Gå til innhold

Deilig å bli en eldre og uattraktiv kvinne.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Som en motvekt til alle trådene om synkende markedsverdi; Jeg synes det er bare deilig og befriende å bli eldre og få synkende markedsverdi. Jeg husker 20 årene som et rotterace på datingfronten (dette var før tinder, men vi hadde sukker). Det var egentlig en ufattelig slitsom tid, med mye usikkerhet , grubling og idioter jeg kunne spart meg for. 
Hadde jeg visst det jeg vet nå hadde jeg helt klart valgt andre typer å involvere meg i; Men livserfaring er dyrekjøpt. 
Og jeg gikk ikke bare etter fuckboys, det er ikke kun de helt obvious idiotene som er idioter. Dårlige menn kommer i alle slags innpakninger og man må ha et skarpt øye til tider for å se det. 
 

Så hvorfor er det deilig å bli over 40, og lite attraktiv? Trangen etter å få masse oppmerksomhet er borte, jeg har hatt min glanstid. Jeg har barn og trenger ikke å stresse med å få familie i siste liten. Barna har allerede blitt så store at jeg kan dyrke interesser og satse mer på karriere. I min alder nå har jeg oppnådd mer på det profesjonelle plan på kortere tid enn i hele mitt yrkesliv. Hva er det å ikke like? 
 

Som en bonus kan jeg ha langvarige intime relasjoner uten forpliktelser. Menn som ikke legger seg borti hverken mitt liv, mine barn, mitt samarbeid med exen og far til barna. 

Det er virkelig godt å bli over 40, og ferdig med hele jaget.
 

Anonymkode: 5b984...774

Som om jeg skulle sagt det selv. Heia 40åra( og de etter det).😅😅🙏🌺Endelig kan man slippe sorg, grubling osv.

Anonymkode: 21704...f98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så trist. Jeg er 40 + og mer attraktiv enn noensinne 😀 Både i karrieren og privat.

Anonymkode: 9b287...f25

Samme her 😄 ikke i karrieren men blandt menn. Tenkte maset om sex fra tilfeldige menn på gaten oppi årene var over... Nå er det de fra 20 - 35 som gjerne vil tilbringe litt tid sammen med meg... 

Anonymkode: f30f2...571

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har alltid vært stygg og lite attraktiv for menn. Selv om det er sårt, kjente jeg at det var deilig noen ganger, da venninnene klaget over uønsket oppmerksomhet og tafsing på byen, stalking, dickpicks og alt det andre negative som hører til det å være attraktiv. Så det finnes fordeler og ulemper med det meste.

Anonymkode: 31b5a...abf

Samme her. Silver lining ved å være stygg er jo at jeg i stor grad har sluppet unna mesteparten av seksuell trakassering og overgrep og sånt. Skal prøve å huske på det når jeg er lei meg over at ingen finner meg attraktiv. 

Anonymkode: dd947...387

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, men ifølge alle trådene på KG er vi ikke atttaktive lenger 😄

Anonymkode: 5b984...774

Om en føler seg bra med seg selv og er på en god plass i livet, er det helt topp. De som sutrer om markedsverdi og kvinners utseende, kan umulig ha det godt med seg selv. 
De fleste oppegående menn og kvinner ønsker andre mennesker vel, de er ikke interessert i å rakke ned på alder eller utseende. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (40 minutter siden):

Kanskje dette gjelder mer for de som var veldig attraktive som ung og opplevde det mer som mas og at det var slitsomt?

Selv har jeg aldri vært veldig attraktiv og merker ingen forskjell nå heller. Klart noen har vært interessert i meg og da jeg var yngre synes jeg at det var kjipt at venninner som enten var penere eller var mer sprudlende og blid fikk mer oppmerksomhet. Nå er jeg litt sånn at jeg ikke ønsker masse oppmerksomhet fra tilfeldige menn, men jeg ønsker at noen skal synes at jeg er attraktiv allikevel. Så jeg er glad for at jeg ikke opplever særlig mye uønsket oppmerksomhet.

Kanskje de som synes det er sårt å se nedgang i oppmerksomhet er de som liker og ønsker masse oppmerksomhet for å føle seg attraktive? Så når de merker en nedgang så blir det veldig sårt for dem?

