Gå til innhold

Hva er grunnen til at man velger barnefritt bryllup?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville spurt foreldrene hva de tenker om å ha med sitt barn i bryllupet, om så bare deler av dagen. :)

Anonymkode: 54e7e...e97

Hvorfor spørre om det hvis de allerede har invitert til barnefritt bryllup? At du selv og sikkert mange andre barn elsket bryllup, betyr ikke at brudeparet vil kose seg med barn der. 

Anonymkode: ea1d2...a82

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fordi brudeparet vil feire dagen sin og stå i sentrum den dagen, og slippe å ta hensyn til små barn som springer rundt og roper og skriker. Kanskje en baby som hyler under talene. 
våre barn var baby og 2 år på vår bryllupsdag, nieser og nevøer var fra 3-6 år. Vi valgte det slik fordi vi giftet oss i utlandet og inviterte alle. Søstrene mine kunne aldri ha reist fra barna sine så lenge. Men øvrige gjester ble invitert uten barn. 
Vi ønsket å ha det slik. 
men skjønner at folk velger annerledes, spesielt om de gifter seg på hjemstedet sitt 

Anonymkode: 34710...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor spørre om det hvis de allerede har invitert til barnefritt bryllup? At du selv og sikkert mange andre barn elsket bryllup, betyr ikke at brudeparet vil kose seg med barn der. 

Anonymkode: ea1d2...a82

Oppfattet at TS var litt usikker, derfor min oppfordring. Ikke verre enn det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde barna med i bryllup fra morgen til kveld. Yngstemann var baby. Jeg fikk ikke med meg en eneste tale. Jeg og mannen endte opp som «barnevakt» både for egne og andres barn 🤪 Brudeparet ble skuffet da vi tok kvelden kl 20, men da var vi heelt utslitte og ferdige. Jeg foretrekker bryllup uten små barn. Da er man mer tilstede, kan slappe av, følge med på taler og mingle med de andre uten avbrudd og forstyrrelser 

Anonymkode: d2dbe...522

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et bryllup er kjedelig for barn. Mat de ofte ikke liker, lange taler og måtte sitte i ro lenge. De fleste barn har det gøyest uten brullup.

Og veldig forstyrrende med unger som løper rundt, snakker høyt og forstyrrer under taler. Dette er brudeparets høytidsdag, skjønner godt at de ikke vil ha urolige unger der.

Ofte alkohol og greit at ungene slipper det. 

Sprdbarn som ammesmå derimot få være med. Men forventer da at foreldre går ut når de våkner og skal ammes.

Anonymkode: 6e0ad...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri vært i et bryllup med unger, og anser det ikke som vanlig. Unger har ingenting å gjøre på et sted mye alkohol. 

Jeg har selv 3 unger, og synes det er supert at de ikke er med. Da koser de seg hos barnevakten, mens jeg og faren kan kose oss med en god middag og fest (uten å håndtere 3 villstyringer som nekter å sitte stille). 

Anonymkode: 3a83d...f92

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norske bryllup har absurd mange taler (jeg har vært med på 26 på det verste). Da er det klønete med unger som forståelig nok ikke orker sitte gjennom det.

Bodd I England i 12 år der man har 3 taler (brudgom, brudens far og brudgommens forlover) og da er konseptet barnefritt bryllup omtrent ikke eksisterende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2022 den 18.42):

Hei!

Jeg lurer rett og slett på hva som er grunnen til at akkurat du valge å ha et barnefritt bryllup?

😃

Anonymkode: 759c4...5f4

Fordi andres barn er jævlig irriterende, og det å forsøke å ha en samtale med foreldrene er helt umulig med barna løpende rundt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, Tomas77 said:

Norske bryllup har absurd mange taler (jeg har vært med på 26 på det verste). Da er det klønete med unger som forståelig nok ikke orker sitte gjennom det.

Bodd I England i 12 år der man har 3 taler (brudgom, brudens far og brudgommens forlover) og da er konseptet barnefritt bryllup omtrent ikke eksisterende. 

Jesus christ! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jesus christ! :ler:

Oh yes. Det var attpåtil en del der som ikke snakket norsk. Det var ille nok for de av oss som skjønte hva som ble sagt. Og ja jeg var del av en av dem 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2022 den 18.53):

Jeg syns det er stusslig at ikke barna skal få oppleve bryllup og jeg. For meg er det familiefest og da blir det rart og utelate unger. Tenk på erfaringer og opplevelsen det er for et barn!

