Gå til innhold

Å bli presset til abort av barnefar, og prøve igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så glad for at jeg ikke kjenner slike mennesker som mener det er ok å sette barn til verden på en manipulativ måte og mangler det moralske kompasset til de grader. Jeg synes helt ærlig synd på familier og bekjente til disse og til menn som blir lurt opp til slikt. Det er ikke bare skammelig, men innmari flaut. 

Anonymkode: bee8d...7c0

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja

Anonymkode: 792aa...420

Med en som presset deg til abort? Seriøst?! Dette her blir det ikke en lykkelig barndom av, kan jeg love deg.

Anonymkode: d2c85...26f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer til å dumpe deg, så det blir nok ikke noe langvarig forhold. Du skriver jo følgende:» Spurte om vi kunne prøve igjen, fordi jeg angret dypt og følte meg langt nede. Han nevnte da at det måtte i så fall bli mitt "soloprosjekt" og at fødselsattest skulle ha "far ukjent" på.» innlegg nr 56.

 

Anonymkode: c302c...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts hvor langt på vei er du? Kan du oppdatere her når du har fortalt han og fortelle hvordan det gikk? 

Anonymkode: 371d0...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt matt av mange av kommentarene her inne… 
Hva med alle tråder som har vært inne her opp igjennom årene, hvor damer har vært gravide, og bf stikker av, hvor det da er side på side med støtte erklæringer og gode råd, mens nå er det så mye hat at jeg kan virkelig ikke forstå at moderator ikke blander seg inn.

Ts, du skriver at du fikk en stor sorg, noe jeg kan forstå. Må være fryktelig vondt å bli presset til å gjøre noe sånt.

Når det er sagt, så kan jeg ikke se for meg at dere 3 blir en lykkelig liten familie. Det vil vel kanskje ende med at det blir du og babyen. Mulig barnefar velger å være i barnets liv, mulig ikke. Han har jo gjort det VELDIG tydelig at han ikke ønsker barn. Uansett, en mors kjærlighet er ofte nok. 
 

Lykke til.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts hvor langt på vei er du? Kan du oppdatere her når du har fortalt han og fortelle hvordan det gikk? 

Anonymkode: 371d0...4b6

Hvorfor skal jeg gjøre det mener du? Tråden var primært ment for å få høre om eventuelle lignende erfaringer. Var aldri ment som noen tråd med krangling og fordømmelser. Lurer vel bare på motivet for spørsmålet ditt.

Anonymkode: 792aa...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo12345 skrev (1 minutt siden):

Jeg blir helt matt av mange av kommentarene her inne… 
Hva med alle tråder som har vært inne her opp igjennom årene, hvor damer har vært gravide, og bf stikker av, hvor det da er side på side med støtte erklæringer og gode råd, mens nå er det så mye hat at jeg kan virkelig ikke forstå at moderator ikke blander seg inn.

Ts, du skriver at du fikk en stor sorg, noe jeg kan forstå. Må være fryktelig vondt å bli presset til å gjøre noe sånt.

Når det er sagt, så kan jeg ikke se for meg at dere 3 blir en lykkelig liten familie. Det vil vel kanskje ende med at det blir du og babyen. Mulig barnefar velger å være i barnets liv, mulig ikke. Han har jo gjort det VELDIG tydelig at han ikke ønsker barn. Uansett, en mors kjærlighet er ofte nok. 
 

Lykke til.

Jeg skjønner det ikke heller; hvordan alle mulige situasjoner med mer eller mindre håpløse situasjoner blir heiet frem og masse oppmuntring kommer. Ikke at jeg kritiserer det, det er jo bra at noen får støtte her inne, men at jeg nærmest fra starten blir oppfordret til å ta abort er ganske rått og hensynsløst.

Som du skriver, kanskje vi ikke blir en lykkelig familie til slutt, men barnet er i alle fall veldig ønsket av meg og vil få masse kjærlighet og omsorg.

Anonymkode: 792aa...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal mannen måtte bruke kondom når dama går på prevansjon? Han stoler jo tydelig på henne, sånn som alle egentlig skal gjøre i et forhold.