Det bruker da enkelte menn som en universal sannhet om at alle kvinner opplever det og tar ikke høyde for at alle ikke er eller har vært attraktive og/eller ikke ønsker oppmerksomhet hvor enn de går. Så skal menn fortelle kvinner et "sannhetens" ord om at kvinner blir mindre attraktive og enkelte går så langt som å si at kvinner ikke er attraktive for noen når de når en viss alder mens de tviholder på at menn alltid er mer attraktive jo eldre de blir.

Jeg synes det er veldig kjekt når jeg møter igjen tidligere klassekamerater og bekjente som da de var unge manglet selvtillit og tro på seg selv til å ha mot og god nok selvfølelse til å være gutter som våget å ta kontakt med jenter, og ikke våget å flørte (eller overhodet prate med jenter/kvinner uten å svært tydelig være usikker og ukomfortabel med det), og se at de har modnet til å ha tro på seg selv. 

Å ha tilstrekkelig tro på seg selv og ikke være så ukomfortabel med seg selv at man ikke klarer å føre en normal samtale med kvinner har selvfølgelig mye å si for om man er attraktiv for kvinner, og for hvor godt man har det med seg selv, så jeg blir veldig glad når jeg treffer på menn som var utrolig usikker som unge gutter og menn, og ser at de har blomstret opp til menn med tro på seg selv og egen verdi. At de tar kontakt når de kjenner meg igjen, ser meg i øynene når vi prater og at det er stolthet og selvsikkerhet der det tidligere var stor usikkerhet. 

Det er klart at slike gutter/menn opplever at deres attraktivitet har økt med alderen, men det er bare noe positivt. For dem selv og deres selvfølelse ikke minst. Det er helt klart bedre å ha det bra med seg selv enn å være så usikker på seg selv at man nærmest visker seg selv ut sosialt. 

Så helt klart at noen menn opplever at deres attraktivitet øker med alderen. Egentlig øker med økt selvtillit og økt følelse av egenverdi, for det var hva som manglet da de var yngre. Hva som sto i veien for dem. 

Jeg tror imidlertid ikke at det er menn som har modnet til trygghet og økt selvfølelse og bevissthet på egenverdi som har behovet for å sitte på nettet og skrive om at menns attraktivitet øker med alderen, mens kvinner blir verdiløse med alderen. Jeg tror at det er menn som fremdeles føler på dårlig selvtillit og egenverdi som har behov for slikt. At mobbing, uansett om man er ung eller voksen, springer ut fra egen indre usikkerhet og hva man ikke takler så godt. At behovet for å tråkke på andre for å løfte seg selv er å vise at man er tøff langt ifra, men langtfra tøff på innsiden. 

Det er fantastisk at noen (både kvinner og menn) modnes til bedre tro på seg selv enn da de var unge, men behovet for å fortelle kvinner at de mister sin verdi, mens menn øker sin verdi, tror jeg ikke på at springer ut fra god selvfølelse og trygghet. Det springer ut fra bitterhet og indre usikkerhet. 

Som kvinne måler jeg ikke egenverdi ut fra hvor mange menn som ønsker å få en bit av meg. Jeg lever rett og slett ikke for menn, og for å være attraktiv for menn. Jeg kan forstå at kvinner med dårlig selvfølelse og selvtillit har et behov for bekreftelse fra menn, og kan føle det vondt å bli oversett, og kanskje føle det vondt når (noen) menn hevder at deres verdi synker med alderen, men som med de unge gutter som ikke våget å prate med jenter, og hvor deres klare minus var dårlig selvfølelse og tro på egen verdi, så er det jo dette som er usikre kvinners klare minus også. Det er få som er så stygge og dumme at de ikke kan tiltrekke seg en partner, bare de har tro på seg selv. Det er mange flere som verken er stygge eller dumme som ikke klarer å tilrekke seg en partner, fordi de ikke har tro på seg selv. Uavhengig av alder. 

For oss kvinner som ikke har manglet oppmerksomhet, og som har tro på vår egenverdi, blir påstander om at vår verdi for menn synker med alderen bare tåpelig. Vi lever rett og slett ikke for å være attraktive for menn, vi er ofte lei av påtrengende menn, vi synes det er behagelig at vi får mer respekt fra menn og mindre mas og direkte guffen seksuell oppmerksomhet, og vi får gjerne mer enn nok oppmerksomhet fra menn fremdeles, men på mye mer moden og håndterbare måter. Det er behagelig og fint. Bedre! 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke alle kvinner på 40+ som har latt seg forfalle, vet du. 

