Gå til innhold

Prinsessesyndromet hos kvinner skaper alenemødre fordi de velger feil partnere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De aller fleste menn er bra, men de største psychoene klarer på et vis alltid å sjarmere damer, selv om det er åpenbart for alle rundt. Biologi?

Kanskje litt kjedelig med "normale" menn, hvem vet. Uansett litt på kanten av hva tråden handler om...

Anonymkode: b0e70...f1e

Det er mange som har erfaring med at akkurt det ikke stemmer. Tvertimot møtes mange familievoldsofre med mistro fordi "ingen kan tro at h*n er sånn".

Anonymkode: 7349f...826

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jenter blir oppvokst med at de kun fortjener det beste. Prinsessesyndromet.

Men har de rett og slett misforstått hva "det beste" betyr? Det virker som om de tror at en kjekk partner med høy status gjør dem lykkelige, uansett hvordan disse mennene behandler dem.

Etter å ha sveipet rundt på tinder er jeg litt sjokkert over hvor mange av damene som er relativt unge (rundt 30) og allerede har barn. Mange har barn rundt 30, men det merkverdige er at så utrolig mange allerede har skrotet forholdet med barnefar.

Tok kjærligheten slutt, var han/hun utro, var han voldelig, psykisk terror, var han en dårlig far, tjente han for lite.. Svarene er sikkert mange. Men sannsynligheten for at det var hun som gjorde det slutt, er stor.

Kvinner velger partnere basert på status og utseende, og de brenner seg gang på gang fordi mennene på et eller annet plan ikke er gode nok. Har man en kjekk partner øker også risikoen for at denne personen på et tidspunkt vil søke noe bedre, siden mulighetene alltid er til stede.

Jeg er ikke den som sier at damer skal jekke ned kravene sine, jeg sier bare at de kanskje burde bli bedre til å lese menn. Finne de som faktisk vil behandle deg bra. Det er ikke synd på dere som brenner dere på dårlige menn som er kjekke og har høy status. Men det virker egentlig ikke som noen lærer av det.

 

 

Anonymkode: 5a884...caa

Kvinner vil ikke være med menn som hater kvinner. Noe du tydeligvis gjør. 

Hvorfor klarer ikke menn å holde på de kvinnene de allerede har, og til og med fått barn sammen med? Hvorfor er ikke menn familieorienterte lengre? Hvorfor puler de på seg unger her og der men gidder ikke å investere i verken barna eller dama? Det er heller spørsmål du bør stille deg. 

Anonymkode: e1aeb...fde

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er ikke den som sier at damer skal jekke ned kravene sine, jeg sier bare at de kanskje burde bli bedre til å lese menn. Finne de som faktisk vil behandle deg bra. Det er ikke synd på dere som brenner dere på dårlige menn som er kjekke og har høy status. Men det virker egentlig ikke som noen lærer av det.

Jeg synes du ser på dette helt motsatt. Jeg lurer på hva som er galt med menn, som gjør at de tror at de kan behandle kvinner som søppel og som tror at utseende og penger er viktigst. 

Bortskjemt prins syndrom?

Anonymkode: 8178a...c39

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo kresnere kvinner er på utseende, jo flere alenemødre blir det jo naturligvis. De fleste kvinner vil ha barn, men siden så mange menn blir valgt bort går det ikke opp. På den måten at mange må ta til takke med barn med en av de utvalgte, men ikke varig forhold.

Det paradoksale er at jo kresnere kvinner er, jo færre får forhold med de mest attraktive mennene og. Fordi de har konstant masse desperate damer etter seg, og har ikke nødvendigvis tid eller lyst til å ha bare en dame.

Så kresenheten slår ut dobbelt - færre menn å dele på, samt at de mest populære mennene ikke blir tilgjengelig for seriøse forhold.

Kanskje samfunnet blir fundamentalt annerledes fremover? Kvinner oppdrar barn, mens menn flest fokuserer på karriere og fritid. Og en mindre andel menn ligger med masse damer 😅 Det vil i det minste føre til at menn får mer penger og mer tid til hobbyer

Anonymkode: 4e330...231

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jo kresnere kvinner er på utseende, jo flere alenemødre blir det jo naturligvis. De fleste kvinner vil ha barn, men siden så mange menn blir valgt bort går det ikke opp. På den måten at mange må ta til takke med barn med en av de utvalgte, men ikke varig forhold.

Det paradoksale er at jo kresnere kvinner er, jo færre får forhold med de mest attraktive mennene og. Fordi de har konstant masse desperate damer etter seg, og har ikke nødvendigvis tid eller lyst til å ha bare en dame.

