Gå til innhold

Å bli presset til abort av barnefar, og prøve igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 15.36):

Har lest noen tråder oppgjennom her av kvinner som sier de er blitt presset til abort av barnefar. Det har og skjedd med meg. Jeg var nok usikker, men hellet mot å beholde. Han pushet på med masse negative ting, konsekvenser det ville få. Ga opp til slutt. Angret umiddelbart.

Først kom en helt vanvittig smertefull anger, sorg over det som kunne blitt. Senere kom et voldsomt sinne, raseri. Mange krangler. Deretter, ønske om ny graviditet og tanker om hvordan det kunne gå til.

Visste at han aldri ville gå med på det. Men sinnet og bitterheten gjorde at jeg tenkte at han "skylder meg" å prøve igjen - og at det denne gangen skal være mitt valg.

Så jeg sluttet med prevensjon uten å si ifra, og lot naturen ta seg av det. Og ble gravid. Har ennå ikke fortalt partneren det. Er glad, men og bekymret.

Andre som har lignende opplevelser, og hvordan taklet du det?

 

Anonymkode: 792aa...420

Ja ja hvor tomt.... kan det være der oppe. Jeg vet hvem som er den største egoisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er snakk om et barn, et menneskeliv her. Det er ikke noe man skylder noen som helst, enten så ønsker man barn, eller så gjør man ikke det. At du ble presset til en abort du ikke ønsket høres helt forferdelig ut, og jeg skjønner godt at du sliter med mye negative følelser etter det. De følelsene går nok ikke over selv om du får et barn, tror jeg. Det høres ut som en vond situasjon å være i, og forholdet høres dessverre ikke veldig sunt ut for deg, med eller uten barn. Ønsker deg lykke til i veien videre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde noe liknende og er blitt fullstendig ignorert. Som om jeg er ingen, som om jeg var ingenting og som om jeg ikke betyr noenting.

Anonymkode: e7736...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg gjorde noe liknende og er blitt fullstendig ignorert. Som om jeg er ingen, som om jeg var ingenting og som om jeg ikke betyr noenting.

Anonymkode: e7736...7d5

Hm, Lurer på hvorfor🤔🙄🤦‍♀️

Endret av FruR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du gjorde ts var voldtekt. Han samtykket til sex med prevensjon. 

Anonymkode: 89fb0...011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, stakkars barn. Dersom du ikke er et troll, TS, så er du psykisk syk. Jeg håper du får den hjelpen du trenger. 

Anonymkode: 99718...3c1

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det du gjorde ts var voldtekt. Han samtykket til sex med prevensjon. 

Anonymkode: 89fb0...011

voldtekt var det ikke men at det var galt gjort er jeg enig i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (På 2.7.2022 den 15.42):

La meg bare se om jeg har forstått riktig : du følte at han presset deg til abort , og deretter valgte du å slutte på p-piller ( uten at han var klar over det ) og bli gravid igjen med samme fyr? Har jeg forstått riktig ? 

 

AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 15.43):

Korrekt

Anonymkode: 792aa...420

 

AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 15.46):

Han har et barn fra tidligere, og synes han skylder meg dette etter det grusomme han utsatte meg for.

Anonymkode: 792aa...420

Oh lord! 

På den ene siden er jeg skremt over at det faktisk fins mennesker som har slike holdninger TS, på den andre veldig veldig lei meg på barnets vegne som må vokse opp med foreldre som er så stygge med hverandre før det en gang er født.. 
 

Anonymkode: e2728...0be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbruker*** skrev (På 3.7.2022 den 9.26):

At han presset deg til abort er ingen unnskyldning for at du lurte denne mannen til å gjøre deg gravid igjen. Psyke kvinner som slutter på prevensjon for å fange mannen i farskap trodde jeg ærlig talt kun var å finne på amerikanske filmer. Hvorfor ønsker du denne mannen som barnefar egentlig? Du evner ikke å tenke på fremtidskonsekvensene av det du gjør. Håper dette er en trolletråd...

helt enig. Dessuten ts. En normal person hadde forlatt en mann som på en grusom måte hadde pressa henne til abort. Hun hadde da for faen ikke rørt han med ildtang etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste for barnet i dette tilfellet er nok å slippe å bli født i det hele tatt.

Anonymkode: ca1ab...6bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min lurte faren min, hun sluttet på prevensjon og ble gravid. 

Ihvertfall, moren min nektet pappa samvær - hun nektet han å komme i dåpen min, hun har alltid vært en gal person. Jeg bodde fast hos hun til jeg var 9 år, oppvokst i grov omsorgssvikt - av hun. Vi har hatt et enormt turbulent forhold i min ungdomstid og ung-voksen tid. Hun har sterke narsissistiske trekk, vært slem mot meg rett og slett. Jeg er nå på 2 året uten noe kontakt med hun, det føles godt. 
 

Når jeg var 20 år gjorde hun det igjen. Hun ble sammen med en mann, og tok ut spiralen uten å si ifra. "Plutselig" ble hun gravid. Han gikk fra hun når lillebror var 1-2 år. Og det samme skjedde der, jeg måtte melde ifra til BV og lillebror flyttet fast til sin far.  Heldigvis valgte min mor å gjøre disse tingene med reale mannfolk, som tar ansvar. Uheldigvis så er dama klin gærn, og har aldri kunnet gitt barna sine omsorg eller kjærlighet. 
 

