Gå til innhold

Prinsessesyndromet hos kvinner skaper alenemødre fordi de velger feil partnere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har utelukkende valgt mindre pene menn med lavere status- fikk barn med en som gikk på NAV, forsørget han og skaffet han jobb. Han viste seg også å være notorisk utro og en drittsekk. 
Forrige der var også en lavstatus fyr, som påsto at han var verdens snilleste; det var han altså overhodet ikke! 😄😄😄

Anonymkode: 2ed1f...afb

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gode gener får forplantet seg videre, mens resten av barnløse menn kan nyte livet alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lurer seriøst på hvor alle disse kjekke norske mennene er jeg. Det er mildt sagt sjelden jeg ser kjekke menn, mens det kryr av kvinner som er over snittet pen. Det er og veldig sjelden man ser par der mannen er den bedre halvdel..

Anonymkode: 785fe...98e

🙄

Er du seriøs?

Det kryr selvfølgelig av menn som er "over snittet pene" også. Omtrent halvparten av begge kjønn er over snittet.

Om du er en av dem som mener at du fortjener en av de 1% kjekkeste mennene fordi du er norsk kvinne, så kan du trøste deg med at du langt fra er alene.

Anonymkode: b0e70...f1e

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ren biologi. Graviditet er risikabelt, og i tillegg faller en kvinnes seksualmarkedsverdi drastisk etter barn. Så naturligvis vil kvinner ha de beste genene når de først forplanter seg - de vil rett og slett ha "sexy" barn, som igjen vil ha større sjanse for å bringe genene videre i neste generasjon. Når da staten i tillegg trør til med diverse støtteordninger for enslige mødre, sier det seg selv at genetikk vil trumfe stabilitet, og vi får mange alenemødre og problembarn.

Anonymkode: 665b6...163

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja fordi aleinemødre= problembarn? Snever tankegang 

Anonymkode: 9cacd...081

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lurer seriøst på hvor alle disse kjekke norske mennene er jeg. Det er mildt sagt sjelden jeg ser kjekke menn, mens det kryr av kvinner som er over snittet pen. Det er og veldig sjelden man ser par der mannen er den bedre halvdel..

Anonymkode: 785fe...98e

Hm, hvor er du ute og ser hen da? Er da masse kjekke og/eller sjarmerende menn rundtforbi. Både med og uten fine koner. 

Anonymkode: c2f63...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

 

Dere misser poenget mitt. Dersom man ikke gidder eller ikke har evner til å skaffe seg høy utdannelse - god jobb - økonomisk sikkerhet - så er det helt greit. Men da må man nesten akseptere at kvinner kommer til å vurdere deg som mindre attraktiv enn dine medbrødre som mestrer slike ting. Det er helt i orden å ha begrensninger, men ikke innbill seg at du skal velge og vrake i kvinner. Det blir for dumt. 

Dessuten; vitenskapen slår fast at vi som en kollektiv gruppe har flere formødre enn forfedre, altså er færre menn fått barn gjennom hele evolusjonen enn kvinner. Sagt på en annen måte; det er helt naturlig at en gruppe menn faller utenom og ikke får avkom. Det kan til og med hende at det skal være slik. 

Anonymkode: 4eec5...ec9

Jeg forsto poenget, men noe som bare et par prosent egner seg til oppfatta jeg som dårlige eksempler. Og igjen, det er i beste fall veien til kortvarig lykke. Hvis man ønsker noen å bli gammel med hjelper ikke status osv., kvantitet over kvalitet.

Eksempelvis psykopater får gjerne flere kull med barn, men jeg mener definitivt at det ikke bør være slik. Det er et helvete for partnerne, og det er stor sjanse for at også barna blir like forferdelige å ha med å gjøre. Det et ikke nødvendigvis sånn at de som velges oftest er det beste kortet, det er heller en grunn til at forholdene stadig ryker.

