Gå til innhold

Hva er grunnen til at man velger barnefritt bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (1 time siden):

jeg bestemmer det ikke jeg bare skjønner ikke at barn skal ekskluderes fra store begivenheter. og vil man ikke ha barnevennlig bryllup så kan man vel drite i å reprodusere seg før man gifter seg

 

Maleficenta skrev (26 minutter siden):

men du liker kjedelige bryllup der man i hovedsak tar mest hensyn til de gamle i familien? Jaja hver sin smak

Herregud.. Ble du eksludert fra et bryllup som barn - også plager det deg fortsatt, eller noe? 

Anonymkode: d3af2...896

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maleficenta skrev (1 time siden):

ok kanskje en og annen ektefølt tale (ikke tulletale som liksom skal være morsom) Eller at noen leser opp et fint dikt eller en som har talent for å synge, dynger en fin sang for brudeparet.. Helt innafor for min del. Men at ørtenvis av personer skal holde taler, og sanger dom er skrevet av gamle tante Tina med melodien til bamses fødselsdag, som alle må synge er bare utrolig kleint og pinlig

Skal man reise seg og holde en tale skal den jo være skikkelig. Men for meg er det en selvfølge med at type brudens far/mor holder en tale, brudeparet holder taler, forlover(e) taler, mulig en fra andre partens familie også holder tale og en liten tale fra toastmaster. Jeg er også vant til og for meg er det en selvfølge med velkomstsang alle synger med på og en takk for maten sang alle synger sammen. 
 

jeg syns personlig at dikt er helt grusomt og forferdelig kleint å høre på. Så 😅🤷🏻‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

 

Herregud.. Ble du eksludert fra et bryllup som barn - også plager det deg fortsatt, eller noe? 

Anonymkode: d3af2...896

så barnslig svar

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PurpleTuliip skrev (12 minutter siden):

Skal man reise seg og holde en tale skal den jo være skikkelig. Men for meg er det en selvfølge med at type brudens far/mor holder en tale, brudeparet holder taler, forlover(e) taler, mulig en fra andre partens familie også holder tale og en liten tale fra toastmaster. Jeg er også vant til og for meg er det en selvfølge med velkomstsang alle synger med på og en takk for maten sang alle synger sammen. 
 

jeg syns personlig at dikt er helt grusomt og forferdelig kleint å høre på. Så 😅🤷🏻‍♀️

men de fleste synger jo helt grusomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (6 minutter siden):

men de fleste synger jo helt grusomt

Still, hører med i min mening :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi har nettopp blitt invitert i bryllup til et familiemedlem som bor i et annet land. Mange av oss her i Norge har gledet oss veldig til dette bryllupet helt siden de ble forlovet, og hadde tenkt å kombinere ferie i dette landet med bryllupet. Men så fikk vi beskjed om at barna ikke er invitert. Vi og flere andre må da desverre takke nei. Jeg føler meg ikke komfortabel med å forlate ungene hjemme, og heller ikke komfortabel med å leie en barnevakt som vi ikke kjenner i et fremmed land. Jeg syns dette er veldig trist, men godtar at dette er hva brudeparet ønsker. 

Anonymkode: 75e91...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde ikke egne barn eller nieser/nevøer da vi giftet oss, så det var ikke en aktuell problemstilling. Men jeg har vært i to bryllup der små nieser /nevøer var til stede under middagen, og begge gangene var bestemoren mer opptatt av å finne fem leker etc til barnebarna enn å høre på brudgommens tale osv.

Så for meg ville det vært en grunn  - at brudeparets søsken og foreldre skal være (mentalt) til stede, og ikke ta seg av barn som synes laang middag med taler er kjedelig.

Vielsen derimot synes jeg barn (som er store nok til å få med seg det som skjer, kanskje ikke halvannetåringer) bør være med på, hvis det passer slik mht barnevakt etterpå. 

Anonymkode: e0178...d26

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2022 den 18.53):

Jeg syns det er stusslig at ikke barna skal få oppleve bryllup og jeg. For meg er det familiefest og da blir det rart og utelate unger. Tenk på erfaringer og opplevelsen det er for et barn!

Anonymkode: 64ee3...f2a

Samme her. Når vi gifter oss er barna velkomne. 

Anonymkode: 2ccfb...923

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg giftet meg var ikke dette en problemstilling, ingen hadde barn. Men om vi skulle ha giftet oss i dag, hvor mange av våre har barn, hadde jeg/vi valgt barnefritt bryllup.

I de bryllupene jeg har vært i hvor det har vært barn, så har det vært mas og kaos under vielse, middag, kakeopplegg og i det hele tatt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg er rar, men hadde blitt helt feil for meg å invitere til bryllup uten barn. Det er ikke så himla vanskelig å lage litt underholding for barn heller, et rom med tegnesaker, spill, film, snacks etc. Å sitte i timesvis å høre på taler og pjatt er virkelig kun interessant for brudeparet, helt latterlig hvor selvvhøytidelige folk er. 50% av ekteskap ender uansett i skillsmisse, ville heller hatt en mindre fest og spart penger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (15 timer siden):

mulig jeg er rar, men hadde blitt helt feil for meg å invitere til bryllup uten barn. Det er ikke så himla vanskelig å lage litt underholding for barn heller, et rom med tegnesaker, spill, film, snacks etc. Å sitte i timesvis å høre på taler og pjatt er virkelig kun interessant for brudeparet, helt latterlig hvor selvvhøytidelige folk er. 50% av ekteskap ender uansett i skillsmisse, ville heller hatt en mindre fest og spart penger. 