Anonymkode: 9b287...f25

Man trenger ikke å la seg forfalle. Det skjer med oss alle uansett hvor godt vi tar vare på oss selv. Fra naturens side er vi vakrest som unge, med fast og rynkefri hud og en glød som bare de unge har. Jeg tror ikke på de som sier at de er like pene nå som for 20-30 år siden. Da tror jeg de trenger å sjekke synet :) Når det er sagt følger det en annen type skjønnhet med det å bli eldre. En som henger sammen med selvsikkerhet og ro, og det at barn, karriere og slike ting allerede er på plass. Man trenger ikke å gjøre seg til for å tekkes noen og kan bruke tid på å date eller hva man nå har lyst til, for det er ingenting som haster slik det er for unge kvinner. Jeg koser meg veldig som middelaldrende. Jeg har fått en behagelig distanse til omgivelsene og ikke minst til hva andre måtte mene om meg. Har nok aldri hatt det bedre enn nå selv om jeg ser at jeg har fått noen rynker og kroppen ikke er like fast som da jeg var 20. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så trist. Jeg er 40 + og mer attraktiv enn noensinne 😀 Både i karrieren og privat.

Anonymkode: 9b287...f25

Hvorfor er det trist at man ikke lengre måler egen verdi i hvordan ANDRE vurderer deg estetisk?

Skjønte du budskapet i innlegget? :P 

 

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (4 timer siden):

Eldre? C2758339-CAFD-4E7F-932F-4CC3645A5520.gif.139e0e4703e1a821822a407689a4117e.gif Når man er 40? C2758339-CAFD-4E7F-932F-4CC3645A5520.gif.139e0e4703e1a821822a407689a4117e.gif Hæh? C2758339-CAFD-4E7F-932F-4CC3645A5520.gif.139e0e4703e1a821822a407689a4117e.gif Trodde det dreide seg om ei oppi 60-70 år eller noe jeg <_<

Nei, ifølge en del av "mennene" her på KG går vi ut på dato når vi passerer 25......

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe enig. men jeg opplever (dessverre egentlig) fremdeles at menn ser på meg med "blikket". Er 48 og velholdt.😄Har aldri likt det, men vil jo samtidig holde meg i form, være velstelt osv.

Anonymkode: c4350...23b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hespe3 skrev (Akkurat nå):

Nei, ifølge en del av "mennene" her på KG går vi ut på dato når vi passerer 25......

Nei, nå overdriver du. 

Dessuten er det kvinnene du skal passe deg for. Dere er deres egne største kritikere. 

Anonymkode: 53de2...21f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig med TS. Godt å være ferdig med det stresset der! Jeg har en mann som elsker meg ubetinget og jeg er ferdig med å være en annen enn jeg egentlig er for en mann. Og jeg kjenner at min mann er nok  for meg, har ikkje den minste interesse for andre. 

Trygg på meg og mitt. Godt! 

Anonymkode: 35863...9ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (28 minutter siden):

Jeg tror imidlertid ikke at det er menn som har modnet til trygghet og økt selvfølelse og bevissthet på egenverdi som har behovet for å sitte på nettet og skrive om at menns attraktivitet øker med alderen, mens kvinner blir verdiløse med alderen. Jeg tror at det er menn som fremdeles føler på dårlig selvtillit og egenverdi som har behov for slikt.

Det var mye tekst og lange setninger i innlegget ditt, men jeg konkluderte med at vi er enige. Jeg er en av de sjenerte karene, som etterhvert har oppdaget at det er litt etterspørsel, selv om jeg nå som 50+ ikke helt greier å ta det inn over meg. 

Jeg kjenner flere i min kategori, og jeg tviler også på at det er denne gruppen som driver aktiv negging mot kvinner.  

Anonymkode: b014e...ad6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er faktisk enig med TS. Godt å være ferdig med det stresset der! Jeg har en mann som elsker meg ubetinget og jeg er ferdig med å være en annen enn jeg egentlig er for en mann. Og jeg kjenner at min mann er nok  for meg, har ikkje den minste interesse for andre. 

Trygg på meg og mitt. Godt! 

Anonymkode: 35863...9ff

Du er klar over at du er i en helt annen livssituasjon, enn de fleste her på singelforumet?  De som står støtt i sin situasjon som single, snakker vi ikke om. Men alle oss andre som går med savn etter partner, vil reagere på andres interesse, enten den er fraværende, eller overdreven, falsk, og uønsket.  