Så, min erfaring med kvinner som gjør slikt er langt ifra positivt. Egoistiske, empatiløse kvinnemennesker. 

Endret av Rosatoast
  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (16 minutter siden):

Moren min lurte faren min, hun sluttet på prevensjon og ble gravid. 

Ihvertfall, moren min nektet pappa samvær - hun nektet han å komme i dåpen min, hun har alltid vært en gal person. Jeg bodde fast hos hun til jeg var 9 år, oppvokst i grov omsorgssvikt - av hun. Vi har hatt et enormt turbulent forhold i min ungdomstid og ung-voksen tid. Hun har sterke narsissistiske trekk, vært slem mot meg rett og slett. Jeg er nå på 2 året uten noe kontakt med hun, det føles godt. 
 

Når jeg var 20 år gjorde hun det igjen. Hun ble sammen med en mann, og tok ut spiralen uten å si ifra. "Plutselig" ble hun gravid. Han gikk fra hun når lillebror var 1-2 år. Og det samme skjedde der, jeg måtte melde ifra til BV og lillebror flyttet fast til sin far.  Heldigvis valgte min mor å gjøre disse tingene med reale mannfolk, som tar ansvar. Uheldigvis så er dama klin gærn, og har aldri kunnet gitt barna sine omsorg eller kjærlighet. 
 

Så, min erfaring med kvinner som gjør slikt er langt ifra positivt. Egoistiske, empatiløse kvinnemennesker. 

Dette var en veldig trist historie, må være vondt å ha opplevd dette.

Men jeg er ikke en slik person som din mor. Jeg er ikke syk, hverken psykisk eller fysisk, og vet jeg kan gi barnet en god oppvekst.

Anonymkode: 792aa...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (8 timer siden):

helt enig. Dessuten ts. En normal person hadde forlatt en mann som på en grusom måte hadde pressa henne til abort. Hun hadde da for faen ikke rørt han med ildtang etterpå.

Jeg skjønner at dette ikke virker logisk sett utenfra. Elsker denne mannen intenst, og ville ikke kunnet leve med aborten, så eneste alternativ var å bli gravid igjen med samme mann. Fosteret som ble abortert får jeg aldri tilbake, men har nå sjansen til å få dets søster eller bror. Det er mye bedre enn ingenting.

Anonymkode: 792aa...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det beste for barnet i dette tilfellet er nok å slippe å bli født i det hele tatt.

Anonymkode: ca1ab...6bd

Selvsagt ikke.

Anonymkode: 792aa...420

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det du gjorde ts var voldtekt. Han samtykket til sex med prevensjon. 

Anonymkode: 89fb0...011

Vært ekstremt underholdende om du hadde testet den påstanden i rettsapparatet :sarkasme:

Anonymkode: 7cb3e...9b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (10 timer siden):

voldtekt var det ikke men at det var galt gjort er jeg enig i

Jo. Å samtykke til sikker sex er ikke det samme som å samtykke til sex uten prevensjon. Dermed har ts voldtatt han. 
https://www.ung.no/oss/383781 her er en link på motsatt problem-at mannen tar av seg kondomet. Det er et overgrep. 

Anonymkode: 89fb0...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 19.41):

Jeg skjønner at dette ikke virker logisk sett utenfra. Elsker denne mannen intenst, og ville ikke kunnet leve med aborten, så eneste alternativ var å bli gravid igjen med samme mann. Fosteret som ble abortert får jeg aldri tilbake, men har nå sjansen til å få dets søster eller bror. Det er mye bedre enn ingenting.

Anonymkode: 792aa...420

Beklager men jeg blir ikke rektig klok.. du sier du elsker denne mannen intenst, han presset deg til en abort du ikke ville ta, å han ønsker helt tydelig ikke barn. Hvorfor vil du absolutt ha barn med denne mannen?
Trur du han på magisk vis vil bli stormende forelska i det barnet som han i utgangspunktet ikke ønsket? Det vil ikke skje. Han kommer til å forlate både deg og barnet, og du vil mest sannsynligvis bære nag til BARNET fordi han forlot deg. 

Skaff deg en ryggrad å kom deg ut av forholdet og finn deg en mann som ønsker barn sammen med deg. Da får barnet 2 foreldre som elsker hen og får den oppveksten barnet fortjener.

Jeg ble født pga P-pilla ikke funka. Å faren min var ikke veldig interessert i at jeg skulle komme til verden. For mamma var det uaktuelt med abort, jeg ble født, de bodde sammen noen år også flyttet de fra hverandre. Jeg hadde månedtlig kontakt med pappa, og var som regel hos barnevakt når jeg var der. Ingen hyggelig oppvekst å jeg har EUPF pga det og flere andre ting i dag. 

Så TENK på det stakkars barnet du bringer til verden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 15.51):

han pushet meg til abort, han skylder meg et barn. Bokstavelig talt.

Anonymkode: 792aa...420

Hvorfor sa du ikke nei da?

Anonymkode: f7c54...577

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 22.07):

Jo. Å samtykke til sikker sex er ikke det samme som å samtykke til sex uten prevensjon. Dermed har ts voldtatt han. 
https://www.ung.no/oss/383781 her er en link på motsatt problem-at mannen tar av seg kondomet. Det er et overgrep. 

Anonymkode: 89fb0...011

joda mrn det er og et overgrep å tvinhe en annen person til abort. Så sånn swtt er ikke han bedre han heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...