Så kresenheten slår ut dobbelt - færre menn å dele på, samt at de mest populære mennene ikke blir tilgjengelig for seriøse forhold.

Kanskje samfunnet blir fundamentalt annerledes fremover? Kvinner oppdrar barn, mens menn flest fokuserer på karriere og fritid. Og en mindre andel menn ligger med masse damer 😅 Det vil i det minste føre til at menn får mer penger og mer tid til hobbyer

Anonymkode: 4e330...231

Færre og færre kvinner vil ha barn. Flere og flere kvinner vil ha karriere. 

Anonymkode: 2ed1f...afb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Alle kan behandle kvinner dårlig hvis de vil. 

Anonymkode: 636f2...01f

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror mye ligger i at kvinner og menn oppriktig tror de begge skal bidra 50/50 hjemme når de får barn. 

SMACK, så kommer virkeligheten og mannen bidrar mye mindre enn lovet. 

Anonymkode: e5a7f...9f2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, hvor mange tråder må det til før kg-kvinner forstår at incel-mannen er den de burde valgt istedenfor han kjekke rike 😊

Anonymkode: ff89c...a8e

Hvorfor velger ikke kg-kvinner den misogyne incel-mannen i stedet for han kjekke rike? HVOORFOOOR!? :grine:

Anonymkode: caca8...788

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kvinner vil ikke være med menn som hater kvinner. Noe du tydeligvis gjør. 

Hvorfor klarer ikke menn å holde på de kvinnene de allerede har, og til og med fått barn sammen med? Hvorfor er ikke menn familieorienterte lengre? Hvorfor puler de på seg unger her og der men gidder ikke å investere i verken barna eller dama? Det er heller spørsmål du bør stille deg. 

Anonymkode: e1aeb...fde

Er det kun menns jobb å holde på og blidgjøre dama i forholdet..?

Anonymkode: 5a884...caa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg tror mye ligger i at kvinner og menn oppriktig tror de begge skal bidra 50/50 hjemme når de får barn. 

SMACK, så kommer virkeligheten og mannen bidrar mye mindre enn lovet. 

Anonymkode: e5a7f...9f2

Fordi de ofte har mer ansvar i jobben enn dama?

Anonymkode: 5a884...caa

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fordi de ofte har mer ansvar i jobben enn dama?

Anonymkode: 5a884...caa

Vel, som regel har kvinner mer utdanning og minst like viktig jobb, men i hodet til en del menn virker det som det er menns karriere og inntekt som er viktigst.

Hvis du vil ha mye makt i forholdet, er et stalltips å gå for dumme og fattige kvinner

Anonymkode: 07d0f...a63

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface
Entern skrev (17 timer siden):

Godt å høre 😊

Tenkte det var greit å la dere vite, så vi har det på det rene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor velger ikke kg-kvinner den misogyne incel-mannen i stedet for han kjekke rike? HVOORFOOOR!? :grine:

Anonymkode: caca8...788

Tror mange kg kvinner velger å være enslige med rødvin og noen katter. Det ser ut som mange har gitt opp menn og proklamerer hvor flott singel tilværelsen er. 

Anonymkode: 8dad4...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror mange kg kvinner velger å være enslige med rødvin og noen katter. Det ser ut som mange har gitt opp menn og proklamerer hvor flott singel tilværelsen er. 

Anonymkode: 8dad4...578

Tenker vi damer må passe veldig nøye på den grensen mellom glede og ubehag når det gjelder menn. Blir gjerne noen runder med voksenopplæring av typen "Jeg gidder ikke ta klesvasken din på fritida mi", "Mine behov når det gjelder mat, sex, orden, økonomi, aktiviteter og ferier er like viktige som dine". Er fyren lærenem kan det funke, altså gå i pluss på regnestykket for livskvalitet. Hvis ikke kommer man langt med katt, rødvin, venninner og barn.

Anonymkode: 07d0f...a63

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker vi damer må passe veldig nøye på den grensen mellom glede og ubehag når det gjelder menn. Blir gjerne noen runder med voksenopplæring av typen "Jeg gidder ikke ta klesvasken din på fritida mi", "Mine behov når det gjelder mat, sex, orden, økonomi, aktiviteter og ferier er like viktige som dine". Er fyren lærenem kan det funke, altså gå i pluss på regnestykket for livskvalitet. Hvis ikke kommer man langt med katt, rødvin, venninner og barn.