Anonymkode: 64ee3...f2a

Hæ? 4-6 timer ved bordet og full oppmerksomhet ved alle taler og fest og fyll til langt på natt. Mener du brudeparets barn?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.6.2022 den 13.38):

Var jeg diva fordi jeg ikke ønsker å kombinere småbarn og alkohol? Jeg ville ikke kunnet slå meg løs i mitt eget bryllup dersom det hadde vært babyer til stede, det syns jeg ikke lar seg kombinere. Heldigvis hadde ingen av oss søsken med barn, men vi hadde et par vennepar som måtte finne løsninger.

Babyene ble med i vielsen, og så dro de hjem etter vielsen (i fotograferingspausen), fikk barnevakt under middagen, dro hjem en liten tur igjen mellom middag og kaker for å legge babyene og så var de på plass igjen resten av kvelden til bryllupet var over. Det er jeg utrolig takknemlig for at de gadd! Heldigvis bodde begge parene rett i nærheten av festlokalet, slik at det ble enkelt for dem å reise til og fra. 

Et par søskenbarn måtte bli hjemme, eller etterlate partneren sin hjemme fordi de ikke fikk barnepass. Det var kjipt, men det hadde overhodet ikke vært greit for meg å servere alkohol på et arrangement med barn. Dette var min og mannens dag, og vi ville ha fri flyt uten å måtte være "skjerpet" fordi det var barn til stede. Er vi divaer på grunn av det?

Anonymkode: 7de0a...40c

Hvis du ønsket å drikke deg full i ditt eget bryllup, så er du en diva i mine øyne. Sorry. 

Anonymkode: 6244a...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis du ønsket å drikke deg full i ditt eget bryllup, så er du en diva i mine øyne. Sorry. 

Anonymkode: 6244a...6cf

piss 😂 at man ønsker å nyte den viktigste festen i sitt liv uten å ta hensyn til andres barn er en selvfølge, i mine øyne. Sikkert vanskelig for folk med unger å forstå, men for alle oss andre er altså ikke barn det som forbindes med fest og moro. 
Gleder meg til barnefritt bryllup selv, og de som evt. ikke kan komme pga det får bare bli hjemme ✌🏼

Anonymkode: e737b...ce9

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
50 minutter siden, AnonymBruker said:

piss 😂 at man ønsker å nyte den viktigste festen i sitt liv uten å ta hensyn til andres barn er en selvfølge, i mine øyne. Sikkert vanskelig for folk med unger å forstå, men for alle oss andre er altså ikke barn det som forbindes med fest og moro. 
Gleder meg til barnefritt bryllup selv, og de som evt. ikke kan komme pga det får bare bli hjemme ✌🏼

Anonymkode: e737b...ce9

Lol, what? Er det noen som virkelig forstår hvor fantastisk deilig det er med barnefri er det oss med barn 😂 Jeg vil på ingen måte ha med mine barn i bryllup eller annen voksenfest.

Anonymkode: 9cf1e...1ee

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2022 den 18.42):

Hei!

Jeg lurer rett og slett på hva som er grunnen til at akkurat du valge å ha et barnefritt bryllup?

😃

Anonymkode: 759c4...5f4

alkohol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 21.6.2022 den 18.54):

Det er SÅ mange andre fester og anledninger som barn er med på og som er bedre tilrettelagt for barn, så ser ingen grunn til å ta de med på absolutt alt :)

men det er jo opp til brudeparet - ønsker man en barnefri voksenfest eller en familiefest? Folk er forskjellige! 

joda er enig her om det er snakk om at man er gjest i bryllup men jeg dyns det er rart om foreldre ikke vil ha dem med på den største dagen i livet sitt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, Maleficenta said:

joda er enig her om det er snakk om at man er gjest i bryllup men jeg dyns det er rart om foreldre ikke vil ha dem med på den største dagen i livet sitt

Vi hadde med i vielsen, men ikke festen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi hadde med i vielsen, men ikke festen ;)

vielsen er jo den kjedelige delen. I andre land er det null problem at barn ser voksne drikke litt alkohol. Er kun i norge at det er helt superkatastrofe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Maleficenta said:

vielsen er jo den kjedelige delen. I andre land er det null problem at barn ser voksne drikke litt alkohol. Er kun i norge at det er helt superkatastrofe

Dog er vielsen selve bryllupet og stas for barna å ta del i. Bryllupsfester med lang middag er kjempekjedelig for barn. 

Jeg bodde i Italia som barn og syntes det å måtte være med på diverse voksenfester var gørr kjedelig og noe jeg virkelig hatet å være med på fordi de voksne var så ubehagelige å være rundt når de drakk. Det er ikke sånn at fordi noe er vanlig i andre land så er det bra.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...