Gå til innhold

Hva er grunnen til at man velger barnefritt bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå skal ikke jeg gifte meg igjen, men det blir barnefritt neste gang! Det er helt sikkert! 

Sier bare leverposteihender på brudekjolen........... 🤯

Anonymkode: bd163...059

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den som er i familie med brudeparet kan jo dra og den andre være hjemme? Det er ikke så stor forskjell på det og å måtte løpe etter unger under middagen og ikke få Med seg taler eller noe for så å Måtte fra hjem tidlig for å legge ungene. Før festen starter. 

Anonymkode: 1fc64...332

Dette bryllupet er i utlandet og vi hadde planlagt å kombinere det med ferie siden reisen er lang og kostbar. Mine barn kan sitte i ro under både middag og taler. De har vært med på både bryllup, konfirmasjon og begravelse tidligere så er ikke nødvendig å løpe etter dem.  Om bare 1 av oss kan dra i bryllupet blir vi ikke å prioritere å bruke så mye penger og reise så langt.

Anonymkode: 75e91...5ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette bryllupet er i utlandet og vi hadde planlagt å kombinere det med ferie siden reisen er lang og kostbar. Mine barn kan sitte i ro under både middag og taler. De har vært med på både bryllup, konfirmasjon og begravelse tidligere så er ikke nødvendig å løpe etter dem.  Om bare 1 av oss kan dra i bryllupet blir vi ikke å prioritere å bruke så mye penger og reise så langt.

Anonymkode: 75e91...5ea

da er det bare å bli hjemme, da. At dere ville benytte sjansen til å ta med familien på ferie og slå to fluer i en smekk er jo ikke noe brudeparet burde ta hensyn til når de planlegger den viktigste festen i sitt liv. 

vi hadde barnefritt bryllup, og har aldri angret ett minutt. Vi liker ikke (og har ikke) barn så var helt uaktuelt å ha masse barn der. Har vært i flere bryllup med barn og det er noe heeelt annet - og alltid mye stusseligere. Det blir ikke en ordentlig fest, hele stemningen preges av at det er barn der. No thanks. 

Anonymkode: e737b...ce9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nå skal ikke jeg gifte meg igjen, men det blir barnefritt neste gang! Det er helt sikkert! 

Sier bare leverposteihender på brudekjolen........... 🤯

Anonymkode: bd163...059

fyfaen æsj 🤮 hadde klikka haha 

Anonymkode: e737b...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

da er det bare å bli hjemme, da. At dere ville benytte sjansen til å ta med familien på ferie og slå to fluer i en smekk er jo ikke noe brudeparet burde ta hensyn til når de planlegger den viktigste festen i sitt liv. 

vi hadde barnefritt bryllup, og har aldri angret ett minutt. Vi liker ikke (og har ikke) barn så var helt uaktuelt å ha masse barn der. Har vært i flere bryllup med barn og det er noe heeelt annet - og alltid mye stusseligere. Det blir ikke en ordentlig fest, hele stemningen preges av at det er barn der. No thanks. 

Anonymkode: e737b...ce9

Ja, vi blir hjemme 😊 men syns det er trist både for oss og for brudgommen da mange fra hans familie ikke kommer i bryllupet. Jeg har forresten også vært i mange bryllup  inkludert mitt eget, og har aldri tenkt tanken på at det var problematisk med barn der, heller det motsatte ❤️

Anonymkode: 75e91...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke giftet meg. Men hvis jeg skal så blir der uten barn. Små babyer er selvsagt ok så lenge foreldrene har vett til å trekke ut ved uro. 

Grunnen er at det er fest og alkohol. Jeg vil også at gjestene (foreldrene) skal kunne kose seg max uten å måtte passe på unger som griser med mat, løper rundt og bråker. Man sitter lenge til bords og det er slitsomt for barn. Det er også kjedelig om mange må gå tidlig pga barn som må legges. Det er også ekstra utgifter og planlegging med barn. Man må ha egnede stoler, det må være plass til flere gjester i lokalet, gjerne et eget "lekerom", en som kanskje kan holde styr på/underholde barna litt, tilrettelagt mat. 

Anonymkode: 60ec2...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha alkohol i bryllupet og da passer det seg ikke med små barn der. De sendes hjem etter middagen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...