Hvorfor skal de være med om de skal stues bort på er rom og se på tv? Og hva med de som er så små at de ikke kan gjøre dette alene? Da må en av foreldrene være med da. Altså en av gjestene som da ikke får Med seg taler. 
 

mange foreldre foretrekker å gå i bryllup uten barna. Så kan de også få med seg innholdet uten å løpe etter en 2 åring som er lei av å sitte i ro

Anonymkode: 1fc64...332

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor skal de være med om de skal stues bort på er rom og se på tv? Og hva med de som er så små at de ikke kan gjøre dette alene? Da må en av foreldrene være med da. Altså en av gjestene som da ikke får Med seg taler. 
 

mange foreldre foretrekker å gå i bryllup uten barna. Så kan de også få med seg innholdet uten å løpe etter en 2 åring som er lei av å sitte i ro

Anonymkode: 1fc64...332

Ja sånn er det når de velger å ta med seg barna. 

Anonymkode: 248aa...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår så godt barnefrie bryllup.

Giftet meg for noen uker siden og barna våre var med under vielsen og frem til middag før de ble hentet. Mannen min ønsket egentlig barna i middagen, men jeg er glad for at vi droppet det. Svigers og mamma gjorde jo ikke noe annet enn å løpe etter dem de timene de var tilstede før de ble hentet rett før kl 16😅 (De er 2,5 år gamle).

Middagen skal være hyggelig med god mat (forhåpentligvis) og taler som man også gjerne vil høre og få med seg ☺️ Synes generelt at barn ikke har noe i bryllup å gjøre, men det er selvfølgelig opp til hver enkelt. Under middagen ble det også servert alkohol før det ble fest etterpå. Deilig med én dag det rett og slett bare er voksne.

Anonymkode: 8d67d...2c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.8.2022 den 0.29):

Vi har nettopp blitt invitert i bryllup til et familiemedlem som bor i et annet land. Mange av oss her i Norge har gledet oss veldig til dette bryllupet helt siden de ble forlovet, og hadde tenkt å kombinere ferie i dette landet med bryllupet. Men så fikk vi beskjed om at barna ikke er invitert. Vi og flere andre må da desverre takke nei. Jeg føler meg ikke komfortabel med å forlate ungene hjemme, og heller ikke komfortabel med å leie en barnevakt som vi ikke kjenner i et fremmed land. Jeg syns dette er veldig trist, men godtar at dette er hva brudeparet ønsker. 

Anonymkode: 75e91...5ea

Kan jeg spørre hvilke navn som sto i invitasjonen? Siden dere trodde barna også var invitert :) For i vårt bryllup skrev vi navnene på de som var invitert, men likevel var det folk som trodde barna også var det (da hadde vi jo skrevet navnene deres)☺️ 

Sier ikke at det nødvendigvis var sånn med deg altså :)

Anonymkode: 8d67d...2c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss var hele poenget med bryllupet en skikkelig fest. Ingen barn bør være vitne til dét. :)

Anonymkode: 9e01d...4d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fransine

De fleste som velger barnefritt gjør det antakelig pga alkohol - vi hadde ikke barnefritt, hadde med våre egne barn på 1 og 6 år, men ingen andre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 21.6.2022 den 18.42):

Hei!

Jeg lurer rett og slett på hva som er grunnen til at akkurat du valge å ha et barnefritt bryllup?

😃

Anonymkode: 759c4...5f4

Fordi de vil holde enkelte folk unna.

Anonymkode: 0b67a...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jeg spørre hvilke navn som sto i invitasjonen? Siden dere trodde barna også var invitert :) For i vårt bryllup skrev vi navnene på de som var invitert, men likevel var det folk som trodde barna også var det (da hadde vi jo skrevet navnene deres)☺️ 

Sier ikke at det nødvendigvis var sånn med deg altså :)

Anonymkode: 8d67d...2c8

Jeg fikk først tilsendt et  "save the date" kort uten navn. Så tok det som en selvfølge at hele familien var invitert. Var da vi mottok den offisielle invitasjonen med bare navnene til meg og mannen at vi etterhvert skjønne at barna ikke var inkludert.

Anonymkode: 75e91...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.8.2022 den 0.29):

Vi har nettopp blitt invitert i bryllup til et familiemedlem som bor i et annet land. Mange av oss her i Norge har gledet oss veldig til dette bryllupet helt siden de ble forlovet, og hadde tenkt å kombinere ferie i dette landet med bryllupet. Men så fikk vi beskjed om at barna ikke er invitert. Vi og flere andre må da desverre takke nei. Jeg føler meg ikke komfortabel med å forlate ungene hjemme, og heller ikke komfortabel med å leie en barnevakt som vi ikke kjenner i et fremmed land. Jeg syns dette er veldig trist, men godtar at dette er hva brudeparet ønsker. 

Anonymkode: 75e91...5ea

Den som er i familie med brudeparet kan jo dra og den andre være hjemme? Det er ikke så stor forskjell på det og å måtte løpe etter unger under middagen og ikke få Med seg taler eller noe for så å Måtte fra hjem tidlig for å legge ungene. Før festen starter. 

Anonymkode: 1fc64...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fra et annet land. Der er det helt uaktuelt å ha bryllup uten mange barn. Barna har til og med en rolle i feiringen. Bryllup varer som regel i 8-9 timer, og barna er med hele veien.

de beste minnene fra barndommen - hele familien min i et bryllup til en nær eller fjern slektning eller en nabo

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...