At mannen din elsker deg ubetinget, høres ikke helt bra ut, og jeg håper det er betingelser begge veier der. 

Anonymkode: b014e...ad6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår at det kan være slitsomt med mye oppmerksomhet. Absolutt.

Samtidig er det LITT som å høre en milliardær klage på at det er slitsomt å være rik.

Kan dere forstå det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (7 minutter siden):

Jeg forstår at det kan være slitsomt med mye oppmerksomhet. Absolutt.

Samtidig er det LITT som å høre en milliardær klage på at det er slitsomt å være rik.

Kan dere forstå det?

Ja jeg kan forstå det, fordi jeg kan forstå at for mye oppmerksomhet virker som et latterlig problem når man savner oppmerksomhet. Jeg synes likevel det er et reellt problem, som også de som savner oppmerksomhet bør ha forståelse for, når det er ekkel, krenkende og skremmende oppmerksomhet en del kvinner, inkludert meg, er lei av, og glad for at minker over årene. 

Litt som at en millionær trolig er glad for sin gode økonomi, angående de positive sidene god økonomi medfører, men forståelig nok ville føle ubehag, og ha rett til å klage/si fra/anmelde dersom deres økonomiske situasjon medførte at de ble trakassert, truet og angrepet. 

Jeg føler meg takknemlig for at jeg har fått mye positiv oppmerksomhet i livet, men jeg har likevel mislikt den ekle og negative oppmerksomhet jeg også har fått fra menn, og er glad for at min alder har medført mindre av den typen oppmerksomhet. 

Kan du forstå det?

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du er klar over at du er i en helt annen livssituasjon, enn de fleste her på singelforumet?  De som står støtt i sin situasjon som single, snakker vi ikke om. Men alle oss andre som går med savn etter partner, vil reagere på andres interesse, enten den er fraværende, eller overdreven, falsk, og uønsket.  

At mannen din elsker deg ubetinget, høres ikke helt bra ut, og jeg håper det er betingelser begge veier der. 

Anonymkode: b014e...ad6

Dette er jeg egentlig enig i for det er forskjell på når man er singel og når man ikke er det. Når jeg har vært i forhold så har ikke interesse fra andre menn interessert meg. Det har vært uinteressant siden jeg er da mest opptatt av han jeg har hjemme.

Nå når jeg er singel så merker jeg det jo og nå er ikke jeg sånn som har behov for masse oppmerksomhet siden jeg ikke liker det, men jeg ønsker jo at noen skal være interessert i meg og synes at jeg er attraktiv.

Så det er en viss forskjell på om man har en mann hjemme og er gjerne godt gift eller kanskje en ikke ønsker et forhold, og det å være singel og ønske seg et forhold.

Og har man vært singel en stund så er det ikke rart at man blir påvirket av negative ting som skrives om for eksempel kvinner som ikke er unge lenger. Forstår at de mennene kanskje ikke har det så godt med seg selv, men jeg tror ordene deres treffer de som sliter mest hardest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så trist. Jeg er 40 + og mer attraktiv enn noensinne 😀 Både i karrieren og privat.

Anonymkode: 9b287...f25

 

6ki9g0.jpg

Anonymkode: 53de2...21f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har alltid vært stygg og lite attraktiv for menn. Selv om det er sårt, kjente jeg at det var deilig noen ganger, da venninnene klaget over uønsket oppmerksomhet og tafsing på byen, stalking, dickpicks og alt det andre negative som hører til det å være attraktiv. Så det finnes fordeler og ulemper med det meste.

Anonymkode: 31b5a...abf

Har lest om flere som klaget over å bli sett på som et sex objekt...helt til de ikke var det lenger. Og da ble det feil og.

Anonymkode: e3b6a...f30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært like uattraktiv. Det var jeg som ungdom og ung voksen også. Ingen har vært interessert,og jeg har aldri vært på date. Er 34 nå. Men sånn er det bare. Alle kan ikke være attraktive. Men det stemmer ikke at menn er interessert i alle unge jenter/damer. Da hadde de likt meg da jeg var ung. Så dette er ikke alltid riktig.

Anonymkode: 45f12...abd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker en liten nedgang nå siden jeg passerte 36 år, men det er jo fortsatt masse menn som er interessert men det er færre av de jeg syntes er kjekke som gir meg oppmerksomhet.

Anonymkode: e5e21...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...