Anonymkode: af843...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en grunn til å ikke være på Tinder tenker jeg. Første samboeren min var psykisk ustabil (bipolar). Fant ut at jeg var gravid da jeg allerede hadde pakket tingene mine og var på vei for å flytte ut. Hadde da bodd sammen i 4 år og jeg forsøkte i det lengste til å få det til å fungere. Bestemte meg for å være ansvarlig voksen og prøve litt til, men det fungerte ikke og han var ikke involvert i barnet. Samboer nr 2 var jeg sammen med i 12 år. Ett barn sammen og vi lever med alt det materielle vi trenger, men han er ikke en snill mann. Han kjefter mye og er ofte slem (selv om han i bunn og grunn kanskje ikke mener det). Han er sjeldent kjærlig og jeg har vært ulykkelig de siste 5 årene, men forsøkt så lenge pga barn.

hvor lenge forventer du HI at jeg skal forsøke å prøve for å ikke virke som en prinsesse?

Anonymkode: 1cccd...0fa

  • Liker 6
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghostface skrev (6 timer siden):

Godt jeg ikke har Prinsessesyndromet, da. Har heller ikke Flink pike syndromet. :)

Godt å høre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da kan de takke seg selv, og ingen skal syns synd på dem.

Anonymkode: 5a884...caa

Alenemødre kan takke seg selv. De valgte tross alt mannen de lå med. 

Anonymkode: a3bc7...a47

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting dere men virkelig ikke forstår er at ofte så viser alle sine beste sider i starten av et forhold. Vi kvinner er ikke synske. Er menn som kan vise disse stygge sidene et par år inn i forholdet. Trodde exen min var verdens beste mann for han var så snill å god 1 år inn i forholdet så begynte han å vise sine true collors. Så hold kjeft med velg bedre menn. Menn legger alltid ansvaret på kvinnen. Hvorfor ikke heller si at menn må bli bedre.

Anonymkode: 2db52...394

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ren biologi. Graviditet er risikabelt, og i tillegg faller en kvinnes seksualmarkedsverdi drastisk etter barn. Så naturligvis vil kvinner ha de beste genene når de først forplanter seg - de vil rett og slett ha "sexy" barn, som igjen vil ha større sjanse for å bringe genene videre i neste generasjon. Når da staten i tillegg trør til med diverse støtteordninger for enslige mødre, sier det seg selv at genetikk vil trumfe stabilitet, og vi får mange alenemødre og problembarn.

Anonymkode: 665b6...163

Nei eneste vi bryr oss om er at barna er at barna faktisk er friske. Sexy barn hva faen er det du snakker om? 

Anonymkode: 2db52...394

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En ting dere men virkelig ikke forstår er at ofte så viser alle sine beste sider i starten av et forhold. Vi kvinner er ikke synske. Er menn som kan vise disse stygge sidene et par år inn i forholdet. Trodde exen min var verdens beste mann for han var så snill å god 1 år inn i forholdet så begynte han å vise sine true collors. Så hold kjeft med velg bedre menn. Menn legger alltid ansvaret på kvinnen. Hvorfor ikke heller si at menn må bli bedre.

Anonymkode: 2db52...394

De aller fleste menn er bra, men de største psychoene klarer på et vis alltid å sjarmere damer, selv om det er åpenbart for alle rundt. Biologi?

Kanskje litt kjedelig med "normale" menn, hvem vet. Uansett litt på kanten av hva tråden handler om...

Anonymkode: b0e70...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jenter blir oppvokst med at de kun fortjener det beste. Prinsessesyndromet.

Men har de rett og slett misforstått hva "det beste" betyr? Det virker som om de tror at en kjekk partner med høy status gjør dem lykkelige, uansett hvordan disse mennene behandler dem.

Etter å ha sveipet rundt på tinder er jeg litt sjokkert over hvor mange av damene som er relativt unge (rundt 30) og allerede har barn. Mange har barn rundt 30, men det merkverdige er at så utrolig mange allerede har skrotet forholdet med barnefar.

Tok kjærligheten slutt, var han/hun utro, var han voldelig, psykisk terror, var han en dårlig far, tjente han for lite.. Svarene er sikkert mange. Men sannsynligheten for at det var hun som gjorde det slutt, er stor.

Kvinner velger partnere basert på status og utseende, og de brenner seg gang på gang fordi mennene på et eller annet plan ikke er gode nok. Har man en kjekk partner øker også risikoen for at denne personen på et tidspunkt vil søke noe bedre, siden mulighetene alltid er til stede.

Jeg er ikke den som sier at damer skal jekke ned kravene sine, jeg sier bare at de kanskje burde bli bedre til å lese menn. Finne de som faktisk vil behandle deg bra. Det er ikke synd på dere som brenner dere på dårlige menn som er kjekke og har høy status. Men det virker egentlig ikke som noen lærer av det.