…man kan faktisk bli gravid, selv om man beskytter seg. Hallo..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner det ikke heller; hvordan alle mulige situasjoner med mer eller mindre håpløse situasjoner blir heiet frem og masse oppmuntring kommer. Ikke at jeg kritiserer det, det er jo bra at noen får støtte her inne, men at jeg nærmest fra starten blir oppfordret til å ta abort er ganske rått og hensynsløst.

Som du skriver, kanskje vi ikke blir en lykkelig familie til slutt, men barnet er i alle fall veldig ønsket av meg og vil få masse kjærlighet og omsorg.

Anonymkode: 792aa...420

På tide å slutte å skylde på menn for alt faenskapet som skjer i livet til damer! Voksne damer har da vel pokker med ansvar for eget liv! Hadde ikke ta ville tatt abort, hadde hun ikke gjort det. Hun hadde gått fra mannen og beholdt barnet. Nå hat hun manipulativt lurt mannen med å bli gravid, og man skal ha sympati med slike mennesker som driver og manipulerer og er ikke bedre selv. Ærlig talt. Han ønsker ikke flere barn, da hadde hun et valg, være med han uten barn eller la han gå!

Anonymkode: bee8d...7c0

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På tide å slutte å skylde på menn for alt faenskapet som skjer i livet til damer! Voksne damer har da vel pokker med ansvar for eget liv! Hadde ikke ta ville tatt abort, hadde hun ikke gjort det. Hun hadde gått fra mannen og beholdt barnet. Nå hat hun manipulativt lurt mannen med å bli gravid, og man skal ha sympati med slike mennesker som driver og manipulerer og er ikke bedre selv. Ærlig talt. Han ønsker ikke flere barn, da hadde hun et valg, være med han uten barn eller la han gå!

Anonymkode: bee8d...7c0

Ingen som gir menn skylden for alt. Du skriver veldig stygt om det som skjedde, og du aner ikke hvordan det foregikk og hvordan jeg ble presset. Så da trenger du ikke å finne på ting heller.

Anonymkode: 792aa...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Har lest noen tråder oppgjennom her av kvinner som sier de er blitt presset til abort av barnefar. Det har og skjedd med meg. Jeg var nok usikker, men hellet mot å beholde. Han pushet på med masse negative ting, konsekvenser det ville få. Ga opp til slutt. Angret umiddelbart.

Først kom en helt vanvittig smertefull anger, sorg over det som kunne blitt. Senere kom et voldsomt sinne, raseri. Mange krangler. Deretter, ønske om ny graviditet og tanker om hvordan det kunne gå til.

Visste at han aldri ville gå med på det. Men sinnet og bitterheten gjorde at jeg tenkte at han "skylder meg" å prøve igjen - og at det denne gangen skal være mitt valg.

Så jeg sluttet med prevensjon uten å si ifra, og lot naturen ta seg av det. Og ble gravid. Har ennå ikke fortalt partneren det. Er glad, men og bekymret.

Andre som har lignende opplevelser, og hvordan taklet du det?

 

Anonymkode: 792aa...420

Du er sjuk i hue 

Anonymkode: 4546c...86d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingen som gir menn skylden for alt. Du skriver veldig stygt om det som skjedde, og du aner ikke hvordan det foregikk og hvordan jeg ble presset. Så da trenger du ikke å finne på ting heller.

Anonymkode: 792aa...420

Men ts.. du må nesten ta alle negative/hatefulle kommentarer med en klype salt. KG har alltid vært sånn, siden starten. Dette er plassen hvor kvinner (og menn) kan være så nådeløse og ondskapsfulle de bare måtte ønske. De kaster seg over tastaturet som ingenting, og så fort skjermen er lagt ned, holder de slike meninger for seg selv. 

Fokuser heller på ditt første innlegg, og les kommentarer som faktisk svarer på spørsmålene dine.

Er mange fantastiske menn der ute, som villig og gledelig vil stå ved din og ditt barns side.

…som jeg sa tidligere: en mors kjærlighet er ofte nok!

lykke til.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo12345 skrev (4 minutter siden):

Men ts.. du må nesten ta alle negative/hatefulle kommentarer med en klype salt. KG har alltid vært sånn, siden starten. Dette er plassen hvor kvinner (og menn) kan være så nådeløse og ondskapsfulle de bare måtte ønske. De kaster seg over tastaturet som ingenting, og så fort skjermen er lagt ned, holder de slike meninger for seg selv. 

