som aldri har vokst opp mentalt. 

Anonymkode: 2ed1f...afb

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 16.55):

Jenter blir oppvokst med at de kun fortjener det beste. Prinsessesyndromet.

Men har de rett og slett misforstått hva "det beste" betyr? Det virker som om de tror at en kjekk partner med høy status gjør dem lykkelige, uansett hvordan disse mennene behandler dem.

Etter å ha sveipet rundt på tinder er jeg litt sjokkert over hvor mange av damene som er relativt unge (rundt 30) og allerede har barn. Mange har barn rundt 30, men det merkverdige er at så utrolig mange allerede har skrotet forholdet med barnefar.

Tok kjærligheten slutt, var han/hun utro, var han voldelig, psykisk terror, var han en dårlig far, tjente han for lite.. Svarene er sikkert mange. Men sannsynligheten for at det var hun som gjorde det slutt, er stor.

Kvinner velger partnere basert på status og utseende, og de brenner seg gang på gang fordi mennene på et eller annet plan ikke er gode nok. Har man en kjekk partner øker også risikoen for at denne personen på et tidspunkt vil søke noe bedre, siden mulighetene alltid er til stede.

Jeg er ikke den som sier at damer skal jekke ned kravene sine, jeg sier bare at de kanskje burde bli bedre til å lese menn. Finne de som faktisk vil behandle deg bra. Det er ikke synd på dere som brenner dere på dårlige menn som er kjekke og har høy status. Men det virker egentlig ikke som noen lærer av det.

 

 

Anonymkode: 5a884...caa

😂

Anonymkode: c61a2...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De drar damer som aldri har vokst opp mentalt. 

Rart at de snille, omtenksomme ikke klarer å dra damer som har vokst opp mentalt da 🤔

Anonymkode: e9566...820

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en gang sammen med en lite voksen dame med prinsesse adferd. Takker gud i dag for at jeg ikke var uheldig å få barn med henne...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...