 

 

Anonymkode: 5a884...caa

De liker ikke menn som er stabile og som de vet kommer til å behandle dem bra. 

Anonymkode: 636f2...01f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lee Jones skrev (6 timer siden):

Gode gener får forplantet seg videre, mens resten av barnløse menn kan nyte livet alene.

Alle kan behandle kvinner dårlig hvis de vil. 

Anonymkode: 636f2...01f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker said:

En ting dere men virkelig ikke forstår er at ofte så viser alle sine beste sider i starten av et forhold. Vi kvinner er ikke synske. Er menn som kan vise disse stygge sidene et par år inn i forholdet. Trodde exen min var verdens beste mann for han var så snill å god 1 år inn i forholdet så begynte han å vise sine true collors. Så hold kjeft med velg bedre menn. Menn legger alltid ansvaret på kvinnen. Hvorfor ikke heller si at menn må bli bedre.

Anonymkode: 2db52...394

Det er forskjell på å gå på en smell eller to og å gjøre det konstant, alle kan bli lurt om man ikke har erfaring nok til å lukte lunta. Jeg har selv røket på en skikkelig smell med en kvinne som viste seg å være en voldelig psykopat, det var virkelig ikke bra. Lære mye av det, og har ikke hatt problemer siden.

Anonymkode: af843...93c

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jenter blir oppvokst med at de kun fortjener det beste. Prinsessesyndromet.

Men har de rett og slett misforstått hva "det beste" betyr? Det virker som om de tror at en kjekk partner med høy status gjør dem lykkelige, uansett hvordan disse mennene behandler dem.

Etter å ha sveipet rundt på tinder er jeg litt sjokkert over hvor mange av damene som er relativt unge (rundt 30) og allerede har barn. Mange har barn rundt 30, men det merkverdige er at så utrolig mange allerede har skrotet forholdet med barnefar.

Tok kjærligheten slutt, var han/hun utro, var han voldelig, psykisk terror, var han en dårlig far, tjente han for lite.. Svarene er sikkert mange. Men sannsynligheten for at det var hun som gjorde det slutt, er stor.

Kvinner velger partnere basert på status og utseende, og de brenner seg gang på gang fordi mennene på et eller annet plan ikke er gode nok. Har man en kjekk partner øker også risikoen for at denne personen på et tidspunkt vil søke noe bedre, siden mulighetene alltid er til stede.

Jeg er ikke den som sier at damer skal jekke ned kravene sine, jeg sier bare at de kanskje burde bli bedre til å lese menn. Finne de som faktisk vil behandle deg bra. Det er ikke synd på dere som brenner dere på dårlige menn som er kjekke og har høy status. Men det virker egentlig ikke som noen lærer av det.

 

 

Anonymkode: 5a884...caa

Har du i det hele tatt vært ute i den virkelige verden? Ser hele tiden pene jenter med "stygge" gutter.

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RealistiskDot skrev (10 minutter siden):

Har du i det hele tatt vært ute i den virkelige verden? Ser hele tiden pene jenter med "stygge" gutter.

Samme her 👍

Det motsatte også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull... 

Dårlige menn kommer i ALLE størrelser, fasonger, utdanningsnivå etc. Den eneste forskjellen fra fortida, er at damer nå faktisk har et valg. Vi har egen inntekt, utdannelse og nettverk som gjør at vi ikke trenger å finne oss i å bli behandla som søppel. Det er faktisk så enkelt. Det er ikke lenger skambelagt å bli skilt, være alenemor, være singel og ingen trenger lenger å holde på fasaden. 

Det er også fascinerende at her skal skyld legges på damer. VI skal passe på hvem VI velger, mens menn skal fortsette å være drittsekker uten å få passet sitt påskrevet? Dessuten er det like mange alenefedre der ute. 

Du skriver som om de få virkelig kjekke menn som finnes går rundt på gata omsvermet av damer. Er det sånn? Nei. Se deg rundt, hvis du noen gang kommer krypende ut av kjelleren. De fleste par er faktisk helt normale mennesker, både når det gjelder utseende og såkalt status. Hvem er det som har skyhøye krav til utseende? Det er dere menn... Så fei for deres egen dør, og slutt å dytte alt ansvar og bitterhet over på damer. 

 

Anonymkode: fff57...03b

  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...