Fokuser heller på ditt første innlegg, og les kommentarer som faktisk svarer på spørsmålene dine.

Er mange fantastiske menn der ute, som villig og gledelig vil stå ved din og ditt barns side.

…som jeg sa tidligere: en mors kjærlighet er ofte nok!

lykke til.

Det du skriver om kg er litt skummelt igrunnen. At folk skriver så nådeløst her når de er anonyme, og så oppfører seg normalt ansikt til ansikt. 
Uansett, abort er ikke aktuelt selv om flere her oppfordrer til det. Om han går fra meg pga barnet, tror jeg at det blir mindre smertefullt enn den bunnløse sorgen jeg følte og føler etter aborten. Det er det verste jeg har opplevd, og jeg har opplevd mye vondt i livet mitt.

Anonymkode: 792aa...420

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner det ikke heller; hvordan alle mulige situasjoner med mer eller mindre håpløse situasjoner blir heiet frem og masse oppmuntring kommer. Ikke at jeg kritiserer det, det er jo bra at noen får støtte her inne, men at jeg nærmest fra starten blir oppfordret til å ta abort er ganske rått og hensynsløst.

Som du skriver, kanskje vi ikke blir en lykkelig familie til slutt, men barnet er i alle fall veldig ønsket av meg og vil få masse kjærlighet og omsorg.

Anonymkode: 792aa...420

Hva hadde du forventet? Hadde du forventet at folk skulle gi deg støtte når du helt bevisst har lurt typen din som ikke vil ha barn.

Bare det at du i det hele tatt sier st han skylder deg ett barn er helt bak mål, selv om han presset deg så var det til slutt du som valgte å gjennomføre aborten.

Jeg har mistet og vet at man kan få ett behov for å «erstatte» det, men det er ingen som helst unnskyldning til å lure noen. Da kunne du ha gått hen og fått barn på egenhånd.

Anonymkode: 50ed2...648

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hva hadde du forventet? Hadde du forventet at folk skulle gi deg støtte når du helt bevisst har lurt typen din som ikke vil ha barn.

Bare det at du i det hele tatt sier st han skylder deg ett barn er helt bak mål, selv om han presset deg så var det til slutt du som valgte å gjennomføre aborten.

Jeg har mistet og vet at man kan få ett behov for å «erstatte» det, men det er ingen som helst unnskyldning til å lure noen. Da kunne du ha gått hen og fått barn på egenhånd.

Anonymkode: 50ed2...648

Hadde ikke forventet oppfordringer om å ta abort. Synes ikke du det er drøyt? Vilt? 
Har lest mange historier her inne, alt fra noen som sliter med avhengighet til stoff eller alkohol og blir gravide, eller noen som blir gravide og barnefar er kriminell, narkoman eller kriminell, eller kanskje stikker av og vil ikke ha noe med barnet å gjøre - i alle sånne tilfeller hagler det med ros og oppmuntring, knapt noen som engang antyder abort, langt mindre oppfordrer til det.

Og her er jeg, som er gravid og har alt på stell, og ønsker barnet, og så opplever jeg at mange her inne oppfordrer og nærmest pusher for abort. Synes det er helt hårreisende og ondt. Det er grotesk, rett og slett. Nei, hadde selvsagt ikke forventet det. Håper på å høre om andre, litt lignende historier og hvordan det gikk.

Anonymkode: 792aa...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hallo12345 skrev (1 time siden):

…man kan faktisk bli gravid, selv om man beskytter seg. Hallo..

Å herregud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alle dere som er på pillen, krever at mannen bruker kondom i tillegg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da slår man opp og finner et annet mannebein å få barn med

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han kommer til å dumpe deg, så det blir nok ikke noe langvarig forhold. Du skriver jo følgende:» Spurte om vi kunne prøve igjen, fordi jeg angret dypt og følte meg langt nede. Han nevnte da at det måtte i så fall bli mitt "soloprosjekt" og at fødselsattest skulle ha "far ukjent" på.» innlegg nr 56.

 

Anonymkode: c302c...cf5

Ts- og flere- synes tydeligvis at det er helt innafor å bare kjøre på og lure partneren. Hvis ønsket om barn er stort nok, så er det ok 🙄

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...