Anonymkode: 07d0f...a63

Altså, det er ikke noe galt i det. Ser jeg dro frem stereotypien i innlegget mitt. Om en har fått mange negative opplevelser har jeg forståelse for at en ikke tør satse/gi opp. Jeg opplever bare at det er mange her inne som har et så voldsomt behov for å fortelle hvor flott det er å være alene. Dette skal de være resten av livet, og da kan en lure på om det er genuint. 

Og at når en kvinne er singel er det frivillig og når en mann er deg så er det ufrivillig. Jeg synes det blir en litt enkel floskel. Usikker på om det er gjort statistikk, eller forskning på det. 

Anonymkode: 8dad4...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Hvorfor er det forventet at unge kvinner skal ha erfaringen til å velge rett partner når de ikke sitter på erfaringen enda?

Kvinner blir kritisert fordi de velger feil partner, men ingen tenker på at når man er ung så vet man ikke nødvendigvis hva som vil være en god partner over tid. Jeg tror også at man kan være mer overfladisk som ung og dermed velger partner utfra det.

Ser jo selv at med erfaring så har jeg erfart hva som fungerer og hva som ikke gjør det.

Er det slik at det er forventet at kvinner skal ta gode valg fra de er unge fordi de liksom er mer modne? Er det kun menn som kan være ung og dum?

I tillegg så kan forhold ta slutt av mange ulike grunner. Det er ikke sånn at den du velger når du er 20 vil være rett for deg når du er 40. Lurer på om de som sitter og kritiserer kvinner mangler erfaring med forhold eller hva som er greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvorfor velger ikke kg-kvinner den misogyne incel-mannen i stedet for han kjekke rike? HVOORFOOOR!? :grine:

Anonymkode: caca8...788

Et stort rungende «Ja takk!!!» til misogyn-incel-aldri-hatt-skikkelig-jobb-mann med masse selvtilitt-issues som også banker dama og er notorisk utro for oppmerksomheten/bekreftelsens skyld! 🥳 

«men han er jo så snill, beskjeden og spinkel, han kan umulig ha gjort en flue fortred!»

»Du må bare heve deg over det, husk at du er mye sterkere mentalt, arbeidsmessig og sosialt. Han er bare frustrert» 😄

good times! 🥳🥳🥳

Anonymkode: 2ed1f...afb

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 17.21):

Gode egenskaper henger ofte sammen. Dette skyldes gener. En mann som har bra utseende, er også ofte intelligent. Gode erfaringer leder dessuten til at han typisk ikke er bitter og har mindreverdighetskomplekser, og at han derfor også har god personlighet. 

Anonymkode: 87a31...4ff

Denne forskningen henter du fra annet enn ditt sinn? Du bare synser her, det finnes lite sammenhenger her i det hele tatt. Finnes nok av eksempler på lynende intelligente mennesker som ikke ser ut i måneskinn :) Men som har god personlighet selv om det er en subjektiv oppfatning. Det er mange pene mennesker som er intelligente som er direkte psykopater, og motsatt stygge mennesker på rent utseende men som har "sjarmen" og dermed dametekke. De kan komme både i psykopat utgave eller "verdens fineste personlighet" utgave. Så nei det finnes nok ikke en enste sammenheng slik du sier, det er bare tull alt sammen. 

Anonymkode: 461e6...6ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 17.16):

Eventuelt kan jo "vanlige" menn også gjøre en innsats for å forbedre seg selv? F.eks. har naturen innordnet det slik at menn kan øke sin attraktivitet ved å skaffe seg ressurser. Så hvorfor ikke ta høy utdanning og bli ingeniør, lege eller arkitekt? Det eneste som stopper dere er vilje og evner da utdannelse i Norge er gratis. Har du ikke evne og vilje - helt greit men da skal du ikke se etter de beste damene heller. 

Anonymkode: 4eec5...ec9

Hvorfor skal menn velge et yrke eller en utdannelse kun basert på hva kvinner liker. Ville aldri hatt ei dame som higet etter mine penger/utdannelse/status eller jobb. 

Det er det som på et annet språk kalles for golddigging. Har godt med penger og lukter sånne kvinnfolk lang vei. Er litt ala Amber Heard. Nei takk.. 

Anonymkode: 599d4...e7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.7.2022 den 2.05):

De liker ikke menn som er stabile og som de vet kommer til å behandle dem bra. 

Anonymkode: 636f2...01f

Ehm, jo? Jeg ville ha en stabil og god mann. Det er faktisk helt vanlig å ønske det.

Anonymkode: 9f3ab...14f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...